Minkälaisia kokemuksia skootterin vuokraamisesta? Uskaltaako Hua Hinissa liikkua skootterilla ja minkä hintaista mahtaa olla? B-ajokortti löytyy. Lauantaina lähtö ja aika ei kulu millään:)
Vuokra skootterit - Hua Hin
22
1803
Vastaukset
- ROHKEUTTA ainakin
Hua Hin issä paljonkin oleskelleena tunnustan , etten mopolla siellä ole
uskaltanut liikkua, sen verran vilkasta on liikenne, näyttävät paikalliset, ( kaksi-kolme lasta kyydissä , parhaassa tapauksessa kahden aikuisen lisäksi ),miksei siis
turistitkin, sinne sekaan sopivan. Tietysti keskustan ulkopuolella tilanne näyttää
toisenlaiselta. Pitää ohjelmoida päähänsä vasemmanpuoleinen liikenne. - nohh mä
oon thaikuissa pyöriny monet reissut, Hua Hin'issä tosin vain kerran, en erityisemmin pitänyt, vähän turhan tapahtumaköyhä mesta mun makuun. "Skootterit", tarkoitat niitä enemmänkin mopon näköisiä ajopelejä, ovat muuten n. 150 kuutioisia ajokkeja, hyvin pääsee vaikka satasta (jos näet siinä vauhdissa enää ja kypärä pysyy päässä) ja voimaa riittää kuljettaa koko perhe kyydissä, ettei kuitenkaan ihan täysin meidän mopoihin verrattavissa.
Hinta koko päiväksi (eli 24 h) 200 THB siis n. 4,5€, papereihin merkitään kelloaika milloin palautetaan ja tarkistetaan polttoainemäärä, sen on oltava samoissa lukemissa kun palauttaa. Toiset vievät passin vuokraajalle, mutta RIITTÄÄ jos vain otat passistasi (etusivu-aukeama) valokopion ja viet SEN vuokraajalle.
Ajaessa sinulla on OLTAVA ajokorttisi mukana, jotkut ratsiat jopa vaativat kansainvälistä ajokorttia tai ajokorttikäännöstä, mutta Hua Hin'issä riittää jos pidät sen mukana ja näytät tarvittaessa. KypäräPAKKO on KULJETTAJALLA voimassa Thaimaassa, tais tulla viime vuodenvaihteessa, kyytiläisellä EI tarvitse olla. Ratsioita ON paljon, sekä joidenkin katujen kulmissa noita liikenteenvalvojia, joten pidä kypärä päässäs aina kun ajat, muutoin sakot rapsahtaa.
Ihan hyvin siellä pärjää "motobike"lla, vaikka onkin vasemmanpuoleinen liikenne, aja aluksi vaikka hiljaisemmin/varovaisemmin ja vältä ruuhka-aikoja.
Nimittäin, motobikella tutustut kaupunkiin 10-20 kertaa nopeammin ja 10-20 kertaa laajemmat alueet, eikä ajaessa tule niin kuumakaan, itsekin ajoin jokapäivä juuri tuona kuumimpana aikana, kun muutoin olis pitänyt olla ilmastoidussa kämpässä.
Muuten, Cha-Am'iin on vain 25 km Hua Hin'istä, piipahda vaikka siellä. - mies 25
joo tattista vaan. täytyy kokeilla.
- -------
Kansainvälinen ajokortti on hyvä olla mukana, vuokratessa sitä ei kysytä juurikaan mutta jos jotain sattuu, niin kusiset paikat saattaa olla ilman sitä.
Passia EI KOSKAAN vuokraajalle!! Jos kopio ei riitä, niin mars seuraavaan vuokraamoon. Hintataso vuokraukselle Thaimaassa on 120-150bht/päivä, jos vuokraa useammaksi päiväksi ja pyöränä vähänajettu Honda wave 125i/125.- tuohon...
HUA HIN'issä riittää suomalainen ajokortti, et ole kusessa sen kanssa, pidä vain aina mukana, VUOKRAAJAT eivät sitä kysy, poliisi kysyy.
Hintataso on 200 THB/vrk Hua Hin'issä, tottakai alennusta tulee mitä pitemmäksi aikaa vuokraa, parhaimmillaan olen nähnyt 1500 THB kuukaudeksi Pattaya'lla.
Joo, tuo Honda on k7yllä hyvä ja toimiva peli.
