Ostin alle kuukausi sitten uuden kannettavan joka alkoi melkein heti takkuilemaan. Ohjelmat kaatuu, musiikki ja videot pätkii (Windows Media Playerilla kuunneltaessa varsinkin jokaisen biisin lopussa on häiriöitä, muuten saattaa toimia välillä ihan hyvinkin), resurssienhallinta ei aukea yms. Käyttiksenä on Windows Vista Home Premium. Tietoja koneesta:
HP Pavilion dv6 Notebook PC
Windows Vista Home Premium 32-bit
AMD Turion(tm) X2 Dual-Core Mobile RM-75 2.20 GHz
RAM 4 Gt
Lisäksi käynnistyessään kone herjaa jotain "checksum erroria", mahtaako sillä olla vaikutusta asiaan?
uusi kone kaatuilee
32
766
Vastaukset
- kuukauden
vanha kone kaatuilee niin ihmeessä takaisin liikkeeseen ja vaadi uusi. Turha temppuilla takuu aikana.
- pakko on pelata koneen
Kuukauden vanha kone pitää toimia.
muuta en osaa sanoa.
1. olisko vista? - ja tinkaamaan
pakko on pelata koneen kirjoitti:
Kuukauden vanha kone pitää toimia.
muuta en osaa sanoa.
1. olisko vista?Joo, takaisin liikkeeseen ja kysymään, että mikä on homman nimi. Kyllä kuukauden ja vielä kolmenkin kuukauden ikäisen koneen pitää toimia. Tärkeiden/kalliiden koneen peruskomponenttien pitää EU direktiivin mukaan toimia 3 vuotta . . .
Tämän säädöksen mukaan oma koneeni kerran korjautettiin, vaikka vuoden takuu oli jo umpeutunut. Eli homma on jotenkin niin että kalliiden koninkoneiden ja laitteiden pitää kestää vähintään kolme vuotta, tms. - tuskin...
ja tinkaamaan kirjoitti:
Joo, takaisin liikkeeseen ja kysymään, että mikä on homman nimi. Kyllä kuukauden ja vielä kolmenkin kuukauden ikäisen koneen pitää toimia. Tärkeiden/kalliiden koneen peruskomponenttien pitää EU direktiivin mukaan toimia 3 vuotta . . .
Tämän säädöksen mukaan oma koneeni kerran korjautettiin, vaikka vuoden takuu oli jo umpeutunut. Eli homma on jotenkin niin että kalliiden koninkoneiden ja laitteiden pitää kestää vähintään kolme vuotta, tms.Tuskin Vista on syy. Tai jos on niin ihme juttu, koska tehoakin on. 64bit vista olisi kyllä paljon parempi tuohon koneeseen.
- anonym
ja tinkaamaan kirjoitti:
Joo, takaisin liikkeeseen ja kysymään, että mikä on homman nimi. Kyllä kuukauden ja vielä kolmenkin kuukauden ikäisen koneen pitää toimia. Tärkeiden/kalliiden koneen peruskomponenttien pitää EU direktiivin mukaan toimia 3 vuotta . . .
Tämän säädöksen mukaan oma koneeni kerran korjautettiin, vaikka vuoden takuu oli jo umpeutunut. Eli homma on jotenkin niin että kalliiden koninkoneiden ja laitteiden pitää kestää vähintään kolme vuotta, tms.Minulla hajosi reilusti yli tuhannen euron läppäri viime viikolla, käytössä ollut 1,5 vuotta. Takuu 1 vuosi. Myyjäliikkeen pitäisi ensisijaisesti korjauttaa läppärini tai antaa uusi vastaava tilalle. Kuluttaja asiamies sanoi että ota häneen yhteyttä jos liike ei suostu vaatimuksiin. Eli vieppä läppäri takaisin liikkeeseen.
- Hulilupteri
Ei tää muuten häiritse kauheasti mutta toi musiikki... Multimedia-kannettava kun pitäis vielä kysymyksessä olla...
- täytyyhän
uuden koneen toimia moitteettomasti. Takuuajan jälkeen jos tilttaa niin sitten maksat itse. Mars liikkeeseen vaan.
- mulla vanha ja kaatuilee
no media playeriä en suosittele käytäämään kun on kevyempiäkin ohjelmia.
tosin mun vanhassa koneessa media playerin toimii. - tarvi maksaa itse
täytyyhän kirjoitti:
uuden koneen toimia moitteettomasti. Takuuajan jälkeen jos tilttaa niin sitten maksat itse. Mars liikkeeseen vaan.
