Hei!
Olen nyt hämmennyksen vallassa seurannut keskusteluita melkein vuoden. Enkä vieläkään ymmärrä asian ydintä. Mistä juontaa juurensa kummallinen vihanpito bi-ihmisten ja lepakkojen välillä? Miesten puolella ei käsittääkseni vastaavaa vihanpitoa ole -- siis homomiehet ja bi-miehet tuntuvat elävän sulassa sovussa ilman kyräilyjä.
Mikä saa naiset tällaiseen keskinäiseen vihanpitoon? Voisiko joku vääntää tämän asian minulle rautalangasta, kun minä olen kertakaikkisen tipahtanut kärryiltä enkä diplomaattisena luonteena moista käsitä. Omassa kaveripiirissäni on lesboja, bissejä, heteroita ja trans-immeisiä, niin miehiä kuin naisiakin.
Lesbot ja Bisset
37
4579
Vastaukset 37
- LeSbO
huonot kokemukset bi-naisista on monella syynä. jotkut bisset käyvät lisäksi säännöllisesti tällä palstalla kertomassa että lesbot ovat rumia ja he itse lähinnä miss universumeja. tietenkään kaikki bisset eivät ole idiootteja tai kevytmielisiä leikittelijöitä, itsekin tunnen ihan järkeviä tyyppejä, mutta kun on huonoja kokemuksia niin usein ihmiset yleistävät kaikki ko. ihmisryhmään kuuluvat kusipäiksi.
- AAA
No kun lesbot haluaa vain ja ainoastaan naisia ja bi-ihmiset molemmat.sitten jos ihastutaan/rakastutaan niin jo on soppa.Ja tosiaan biit luulee et kaikki lesbot on ns.rekkiksiä mikä ei ainakaan meidän piireissä pidä paikkaansa. Olen naisellinen lesbo niinkuin lähipiirini muutkin naiset. Emme sekaannu bi-ihmisiin niin ei tarvitse tapella : )
- naisihminen
...anteeksi ehkä hieman kiihtynyt mielentilani.Alkoi vaan suututtaa moinen yleistys jälleen kerran!!!
Itse olen bi, nikä nyt varmasti tekstini sisällöstä ilmeneekin. Ihan oikeasti, miksi yleistetään kaikki bisset edellämainitulla tavalla, ja kuitenkin suututaan, kun lesbot luokitellaan rekkiksiksi. Eikö nyt mitenkään voitaisi kaikki olla suvaitsevaisia toisiamme kohtaan??No okei, luultavasti ei. Tiedän toki monia bissejä, jotka haluaa vain kokeilla naisen kanssa olemista, itse en leiki ihmisillä. Pistää vaan vihaksi,kun joidenkin luonteen ja mieltymysten perusteella "tuomitaan" joku ihmisryhmä. Ja edellinen kirjoittaja kun kirjoitti bi-ihmisten haluavan molempia, niin esittäisin aika haisevan vastalauseen siihen, onhan se periaatteen tasolla niin, mutta haloo, mihin on kadonnut usko rakkauteen. VAi uskotaankohan siihen enää lainkaan? Itse olen jo kauan seurustellut maailman ihanimman ihmisen-lesbon-kanssa ja ei tulisi mieleenkään vaihtaa häntä---ei naiseen eikä mieheen.
Ehkä on liikaa vaadittu, että ihmiset ajattelisivat ihmistä ihmisenä eivätkä jonain lokeroituna seksuaalisuuden suuntauksen edustajana.
No nyt sain pahimmat höyryt purettua!
Varmasti tosin on monelle käynyt niin, että bi-tyttöystävä onkin vaihtanut mieheen, mutta tuskin se vaan siitä johtuu, mitä sukupuolta edustaa, vaan ihan oikeasti siitä ihmissuhteesta...no nythän tämä höyryäminen näyttää vaan jatkuvan, joten rauhoitun ja lopetan :)
Mukavaa ja aurinkoista kevättä ihan kaikille...ja voitaisiko yrittää olla ihmisiä ihmiselle??? - Nainen naisen kanssa
naisihminen kirjoitti:
...anteeksi ehkä hieman kiihtynyt mielentilani.Alkoi vaan suututtaa moinen yleistys jälleen kerran!!!
