Kannattaisiko

lähteä

lokakuussa Sisiliaan Aurinkomatkojen matkalle, Taorminaan tai Cefaluun vai olisikohan omatoimireissu kannattavampi?
Meitä olisi lähdössä 2 aikuista yhdeksi viikoksi.
Koneen vaihto ei oikein houkuttele mutta oletteko olleet omatoimireissulla jossa pääsisi suht suoraan kohteeseen?

23

1609

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • marella1989

      valmismatka on siinä mielessä parempi jos ei osaa kieltä tai jos ei halua kierrellä ja kaarrella ympäriinsä, jotkut toki sellaisesta tykkää itse menen nykyään mieluummin suoraan perille vaikka sitten turistibussilla..

      Ryanairilla pääsee kierrellen esim. Lontoon kautta Palermoon josta voi jatkaa junalla Cefaluun jonne on huomattavasti lyhyempi matka kuin Taorminaan vaikka monta tuntia siinä meneekin.. Yhdessä viikossa omatoimimatkalla "tuhlaantuu" päivä tai pari ihan tuohon reissaamiseen että siinäkin mielessä valmismatka varmaan parempi.

      • Milanon kautta

        1. lento: Tampere - Milano Bergamo
        2. lento: Milano Bergamo - Trapani


      • Milanon kautta
        Milanon kautta kirjoitti:

        1. lento: Tampere - Milano Bergamo
        2. lento: Milano Bergamo - Trapani

        Pääsee samana päivänä (sopiva vaihto-aika Bergamossa).


      • Non capisco
        Milanon kautta kirjoitti:

        1. lento: Tampere - Milano Bergamo
        2. lento: Milano Bergamo - Trapani

        Onko se joku uusi Helsinki-Vantaa???

        Kun on menossa viikon lomalle Sisiliaan, kannattaa ehdottomasti ottaa Ryanairin lennot reitillä (ensin kallis junalippu VR:llä Manseen, lennot Tampere-Milano-Barcelona-Frankfurt(Hahnessa voi vaikka yöpyä kentällä)-Dublin-Lontoo-Palermo-sitten junalla tai bussilla Giardini-Naxos...ylihuomenna sitten sama takaperin.

        Onpahan ainakin ollut ihan omatoiminen eikä mikään "pakettimatkaturisti" s-tana! Ja jos jotain positiivista haluaa löytää (siis muutakin kun se että välttää suomalaiset pakettituristit), niin ei pääse ainakaan nahka palamaan kun on melkein koko viikon koneessa tai kentällä=)


      • voi poveri cosa!
        Non capisco kirjoitti:

        Onko se joku uusi Helsinki-Vantaa???

        Kun on menossa viikon lomalle Sisiliaan, kannattaa ehdottomasti ottaa Ryanairin lennot reitillä (ensin kallis junalippu VR:llä Manseen, lennot Tampere-Milano-Barcelona-Frankfurt(Hahnessa voi vaikka yöpyä kentällä)-Dublin-Lontoo-Palermo-sitten junalla tai bussilla Giardini-Naxos...ylihuomenna sitten sama takaperin.

        Onpahan ainakin ollut ihan omatoiminen eikä mikään "pakettimatkaturisti" s-tana! Ja jos jotain positiivista haluaa löytää (siis muutakin kun se että välttää suomalaiset pakettituristit), niin ei pääse ainakaan nahka palamaan kun on melkein koko viikon koneessa tai kentällä=)

        1. Vain vähemmistö suomalaisista asuu Helsingissä.

        2. Tässä aikataulut esim. syys/lokakuulle:

        Depart: Tampere 14:45
        Arrive: Milan (Bergamo) 16:50
        ja joko Trapaniin
        Depart: Milan (Bergamo) 19:30
        Arrive: Trapani (Sicily) 21:05
        tai Palermoon:
        Depart: Milan (Bergamo) 18:55
        Arrive: Palermo 20:35


      • Capisce?
        voi poveri cosa! kirjoitti:

        1. Vain vähemmistö suomalaisista asuu Helsingissä.

        2. Tässä aikataulut esim. syys/lokakuulle:

        Depart: Tampere 14:45
        Arrive: Milan (Bergamo) 16:50
        ja joko Trapaniin
        Depart: Milan (Bergamo) 19:30
        Arrive: Trapani (Sicily) 21:05
        tai Palermoon:
        Depart: Milan (Bergamo) 18:55
        Arrive: Palermo 20:35

        kuitenkin. Ja harva se Tampereellakaan asuu, (n. 200.000 vs. pk-seudun 1.000.000) joten sinne on lähdettävä jo aamulla/aamupäivällä jollain välineellä. Samoin Sisilian päässä melkoisen myöhään olet siellä Taorminassa tai Cefalussa, mutta ei muuta kun onnea ja menestystä valitsemallasi tiellä=)

        p.s. Bergamossa on kyllä ihan oma kenttä, (BGY jolta on joskus lennetty ihan jopa "pakettimatkalla"), joten ei tuota Milanoa tarvitse siinä niin mainostaa...


    • Naxos-fani-sempre

      HEI!

      MIELESTÄNI valmismatka on parempi.
      Jos vietätte Sisiliassa vain viikon.
      Tuo matka sinne noilla halpalennoilla koneenvaihtoineen kaikkineen vie vähintään sen yhden päivän ja, kun olette perillä olette ihan kuitti poikki jo valmiiksi (huilatessa menee yksi päivä...).
      Ja takaisin tullessa sama juttu!

      Olen ollut itse nyt 6 kertaa Aurinkomatkojen matkalla, joko hotellin kanssa tai sitten ottanut vain pelkät lennot (Aurinkomatkojen kautta).
      Vaikka on suora lento HKI-CTA menee meillä matkustamiseen 12 tuntia.
      Olemme lähteneet yöllä 02.00 Jyväskylästä linja-autolla/omalla autolla Helsinkiin Matka kestää omalla n. 3 tuntia ja linja-autolla kauemmin...
      Sitten olemme dottaneet kentällä Helsingissä 3 tuntia.
      Lento kestää sen 3.45 ja
      Catania-Naxos väli vielä linja-autolla n. tunnin.
      Kun on perillä on aikalailla kuitti.
      Jos tuohon vielä lisätään odottelua muilla kentillä niin HUH!

      Nuo halvat lennot ja kentillä odottelu on varmaan ihan yes silloin jos viettää enemmän aikaa kohteessa.
      Jos on esim 2-4 viikkoa Sisiliassa ja vuokraa sieltä talon jne...

      Olisi vielä ok jos lento menisi Cataniaan,
      mutta kun sinne nuo halpalentoyhtiöt ei tee ainakaan vielä lentoja, niin sitten on reissattava vielä Palermosta tai Trapanista Naxosiin/Taorminaan ja
      esim, Palermosta matka junalla Naxosiin kestää vielä ainakin 4 tuntia!
      Jos ei tule viivytyksiä.
      Ja kauanko junaa joutuu sitten odottamaan Palermossa/Trapanissa....

      Matkailija/Marellahan on kerran mennyt Naxosiin muistaakseni Tampereelta halpalennoilla.
      Ja sitten junaa joutui odottamaan yöllä Palermon asemalla, joka oli aika pelottavakin paikka öiseen aikaan...
      Ehkä Marella voisi kertoa tähän jotakin!?

      Se on niin helppoa, kun ottaa valmiin matkan = )
      Ei se vaikeata tietysti ole se toinenkaan vaihtoehto,
      mutta aikaa se vie ja väsyttää.
      Osa viikosta menee elpymiseen...

      HYVÄÄ LOMAA TEILLE!

      T. Naxos- fani sempre

    • kon matka

      on parempi hoitaa matkatoimiston kautta, varsinkin jos Sisilia ei ole entuudestaan tuttu paikka.
      Itse vietän Taorminan lähistöllä lomani, yleensä 3-5 viikkoa ja silloin edellisempi vaihtoehto on omatoimireissu.
      Lennot olen buukannut seat24:sta,
      joko Helsinki-Brysseli-Catania tai sitten Rooma-Catania.
      Yleensä lipun hinnaksi on tullut 300-400 euroa.
      Halvemmallakin toki pääsee, mutta silloin matkustusaika on toista vuorokautta ja välilaskuja on useampia.
      Viime jouluna lensin Roomaan jossa olin kolme päivää ja jatkoin sitten junalla Sisiliaan, junaliput paikkalippuineen ostin VR:ltä, joten sekin sujui helposti.
      Paluumatkalla lensin Air Onella Roomaan ja vaidoin Finskin koneeseen.
      Italian sisäiset lennot ovat suht edullisia ja Air One on ihan asiallisen tuntuinen yhtiö.
      Pari viikkoa sitten kokeilin Mediterian Air linea, sähläys lippujen ja matkatavaroiden kanssa lisälaskutuksineen oli sitä luokkaa että toisten en kyseistä puljua käytä.