Ei välttämättä tarvi takuuajan jälkeen maksaa itse, kun selvittää vähän lakipykälia. :) Ainakaan jos mainostetaan vain vuoden takuuta, niin fakta on että myyjän vastuu ei todellakaan siihen lopu tietokoneen hintaisessa laitteessa.
- joko kerkesit
Vaikuttaa kuin olisit kerennyt itse asentamaan uuteen koneeseesi jonkin ilmaisen esim. CCleanerin tms. rekisterinpuhdistus ohjelman jolla sitten "puhdistit" uuutta konettasi ja siten itse olet aiheuttanut ongelmia koneellesi.
- tööt tööt
PC-kauppias, jonka mukaan vika on aina käyttäjässä eikä koskaan microsoftin ja konevalmistajien kelvottomassa laadussa.
- ronald dump
tööt tööt kirjoitti:
PC-kauppias, jonka mukaan vika on aina käyttäjässä eikä koskaan microsoftin ja konevalmistajien kelvottomassa laadussa.
miksi ostaa kelvotonta laatua, ostakaa laatua, ei sitä halvinta paskaa mitä hyllystä irtoaa
- Hulilupteri
Näin olen kyllä tehnyt. Onko mitään tehtävissä?
- ...
Hulilupteri kirjoitti:
mutta ongelmat alkoivat mielestäni jo ennen sitä, varsinkin ton musiikin suhteen.
- hulilupteri
Hulilupteri kirjoitti:
Voisko vika olla tässä rekisterin tyhjentämisessä ja miten pitää toimia? Vai onko ajureista kiinni, vaikka niiden pitäis olla ajan tasalla?
- sekoita konetta,
hulilupteri kirjoitti:
Voisko vika olla tässä rekisterin tyhjentämisessä ja miten pitää toimia? Vai onko ajureista kiinni, vaikka niiden pitäis olla ajan tasalla?
olen käyttänyt sitä ainakin kaksi vuotta eikä ongelmia.
- Hulilupteri
sekoita konetta, kirjoitti:
Mikä sitten voi olla syynä siihen, että Windows Media Player pätkii? Johtuuko ajureista vai onko mulla siitä vanha/rikkinäinen versio tai jotain?
- lataa viimisin
Hulilupteri kirjoitti:
Mikä sitten voi olla syynä siihen, että Windows Media Player pätkii? Johtuuko ajureista vai onko mulla siitä vanha/rikkinäinen versio tai jotain?
- Tosin
Hulilupteri kirjoitti:
M-playerikin vois koittaa asentaa uusiks...
Voi olla vistan kummalisuuksiakin, eli esm. joku ajuri sotkee. - Hulilupteri
Tosin kirjoitti:
M-playerikin vois koittaa asentaa uusiks...
Voi olla vistan kummalisuuksiakin, eli esm. joku ajuri sotkee.Epä pystynyt asentamaan uusiksi, asennusohjelma ilmoitti vain että koneessa on jo uusin versio. Yritin etsiä sitä ohjauspaneelista poistaakseni ja asentaakseni sitten uudestaan, mutta en löytänyt koko ohjelmaa.
- asennettiin
sekoita konetta, kirjoitti:
ccleaner merkiksi hyvästä palvelusta kun puhdistutin läppärin liikkeessä. Minun koneeni ccleaner sekoitti lähes täydellisesti. En saanut sitä poistettua muuten kuin järjestelmän palautuksen avulla.
Sovittiin, että ilman minun lupaani ei mitään lisäillä
- Hulilupteri
Kukaan ei ole vieläkään antanut mitään neuvoja, miten pitäis mahdollisesti toimia. Onko normaalia että musiikki pätkii pahemmin kun muita ohjelmia on auki samaan aikaan, varsinkin kun nettisivu latautuu tai kone jumittaa? Voisko vika olla ajureissa, vaikka niiden pitäis olla ajan tasalla? Entäs miten synkronointi, pätkiikö biisit ämppärissäkin?
- takuut
Vie se kone sinne Giganttiin takuuhuoltoon, ei se ongelma muuten selviä.
- Pege81
Taitaa olla parasta, että viet sen koneen ihan suosiolla huoltoon. Laite on takuunalainen, niin turha sitä on ruveta itse säätämään.
