eMachines E625 ja Windows XP

emachines e625

Omistan kyseisen läppärin ja luin täältä jostain aiheesta että jollakin on ongelmia et setuppi päättyy compibatly erroriin. Onkohan turvallista asentaa Vistan tilalle XP koska tää Vista alkaa rasittaa ku jumittaa. Ja kun se ei toimis, niin osaako se eMachines Recovery Management poistaa XPeen että Windows Vista asentuisi ja toimisi? Koska sehän varmaan sen C aseman tyhjentää ja jos se ei tunnista C asemaa jos asennus on mennyt pieleen XPeessä? Niin että toimisko XP tässä kun ois ainakii levy ja ajurit XPeelle jotka latasin koneen sivuilta. Vastauksia mahdollisimman pian ja kun kone on aika uusi niin en haluaisi sitä rikki.

15

1489

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Windows XP:n kanssa voi tulla ongelmia ja sehän on vanha versio Windowsista mutta jos ajurit löyty niin voi mennä Ennemmin uusi käyttöjärjestelmä sitten jos Windows on huono. Recovery Managementin pitäisi toimia mutta tarkista ohjeista.

      • emachines e625

        kyllä ajurit löytyy eMachinesin sivuilta, ja olen jo polttanut ne levylle mutta tähä ei tarvii vastailla ku mieluummin hankin vastaukset eMachinesilta ja annoin muka väärän sarjanumeron joten annoin SNIDin ku sitä tais pyytää nii enköhä sielt saa kunnon vastauksen ja muuta käyttist en aio ku windowsia pitää tässä sillä Linuxista en pidä.


      • emachines e625 kirjoitti:

        kyllä ajurit löytyy eMachinesin sivuilta, ja olen jo polttanut ne levylle mutta tähä ei tarvii vastailla ku mieluummin hankin vastaukset eMachinesilta ja annoin muka väärän sarjanumeron joten annoin SNIDin ku sitä tais pyytää nii enköhä sielt saa kunnon vastauksen ja muuta käyttist en aio ku windowsia pitää tässä sillä Linuxista en pidä.

        Joten miten se liittyy mihinkään? Windowsista et ainakaan pidä joten mitään järkeä sen kanssa säätämisessä ei ole. Windows XP:n viimeinen käyttöpäiväkin noin 4,5v päästä...


      • emachines e625
        M-Kar kirjoitti:

        Joten miten se liittyy mihinkään? Windowsista et ainakaan pidä joten mitään järkeä sen kanssa säätämisessä ei ole. Windows XP:n viimeinen käyttöpäiväkin noin 4,5v päästä...

        Sanoin, etten pidä Windows Vistasta. Vista ja XP = eri käyttis ja olen ollut enemmän tyytyväinen XPeeseen koska virtuaalisessakin pyörii paremmin mut siin on taas se surkea puoli ettei pääse pelaa ja se ei tunnu edes silt et se ois käyttis kosk haluun mieluummin oikeen ku jonku hiton virtuaalisen


      • emachines e625 kirjoitti:

        Sanoin, etten pidä Windows Vistasta. Vista ja XP = eri käyttis ja olen ollut enemmän tyytyväinen XPeeseen koska virtuaalisessakin pyörii paremmin mut siin on taas se surkea puoli ettei pääse pelaa ja se ei tunnu edes silt et se ois käyttis kosk haluun mieluummin oikeen ku jonku hiton virtuaalisen

        Windows XP ja Windows Vista ON Windows! Windows Vista on Windowsin uusi, parannettu julkaisu. On hakutoiminto, on kivat näytönsäästäjät, on Aero, UAC ym. ym.

        Jos ei Windowsin kehitystä näe parannuksena niin silloin et selvästikään pidä Windowsista.


      • emachines e625
        M-Kar kirjoitti:

        Windows XP ja Windows Vista ON Windows! Windows Vista on Windowsin uusi, parannettu julkaisu. On hakutoiminto, on kivat näytönsäästäjät, on Aero, UAC ym. ym.