      • ap

        Tällä viikolla varataan matka Aurinkomatkoilta. Kun jo Suomen päässä joutuu
        matkaamaan pari tuntia kentälle odottelu niin emme varmaan nyt himoitse
        koneenvaihtoja.
        Ensi kertaa tosiaan Italiaan, italian kieltä osaan vähän mutta kun olen lukenut ranskaa, espanjaa ja portugalia enemmän, ymmärtää aika paljon.
        Englantia hanskaan parhaiten mutta tiedän että sillä ei aina joka puolella pärjää.
        Eikös Sisiliassakin ole vähän eri murre kuin mantereen puolella?


      • marella1989
        ap kirjoitti:

        Tällä viikolla varataan matka Aurinkomatkoilta. Kun jo Suomen päässä joutuu
        matkaamaan pari tuntia kentälle odottelu niin emme varmaan nyt himoitse
        koneenvaihtoja.
        Ensi kertaa tosiaan Italiaan, italian kieltä osaan vähän mutta kun olen lukenut ranskaa, espanjaa ja portugalia enemmän, ymmärtää aika paljon.
        Englantia hanskaan parhaiten mutta tiedän että sillä ei aina joka puolella pärjää.
        Eikös Sisiliassakin ole vähän eri murre kuin mantereen puolella?

        sisilian kielessä on sanoja yhdistelty mm. arabiasta, espanjasta ja ranskasta! kyllä italiaa ja englantia hyvin puhutaan turistikohteissa mutta ehkä jostain syrjemmältä Sisilian maaseudulta voisi löytyä vielä sellaisia jotka ei muuta puhu kuin murretta :) tosin ei se murrekkaan niin kauhean vaikeaa ole vaikken siitä paljon tiedä..
        nulla on ainakin sama kuin niente =ei mitään.


      • litettavasti
        ap kirjoitti:

        Tällä viikolla varataan matka Aurinkomatkoilta. Kun jo Suomen päässä joutuu
        matkaamaan pari tuntia kentälle odottelu niin emme varmaan nyt himoitse
        koneenvaihtoja.
        Ensi kertaa tosiaan Italiaan, italian kieltä osaan vähän mutta kun olen lukenut ranskaa, espanjaa ja portugalia enemmän, ymmärtää aika paljon.
        Englantia hanskaan parhaiten mutta tiedän että sillä ei aina joka puolella pärjää.
        Eikös Sisiliassakin ole vähän eri murre kuin mantereen puolella?

        englanti on lähes hyödytön kieli Sisiliassa,
        kaikki toki puhuvat italiaa mutta Sisilian murretta ei ymmärrä edes manner-italialaiset.
        Esim. andiamo "sisiliaksi" on amuninnu....


      • kielitietoa
        litettavasti kirjoitti:

        englanti on lähes hyödytön kieli Sisiliassa,
        kaikki toki puhuvat italiaa mutta Sisilian murretta ei ymmärrä edes manner-italialaiset.
        Esim. andiamo "sisiliaksi" on amuninnu....

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Sisilian_kieli

        Italia on kuitenkin virallinen kieli Sisiliassa.


      • kuinka oletkaan hauska!
        marella1989 kirjoitti:

        sisilian kielessä on sanoja yhdistelty mm. arabiasta, espanjasta ja ranskasta! kyllä italiaa ja englantia hyvin puhutaan turistikohteissa mutta ehkä jostain syrjemmältä Sisilian maaseudulta voisi löytyä vielä sellaisia jotka ei muuta puhu kuin murretta :) tosin ei se murrekkaan niin kauhean vaikeaa ole vaikken siitä paljon tiedä..
        nulla on ainakin sama kuin niente =ei mitään.