Itse olen bi, nikä nyt varmasti tekstini sisällöstä ilmeneekin. Ihan oikeasti, miksi yleistetään kaikki bisset edellämainitulla tavalla, ja kuitenkin suututaan, kun lesbot luokitellaan rekkiksiksi. Eikö nyt mitenkään voitaisi kaikki olla suvaitsevaisia toisiamme kohtaan??No okei, luultavasti ei. Tiedän toki monia bissejä, jotka haluaa vain kokeilla naisen kanssa olemista, itse en leiki ihmisillä. Pistää vaan vihaksi,kun joidenkin luonteen ja mieltymysten perusteella "tuomitaan" joku ihmisryhmä. Ja edellinen kirjoittaja kun kirjoitti bi-ihmisten haluavan molempia, niin esittäisin aika haisevan vastalauseen siihen, onhan se periaatteen tasolla niin, mutta haloo, mihin on kadonnut usko rakkauteen. VAi uskotaankohan siihen enää lainkaan? Itse olen jo kauan seurustellut maailman ihanimman ihmisen-lesbon-kanssa ja ei tulisi mieleenkään vaihtaa häntä---ei naiseen eikä mieheen.
Ehkä on liikaa vaadittu, että ihmiset ajattelisivat ihmistä ihmisenä eivätkä jonain lokeroituna seksuaalisuuden suuntauksen edustajana.
No nyt sain pahimmat höyryt purettua!
Varmasti tosin on monelle käynyt niin, että bi-tyttöystävä onkin vaihtanut mieheen, mutta tuskin se vaan siitä johtuu, mitä sukupuolta edustaa, vaan ihan oikeasti siitä ihmissuhteesta...no nythän tämä höyryäminen näyttää vaan jatkuvan, joten rauhoitun ja lopetan :)
Mukavaa ja aurinkoista kevättä ihan kaikille...ja voitaisiko yrittää olla ihmisiä ihmiselle???Mä olen täysin samaa mieltä sun kanssa naisihminen. Olen itse seurustellut 6kk ihanan bi-tytön kanssa ja itse olen lesbo. Ensin mulla oli aika paljon epäilyksiä mun naisesta koska mut oli monta kertaa bi-tyttö jättänyt miehen takia. Mun nainen on osoittanut rakkaudellaan ettei se mua vaihda kehenkään ei naiseen eikä mieheen. Ihmetyttää vaan kun paheksutaan heteroita siitä että ne ovat homofoobisia, mutta sitten homoseksuaalit ja bi-seksuaalit ovat keskenään foobisia!? En ymmärrä,ihmiset yrittäkää nyt käyttäytyä. Mä olen vasta 18 ja osaan sen, kai tekin siihen pystytte.
- TiinaBI
En usko, että binaiset ja lepakot kiistelevät oikeassa elämässä. Tälle palstalle on kerääntynyt valitettavan paljon feikkaajia, jotka kirjoittelevat bissien piikkiin kaikenlaista törkyä lepakoista, joten ei ihme, että lepakot välillä ärsyyntyvät.
Mieluummin pitäisikin kysyä kumpaa sukupuolta ovat nuo räikeimmät feikkaajat, jotka esiintyvät binaisina, haukkuvat lepakoita rumiksi, rekkiksiksi ja lihaviksi, väittävät miesvihaajiksi jne. Harvoinhan lepakot kirjoittavat pahaa binaisista. Kyllä se on bi tai muka bi, joka kiistan täälläkin aloittaa.