Hua'ssa ei myöskään ole tiukkapipoisia vuokraajia, jotka kirjaavat ylös kaikki naarmut allekirjoituksellasi ennen ja jälkeen vuokrauksen, jos sellainen tulis eteen vaihda vuokraajaa. Älä sitten kolhi pahemmin peliäsi, sen joudut maksamaan ja muuten muista lukita aina, jos peli varastetaan, SINÄ maksat koko lystin. - tarvitaan
tuohon... kirjoitti:
HUA HIN'issä riittää suomalainen ajokortti, et ole kusessa sen kanssa, pidä vain aina mukana, VUOKRAAJAT eivät sitä kysy, poliisi kysyy.
Hintataso on 200 THB/vrk Hua Hin'issä, tottakai alennusta tulee mitä pitemmäksi aikaa vuokraa, parhaimmillaan olen nähnyt 1500 THB kuukaudeksi Pattaya'lla.
Joo, tuo Honda on k7yllä hyvä ja toimiva peli.
Hua'ssa ei myöskään ole tiukkapipoisia vuokraajia, jotka kirjaavat ylös kaikki naarmut allekirjoituksellasi ennen ja jälkeen vuokrauksen, jos sellainen tulis eteen vaihda vuokraajaa. Älä sitten kolhi pahemmin peliäsi, sen joudut maksamaan ja muuten muista lukita aina, jos peli varastetaan, SINÄ maksat koko lystin.kansainvälinen ajokortti!!!
poliisi sitä kysyy, mutta silloin on aivan sama onko sitä vai eikö.....jos ei, niin 100-200bht poliisin "kahvirahastoon".
mutta jos tapahtuu onnettomuus, jossa olet mopoinesi osallisena eikä ole kansainvälistä korttia, niin saattaa tulla hyvinkin kusiset paikat! myös hua-hinissa, joka tietääkseni on thaimaata!
Isompia pyöriä vuokratessa Chiang Maissa vuokraajatkin kysyvät kansainvälistä ajokortttia.
25000km kaksipyöräisellä Thaimaassa - kysymässä
tarvitaan kirjoitti:
kansainvälinen ajokortti!!!
poliisi sitä kysyy, mutta silloin on aivan sama onko sitä vai eikö.....jos ei, niin 100-200bht poliisin "kahvirahastoon".
mutta jos tapahtuu onnettomuus, jossa olet mopoinesi osallisena eikä ole kansainvälistä korttia, niin saattaa tulla hyvinkin kusiset paikat! myös hua-hinissa, joka tietääkseni on thaimaata!
Isompia pyöriä vuokratessa Chiang Maissa vuokraajatkin kysyvät kansainvälistä ajokortttia.
25000km kaksipyöräisellä ThaimaassaPoliislaitoksella Hua Hinissä ja uudelleen poliisilaitoksella Krabilla (Krabin kaupungissa), kysyin ENSIN: Kuka teillä vastaa ajokorttiasiaan, riittääkö tämä (samalla näyttäen muovista ajokorttiani) ajokortti täällä ajamiseen. Minut ohjattiin vastaavan henkilön luo, hän vilkaisi korttiani ja sanoi: RIITTÄÄ, ei tarvitse kansainvälistä ajokorttia. Kysyin vielä: Tarvitseeko ajokorttikäännöstä? Hän vastasi: EI tarvitse, tuo kortti riittää. Tapahtumat käytiin tietysti englannin kielellä. Kumpaakohan teistä uskoisi, sinua 25000km Thaimaassa ajanutta, vai ajokorttiasioista vastannutta poliisia? hmmmm
- sittenkään
tarvitaan kirjoitti:
kansainvälinen ajokortti!!!
poliisi sitä kysyy, mutta silloin on aivan sama onko sitä vai eikö.....jos ei, niin 100-200bht poliisin "kahvirahastoon".
mutta jos tapahtuu onnettomuus, jossa olet mopoinesi osallisena eikä ole kansainvälistä korttia, niin saattaa tulla hyvinkin kusiset paikat! myös hua-hinissa, joka tietääkseni on thaimaata!
Isompia pyöriä vuokratessa Chiang Maissa vuokraajatkin kysyvät kansainvälistä ajokortttia.
25000km kaksipyöräisellä Thaimaassa"mutta jos tapahtuu onnettomuus, jossa olet mopoinesi osallisena eikä ole kansainvälistä korttia, niin saattaa tulla hyvinkin kusiset paikat!"