        Nämä sinun juttusi ne aina piristävät pilvistä päivää... :-) :-) :-)

        Jaa että "tosin ei se murrekkaan niin kauhean vaikeaa ole vaikken siitä paljon tiedä.." Kannattaisikohan opetella asiasta ensin jotain ennenkuin laukoo perusteettomia "totuuksia" aiheesta kuin aiheesta. Sisilialaisilla itselläänkin on välillä vaikeuksia tuon "ei niin vaikean" murteen kanssa, mutta meidän pikkulikka se vaan porskuttaa. Muuten, sekä "nulla" että "niente" ovat ihan italiaa... miten se sinun kuuluisa italiankielentaitosi ei tuota huomannut... :-)

        Pikku vinkki: tallennapa nämä elämääsuuremmat älykkäät ja kieliopillisesti melko tökeröt vuodatuksesi jonnekin mistä pääset niitä muutaman vuoden/vuosikymmenen jälkeen lukemaan. Elämänkokemuksen karttuessa saattaa muutama asia ruveta näyttämään hieman toiselta ja ehkä poskiakin jossain vaiheessa hiukan kuumottaa.

        Iloista päivänjatkoa ja hyviä Italian matkoja kaikille, myös Marellalle. Älä nyt taas turhaan vetäise hernettä nekkuun, sille tosiasialle kun ei kukaan mitään mahda että vuosien mittaan ihmiselle kertyy niin elämännäkemystä kuin kokemustakin aina lisää, kelle enemmän, kelle vähemmän. Se on katsos tätä elämää.


      • Naxos-fani-sempre
        kuinka oletkaan hauska! kirjoitti:

        Nämä sinun juttusi ne aina piristävät pilvistä päivää... :-) :-) :-)

        Jaa että "tosin ei se murrekkaan niin kauhean vaikeaa ole vaikken siitä paljon tiedä.." Kannattaisikohan opetella asiasta ensin jotain ennenkuin laukoo perusteettomia "totuuksia" aiheesta kuin aiheesta. Sisilialaisilla itselläänkin on välillä vaikeuksia tuon "ei niin vaikean" murteen kanssa, mutta meidän pikkulikka se vaan porskuttaa. Muuten, sekä "nulla" että "niente" ovat ihan italiaa... miten se sinun kuuluisa italiankielentaitosi ei tuota huomannut... :-)

        Pikku vinkki: tallennapa nämä elämääsuuremmat älykkäät ja kieliopillisesti melko tökeröt vuodatuksesi jonnekin mistä pääset niitä muutaman vuoden/vuosikymmenen jälkeen lukemaan. Elämänkokemuksen karttuessa saattaa muutama asia ruveta näyttämään hieman toiselta ja ehkä poskiakin jossain vaiheessa hiukan kuumottaa.

        Iloista päivänjatkoa ja hyviä Italian matkoja kaikille, myös Marellalle. Älä nyt taas turhaan vetäise hernettä nekkuun, sille tosiasialle kun ei kukaan mitään mahda että vuosien mittaan ihmiselle kertyy niin elämännäkemystä kuin kokemustakin aina lisää, kelle enemmän, kelle vähemmän. Se on katsos tätä elämää.

        HEI!

        No johan oli taas mukava vastaus : (((
        Ja tuon tekstisi perään sitten toivottelet ILOISTA päivän jatkoa myös MARELLALLE?
        Voi, voi....

        Sinulla vissiin on sitten paljon noita vuosia, kun niiden mittaan ihmiselle kertyy niin elämännäkemystä, kuin kokemustakin, kelle enemmän ja kelle vähemmän....

        Joillekin kertyy myös empatiakykyä ja sitä SINULLA EI OLE!
        NO kaikkea ei voi saada!
        HARMI!

        Sinua taitaa harmittaa, kun tuo "MARELLA TYTTÖSESI" onkin näpsäkkä likka ja on ihan itse opetellut italiankieltä = )))
        Mitä sitten jos nyt yksi hemmetin nulla ei olekaan Sisilian murretta?
        Pikkuhijaa sitä vaan oppii enemmän ja enemmän, kukaan ei ole seppä syntyessään.

