Ihanaa aikaa

Ohi on

On tämä tosiaan ihanaa, kun vaihdevuodet on jo ohi.

- Ei enää kuukautisia, saa elää vapaasti
- Ennen piti kärsiä rasvaisesta ihosta, finneistä ja mustapäistä, nyt iho on ihanan kuiva
- Ei enää rasvoittuvia hiuksia
- Ei enää karvojen ajelua, kun karvoitus ei enää kasva
- Ei enää unettomuutta kuten joskus nuorena oli. Nyt voi nukkua illasta pitkään aamuun, hyvin uni maittaa
- Ei enää pakkoseksiä, kun voi hyvällä omallatunnolla sanoa, että haluttomuus johtuu hormonitoiminnan loppumisesta

Kyllä 40 vuotiaana naisen elämä on tosiaan parhaimmillaan:)

34

1279

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sulla

      Noin hyvästi on asiat? minäkin haluaisin tietää ja noin nuorena. Ootko voittanu lotossa?

      • ap kirjoittaja

        En ymmärrä mitä tarkoitit.

        Lottovoitto tästä enää puuttuukin. Mutta nuo viestissäni mainitut asiat ovat kohdallani toteutuneet, joten miksi en iloitsisi niistä ja viettäisi ihanaa nelikymppisen naisen elämää.


      • provoile muualla
        ap kirjoittaja kirjoitti:

        En ymmärrä mitä tarkoitit.

        Lottovoitto tästä enää puuttuukin. Mutta nuo viestissäni mainitut asiat ovat kohdallani toteutuneet, joten miksi en iloitsisi niistä ja viettäisi ihanaa nelikymppisen naisen elämää.

        Ettei vain olisi provo, sillä sulla on lääketieteellisesti liian varhaiset vaihdevuodet..
        sinullahan riski sairastua sydän- ja verisuonitauteihin sekä rintasyöpään on kasvanut. Siksi sinun ikäisiäsi vaihtareita lääkitään...
        Itse olen 53-vuotias, kuukautiskierto on kutakuinkin säännöllinen, mutta ensioireita, kuten runsasta hikoilua, unettomuutta ym. on alkanut esiintyä.
        Itse olisin kyllä ymmärtänyt mennä lääkäriin, jos nelikymppisenä olisi vaihtarit olleet ja 'sivutuotteetkin' jo ehtineet mennä ohi.


      • ymmärrä
        ap kirjoittaja kirjoitti:

        En ymmärrä mitä tarkoitit.

        Lottovoitto tästä enää puuttuukin. Mutta nuo viestissäni mainitut asiat ovat kohdallani toteutuneet, joten miksi en iloitsisi niistä ja viettäisi ihanaa nelikymppisen naisen elämää.

        Että rahallahan saa ja hevosella PÄÄSEE. enkäusko että sulla ei ois mitää WW.vaivoja. EI tänne kukaan tuu KEHUMAAN, paremminkin neuvomaan !!!!!


      • Ap kirjoittaja
        provoile muualla kirjoitti:

        Ettei vain olisi provo, sillä sulla on lääketieteellisesti liian varhaiset vaihdevuodet..
        sinullahan riski sairastua sydän- ja verisuonitauteihin sekä rintasyöpään on kasvanut. Siksi sinun ikäisiäsi vaihtareita lääkitään...
        Itse olen 53-vuotias, kuukautiskierto on kutakuinkin säännöllinen, mutta ensioireita, kuten runsasta hikoilua, unettomuutta ym. on alkanut esiintyä.
        Itse olisin kyllä ymmärtänyt mennä lääkäriin, jos nelikymppisenä olisi vaihtarit olleet ja 'sivutuotteetkin' jo ehtineet mennä ohi.

        Olen toki käynyt lääkärissä ja vaihdevuodet todettu, muutenhan voisin luulla olevani jotenkin sairas;)

        Ja kyllä minulla on lääkitys osteoporoosin estoon. Muutenhan ei mitään lääkitystä tarvitse, koska en ole tosiaankaan sairas, vaan vaihdevuodet tässä on olleet ja nyt postmenopaussi.