Tämä väite tulee usein vastaan tästä samasta aiheesta keskulteltaessa, mutta onkohan kenelläkään kertoa omakohtaisia kokemuksia tällaisesta kusisesta paikasta sen sijaan, että vain toistetaan toisilta kuultuja tai jostakin luettuja tarinoita? Edellistä ei sitten kannata ottaa minkään asteisena hattuiluna, kysyinpähän vain ja näitä kaverin kaveriltakin kuultuja tarinoitakin on kuitenkin ihan mielenkiintoista lukea, että kirjoitelkaa vaan niitäkin.
En väitä, etteikö onnettomuuden tapahduttua voisi olla kusiset paikat jos ei ole kansainvälistä korttia, mutta väitän, että onnettomuuden satuttua voi olla kusiset paikat vaikka kansainvälinen kortti olisikin. Olen itse joutunut muutaman ikävän tilanteen vierestä seuraamaan. Kaikista tapauksista en voi olla varma, onko kansainvälistä korttia ollut, mutta osasta tiedän ettei ole ollut mutta tällä ei ole ollut minkäänlaista merkitystä siihen miten asiat ovat onnettomuuden satuttua menneet.
Minulla (myös) on tuhansia kilometrejä takana Thaimaassa kaksipyöräisellä ja joitakin kilometrejä nelipyöräiselläkin. Vielä ei isompia kolhuja omalle kohdalle ole sattunut, mutta silti pelottaa, että koska sattuu ja kuinka pahasti.
Monesti on ajokortti tarkistettu ja ikinä en ole joutunut maksamaan satangiakaan mihinkään poliisin "kahvirahastoon" vaikka olen esittänyt vain pahvisen(!) suomalaisen ajokortin. Onkohan edellinen kirjoittaja tai kaverinsa monestikin joutunut kuvettaan kaivelemaan? Niin ja mainittakoon nyt vielä, että Thaimaalainen ajokorttikin toki taskustani tarvittaessa olisi löytynyt, mutta ihan tarkoituksella ja testi mielessä olen aina, muka ajatuksissani, esittänyt vain tämän suomalaisen. Kerran on käynyt niin, että maaseudun ratsiassa en suomalaisesta kortista huolimatta saanut sakkoa, mutta kaverin thaikku emäntä (kaveri istui itse kyydissä) sai oliko se 200THB sakon moposta puuttuvien peilien johdosta.
Olen muuten ollut huomaavinani, että käytännöt esimerkiksi ilman kypärää ajamista kohtaan ja siitä sakottamiseen tuppaavat hieman vaihtelemaan eri puolilla Thaimaata ja jopa samalla paikkakunnallakin on välissä ollut tiukempia kausia ja välissä löysempiä.
Varsinaisesti en sano juuta enkä jaata tuohon, että tarvitaanko Thaimaassa kansainvälistä korttia, jokainen vastaa tekemisistään tai tekemättä jättämisistään kuitenkin ihan itse. - tuon, koko
sittenkään kirjoitti:
"mutta jos tapahtuu onnettomuus, jossa olet mopoinesi osallisena eikä ole kansainvälistä korttia, niin saattaa tulla hyvinkin kusiset paikat!"
Tämä väite tulee usein vastaan tästä samasta aiheesta keskulteltaessa, mutta onkohan kenelläkään kertoa omakohtaisia kokemuksia tällaisesta kusisesta paikasta sen sijaan, että vain toistetaan toisilta kuultuja tai jostakin luettuja tarinoita? Edellistä ei sitten kannata ottaa minkään asteisena hattuiluna, kysyinpähän vain ja näitä kaverin kaveriltakin kuultuja tarinoitakin on kuitenkin ihan mielenkiintoista lukea, että kirjoitelkaa vaan niitäkin.
En väitä, etteikö onnettomuuden tapahduttua voisi olla kusiset paikat jos ei ole kansainvälistä korttia, mutta väitän, että onnettomuuden satuttua voi olla kusiset paikat vaikka kansainvälinen kortti olisikin. Olen itse joutunut muutaman ikävän tilanteen vierestä seuraamaan. Kaikista tapauksista en voi olla varma, onko kansainvälistä korttia ollut, mutta osasta tiedän ettei ole ollut mutta tällä ei ole ollut minkäänlaista merkitystä siihen miten asiat ovat onnettomuuden satuttua menneet.
Minulla (myös) on tuhansia kilometrejä takana Thaimaassa kaksipyöräisellä ja joitakin kilometrejä nelipyöräiselläkin. Vielä ei isompia kolhuja omalle kohdalle ole sattunut, mutta silti pelottaa, että koska sattuu ja kuinka pahasti.
