uusi koira tuli perheeseen

Meillä on ennestään 2-vuotias leikattu snautseri- narttu ja nyt tuli 3-vuotias cavalier uros. narttu tuossa nyt näyttää kuka on emäntä. Kuinka kauan tuota valtataistelua kannattaa katsoa ja hyväksyä se, ennenkuin pitää todeta ettei koirat sovikaan yhteen. Mikä on varma merkki, ettei koirat ikinä sopeudu toisiinsa? Ja onko tuo ihan normaalia?

2

119

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zsdbb

täysin normaalia käytöstä, koska uroshan tuli nartun reviirille, niin pitäähän sen näyttää kuka määrää. Äläkä mene väliin ellei tilanne todellakin sitten näytä siltä, että nyt todella taistellaan.. Itselläni oli aikoinaan samankaltainen tilanne paitsi, että molemmat oli uroksia ja hiukan nuorempia, mutta aikansa sitäkin kesti nuorempi koira, kun tuli taloon niin tämän vanhemman piti vähän väliä näyttää kuka määrää, mutta johtajaha on tietenkin se ihminen, joka lopulta näyttää molemmille arvojärjestyksen eli huomioi aina ensin narttu, koska se on sinulla ollut ensin, ettei se saa mustasukkaisuus kohtauksia :) ja sitten vasta uros. Näin ollen myös narttu voi rauhoittua, koska tietää että hänen paikkansa ei katoa.

• NoDoMi

kauanko uusi koira on ollut sinulla?
      Itselleni tuli keväällä 2 vuotias leonbergi narttu,suursnautserin 4v ja snautserin 1v laumaan(narttuja kaikki)ja tuo riiseni on vähän sellainen pullistelija että yrittää laittaa kaikki ojennukseen...itse en missään vaiheessa antanut sen pullistella tuolle uudelle tulokkaalle vaan otin tilanteen hallintaani koska minä olen kuitenkin koko lauman johtaja :) ja ongelmia ei ole ollut.Ja nyt kaikki 3 on ylinpiäystäviä keskenään.Eli itse kyllä puuttuisin nartun komenteluihin yms. toimiin ja tekisin selväksi että niin ei tehdä ja että sinä olet se pomo koko porukalle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan

Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs
      Ikävä
      53
      1625
    2. Maskuliininen herrasmies

Tekee aloitteen. 🌸
      Ikävä
      174
      1356
    3. Kiinni on siekkilän yliajaja

Eilen illalla saatu kiinni Varsinais-Suomessa tämä henkilö.
      Mikkeli
      10
      1335
    4. Oletko valmis? Meidän tarinaan

Rakastan sinua ❤️
      Ikävä
      76
      1274
    5. Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"

Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli
      Maailman menoa
      290
      1238
    6. Näyttävin pariskunta

Ketkä lie tällä kylällä kääntää päät?
      Suomussalmi
      17
      1170
    7. Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla

Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      98
      935
    8. Ollaanko me tyhmiä mies?

Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä
      Tunteet
      61
      928
    9. Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.

Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää
      Ikävä
      33
      913
    10. Kannattaako kaikki Abrahamilaiset uskonnot jättää?

Ja seurata jotain ihan muuta?
      Hindulaisuus
      347
      815
    Aihe