        Kai sinäkin jostain aloitit italian opintosi, jos osaat kieliopit ja kaikki murteetkin täydellisesti?
        Ja sinulla itselläsikin saattaisi poskia kuumottaa, jos vanhat opintomateriaalisi kaivettaisi esiin!? = )))

        Ja kyllä Marella ilmeisestikin tarkoitti, että ei se Sisilian murre niin vaikeaa ole oppia, jos sitä nyt haluaa opetella enemmän...
        Ja antoi esimerkkinä yhden sanan, joka nyt sitten oli väärin.

        IDDU on Sisilian murretta ja se tarkoittaa HÄN = ))),
        kun se italiaksi on lui (miehestä), ja lei (naisesta).
        Muuta mitäkään en Sisilian murteesta tiedä = )))
        Hyvin olen silti siellä pärjäillyt!

        T. Naxos- fani sempre


      • minä jane
        ap kirjoitti:

        Tällä viikolla varataan matka Aurinkomatkoilta. Kun jo Suomen päässä joutuu
        matkaamaan pari tuntia kentälle odottelu niin emme varmaan nyt himoitse
        koneenvaihtoja.
        Ensi kertaa tosiaan Italiaan, italian kieltä osaan vähän mutta kun olen lukenut ranskaa, espanjaa ja portugalia enemmän, ymmärtää aika paljon.
        Englantia hanskaan parhaiten mutta tiedän että sillä ei aina joka puolella pärjää.
        Eikös Sisiliassakin ole vähän eri murre kuin mantereen puolella?

        Toivottavasti menette Taorminaan, viikoksi riittää ihmettelemistä, on niin kaunista ja bussilla on helppo liikkua.
        Kieliongelmaa ei tule, me olemme mieheni kanssa reissanneet ja oikeastaan vain englanninalkeet on hallussa, mutta aina olemme selvinneet. Ruokalistat oli Taorminassa myös englanniksi. Olemme myös olleet Espanjassa "omatoimimatkalla" ja aina on selvitty, myös kielen suhteen.
        Hienoa, kun otitte valmismatkan,ei tarvitse murehtia liikenneongelmista, oppaan hoitavat kaiken.


      • marella1989
        kuinka oletkaan hauska! kirjoitti:

        Nämä sinun juttusi ne aina piristävät pilvistä päivää... :-) :-) :-)

        Jaa että "tosin ei se murrekkaan niin kauhean vaikeaa ole vaikken siitä paljon tiedä.." Kannattaisikohan opetella asiasta ensin jotain ennenkuin laukoo perusteettomia "totuuksia" aiheesta kuin aiheesta. Sisilialaisilla itselläänkin on välillä vaikeuksia tuon "ei niin vaikean" murteen kanssa, mutta meidän pikkulikka se vaan porskuttaa. Muuten, sekä "nulla" että "niente" ovat ihan italiaa... miten se sinun kuuluisa italiankielentaitosi ei tuota huomannut... :-)

        Pikku vinkki: tallennapa nämä elämääsuuremmat älykkäät ja kieliopillisesti melko tökeröt vuodatuksesi jonnekin mistä pääset niitä muutaman vuoden/vuosikymmenen jälkeen lukemaan. Elämänkokemuksen karttuessa saattaa muutama asia ruveta näyttämään hieman toiselta ja ehkä poskiakin jossain vaiheessa hiukan kuumottaa.

        Iloista päivänjatkoa ja hyviä Italian matkoja kaikille, myös Marellalle. Älä nyt taas turhaan vetäise hernettä nekkuun, sille tosiasialle kun ei kukaan mitään mahda että vuosien mittaan ihmiselle kertyy niin elämännäkemystä kuin kokemustakin aina lisää, kelle enemmän, kelle vähemmän. Se on katsos tätä elämää.

        "pikkulikka se vaan porskuttaa"
        mikäs pikkulikka minä sinulle olen?:)

        oletko sinä itse sitten opiskellut ja perehtynyt juuri tähän mistä nulla sana on peräisin? minulla on sisilialainen kaveri joka kertoi nulla sanan olevan alunperin peräisin Sisiliasta, ei ole syytä epäillä häntä, sama kaveri kertoi Bedda(=bella) sanan olevan myös sisilian murteesta. Ei se nyt niin mielettömän vaikea murre ole jos tietyt sanat jää hyvin muistiin, esim. minulle ranska olisi paljon vaikeampi..