Monesti on ajokortti tarkistettu ja ikinä en ole joutunut maksamaan satangiakaan mihinkään poliisin "kahvirahastoon" vaikka olen esittänyt vain pahvisen(!) suomalaisen ajokortin. Onkohan edellinen kirjoittaja tai kaverinsa monestikin joutunut kuvettaan kaivelemaan? Niin ja mainittakoon nyt vielä, että Thaimaalainen ajokorttikin toki taskustani tarvittaessa olisi löytynyt, mutta ihan tarkoituksella ja testi mielessä olen aina, muka ajatuksissani, esittänyt vain tämän suomalaisen. Kerran on käynyt niin, että maaseudun ratsiassa en suomalaisesta kortista huolimatta saanut sakkoa, mutta kaverin thaikku emäntä (kaveri istui itse kyydissä) sai oliko se 200THB sakon moposta puuttuvien peilien johdosta.
Olen muuten ollut huomaavinani, että käytännöt esimerkiksi ilman kypärää ajamista kohtaan ja siitä sakottamiseen tuppaavat hieman vaihtelemaan eri puolilla Thaimaata ja jopa samalla paikkakunnallakin on välissä ollut tiukempia kausia ja välissä löysempiä.
Varsinaisesti en sano juuta enkä jaata tuohon, että tarvitaanko Thaimaassa kansainvälistä korttia, jokainen vastaa tekemisistään tai tekemättä jättämisistään kuitenkin ihan itse.ajokorttiasia ja sakottaminen onkin ollut vähän hepreaa, toivottavasti joku osais kertoa ihan eksaktia tietoa asiasta. Mä kirjoitin tuon aikaisemman jutun Hua Hin'in ajokorttiasiasta. Mulla on käynyt niinkin, että nimenomaan PHUKETISSA, Patongin kaupungissa oli ratsia, kaukaa näkyi, kypärä päähän ja luottavaisin mielin.. sitten stop, ajokortti oli unohtunut hotelliin, mopo jäi siihen, kävellen hakemaan ajokortti ja poliisilaitokselle, sakkolapuun oli laitettu ei ajokorttia, maksoin sakon n. 200 THB. Näytin ajokortin vaikka sitä ei olisi enää tarvinnut näyttää ollenkaan poliisilaitoksella, vain maksaa sakko. Maksetun sakkolapun kanssa taas mopon luo, maksetun lapun näyttö poliisille ja näkemiin. Poliisilaitoksella poliisi kuitenkin sanoi pyöritellen korttiani kädessään, kun näytin muovikorttiani: Do you have a translation? Minäkin olin KUULLUT aikaisemmin kavereilta, että tarvitsisi käännöksen. Tuon tapauksen jälkeen kysyin asiasta varmistaakseni suoraan poliisilaitokselta niin Hua Hinissä kuin Krabissakin, jossa asioista vastaava poliisi kertoi korttini riittävän.
Sitten on vielä maantiepoliisit erikseen, ne erottaa tavalliset poliisit turvaliivien väristä, tavallisilla on keltaiset ja maantiepoliiseilla vihreät muistaakseni. Olin auton kyydissä, jossa thaikuski sai sakot, ne ei tullet kortitta ajamisesta, mutta hän SELVITTI sakkoasiansa maksamalla poliisille "tiskin alta".
Kertokaas omakohtaisia kokemuksia, olis mielenkiintoista kuulla! - Riittää
tuohon... kirjoitti:
HUA HIN'issä riittää suomalainen ajokortti, et ole kusessa sen kanssa, pidä vain aina mukana, VUOKRAAJAT eivät sitä kysy, poliisi kysyy.
Hintataso on 200 THB/vrk Hua Hin'issä, tottakai alennusta tulee mitä pitemmäksi aikaa vuokraa, parhaimmillaan olen nähnyt 1500 THB kuukaudeksi Pattaya'lla.
Joo, tuo Honda on k7yllä hyvä ja toimiva peli.
Hua'ssa ei myöskään ole tiukkapipoisia vuokraajia, jotka kirjaavat ylös kaikki naarmut allekirjoituksellasi ennen ja jälkeen vuokrauksen, jos sellainen tulis eteen vaihda vuokraajaa. Älä sitten kolhi pahemmin peliäsi, sen joudut maksamaan ja muuten muista lukita aina, jos peli varastetaan, SINÄ maksat koko lystin.Suomalainen ajokortti niin silloin riittää mikä tahansa .Kuvallinen henkilö kortti vaikka kelakortti sillä eihän taikku poliisi osaa Suomea että on sama mitä lukee kortissa.