- Hulilupteri
Wtf, asensin IDT Audion päivityksen ja nyt musiikki toimii (ainakin toistaiseksi) niinkuin kuuluukin... Onko mahdollista että vika oli noin naurettavassa asiassa?
- Hulilupteri
Ja taas Media Player takkuilee, muuten kone toimii ihan hyvin vaikka joidenkin sovellusten avaaminen kestää ikuisuuden. Oon ihan neuvoton, apua!
- Hulilupteri
Hulilupteri kirjoitti:
Ja taas Media Player takkuilee, muuten kone toimii ihan hyvin vaikka joidenkin sovellusten avaaminen kestää ikuisuuden. Oon ihan neuvoton, apua!
Jos joku selittäis että minkä takia musiikki pätkii eniten silloin kun oon just laittanut koneen päälle... Ja minkä takia pätkii jokaisen biisin LOPUSSA?
Hulilupteri kirjoitti:
Jos joku selittäis että minkä takia musiikki pätkii eniten silloin kun oon just laittanut koneen päälle... Ja minkä takia pätkii jokaisen biisin LOPUSSA?
Kirjoitit tuolla aikaisemmin koneen antavan ilmoituksen "checksum error". Liittyy muistiin joko joku muistikammoista on huonosti paikallaan, viallinen tai sitten muistisi ei tue pariteetti tarkistusta. Viepä kone huoltoon ja kerro tuosta vikailmoituksesta. Myös se, että kappaleen lopussa ilmenee häiriöitä, viittaa muisti ongelmiin.
Hulilupteri kirjoitti:
Kirjoitit aikaisemmin koneen ilmoittavan "checksum error". Ilmoitus viittaa muistivirheeseen. Joku muistikammoista huonosti paikallaan, viallinen tai ei ole yhteensopiva pariteetti tarkistukseen. Myös oire joka kappaleen lopussa viittaa muistiongelmiin. Vie kone huoltoon ja kerro virhe ilmoituksesta.
- Hulilupteri
huru_ukko kirjoitti:
Kirjoitit aikaisemmin koneen ilmoittavan "checksum error". Ilmoitus viittaa muistivirheeseen. Joku muistikammoista huonosti paikallaan, viallinen tai ei ole yhteensopiva pariteetti tarkistukseen. Myös oire joka kappaleen lopussa viittaa muistiongelmiin. Vie kone huoltoon ja kerro virhe ilmoituksesta.
Jos joku muistikammoista olis huonosti niin ei kai tämä silti näyttäis että muistia on se 4 gigaa mitä kuuluukin. Ja kun tuota pätkimistä ei tapahdu koko aikaa, välillä saattaa monikin biisi kuulua hyvin. Erityisesti pätkii kun koneen on just käynnistänyt.
Eikä tuota erroria tule enää. En millään viitsis viedä tätä huoltoon, jos jotenkin pystyy itse fiksaamaan. - Hulilupteri
Hulilupteri kirjoitti:
Jos joku muistikammoista olis huonosti niin ei kai tämä silti näyttäis että muistia on se 4 gigaa mitä kuuluukin. Ja kun tuota pätkimistä ei tapahdu koko aikaa, välillä saattaa monikin biisi kuulua hyvin. Erityisesti pätkii kun koneen on just käynnistänyt.
Eikä tuota erroria tule enää. En millään viitsis viedä tätä huoltoon, jos jotenkin pystyy itse fiksaamaan.Jos vika on Media Playerissa ja iTunesissa, ne syö liikaa tehoja tai jotain....?
- En millään viitsis viedä
Hulilupteri kirjoitti:
Eikä tuota erroria tule enää. En millään viitsis viedä tätä huoltoon, jos jotenkin pystyy itse fiksaamaan.En millään viitsis viedä tätä huoltoon, jos jotenkin pystyy itse fiksaamaan.
koittasit nyt viedä sinne huoltoon tai ainakin soittaa sinne ja kysyä ohjeita, kerta vaikuttaa silta että et osaa itse korjata .
KERTA SULLA ON SITÄ TAKUUTA NIIN SOITA SINNE MYYMÄLÄÄN, EI ME PYSTYTÄ SUN KONETTA KORJAAMAAN , NIIN JA KERRO NOISTA MUISTI ONGELMISTAS .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1115077Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖493322Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle853069Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku382298- 811797
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.411550450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1211474Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1191149- 161109
Miehen taloudellinen tilanne ja
halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah431077