Joten älkää nyt hyvät ihmiset sekoittako palstaa ja todellista elämää keskenään. - Zora
Jotkut lesbot eivät ymmärrä yksinkertaisesti ihmisiä jotka voivat rakastua sukupuoleen katsomatta. Heillä on ihmeellinen käsitys siitä että bisset rakastuvat molempiin sukupuoliin samaan aikaan. Ja usein lesbot luulevat että bisset myös haluavat molemmat sukupuolet itselleen samaan aikaan. Aivan, joku kirjoitti, mihin on unohtunut rakkaus? Olen bisse ja jos rakastun, rakastun yhteen ihmiseen, sukupuoleen katsomatta. En petä häntä, en miesten enkä naisten kanssa. Myös yleistetään että bisset ovat kukasta kukkaan lentelijöitä tai että bisset eivät ole löytäneet itseään kun ovat miesten sekä naisten kanssa. EDELLEEN KAILOTAN: RAKKAUS EI OLE VÄLTTÄMÄTTÄ SUKUPUOLISIDONNAISTA! Minua itseäänkin suorastaan oksettaa pariskunnat jotka bi-nimimerkillä etsivät kolmatta pyörää, usein toista naista pelinappulakseen. Juuri tuollaisten tapausten perusteella meitä myös leimataan kaikkia kyseisten kaltaisiksi ja täten maineemme tuhraantuu.
- Jennifer
..sinulle Zora: Tuolla ketjussa, Miksi lesbot ei tykkää miehistä, kirjoitit "Ehkäpä minusta ei koskaan tulekaan lesboa, toivottavasti."
Tässä kirjoituksessasi kerrot olevasi bi.
Jollakin tavalla ristiriitaista minun mielestäni, mutta varmasti valaiset minua ystävällisesti. - Zora
Jennifer kirjoitti:
..sinulle Zora: Tuolla ketjussa, Miksi lesbot ei tykkää miehistä, kirjoitit "Ehkäpä minusta ei koskaan tulekaan lesboa, toivottavasti."
Jollakin tavalla ristiriitaista minun mielestäni, mutta varmasti valaiset minua ystävällisesti.Voin toki valaista: Olen bi ,en lesbo. Siinä ei ole ristiriitaisuutta sillä ne ovat kaksi eri asiaa. Luulen että sen tiesitkin. Mielestäni ei ole mitään väärää haluta elää jatkossakin bi-seksuaalina, eikä lesbona. Arvostan identiteetissäni juuri sitä etten rakastu sukupuolisidonnaisesti. Miehet ja naiset ovat kaikin puolin elämässäni samalla viivalla. Minun ei tee mieli hakea lesbopalstalta vastauksia esim. sellaisiin kysymyksiin että kumpi on parempi kuski mies vai nainen , toivoen sekä odottaen että jokainen lesbo vastaisi että nainen.
- Jennifer
Zora kirjoitti:
Voin toki valaista: Olen bi ,en lesbo. Siinä ei ole ristiriitaisuutta sillä ne ovat kaksi eri asiaa. Luulen että sen tiesitkin. Mielestäni ei ole mitään väärää haluta elää jatkossakin bi-seksuaalina, eikä lesbona. Arvostan identiteetissäni juuri sitä etten rakastu sukupuolisidonnaisesti. Miehet ja naiset ovat kaikin puolin elämässäni samalla viivalla. Minun ei tee mieli hakea lesbopalstalta vastauksia esim. sellaisiin kysymyksiin että kumpi on parempi kuski mies vai nainen , toivoen sekä odottaen että jokainen lesbo vastaisi että nainen.
..kun kerroit tuolla toisaalla, että lesbojen töykeys tympii sinua ja siinä yhteydessä kirjoitit, ettei sinusta onneksi lesboa koskaan taida tullakaan.
Ei kai biistä tarvitse tulla lesboa missään vaiheessa?
Pysytäänkö muuten ihan asiassa ja jätetään nuo heitot kokonaan pois. - Zora
Jennifer kirjoitti:
..kun kerroit tuolla toisaalla, että lesbojen töykeys tympii sinua ja siinä yhteydessä kirjoitit, ettei sinusta onneksi lesboa koskaan taida tullakaan.
Ei kai biistä tarvitse tulla lesboa missään vaiheessa?
Pysytäänkö muuten ihan asiassa ja jätetään nuo heitot kokonaan pois.Aivan. Olet lukenut ihan oikein.