      • mikähän
        Ap kirjoittaja kirjoitti:

        Olen toki käynyt lääkärissä ja vaihdevuodet todettu, muutenhan voisin luulla olevani jotenkin sairas;)

        Ja kyllä minulla on lääkitys osteoporoosin estoon. Muutenhan ei mitään lääkitystä tarvitse, koska en ole tosiaankaan sairas, vaan vaihdevuodet tässä on olleet ja nyt postmenopaussi.

        tuo lääke on siihen luukadon ehkäisyyn?


      • Ap kirjoittaja
        mikähän kirjoitti:

        tuo lääke on siihen luukadon ehkäisyyn?

        Niin, se lääke on nimeltään Evista, joka sisältää raloksifeeniä.

        Joitakin vuosia sitten käytin estrogeeniä, mutta se ei oikein sopinut ja silläkään ei tullut enää vuotoja progesteronijaksolla. Sitten katsottiin, että vaihdevuodet ovat jo ohi, niin otettiin tuo Evista varmuudeksi käyttöön, ettei tule osteoporoosia.


      • silläkin
        Ap kirjoittaja kirjoitti:

        Niin, se lääke on nimeltään Evista, joka sisältää raloksifeeniä.

        Joitakin vuosia sitten käytin estrogeeniä, mutta se ei oikein sopinut ja silläkään ei tullut enää vuotoja progesteronijaksolla. Sitten katsottiin, että vaihdevuodet ovat jo ohi, niin otettiin tuo Evista varmuudeksi käyttöön, ettei tule osteoporoosia.

        Lääkkeellä olevan liuta sivuvaikutuksia.


      • puppua
        provoile muualla kirjoitti:

        Ettei vain olisi provo, sillä sulla on lääketieteellisesti liian varhaiset vaihdevuodet..
        sinullahan riski sairastua sydän- ja verisuonitauteihin sekä rintasyöpään on kasvanut. Siksi sinun ikäisiäsi vaihtareita lääkitään...
        Itse olen 53-vuotias, kuukautiskierto on kutakuinkin säännöllinen, mutta ensioireita, kuten runsasta hikoilua, unettomuutta ym. on alkanut esiintyä.
        Itse olisin kyllä ymmärtänyt mennä lääkäriin, jos nelikymppisenä olisi vaihtarit olleet ja 'sivutuotteetkin' jo ehtineet mennä ohi.

        Mulla itselläni aloitettiin hormoonihoito vaihdevuosioireisiin jo 47-vuotiaana. Oireet olivat sietämättömät. kuukautiset loppuivat 50-vuotiaana. Nyt olen 53 v.
        ja enää mulla on yöhikoilua.


    • Ohi on

      - Kynteni ovat nykyään tosi vahvat, voin pitää pitkiä kynsiä
      - En onneksi ehtinyt hankkia lapsia, niin voi elää vapaata aikuisen naisen elämää

      Tarkoitukseni on siis kertoa, että elämä vaihdevuosien jälkeen todellakin on ihanaa!

      • Rintasyövän sairastanut

        Kalkkia kun syön 500 mg joka päivä kyllä kynnet kasvaa, voin kiivetä vaikka puuhun!
        Muuten mitään kehuttavaa ei olekaan olotilassa.
        Leikattua kättäkin särkee, aina tulee mieleen ettei vaan siellä taas ne paskiaiset muhi. Vaikka tuota lääkettäkin syön. Mikään ei ole varmaa tässä taudissa.

        Toiveissa on se viileys, tänäänkin vielä aika kuuma. Otin minäkin aurinkoa parvekkeella, mulla puhaltaa tuuletin sisältä sinne =)


      • 44v.

