ZX-10 1988-90

kertokaa jotain

Onko porukoilla kokemuksia/muistoja otsikon vehkeestä eli wanhasta kymppikawasta? Taisi olla aikoinaan kova menijä, liekö nopein kaupan pyörä koko 80-luvulla? Vieläkö paljon liikenteessä noita, alkaako jo olla harvinainen?

6

2270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jorkkula

      Paat pari tonnia lissää rahaa niin saat ihan toimivanki pelin ja jopa uudemman!
      Kyllähän se aikanaan kova peli olikin mut nyt vaan on se aika ajanu siitä ohi ja lujaa, ei kä niin hirveesti niitä enään näy!
      Tosin jos tykkää vanhemmista malleista siksi kun ne jopa näyttää moottoripyöriltä niin mikäs siinä ja sellasella ajellessa!
      Omaan silmään tän vuosituhannen puoleiset plit ei istu sitte millään ja varsinkin nää uudet takapäät ja änkkärit, kamalannäkösiä sanon mä!!!
      Senpä tähden tarvii iteki tyytyä toistaseks 90 puolenvälin laitteisiin kun ei vielä mun budjetilla saa sitä mikä miellyttää!
      Ja velakshan en kulkineita osta!!!

    • _ZX10_

      on tullut bongattua tänä kesänä ja tämä sattui olemaan NesteOil-Rallin aikoihin, jossain tuolla Multian suunnalla... Terveissi vaan :)

    • zx-10

      minulla on ollut zx10-88 vuodesta 92. Oli silloin mittarissa n 33t ja nyt n. 115 t. Viime vuosina tullut km noin 1500 vuodessa. 90-luvulla tuli ajettua enemmän. Lomareissuja kotimaassa ja ulkomailla. 100 t:ssa laitettiin wisecot kun halusin vähän virkistää sitä (n 132 hv takapyörältä). Silloin tuli siis männät ja venttiilit. Sitä ennen vaihdettiin vesipumppu kun stefa alkoi vuotamaan ja huoltomiehen mukaan ei saanut stefaa erikseen, vilkun. Toinen korjaus oli startin ketju, joka piti vaihtaa kun alkoi pitämään ääntä. Kuulemma kulutustavaraa.
      Ai niin, kaksi kertaa on nopeusmittarin vaijeri katkennut ja vilkun rele on vaihdettu. En muista muuta.
      Ei ois minulla ollut näin kauan jos en olisi tykännyt. Mulle sopiva leppoisa ajettava.
      Olen harkinnut välillä uudemman hankkimista, mutta ei ole tullut hommattua ja voi olla että jääkin. Kuitenkin Kawan Eddie Lawson Replica, zzr1400 ja Hondan tuplaäksä kiinnostavat.
      Kymppiä en hävitä. Se on ollut jo niin kauan että suhteemme on jo vakiintunut.

    • kertokaa jotain

      Pyörät joita ei tule vastaa koko ajan on kiinnostavia, ja tuo kymppihän tavallaan aloitti Kawan nykyisten tehokkaiden "sport-touring" -pyörien aikakauden, sen suora seuraajahan oli suosittu ZZR1100 joita on vielä paljonkin liikkeellä. Minusta kymppikawa on vieläkin hyvän näköinen, jotenkin muhkea pyörä. Selvää klassikkoainesta, moottoripyörien "youngtimer" -osastoa!

      Lisääkin saa kertoa... (vaikka en ole tosin ko. pyörää nyt hankkimassa, mutta ehkä joskus pistän talteen sopivan)

      • Anonyymi

        Mulla 3kpl puna valko mustaa. Yhden valmistenumero on 000055


      • Tuon ketjun aloitti itseltäkin löytyvä Kawasaki Gpz 900 R jonka aihiosta kehitettiin RX-10 ja siitä ZX-10 josta edelleen ZZR 1100 joka myös löytyy itseltä.

        Noista juuri tuo 900 ja 1100 oli onnistuneita pyöriä, tonniset jäi häviölle kun väännettiin kilpailijoiden kanssa. Varsinkin Honda CBR 1000-89- pesi tuota ZX mallia pahasti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2520
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1940
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1469
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1018
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      66
      883
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      871
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      850
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      51
      826
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      755
    Aihe