- Jennifer
Zora kirjoitti:
Aivan. Olet lukenut ihan oikein.
..miksi edes mainitset, ettet muutu lesboksi?
- Zora
Jennifer kirjoitti:
..miksi edes mainitset, ettet muutu lesboksi?
Miksi en saisi mainita? Kyse oli vaihteeksi taas jonkun sortamisesta josta kiihdyin ja laitoin näin. Mikä siinä on nyt niin ihmeellistä ja vaikeaa ymmärtää? Täällä sana on vapaa ja mainitsen mitä haluan.
- Jennifer
Zora kirjoitti:
Miksi en saisi mainita? Kyse oli vaihteeksi taas jonkun sortamisesta josta kiihdyin ja laitoin näin. Mikä siinä on nyt niin ihmeellistä ja vaikeaa ymmärtää? Täällä sana on vapaa ja mainitsen mitä haluan.
..sortaa ja ketä? Lesbotko täällä on mielestäsi miesten ja bi-naisten niskassa.?
Sana on vapaa, mutta pitää pystyä perustelemaan, jos joku kysyy. Luuletko, että lesbot ovat varpaillaan jonkun yksittäisen naisen vuoksi, joka ehkä muuttuu lesboksi...? Mutta ei sitten muutukaan, kun lesbot ovat niin töykeitä.
Mitä sinäkin oikein kirjoittelet..;) Huoh..:D - Zora
Jennifer kirjoitti:
..sortaa ja ketä? Lesbotko täällä on mielestäsi miesten ja bi-naisten niskassa.?
Sana on vapaa, mutta pitää pystyä perustelemaan, jos joku kysyy. Luuletko, että lesbot ovat varpaillaan jonkun yksittäisen naisen vuoksi, joka ehkä muuttuu lesboksi...? Mutta ei sitten muutukaan, kun lesbot ovat niin töykeitä.
Mitä sinäkin oikein kirjoittelet..;) Huoh..:DJokainen puolustaa sitä mitä itse on, sinäkin. Olet monesti jäänyt kiinni miesten mollaamisesta ja kiihkoilusta muutenkin milloin ketäkin vastaan. Onko sinun tehtäväsi täällä etsiä ristiriitaisuuksia kirjoituksista joihin itsekkin sorrut? Lopetetaan tämä typerä sanailu "pilkusta" tähän. En, en jennifer luule kenenkään olevan varpaillaan missään mielipidepalstalla yhtään mistään. (Haloo, varpaillaan jossain mielipidepalstalla). Get a life !
- joop
Jennifer kirjoitti:
Jollakin tavalla ristiriitaista minun mielestäni, mutta varmasti valaiset minua ystävällisesti.Ööh, mitä ristiriitaisuutta tuossa nyt oli? Bi voi olla bi oikeasti ja pysyvästi, eikä joku joka on muutosvaiheessa heterosta homoksi/lesboksi tai toisinpäin.
Vai oliko asiassa takana jotain muuta? *pihalla* - Jennifer
joop kirjoitti:
Ööh, mitä ristiriitaisuutta tuossa nyt oli? Bi voi olla bi oikeasti ja pysyvästi, eikä joku joka on muutosvaiheessa heterosta homoksi/lesboksi tai toisinpäin.
Vai oliko asiassa takana jotain muuta? *pihalla*..väittää olevansa bi, josta ei ehkä koskaan tulekaan lesboa, onneksi, hänen omia sanojaan lainatakseni, koska me lesbot olemme tällä palstalla niin epäkohteliaita mm. miehille.
Tässä on mielestäni jo syytä kysyä, mitä kirjoittaja todella tarkoittaa ja kun vielä "nainen" kirjoittaa, että ilman miehiä ei meitäkään olisi olemassa, niin hälykellot ainakin minulla soi. Heh, nämä sanat olen monta kertaa täällä lukenut, enkä todellakaan naisen tekstissä.