- vaikka kolari
niin turisti AINA syyllinen. Ja silloin tarvitaa taikkulanlian ajokortti. Sillä paikallinen passipoliisi ei kyllä tiedä kansainvälisestä ajokortista mitään saatikka Suomalaisesta.Kokemusta on.
- on
vaikka kolari kirjoitti:
niin turisti AINA syyllinen. Ja silloin tarvitaa taikkulanlian ajokortti. Sillä paikallinen passipoliisi ei kyllä tiedä kansainvälisestä ajokortista mitään saatikka Suomalaisesta.Kokemusta on.
aina syyllinen. tästä olen samaa mieltä!
Thaimaassa autoa tai moottoripyörää kuljetettaessa täytyy olla kansallinen ajokortti sekä kansainvälinen ajokortti. Kyllähän osalle poliiseista kelpaa vaikka kelakorttikin mutta jos thaimaassa meinaa ajella, niin molemmat kortit on helppoa pitää mukana. Isompia pyöriä vuokrattaessa, esim. pohjois-thaimaassa, ei vuokraaminen ilman kansainvälistä korttia välttämättä onnistu.
Myös "sakottaminen" eli kahvi/lau khau-rahaston kerääminen on hyvin tavallista ympäri Thaimaata, niin valkoisilta kuin thaimaalaisiltakin. Useat "sakot" olen saanut liian kauan oikealla kaistalla ajamisesta(nelikaista tiet), ylinopeudesta(joskus ollut, joskus ei), kypärättä ajamisesta....joskus oikeatkin sakot, eli mars maksamaan ja jonottamaan poliisilaitokselle satojen thaikkujen sekaan. Nämä yleensä, kun on isot ratsiat menossa. Maantiepoliisi monesti keräilee "kahvirahoja" pääteiden ym. varsilla.....porukat hiljentää/pysähtyy ja antaa 50-100bht auton ikkunasta vasempaan etutaskuun ja matka jatkuu. Toki voi olla antamatta, eikä aina tarvitsekaan mutta matka vaan katkeaa pidemmäksi aikaa. Ja aina kannattaa tinkiä, kun Thaimaassa oleilee :D
25000km kaksipyöräisellä thaimaassa - huikkailija
on kirjoitti:
aina syyllinen. tästä olen samaa mieltä!
Thaimaassa autoa tai moottoripyörää kuljetettaessa täytyy olla kansallinen ajokortti sekä kansainvälinen ajokortti. Kyllähän osalle poliiseista kelpaa vaikka kelakorttikin mutta jos thaimaassa meinaa ajella, niin molemmat kortit on helppoa pitää mukana. Isompia pyöriä vuokrattaessa, esim. pohjois-thaimaassa, ei vuokraaminen ilman kansainvälistä korttia välttämättä onnistu.
Myös "sakottaminen" eli kahvi/lau khau-rahaston kerääminen on hyvin tavallista ympäri Thaimaata, niin valkoisilta kuin thaimaalaisiltakin. Useat "sakot" olen saanut liian kauan oikealla kaistalla ajamisesta(nelikaista tiet), ylinopeudesta(joskus ollut, joskus ei), kypärättä ajamisesta....joskus oikeatkin sakot, eli mars maksamaan ja jonottamaan poliisilaitokselle satojen thaikkujen sekaan. Nämä yleensä, kun on isot ratsiat menossa. Maantiepoliisi monesti keräilee "kahvirahoja" pääteiden ym. varsilla.....porukat hiljentää/pysähtyy ja antaa 50-100bht auton ikkunasta vasempaan etutaskuun ja matka jatkuu. Toki voi olla antamatta, eikä aina tarvitsekaan mutta matka vaan katkeaa pidemmäksi aikaa. Ja aina kannattaa tinkiä, kun Thaimaassa oleilee :D
25000km kaksipyöräisellä thaimaassajaa että näikö se pitikin olla? (yllättävää sinänsä suoli24:ssä, eikö?).