        Etkö itse tajua että italian kielessä on monta eri murretta ja silti ne kaikki sanat ovat silti italiaa? esim ne nulla ja niente. Minulla ei ole mitään syytä tallentaa tai hävetä mitään, sinun kyllä kannattaisi hävetä tuota maailmanmatkaajan muka kaiken nähnyttä ja kaiken tietävää asennettasi?oletkohan edes ikinä Italiassa käynyt kun täällä vain porskutat ja sinua ottaa joka asia pattiin?

        miksi edes kommentoit tähän kun et itse näytä tietävän sisilian murteesta tai muustakaan yhtään mitään?? siksi vaan että saa haukkua on se kivaa, kuin lapsi hiekkalaatikolla, ihminen jolla on elämänkokemusta ja maailmaa nähnyt ei liiku näissä keskusteluissa haukkumassa muita kokemattomiksi ja pikkulikaksi, ikärasisti heh?

        mistä sinä tiedät mitään minun elämännäkemyksistäni tai kokemuksistani et tunne minua yhtään ja jos tuntisit saattaisit yllättyä, matkat on vain yksi osa elämää :)


      • marella1989
        kuinka oletkaan hauska! kirjoitti:

        Nämä sinun juttusi ne aina piristävät pilvistä päivää... :-) :-) :-)

        Jaa että "tosin ei se murrekkaan niin kauhean vaikeaa ole vaikken siitä paljon tiedä.." Kannattaisikohan opetella asiasta ensin jotain ennenkuin laukoo perusteettomia "totuuksia" aiheesta kuin aiheesta. Sisilialaisilla itselläänkin on välillä vaikeuksia tuon "ei niin vaikean" murteen kanssa, mutta meidän pikkulikka se vaan porskuttaa. Muuten, sekä "nulla" että "niente" ovat ihan italiaa... miten se sinun kuuluisa italiankielentaitosi ei tuota huomannut... :-)

        Pikku vinkki: tallennapa nämä elämääsuuremmat älykkäät ja kieliopillisesti melko tökeröt vuodatuksesi jonnekin mistä pääset niitä muutaman vuoden/vuosikymmenen jälkeen lukemaan. Elämänkokemuksen karttuessa saattaa muutama asia ruveta näyttämään hieman toiselta ja ehkä poskiakin jossain vaiheessa hiukan kuumottaa.

        Iloista päivänjatkoa ja hyviä Italian matkoja kaikille, myös Marellalle. Älä nyt taas turhaan vetäise hernettä nekkuun, sille tosiasialle kun ei kukaan mitään mahda että vuosien mittaan ihmiselle kertyy niin elämännäkemystä kuin kokemustakin aina lisää, kelle enemmän, kelle vähemmän. Se on katsos tätä elämää.

        minun elämännäkemyksen ja elämän kokemusten perusteella voisin olla yli 50 vuotias, niin paljon olen saanut sekä joutunut näkemään, oppimaan ja kokemaan elämässä kuten myös sen perusteella että olen ehtinyt 8 eri matkalle ja olen vasta 20v "pikkulikka" :)
        mutta tuomitse rauhassa.


      • juupa juu
        minä jane kirjoitti:

        Toivottavasti menette Taorminaan, viikoksi riittää ihmettelemistä, on niin kaunista ja bussilla on helppo liikkua.
        Kieliongelmaa ei tule, me olemme mieheni kanssa reissanneet ja oikeastaan vain englanninalkeet on hallussa, mutta aina olemme selvinneet. Ruokalistat oli Taorminassa myös englanniksi. Olemme myös olleet Espanjassa "omatoimimatkalla" ja aina on selvitty, myös kielen suhteen.
        Hienoa, kun otitte valmismatkan,ei tarvitse murehtia liikenneongelmista, oppaan hoitavat kaiken.

        Naxos eikä Taorminakaan ole tyypillistä Italiaa, saatikka Sisiliaa. Mutta ketä nyt mikin kiinnostaa vaikka tarjolla on aitoakin. Monet turistit eivät edes vaivaudu hankkimaan tietoa etukäteen vaan lähtevät summamutikassa matkaan ja sitten kerrotaan että jopa oli upein paikka maailmassa. Ollaanpa käyty

        Naxoksessa ja Taorminassakin ruokakin on turistisafkaa mutta halpaa se on.