        Jos ei Windowsin kehitystä näe parannuksena niin silloin et selvästikään pidä Windowsista.

        luuletko tosiaan et on hauska ominaisuus se että lagittaa? ja mua ei kiinnosta home basic, ihan surkee ja en ala ostamaan levyjä home premiumeihin tai ultimateiin. pöytäkoneessa on XP joka ei ole minun ja muutenkaan siinä tietsikassa ei ole tehoja joten sitä en käytä, jos ois tehokas käyttäisin mutta kun käynnistin tän tietokoneen XP levyltä ja tuli Windows Setup ja sitte se latas vähä aikaa ja sitte Setup is starting Windows ja sitte bluescreen? Mikä on vikana ja levyssä on SP2 mukana


      • emachines e625 kirjoitti:

        luuletko tosiaan et on hauska ominaisuus se että lagittaa? ja mua ei kiinnosta home basic, ihan surkee ja en ala ostamaan levyjä home premiumeihin tai ultimateiin. pöytäkoneessa on XP joka ei ole minun ja muutenkaan siinä tietsikassa ei ole tehoja joten sitä en käytä, jos ois tehokas käyttäisin mutta kun käynnistin tän tietokoneen XP levyltä ja tuli Windows Setup ja sitte se latas vähä aikaa ja sitte Setup is starting Windows ja sitte bluescreen? Mikä on vikana ja levyssä on SP2 mukana

        "luuletko tosiaan et on hauska ominaisuus se että lagittaa?"

        No se on sitä Windowsia ja selvästikään et pidä siitä.

        "mutta kun käynnistin tän tietokoneen XP levyltä ja tuli Windows Setup ja sitte se latas vähä aikaa ja sitte Setup is starting Windows ja sitte bluescreen? Mikä on vikana ja levyssä on SP2 mukana"

        Se tietokone ei ole yhteensopiva Windows XP:n kanssa kun ostit sen Windows Vistalla ja Windows XP on niin vanha ettei toimi uusissa koneissa. Vaihtoehtosi on ostaa Windows Vistalle riittävän nopea kone (kallis), ostaa Windows XP:lle yhteensopiva kone (kallis myös) tai sitten vaihdat käyttöjärjestelmän merkkiä kun et selvästikään tykkää Windowsin ominaisuuksista. Konehan on varmasti uusi ja nopea. Tosin jos tietokone on jotain halpamallia niin käyttöjärjestelmän vaihtaminen toiseen merkkiin voi myös olla ongelmallista.


      • emachines e625
        M-Kar kirjoitti:

        "luuletko tosiaan et on hauska ominaisuus se että lagittaa?"

        No se on sitä Windowsia ja selvästikään et pidä siitä.

        "mutta kun käynnistin tän tietokoneen XP levyltä ja tuli Windows Setup ja sitte se latas vähä aikaa ja sitte Setup is starting Windows ja sitte bluescreen? Mikä on vikana ja levyssä on SP2 mukana"

        Se tietokone ei ole yhteensopiva Windows XP:n kanssa kun ostit sen Windows Vistalla ja Windows XP on niin vanha ettei toimi uusissa koneissa. Vaihtoehtosi on ostaa Windows Vistalle riittävän nopea kone (kallis), ostaa Windows XP:lle yhteensopiva kone (kallis myös) tai sitten vaihdat käyttöjärjestelmän merkkiä kun et selvästikään tykkää Windowsin ominaisuuksista. Konehan on varmasti uusi ja nopea. Tosin jos tietokone on jotain halpamallia niin käyttöjärjestelmän vaihtaminen toiseen merkkiin voi myös olla ongelmallista.

        oli mun entises läppäriski vista home basic mukana ja silti XP toimii siinä.


      • emachines e625 kirjoitti:

        oli mun entises läppäriski vista home basic mukana ja silti XP toimii siinä.

        "oli mun entises läppäriski vista home basic mukana ja silti XP toimii siinä."

        Oli varmaan vanhempi malli ja ainakin eri malli kuin tuo. Yhteensopivuus on konemallista riippuvaa.