        Vaihtareitten jälkeen voi nainen olla lähellä 60v, elikkä ei se elämä enää ole sama kuin 4 kymmppisenä. Ei siis välttämättä enää niin hauskaa, kun ei välttämättä sexikään toimi, kuin 4 kymppisenä.


      • Ohi on
        44v. kirjoitti:

        Vaihtareitten jälkeen voi nainen olla lähellä 60v, elikkä ei se elämä enää ole sama kuin 4 kymmppisenä. Ei siis välttämättä enää niin hauskaa, kun ei välttämättä sexikään toimi, kuin 4 kymppisenä.

        Niin, eihän se seksi toimi minullakaan (vaikka nelikymppinen olenkin), kun haluja ei ole hormoneista johtuen ja kuivaakin on kuin Saharassa. Mutta ei tarvitse keksiä verukkeita, miksi ei halua...

        Jos totta puhutaan, niin on tietysti jotain ei-niinmukavaakin.

        - Hirveästi tulee näitä vanhuudenluomia. Kaulalla on varsiluomia ja päänahkaan sekä kasvoihin tulee lisää luomia jatkuvasti.

        - Iho on muuttunut niin ryppyiseksi, että varmaan menenkin kuusikymppisestä...

        - Näkö on huonontunut viimeisen vuoden aikana tosi paljon. Enää ei tahdo saada lankaa neulansilmään ja silmät kipeytyvät ja sumentuvat. Jos on liikaa koneella töissä, tulee pääkin kipeäksi.

        Mutta nuo on pientä verrattuna siihen, mitä hyviä puolia vaihkareiden loppumisessa on ollut.


      • paikkaansa
        Ohi on kirjoitti:

        Niin, eihän se seksi toimi minullakaan (vaikka nelikymppinen olenkin), kun haluja ei ole hormoneista johtuen ja kuivaakin on kuin Saharassa. Mutta ei tarvitse keksiä verukkeita, miksi ei halua...

        Jos totta puhutaan, niin on tietysti jotain ei-niinmukavaakin.

        - Hirveästi tulee näitä vanhuudenluomia. Kaulalla on varsiluomia ja päänahkaan sekä kasvoihin tulee lisää luomia jatkuvasti.

        - Iho on muuttunut niin ryppyiseksi, että varmaan menenkin kuusikymppisestä...

        - Näkö on huonontunut viimeisen vuoden aikana tosi paljon. Enää ei tahdo saada lankaa neulansilmään ja silmät kipeytyvät ja sumentuvat. Jos on liikaa koneella töissä, tulee pääkin kipeäksi.

        Mutta nuo on pientä verrattuna siihen, mitä hyviä puolia vaihkareiden loppumisessa on ollut.

        , että hormooneilla saa kaikki vaivat kondikseen, kuten kuivuus, halukkuus , hikoilu nivelkivut, väsymys ym?


      • en jaksanut
        paikkaansa kirjoitti:

        , että hormooneilla saa kaikki vaivat kondikseen, kuten kuivuus, halukkuus , hikoilu nivelkivut, väsymys ym?

        Ei se valitettavasti pidä paikkaansa. Itsekin tämän todennut ta isitten olisi pitänyt jaksaa kokeilla kymmentä valmistetta, että mikä oikein sopii. Sitä en jaksanut.


      • kysyn...
        Ohi on kirjoitti:

        Niin, eihän se seksi toimi minullakaan (vaikka nelikymppinen olenkin), kun haluja ei ole hormoneista johtuen ja kuivaakin on kuin Saharassa. Mutta ei tarvitse keksiä verukkeita, miksi ei halua...

        Jos totta puhutaan, niin on tietysti jotain ei-niinmukavaakin.

        - Hirveästi tulee näitä vanhuudenluomia. Kaulalla on varsiluomia ja päänahkaan sekä kasvoihin tulee lisää luomia jatkuvasti.

        - Iho on muuttunut niin ryppyiseksi, että varmaan menenkin kuusikymppisestä...