        Suomalaiset ovat arkaa metsäläiskansaa jotka eivät ole tottuneet sosiaaliseen kanssakäymiseen. Joten eikun lähdetään ryhmämatkalle oppainen päivineen. Ei ihme että Suometa järjestetään paljon ryhmäamtkoja. Olen huonannut myös että suomalaisille hotelli on hyvin tärkeä. Istuvatko suomalaiset hotellissa eivätkä uskalla lähteä merta edemmäksi kalaan.


      • tä kukin
        minä jane kirjoitti:

        Toivottavasti menette Taorminaan, viikoksi riittää ihmettelemistä, on niin kaunista ja bussilla on helppo liikkua.
        Kieliongelmaa ei tule, me olemme mieheni kanssa reissanneet ja oikeastaan vain englanninalkeet on hallussa, mutta aina olemme selvinneet. Ruokalistat oli Taorminassa myös englanniksi. Olemme myös olleet Espanjassa "omatoimimatkalla" ja aina on selvitty, myös kielen suhteen.
        Hienoa, kun otitte valmismatkan,ei tarvitse murehtia liikenneongelmista, oppaan hoitavat kaiken.

        matkalta odottaa.
        Jos palveluiksi riittävät ravintolaruuan tilaaminen ja rantatuolissa istuminen,
        toki englannilla tulee toimeen.
        Valitettavasti Sisiliassa omatoimisesti museoihin, taidenäyttelyihin ym. kultturirientoihin vaaditaan se italian kieli.
        Lähes missään ei ole esitteitä eikä opastusta englanniksi.


      • minä jane
        juupa juu kirjoitti:

        Naxos eikä Taorminakaan ole tyypillistä Italiaa, saatikka Sisiliaa. Mutta ketä nyt mikin kiinnostaa vaikka tarjolla on aitoakin. Monet turistit eivät edes vaivaudu hankkimaan tietoa etukäteen vaan lähtevät summamutikassa matkaan ja sitten kerrotaan että jopa oli upein paikka maailmassa. Ollaanpa käyty

        Naxoksessa ja Taorminassakin ruokakin on turistisafkaa mutta halpaa se on.

        Suomalaiset ovat arkaa metsäläiskansaa jotka eivät ole tottuneet sosiaaliseen kanssakäymiseen. Joten eikun lähdetään ryhmämatkalle oppainen päivineen. Ei ihme että Suometa järjestetään paljon ryhmäamtkoja. Olen huonannut myös että suomalaisille hotelli on hyvin tärkeä. Istuvatko suomalaiset hotellissa eivätkä uskalla lähteä merta edemmäksi kalaan.

        todella Italiaa, mutta tunnelmassa löytyy. Ja sitten siitä, että mennään ryhmämatkalle, se ei aina välttämättä huono asia, kun ei kerran ole hyvää kielitaitoa.
        Oppaita tosin emme ole tarvinneet paljon vaivata, olemme aina olleet omatoimisia liikkujia ja hotellissa todella käydään vain nukkumassa.
        Eli jokainen saa mielestäni matkustaa niinkuin parhaaksi itselle sopii, turha siitä on kenenkään vetää hernettä nenään.


    • Romina

      ..Aurinkomatkat on parempi!
      Pääsee suoraan perille, eikä mene turhaan aikaa hukkaan koneen vaihdossa ym lentokentillä haahuillessa.
      Naxoksesta pääsee helposti bussilla Taorminaan, ja ehdottomasti kannattaa käydä tsekkaamassa myös Etna.
      Ihanaa lomaa!

      • minä jane

        Käykää myös bussilla castelmonassa ja hyvä valinta mennä AM:lla, viikko on niin pirun lyhyt, ei mene todella hukkaan aikaa "haahuillessa".


    • ap

      Matka on nyt varattu! 3 reissaajaa Taorminaan syksyllä! :) Valitsimme Aurinkomatkat tällä kertaa. Ehkä ensi kerralla omatoimisesti. Täytyy kai tehdä aamukampa =D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      432
      3095
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      107
      2472
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      367
      2277
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      158
      2025
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1847
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1277
    7. 166
      1255
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1176
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      73
      1102
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      967
    Aihe