        Ei sitä laitevalmistajaa oikeasti kiinnosta mikään vanha käyttisversio ellei siitä erikseen makseta. Toimii miten toimii, ei ole luottamista ellei Windows XP tai laitevalmistaja lupaa yhteensopivuutta.


      • emachines e625
        M-Kar kirjoitti:

        "oli mun entises läppäriski vista home basic mukana ja silti XP toimii siinä."

        Oli varmaan vanhempi malli ja ainakin eri malli kuin tuo. Yhteensopivuus on konemallista riippuvaa.

        Ei sitä laitevalmistajaa oikeasti kiinnosta mikään vanha käyttisversio ellei siitä erikseen makseta. Toimii miten toimii, ei ole luottamista ellei Windows XP tai laitevalmistaja lupaa yhteensopivuutta.

        se oli hp compaq 6715s


      • emachines e625 kirjoitti:

        se oli hp compaq 6715s

        ..parempi konemalli. Probookkien edeltävää sarjaa.


      • Tshenn
        M-Kar kirjoitti:

        "luuletko tosiaan et on hauska ominaisuus se että lagittaa?"

        No se on sitä Windowsia ja selvästikään et pidä siitä.

        "mutta kun käynnistin tän tietokoneen XP levyltä ja tuli Windows Setup ja sitte se latas vähä aikaa ja sitte Setup is starting Windows ja sitte bluescreen? Mikä on vikana ja levyssä on SP2 mukana"

        Se tietokone ei ole yhteensopiva Windows XP:n kanssa kun ostit sen Windows Vistalla ja Windows XP on niin vanha ettei toimi uusissa koneissa. Vaihtoehtosi on ostaa Windows Vistalle riittävän nopea kone (kallis), ostaa Windows XP:lle yhteensopiva kone (kallis myös) tai sitten vaihdat käyttöjärjestelmän merkkiä kun et selvästikään tykkää Windowsin ominaisuuksista. Konehan on varmasti uusi ja nopea. Tosin jos tietokone on jotain halpamallia niin käyttöjärjestelmän vaihtaminen toiseen merkkiin voi myös olla ongelmallista.

        "Se tietokone ei ole yhteensopiva Windows XP:n kanssa kun ostit sen Windows Vistalla ja Windows XP on niin vanha ettei toimi uusissa koneissa."

        Ei kannata mennä arvaamaan näissä asioissa, kun ei kerran tiedä. Tarkoittaa vain sitä, ettei xp:n asennus löydä kovoa, kun ei ole tarpeellista ajuria saatavilla.

        Korjaantuu, kun vaihtaa IDE:n nativeksi, kuten tuossa allakin asia todetaan.


    • XP:hen niin

      käy ensin Acerin (Acer on tuon koneen valmistaja, eMachines ei ole merkki vaan Acerin tekemä konemallisto) sivuilla hakemassa siihen sopivat XP-ajurit.

      • emachines e625

        Täällä ei näköjään tiedetä että asennuksessa bluescreen johtu siitä koska BIOSista oli SATA mode päällä ja piti vaihtaa IDE Nativeksi. Huomenna kai sitte asentelee. Onneks sentää afterdawnis osataa auttaa


      • HEVOSHULLU-TIETSIKKA
        emachines e625 kirjoitti:

        Täällä ei näköjään tiedetä että asennuksessa bluescreen johtu siitä koska BIOSista oli SATA mode päällä ja piti vaihtaa IDE Nativeksi. Huomenna kai sitte asentelee. Onneks sentää afterdawnis osataa auttaa

        MÄ RAKASTAN HEVOSIA20000000000000000000123131 TIIÄN KAIKKI TIETSIKOISTA MÄ TIIÄN MIKÄ ON NÄYTÖNOHJAIN SE ON SELLANEN NÄYTÖN SISÄLLÄ OLEVA OSA JOSSA ON NÄYTTÖ JUTUT JOKA KÄYNNISTÄÄ WINDOWSIN


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      439
      1994
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      203
      1678
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      184
      1468
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1461
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      50
      1137
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      1
      1112
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      127
      1036
    8. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      996
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      96
      968
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      33
      928
    Aihe