Mutta ei mittään. Ollaan vaan pihalla kaikki..;) Ainakin lämpimällä ilmalla..:) - Joutsen
Jennifer kirjoitti:
Mitä sinäkin oikein kirjoittelet..;) Huoh..:DKatsos, chatin pääpomo jennifer täällä taas kiusaa ihmisiä...Että jaksatkin aina. Ei ole meininki muuttunut täälläkään. Eikö kukaan ole vaientanut tuota chattityrannia?
*Minä Joutsen,olen tehnyt come backin* - Zora
joop kirjoitti:
Ööh, mitä ristiriitaisuutta tuossa nyt oli? Bi voi olla bi oikeasti ja pysyvästi, eikä joku joka on muutosvaiheessa heterosta homoksi/lesboksi tai toisinpäin.
Vai oliko asiassa takana jotain muuta? *pihalla*Olen samaa mieltä kanssasi. Ja en itsekkään pysynyt kärryillä saatika ymmärtänyt omaa ristiriitaisuuttani (?)
- joop
Jennifer kirjoitti:
..väittää olevansa bi, josta ei ehkä koskaan tulekaan lesboa, onneksi, hänen omia sanojaan lainatakseni, koska me lesbot olemme tällä palstalla niin epäkohteliaita mm. miehille.
Tässä on mielestäni jo syytä kysyä, mitä kirjoittaja todella tarkoittaa ja kun vielä "nainen" kirjoittaa, että ilman miehiä ei meitäkään olisi olemassa, niin hälykellot ainakin minulla soi. Heh, nämä sanat olen monta kertaa täällä lukenut, enkä todellakaan naisen tekstissä.
Mutta ei mittään. Ollaan vaan pihalla kaikki..;) Ainakin lämpimällä ilmalla..:)"..väittää olevansa bi, josta ei ehkä koskaan tulekaan lesboa, onneksi, hänen omia sanojaan lainatakseni, koska me lesbot olemme tällä palstalla niin epäkohteliaita mm. miehille."
Siis miksi bi:stä yleensä pitäisi tulla lesbo? Eikö bi voi olla vain bi?
Ja pitäähän se paikkansa ettei meitä olisi ilman miehiä, ei minuakaan olisi olemassa ilman isääni. :) - Naisen kanssa
Miksi te yleitätte kaikkea. Sinä bi-seksuaali et esimerkiksi et voi yleistää että kaikki lesbot ovat ilkeitä ja miesten vihaajia, miehen näköisiä yms. Ja sinä lesbo et voi väittää että miehet ovat kaikki kusipäitä ja inhottavia,tai että bi-naiset haluavat kaiken yhtäaikaa ja pettävät vuorenvarmasti. Ja sinä hetero et voi väittää että kaikki sinun sukupuoleesi kuuluvat homoseksuaalit haluavat juuri sinua,heti eikä nyt. Ja että he aivan varmasti yrittävät juuri sinua pokailla. Mietitään nyt kaikki ihan kunnolla että kuuluko tämä tosiaan asialliseen käytökseen, vai onko se ihan turhaa. Itse olen lesbo ja seurustellut puolivuotta bi-tytön kanssa. Olen naisellinen ja ylpeä siitä että olen nainen. :)
- bisse
Olen Zoran kanssa täysin samaa mieltä. Itse bissenä olen törmännyt näihin ennakkoluuloihin.
Minä rakastun IHMISEEN.Sukupuoleen katsomatta.Ja kun olen tämän ihmisen kanssa, en muita halua, en miehiä, en naisia, en molempia yhtäaikaa... :)
Minulla on tyttöystävä, jo neljättä vuotta, eikä ole käynyt mielessäkään että haluaisin miestä. Monilla, kuten tyttöystävällänikin alussa, on se pelko, että jos bi-kumppani alkaakin jossain vaiheessa kaivata sitä toista sukupuolta...että siellä kumppanin jalkojen välissä olisikin jotain muuta. Muutenkin nämä epäluulot ja kommentit keskittyvät "alapäähän", seksiin ja pettämisiin jne. Rakkaus, hyvät ystävät on se taikasana. Kun jotakuta rakastaa, kokonaan, ei muuta kaipaa. - nainen
bisse kirjoitti:
Olen Zoran kanssa täysin samaa mieltä. Itse bissenä olen törmännyt näihin ennakkoluuloihin.