"25000km kaksipyöräisellä thaimaassa" olikin siis kuvitteellinen henkilö? joku seläntakaisia geenejä omaava stilettiasiantunteilija joka keräilee "asiantuntija" lausuntonsa ja "ajokorttinsa" sekä "ajokokemuksensa" surffailemalla joillakin asiallisilla foorumeilla.
aivan hanuristaan ja epävireisestä b-mollissa koettaa nyt tämä... jo tunnistettu... näppäillä.
ikävää tässä nyt on lähinnä se, että näitä oikeasti tuhansia kilometrejä thaimaassa kaksipyöräisillä keränneitä Suomalaisia ei ole kovinkaan montaa, enkä usko että kukaan tuntemistani on edellisen kirjoituksen kirjoittanut.
nähdään :-) - edelleen
huikkailija kirjoitti:
jaa että näikö se pitikin olla? (yllättävää sinänsä suoli24:ssä, eikö?).
"25000km kaksipyöräisellä thaimaassa" olikin siis kuvitteellinen henkilö? joku seläntakaisia geenejä omaava stilettiasiantunteilija joka keräilee "asiantuntija" lausuntonsa ja "ajokorttinsa" sekä "ajokokemuksensa" surffailemalla joillakin asiallisilla foorumeilla.
aivan hanuristaan ja epävireisestä b-mollissa koettaa nyt tämä... jo tunnistettu... näppäillä.
ikävää tässä nyt on lähinnä se, että näitä oikeasti tuhansia kilometrejä thaimaassa kaksipyöräisillä keränneitä Suomalaisia ei ole kovinkaan montaa, enkä usko että kukaan tuntemistani on edellisen kirjoituksen kirjoittanut.
nähdään :-)olisi kiva tietää OIKEISTA kokemuksistanne asiassa, ei mustatuntuu kokemuksista, millaiset OIKEAT säännöt on tuossa asiassa Thaikuissa vai onko "oikeita" sääntöjä olemassakaan vai ajaako "tiskin alta"säännöt virallisten kanavien ohi?
Olen siis tuo sama kirjoittaja kuin Lisäänpä...
Vastaukseksi kirjoittajalle 25 000 km Thaimaassa, "halventavaan" ja provosoivaasi kirjoitukseen *myös hua-hinissa, joka tietääkseni on thaimaata!* en aio provosoitua viestiisi.
Ja vastaukseen edelliselle kirjoittajalle: Tuo 25 000 km kaksipyöräisellä Thaimaassa ei ole kovinkaan paljon, ehkä tuon kirjoittaja haluaa arvostusta tai ihailua itselleen ajatellen ettei monikaan turisti edes koske pyörään vasemmanpuoleisen liikenteen maassa.
Kuukauden lomalla tulee helpostikin ajettua 2000-5000 km, ja 6 kk lomalla 5000-20000 km, joten jos viettää monenakin vuonna aikaa Thaimaassa, on tuo 25 000 km ihan normaalia loma-ajelua.
Kaksipyöräisellä on vaan niin hiton kiva KOKEA Thaimaata, näkee laajemmin ja tutustuu nopeammin, kertakaikkiaan UPEETA! - E-7
edelleen kirjoitti:
olisi kiva tietää OIKEISTA kokemuksistanne asiassa, ei mustatuntuu kokemuksista, millaiset OIKEAT säännöt on tuossa asiassa Thaikuissa vai onko "oikeita" sääntöjä olemassakaan vai ajaako "tiskin alta"säännöt virallisten kanavien ohi?
Olen siis tuo sama kirjoittaja kuin Lisäänpä...
Vastaukseksi kirjoittajalle 25 000 km Thaimaassa, "halventavaan" ja provosoivaasi kirjoitukseen *myös hua-hinissa, joka tietääkseni on thaimaata!* en aio provosoitua viestiisi.
Ja vastaukseen edelliselle kirjoittajalle: Tuo 25 000 km kaksipyöräisellä Thaimaassa ei ole kovinkaan paljon, ehkä tuon kirjoittaja haluaa arvostusta tai ihailua itselleen ajatellen ettei monikaan turisti edes koske pyörään vasemmanpuoleisen liikenteen maassa.
Kuukauden lomalla tulee helpostikin ajettua 2000-5000 km, ja 6 kk lomalla 5000-20000 km, joten jos viettää monenakin vuonna aikaa Thaimaassa, on tuo 25 000 km ihan normaalia loma-ajelua.