        - Näkö on huonontunut viimeisen vuoden aikana tosi paljon. Enää ei tahdo saada lankaa neulansilmään ja silmät kipeytyvät ja sumentuvat. Jos on liikaa koneella töissä, tulee pääkin kipeäksi.

        Mutta nuo on pientä verrattuna siihen, mitä hyviä puolia vaihkareiden loppumisessa on ollut.

        sinulta, koska minullekin alkoi tulla luomia kuin sieniä sateella. Kaulaan pukkasi varsiluomia, jotka kuristin alkuunsa pyörittämällä joka päivä ja nehän tippuivat pois. Päänahkaan tulee aina ensin kutiava paukama ja sitten paukama jää ja muuttuu luomeksi. Kun minulla oli kova hikoilujakso noin vuosi sitten, niin niskatukan joukkoon alkoi tulla luomia aivan älytöntä vauhtia. Parin viikon kuluttua ne olivat kadonneet. Sama juttu on rinnassa rintojen alla, välillä on luomia ja välillä ne vähenevät itsekseen.
        Eräs tuttavani sai vaihdevuosien alettua yli 200 luomea ylävartaloon. Jotkut sairaudet kuulemma voivat niitä aiheuttaa myös, minulla ne kyllä tulevat hikoileviin kohtiin vartaloa. Inhottavimpia ovat silmäluomien reunoihin tulevat pitkät rasvaluomet.
        Oliko sinulla aikaisemmin rasvaluomia (ns. vanhuudensyyliä)? Sanoiko lääkäri niistä mitään?


      • ihmeen aikaisin ohi
        Ohi on kirjoitti:

        Niin, eihän se seksi toimi minullakaan (vaikka nelikymppinen olenkin), kun haluja ei ole hormoneista johtuen ja kuivaakin on kuin Saharassa. Mutta ei tarvitse keksiä verukkeita, miksi ei halua...

        Jos totta puhutaan, niin on tietysti jotain ei-niinmukavaakin.

        - Hirveästi tulee näitä vanhuudenluomia. Kaulalla on varsiluomia ja päänahkaan sekä kasvoihin tulee lisää luomia jatkuvasti.

        - Iho on muuttunut niin ryppyiseksi, että varmaan menenkin kuusikymppisestä...

        - Näkö on huonontunut viimeisen vuoden aikana tosi paljon. Enää ei tahdo saada lankaa neulansilmään ja silmät kipeytyvät ja sumentuvat. Jos on liikaa koneella töissä, tulee pääkin kipeäksi.

        Mutta nuo on pientä verrattuna siihen, mitä hyviä puolia vaihkareiden loppumisessa on ollut.

        ihmettelen hieman kun kirjoitat ihan kun olisit jo ihan tosi iäkäs mummo ?ja olet vasta 40 kymppinen ? itse täytän kohta 53 ja ihoni on aivan sileä ei ole ryppyjä tullut , johtuu ehkä geeneistä ja elintavoista, ja en ajattele ikääni vaan elän täyttä elämää enkä ala ajatella että olen nyt niin vanha .

        ja vanhuuden luomia häh ?
        siis sulla alkaa vanhuus ikä todella aikaisin !


      • on taipumusta
        ihmeen aikaisin ohi kirjoitti:

        ihmettelen hieman kun kirjoitat ihan kun olisit jo ihan tosi iäkäs mummo ?ja olet vasta 40 kymppinen ? itse täytän kohta 53 ja ihoni on aivan sileä ei ole ryppyjä tullut , johtuu ehkä geeneistä ja elintavoista, ja en ajattele ikääni vaan elän täyttä elämää enkä ala ajatella että olen nyt niin vanha .

        ja vanhuuden luomia häh ?
        siis sulla alkaa vanhuus ikä todella aikaisin !

        saada ns. vanhuuden luomia, saavat niitä usein jo kolmikymppisinä. Ne ovat perinnöllisiä, eivätkä ole merkkejä vanhuudesta. Nimi nyt vain sattuu olemaan sellainen, oikeasti ne ovat rasvaluomia.