Minä rakastun IHMISEEN.Sukupuoleen katsomatta.Ja kun olen tämän ihmisen kanssa, en muita halua, en miehiä, en naisia, en molempia yhtäaikaa... :)
Minulla on tyttöystävä, jo neljättä vuotta, eikä ole käynyt mielessäkään että haluaisin miestä. Monilla, kuten tyttöystävällänikin alussa, on se pelko, että jos bi-kumppani alkaakin jossain vaiheessa kaivata sitä toista sukupuolta...että siellä kumppanin jalkojen välissä olisikin jotain muuta. Muutenkin nämä epäluulot ja kommentit keskittyvät "alapäähän", seksiin ja pettämisiin jne. Rakkaus, hyvät ystävät on se taikasana. Kun jotakuta rakastaa, kokonaan, ei muuta kaipaa.Ja seksuaalisuus on niin monimutkainen ja hienovarainen asia, niin henkilökohtainen, että jopa tätä perinteistä kategoriointia: hetero, bi, homo, lesbo...voisi mielestäni pitää ahtaana. Jokaisella on se oma juttu, oma monimutkainen ja vuosien saatossa kehittynyt seksuaalisuus joka muokkautuu ajan kanssa koko ajan.
Me ollaan kaikki, jokainen, omanlaisiamme ihmisiä, ei tuijoteta siihen mihin lokeroon voitaisiin toisemme asettaa.
- Spirit
Mielestäni kaikki, niin lepakot kun bissetkin ovat saman arvoisia. Spirit arvostaa lämpimiä , viksuja, huumorintajuisia IHMISIÄ, jopa miehiäkin :D ...
- Einari
"Spirit arvostaa lämpimiä , viksuja, huumorintajuisia IHMISIÄ, jopa miehiäkin :D ..."
- Pir
Ihan tarpeetonta nokittelua, sen voisi lopettaa ja ruveta käyttäytymään kohteliaasti tai edes asiallisesti. Vähän yli pari vuotta palstaa seuranneena totean, että tapahtumien kulku on säännöllisesti näin:
- Lesbot keskustelevat leppoisasti. Kukaan ei puhu bisseistä, saati arvostele.
- Alkaa kummallinen äkillinen bissehyökkäys, tämä toistuu ryöpsäyksinä muutamaan otteeseen vuosittain. Bi- ja heteronimimerkit haukkuvat lesbojen ulkonäön ja luonteen ja hämmästelevät, mikseivät lesbot ole kauniita, heille kelpaavat vain kauniit. Ja miksi lesbot suhtautuvat heihin epäillen.
- Sitten tilanne taas rauhoittuu ja sopuisa keskustelu palaa uomiinsa. Sopuisa ei tarkoita, että olisimme samaa mieltä, se tarkoittaa vain tapaa keskustella. Ei haukuta ja kiusata henkilöitä, vaikka mieleipiteet eivät miellytäkään.
Vastaus kysymykseesi: päättele itse, mitä ajattelet tällaisesta. En silti suostu mustamaalaamaan bi-ihmisiä yleensä, en missään nimessä, jonkin sortin häiriköitä on aina ja kaikkialla. He ottavat silmätikuiksi yhden tai muutaman ja tarraavat kiusaamaan näitä. Ehkä he ovat kovin nuoria ja luulevat olevansa jotenkin "voittajia". No, Siperia opettaa aikanaan.
Yksilöominaisuudet merkitsevät tuhat kertaa enemmän kuin muut tyypittelyt. Jotkut näpeilleen saaneet tai tasapainottomat henkilöt purkavat aggressioitaan, parempi kai niin, että netissä kuin kaduilla. Ei kärttyillä toisillemme, jutellaan vain. Jokainen saa pitää, mistä pitää, kauniista tai miehekkäistä tms, ja jokainen saa olla sellainen kuin on ja haluaa olla. Ja kaikesta tästä voi puhua avoimesti, mutta ilkeilemättä?- Jennifer
Mutta miksi bisse, naisista pitävä nainen, oikeasti hyökkäisi toisia naisia vastaan? Miksi bisse haluaisi väittää yleispätevänä oletuksenaan, että lesbot ovat miesmäisiä, rumia ja lihavia? Miksi bisse ei muka voi nähdä kauneutta myös miesmäisessä naisessa?