Kaksipyöräisellä on vaan niin hiton kiva KOKEA Thaimaata, näkee laajemmin ja tutustuu nopeammin, kertakaikkiaan UPEETA!Ihan alkuun kantsii vilkaista tämä: http://hyppyoravanpyorasta.com/satunnaisen-turrekkeen-liikenneopas-thaimaaseen/
Käytännön kokemukset ajokortin kanssa:
- Pelkkä suomalainen ajokortti on kelvannut sakottavalle poliisille kolme kertaa viidestä. Kelpaamattomilla kerroilla ei ole mitään järkeä lähteä asemalle asiaa tunneiksi selvittämään vaan kantsii suosiolla maksaa se 200 bahtin sakko.
- Kansainvälinen ajokortti kelpaa virallisesti vain jos mukana on myös kotimaasi (Suomen oletettavasti) ajokortti. Ja molemmat pitää olla mukana sillä hetkellä kun poliisi sinut kiinni nappaa. Ei ole kokemusta tuleeko tällöin sakot, mutta oletan että todennäköisyys on samaa luokkaa kuin pelkällä suomikortilla.
- Jos ajat kypärä päässä liikenteen seassa ja poliisi koittaa juuri sinut sieltä pysäyttää niin voit olla varma että sakot tulee vaikka olisi kaikki paperit synnyintodistuksesta lähtien mukana. Rahaa ne kaipaavat ja jos nostat elämöinnin aiheesta (kaikkine papereinesi) niin saattaa poliisi keksiä mitä tahansa vikaa mopostasi, kuten esimerkiksi että alkuperäiset ostopaperit ja vakuutuspaperit pitää olla kyydissä. Näin on jo käynyt ja maksamaan jouduttiin. Näitä alkuperäisiä papereita ei siis missään nimessä pidä edes kuljettaa mukana tai teet kivan palveluksen mahdolliselle varkaalle.
- Paikallisen moottoripyöräkortin hankkiminen on suhteellisen helppoa ja vaatii noin yhden päivän. Olettaen että sinulla on jotain ajokokemusta ja pysyt pystyssä mopollasi. Tämän voi hoitaa Cha-amissa 60km päässä Hua Hinistä, emme vielä tiedä voiko koko kortin vain "ostaa" tiskin alta paikan korkeimmalta virkailijalta, palaamme asiaan pian ;)
- http://hyppyoravanpyorasta.com/ - mäkin olen
E-7 kirjoitti:
Ihan alkuun kantsii vilkaista tämä: http://hyppyoravanpyorasta.com/satunnaisen-turrekkeen-liikenneopas-thaimaaseen/
Käytännön kokemukset ajokortin kanssa:
- Pelkkä suomalainen ajokortti on kelvannut sakottavalle poliisille kolme kertaa viidestä. Kelpaamattomilla kerroilla ei ole mitään järkeä lähteä asemalle asiaa tunneiksi selvittämään vaan kantsii suosiolla maksaa se 200 bahtin sakko.
- Kansainvälinen ajokortti kelpaa virallisesti vain jos mukana on myös kotimaasi (Suomen oletettavasti) ajokortti. Ja molemmat pitää olla mukana sillä hetkellä kun poliisi sinut kiinni nappaa. Ei ole kokemusta tuleeko tällöin sakot, mutta oletan että todennäköisyys on samaa luokkaa kuin pelkällä suomikortilla.
- Jos ajat kypärä päässä liikenteen seassa ja poliisi koittaa juuri sinut sieltä pysäyttää niin voit olla varma että sakot tulee vaikka olisi kaikki paperit synnyintodistuksesta lähtien mukana. Rahaa ne kaipaavat ja jos nostat elämöinnin aiheesta (kaikkine papereinesi) niin saattaa poliisi keksiä mitä tahansa vikaa mopostasi, kuten esimerkiksi että alkuperäiset ostopaperit ja vakuutuspaperit pitää olla kyydissä. Näin on jo käynyt ja maksamaan jouduttiin. Näitä alkuperäisiä papereita ei siis missään nimessä pidä edes kuljettaa mukana tai teet kivan palveluksen mahdolliselle varkaalle.