    • tuo nukkuminen

      Hapset harvenevat mutta ainoa asia joka ihmetyttää viestissäsi on tuo nukkuminen. Oikeastiko nukut noin hyvin? Aitini on ruvennut nukkumaan juuri tuolla tavalla vasta täytettyään 75 vuotta. Nykyisin häntä saa herätellä puolilta päivin nukkumasta. Hän on 85 vuotta nyt.

      • ap. kirjoittaja

        Koko ajan pikkuhiljaa olen alkanut nukkua aina vaan paremmin. Ei mitään vaikeuksia nukahtaa, tosin kuin joskus nuorempana ja aamuisin se vasta nukuttaakin. Se tosin jo meinaa joskus haitata, kun pitää nousta aikaisin, mutta kyllähän tuota jotenkin on saanut itsensä ylös väännettyä.
        Päikkäreitäkin pitää joskus ottaa...


      • sulla
        ap. kirjoittaja kirjoitti:

        Koko ajan pikkuhiljaa olen alkanut nukkua aina vaan paremmin. Ei mitään vaikeuksia nukahtaa, tosin kuin joskus nuorempana ja aamuisin se vasta nukuttaakin. Se tosin jo meinaa joskus haitata, kun pitää nousta aikaisin, mutta kyllähän tuota jotenkin on saanut itsensä ylös väännettyä.
        Päikkäreitäkin pitää joskus ottaa...

        On sitten VAIHDEVUODET,joten se siitä.


    • 52 v.

      Minustakin on tänä kesänä tuntunut siltä, että vaihtarit alkaa olla paremmalla puolella. Vai pitääkö vaihtarit taukoa? Ei hikoiluta enää niin kuin aikaisemmin, on hyvä ja asian hyväksynyt olo. Mitään kuivuutta en ole vielä huomannut, se kai tulee myöhemmin. Joskus kaipaan sitä aivan mahtavaa helpotuksen oloa, kun kuukautiset lähti tulemaan viikon pinkeyden jälkeen.

      • sen sanoit

        ennen todellakin oli valtava helpotus kun kuukautiset alkoivat ja olo normaalistui. Nykyisin ei tiedä mikä on se normaali tai tulevaisuuden vallitseva olotila. Minulla tämä kesä on ollut paljon pahempi kuin kolme edellistä. Nytkin nappia ommellessani tuli hikipuuska, silmät hämärtyivät ja pistin neulalla sormeeni. Jouduin myös verryttelemään sormiani kun ne menivät jotenkin tunnottomiksi neulaa pitelevässä kädessä. Olen aina harrastanut myös käsitöitä, mutta jotenkin on ilo siitäkin hommasta mennyt. Kummalista miten nuo kuumat aallot vaikuttavat näkökykyynkin, ainakin minulla.


      • tultu
        sen sanoit kirjoitti:

        ennen todellakin oli valtava helpotus kun kuukautiset alkoivat ja olo normaalistui. Nykyisin ei tiedä mikä on se normaali tai tulevaisuuden vallitseva olotila. Minulla tämä kesä on ollut paljon pahempi kuin kolme edellistä. Nytkin nappia ommellessani tuli hikipuuska, silmät hämärtyivät ja pistin neulalla sormeeni. Jouduin myös verryttelemään sormiani kun ne menivät jotenkin tunnottomiksi neulaa pitelevässä kädessä. Olen aina harrastanut myös käsitöitä, mutta jotenkin on ilo siitäkin hommasta mennyt. Kummalista miten nuo kuumat aallot vaikuttavat näkökykyynkin, ainakin minulla.