Miksi bisse tulisi puolustamaan lesbopalstalle miehiä? Miksi ihmettelemään, mikseivät lesbot tykkää miehistä? Miksi moittimaan lesboja riidanhaluisiksi, vaikka kuka tahansa palstaa seuraava oikeasti ymmärtää, että asiat menevät juuri noin: Lesbot keskustelevat leppoisasti, vaikkakaan ei yksimielisesti tietenkään ja sitten tulee joku bissenä tai miehenä ja tekee rajuja aloituksia, loukkaavia väittämiä, joissa todella puukotetaan niin edestä kuin takaakin.? Eikö muka bisse osaa nähdä ja lukea mistä on kysymys, että ei ole lesbojen töykeydestä kysymys, vaan suorista sanoista, joilla yritetään tukkia vääristelijöiden suut?
Kuka jaksaa olla enää ystävällinen, kun toinen sanoo, että touhusi on luonnotonta, oksettavaa ja ei hyväksyttävää, sillä eihän sitä edes TV-leffoissa näe..;)
Vanha kikka on sekin, että ensin ärsytetään ihminen ja sen jälkeen häntä osoitellaan, että katsokaa nyt tuotakin riidanhaluista.. Eikö olekin kamala? Jotkut voivat sitten vähitellen alkaakin näkemään ko. henkilön viesteissä aina epäkohteliaisuutta. Näin toimii tyypillinen manipuloija työpaikoilla ja koulussa. Kiusaamista tämä on, ei mitään muuta. Toisaalta kiusaamista tapahtuu vain, jos annamme sen tapahtua. Siksi itse puutun aina kirjoitukseen, joka on loukkaava. Ilmaisen mielipiteeni, että loukkaava kommentti on väärin, jos se on täysin aiheeton. Toinen juttu on kiperä vastaus, johonkin toisen aloittamaan loukkaavaan viestiin.
Onko todellakaan bisse nainen vai joku joka pitää nikkiä bisse? Kenelle on hyötyä saada lesbot ja bisset riitaan keskenään, edes tällä palstalla? Kenelle lesboista on oikeasti vaaraa? Kuka on samoilla "apajilla" lesbojen kanssa?
Hmm....ja onko jollekin hämmästyneelle lesbolle asia vieläkin epäselvä, mitä täällä tapahtuu?
Ja mistä äkkiä palstalle kiistojen aikaan tulee tuhottomasti erilaisia nikkejä moittimaan lesboelämää? Mistä ne yht'äkkiä juuri silloin tänne lennähtää?
Olen täysin samaa mieltä, että olisi mukavaa, ettei tällä palstalla tarvitsisi selvittää lesboutta ahdasmielisille/ahdasmieliselle heteroille/heterolle.
Ei tarvitsisi lukea kaikkea sitä törkyä, mitä tänne aika ajoin joku syytää.
Haluaisin vain keskustella rauhassa meidän lesbojen omista asioista, välillä väitellen ja välillä huumoria viljellen, sillä kyllä meillä aiheita riittää ihan omastakin takaa.
Rauhaa ja rakkautta meille kaikille..:) - Pir
Jennifer kirjoitti:
Mutta miksi bisse, naisista pitävä nainen, oikeasti hyökkäisi toisia naisia vastaan? Miksi bisse haluaisi väittää yleispätevänä oletuksenaan, että lesbot ovat miesmäisiä, rumia ja lihavia? Miksi bisse ei muka voi nähdä kauneutta myös miesmäisessä naisessa?