- Paikallisen moottoripyöräkortin hankkiminen on suhteellisen helppoa ja vaatii noin yhden päivän. Olettaen että sinulla on jotain ajokokemusta ja pysyt pystyssä mopollasi. Tämän voi hoitaa Cha-amissa 60km päässä Hua Hinistä, emme vielä tiedä voiko koko kortin vain "ostaa" tiskin alta paikan korkeimmalta virkailijalta, palaamme asiaan pian ;)
- http://hyppyoravanpyorasta.com/ajatellut ja käytännön kokenut Thaimaassa ajaessani kuin tuossa sun blogin sivulla
*satunnaisen-turrekkeen-liikenneopas-thaimaaseen*
juuri noita vinkkejä käyttäen
*vilkut
*kääntyminen
*sakot
eikait sit noista sakoista pääse
*oli korttia tai ei
*ajaa virheittä tai ei
pitää varmistaa AINA pikkurahaa mukaan lähtiessä - idiootille
vaikka kolari kirjoitti:
niin turisti AINA syyllinen. Ja silloin tarvitaa taikkulanlian ajokortti. Sillä paikallinen passipoliisi ei kyllä tiedä kansainvälisestä ajokortista mitään saatikka Suomalaisesta.Kokemusta on.
et sitte huomannu mitä kysytään, onkohan sulla sittenkään tota kokemusta. kerro?
- Väiski Hauhosta
Oma kokemukseni kuukauden mopoilun perusteella on seuraava.
5 kertaa poliisi pysäytti, eli ratsia osui omalle kohdalle noin kerran viikossa.
4 kertaa riitti, että kaivoi jotain lompakosta esille. (yhdellä kerralla tarkistettiin, että mopopsta löytyi joku vakuutus tms. tarra)
yhden kerran poliisi otti korttini käteensä ja huomasi, että A puuttuu. Pelkkä b, be tai bec kortti ei oikeasti kelpaa. Thaimaassa kaikki mopot ja moottoripyörät tarvivat A-kortin.
Useinmiten poliisi ei huomaa eroja korteissa. Joskus saattaa tarkemmin tutkia ja huomata eron. Itse selvisin ilan sakkoja sillä kertaa.
Kolari/onnettomuus tilanteessa saattaa tulla ongelmia jos kortti puuttuu. Vakuutukset eivät välttämättä korvaa, jos ilman korttia ajelee.- hyvä tsägä
5 kertaa kuukauden aikana, on sulla ollut mäihää, missä mestoissa liikuit?
Missäpäin nuo pysäytykset olivat? Oliko tav poliisi vai maantiepoliisi? Paljonko annoit? Kerro vähän lisää. - ???
" Vakuutukset eivät välttämättä korvaa, jos ilman korttia ajelee. "
Vakuutukset? Mitkä ihmeen vakuutukset? - .....
hyvä tsägä kirjoitti:
5 kertaa kuukauden aikana, on sulla ollut mäihää, missä mestoissa liikuit?
Missäpäin nuo pysäytykset olivat? Oliko tav poliisi vai maantiepoliisi? Paljonko annoit? Kerro vähän lisää.5 kertaa pysäytettiin. Kertaakaan en sakkoja saannut. Kypärä oli aina päässä ja moposta löytyi vakuutus tms. tarra. yhdellä kerralla viidestä poliisi katsoi korttia tarkemmin ja kysyi kansainvälistä korttia, kun ei sitä A-korttia ollut.
Sillä kertaa sattui olemaan paikallinen takapenkillä. Jotain ne keskustelivat ja saatiin jatkaa matkaa. Sakkoja ei sillä kertaa tullut. Totesi tämä paikallinen tuttu vaan, että minulla ei taida olla mopon ajoon oikeuttavaa korttia.
Ja ajelin ympäri Hua Hinia, noin 50 km säteellä keskustasta. Yhteensä noin 1500km suunilleen kuukauden aikana. - taitaa tää
..... kirjoitti:
5 kertaa pysäytettiin. Kertaakaan en sakkoja saannut. Kypärä oli aina päässä ja moposta löytyi vakuutus tms. tarra. yhdellä kerralla viidestä poliisi katsoi korttia tarkemmin ja kysyi kansainvälistä korttia, kun ei sitä A-korttia ollut.
Sillä kertaa sattui olemaan paikallinen takapenkillä. Jotain ne keskustelivat ja saatiin jatkaa matkaa. Sakkoja ei sillä kertaa tullut. Totesi tämä paikallinen tuttu vaan, että minulla ei taida olla mopon ajoon oikeuttavaa korttia.
Ja ajelin ympäri Hua Hinia, noin 50 km säteellä keskustasta. Yhteensä noin 1500km suunilleen kuukauden aikana.mun kortti sitten riittää ihan oikeesti, muoviläpyskä- takana A B C ja on auton ja motobiken kuvaa, ruottiks ja suomeks tosin vaan..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006464
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303873törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283250Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3761764- 331408
- 271340
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi471013Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11976Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11900- 42879