        "Nykyisin ei tiedä mikä on se normaali tai tulevaisuuden vallitseva olotila. "

        Sanoisin nyt tällä kokemuksella, että tulevaisuuden vallitseva olotila on tasainen mielenrauha. Niitä "huippuhetkiä", edes sen tapaisia, kai täytyy alkaa löytää jostain muusta ;)


      • edes mielenrauhaa
        tultu kirjoitti:

        "Nykyisin ei tiedä mikä on se normaali tai tulevaisuuden vallitseva olotila. "

        Sanoisin nyt tällä kokemuksella, että tulevaisuuden vallitseva olotila on tasainen mielenrauha. Niitä "huippuhetkiä", edes sen tapaisia, kai täytyy alkaa löytää jostain muusta ;)

        tulevaisuudessa. Niin kauan kun täytyy kamppailla markkinoilla saadakseen edes vähän rahaa perheen elättämiseen pahimmassa vaihdevuosi-iässä, niin ei varmaankaan saavuta mielenrauhaa kovin helpolla.
        Säännölliset tulot rauhoittavat kummasti ja antavat turvallisuuden tunnetta, vaikka olisivat pienetkin.


      • siskoseni
        edes mielenrauhaa kirjoitti:

        tulevaisuudessa. Niin kauan kun täytyy kamppailla markkinoilla saadakseen edes vähän rahaa perheen elättämiseen pahimmassa vaihdevuosi-iässä, niin ei varmaankaan saavuta mielenrauhaa kovin helpolla.
        Säännölliset tulot rauhoittavat kummasti ja antavat turvallisuuden tunnetta, vaikka olisivat pienetkin.

        niistä äiteimme ajoista todellakin. Silloin vielä munkin äiskä oli kotirouva, eikä tarvinnut itseänsä nöyryytettäväksi millään luukulla juosta. Itsetunto oli kohdallaan.


    • 52v. ilman vaihdevuosia

      Miten voi 4-kymppisenä muka vaihdevuodet olla jo ohi?!? Monethan saa silloin vielä lapsiakin. Minkä ikäisenä ne sitten sinulla alkoivat?

      Ihmettelen vain kun itse olen 52-vuotias eikä vielä mitään merkkejä vaihdevuosista. Menkat ovat pikkuhiljaa vähän harventuneet ja pari kertaa jääneet kokonaan välistä. Mutta muuten ei mitään, mistään hikoiluista ei ole tietoakaan...

      • ap kirjoittaja

        Aina ei mene nallekarkit tasan. Jotkut saavat lapsia ja joillakin on jo vaihdevuodet käyty läpi.

        Ne taisivat alkaa pikkuhiljaa jo jossain 30 - 35 välillä, vaikken sitä silloin tajunnutkaan. Silloin kuitenkin jo kuukautiset alkoivat niukentua ja kierto lyhentyä. Varsinaiset vv-oireet; kuumat aallot ja kuukautisten poisjäänti tulivat sitten jossain 37 - 38 kieppeillä. Nyt kuukautisia ei ole ollut jo yli 2 vuoteen.


      • nallekarkeista
        ap kirjoittaja kirjoitti:

        Aina ei mene nallekarkit tasan. Jotkut saavat lapsia ja joillakin on jo vaihdevuodet käyty läpi.

        Ne taisivat alkaa pikkuhiljaa jo jossain 30 - 35 välillä, vaikken sitä silloin tajunnutkaan. Silloin kuitenkin jo kuukautiset alkoivat niukentua ja kierto lyhentyä. Varsinaiset vv-oireet; kuumat aallot ja kuukautisten poisjäänti tulivat sitten jossain 37 - 38 kieppeillä. Nyt kuukautisia ei ole ollut jo yli 2 vuoteen.

        pääset varmasti nauttimaan tulevaisuudessa. Neljäkymppiä on naisen paras ikä. Onnea matkaan!


      • ja
        nallekarkeista kirjoitti:

        pääset varmasti nauttimaan tulevaisuudessa. Neljäkymppiä on naisen paras ikä. Onnea matkaan!

        Viiskumppinen vielä parempaa,odottelehan.


    • kelta-ruusu,metsä-tähti

      SEKSIHÄN ON TAIVAALLISTA,RIIPPUEN KUMPPANISTA,PITÄISIKÖHÄN MIEHELLE ANTAA NAISEN ANATOMIAN OPPI-TUNTI,TAI MIEHELLE RIITTÄÄ KUN SAA VAIN ITSELLE,SIITÄHÄN NAINEN TULEE TODELLA VIHAISEKSI.EIHÄN SELLAISEN MIEHEN KANSSA EDES KANNATA OLLA,KUN SEKSI ON ILOINEN ASIA,TARKOITETTU MOLEMPIEN NAUTINNOKSI.EI SEKSIN PITÄISI PÄÄTTYÄ VAIHDEVUOSIIN,EN OLE HUOMANNUT HALUTTOMUUTTA ENKÄ LIMAKALVOJEN KUIVUMISTA,VAIKKA OLEN YLI 50 V.,AINOASTAAN KUUMAT AALLOT.HYVÄ SEKSI PARANTAA MONTA ASIAA,PÄÄTAUDIN,LIEVENTÄÄ STRESSIÄ,TEKEE JÄLKEENPÄIN TODELLA RAUHLLISEN RENNON OLON,MIKÄPÄ ONKAAN IHANAMPAA KUIN KIETOUTUA RAKASTELUN JÄLKEEN RAKKAANSA YMPÄRILLE.SE ONKIN MILESTÄNI AINOA ASIA MIKÄ VAIHDEVUSIIN AUTTAA.SILLOIN EI HIKOILU HAITTAA.

      • ISOA ASIAA ?

        Jotenkin toi teksti isoilla kaikki kirjoitettuna tekee sen efektin niinkuin huutaisit. Riemustako lopulta?


      • RUUSU-PÄIVÄNSINI
        ISOA ASIAA ? kirjoitti:

        Jotenkin toi teksti isoilla kaikki kirjoitettuna tekee sen efektin niinkuin huutaisit. Riemustako lopulta?

        Kun se on monesti aika helpsti kysesin keinoin hoidettava juttu,naiset alkaa valittaan jo nelikymppisinä,allekin.tottakai,kun ei ole siinä iässä paljon muuta seurattavaa kuin oma itsensä,joko ne alkaa,se kuulostaa aika ahdistavalta,rassaa varmasti myös oman aviomiehen hermoja.kun siinä iässä olisi aikaa nauttia toisesta,ja aloittaa uusi nuoruus,ei elämä lopu missään muodossa yksiin vaihdevuosiin,SIKSI ASIAN VOI MELKEIN HUUTAA.


      • ISOT KIRJAIMET
        RUUSU-PÄIVÄNSINI kirjoitti:

        Kun se on monesti aika helpsti kysesin keinoin hoidettava juttu,naiset alkaa valittaan jo nelikymppisinä,allekin.tottakai,kun ei ole siinä iässä paljon muuta seurattavaa kuin oma itsensä,joko ne alkaa,se kuulostaa aika ahdistavalta,rassaa varmasti myös oman aviomiehen hermoja.kun siinä iässä olisi aikaa nauttia toisesta,ja aloittaa uusi nuoruus,ei elämä lopu missään muodossa yksiin vaihdevuosiin,SIKSI ASIAN VOI MELKEIN HUUTAA.

        toki totta puhutkin, mutta kyllähän toi seksijuttu on taas niin yksilöllistä eri pareilla, toisillahan se on jo lopahtanut ennen 5kymppiä, mutta silti voidaan elää yhdessä hyvää elämää. Seksi ei ole kaikki.
        Se on niin vaikea antaa täällä ohjeita, että harrastakaa seksiä niin vaihdevuodetkin hikoiluineen hälvenee, mutta onhan se yksi hyvä asia kuitenkin, kenellä se toimii...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      93
      4377
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      44
      4315
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      612
      4026
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      2907
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2561
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      128
      2128
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      340
      2104
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      198
      2044
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1675
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1452
    Aihe