Miksi bisse tulisi puolustamaan lesbopalstalle miehiä? Miksi ihmettelemään, mikseivät lesbot tykkää miehistä? Miksi moittimaan lesboja riidanhaluisiksi, vaikka kuka tahansa palstaa seuraava oikeasti ymmärtää, että asiat menevät juuri noin: Lesbot keskustelevat leppoisasti, vaikkakaan ei yksimielisesti tietenkään ja sitten tulee joku bissenä tai miehenä ja tekee rajuja aloituksia, loukkaavia väittämiä, joissa todella puukotetaan niin edestä kuin takaakin.? Eikö muka bisse osaa nähdä ja lukea mistä on kysymys, että ei ole lesbojen töykeydestä kysymys, vaan suorista sanoista, joilla yritetään tukkia vääristelijöiden suut?
Kuka jaksaa olla enää ystävällinen, kun toinen sanoo, että touhusi on luonnotonta, oksettavaa ja ei hyväksyttävää, sillä eihän sitä edes TV-leffoissa näe..;)
Vanha kikka on sekin, että ensin ärsytetään ihminen ja sen jälkeen häntä osoitellaan, että katsokaa nyt tuotakin riidanhaluista.. Eikö olekin kamala? Jotkut voivat sitten vähitellen alkaakin näkemään ko. henkilön viesteissä aina epäkohteliaisuutta. Näin toimii tyypillinen manipuloija työpaikoilla ja koulussa. Kiusaamista tämä on, ei mitään muuta. Toisaalta kiusaamista tapahtuu vain, jos annamme sen tapahtua. Siksi itse puutun aina kirjoitukseen, joka on loukkaava. Ilmaisen mielipiteeni, että loukkaava kommentti on väärin, jos se on täysin aiheeton. Toinen juttu on kiperä vastaus, johonkin toisen aloittamaan loukkaavaan viestiin.
Onko todellakaan bisse nainen vai joku joka pitää nikkiä bisse? Kenelle on hyötyä saada lesbot ja bisset riitaan keskenään, edes tällä palstalla? Kenelle lesboista on oikeasti vaaraa? Kuka on samoilla "apajilla" lesbojen kanssa?
Hmm....ja onko jollekin hämmästyneelle lesbolle asia vieläkin epäselvä, mitä täällä tapahtuu?
Ja mistä äkkiä palstalle kiistojen aikaan tulee tuhottomasti erilaisia nikkejä moittimaan lesboelämää? Mistä ne yht'äkkiä juuri silloin tänne lennähtää?
Olen täysin samaa mieltä, että olisi mukavaa, ettei tällä palstalla tarvitsisi selvittää lesboutta ahdasmielisille/ahdasmieliselle heteroille/heterolle.
Haluaisin vain keskustella rauhassa meidän lesbojen omista asioista, välillä väitellen ja välillä huumoria viljellen, sillä kyllä meillä aiheita riittää ihan omastakin takaa.
Rauhaa ja rakkautta meille kaikille..:)En tunne ihmisiä, piirejä tai mistä nyt onkaan kyse, riittävästi. En vain simppelisti tajua tätä riidanhaastamistouhua. Ihmisiä on vaikea arvioida lyhyen kirjallisen viestinnän perusteella, luultavasti usein ymmärrämme toisiamme väärin. Näin voi olla, toivon, että se on vain sitä. Ehkä ei. Joidenkin kohdalla, ainakin Einarin, myönnän erehtyneeni, varsinkin kun luin hänen yhden kommenttinsa tähän liittyen. Pahoittelen E, jos olen tölväissyt. Johtunee miesten rankemmasta kielenkäytöstä, että siitä naisihminen joskus vetää vääriä johtopäätöksiä, tottumiskysymys. Et sää paha taida ollakaan... Ja J, ole edelleen oma itsesi, en minäkään jaa kaikkia ajatuksiasi (olisi seisahtanutta, jos kaikki olisivat samaa mieltä), mutta luen kiinnostuneena. Meit on moneks :) olet mainio keskustelunvirittäjä.
- Jennifer
Pir kirjoitti:
En tunne ihmisiä, piirejä tai mistä nyt onkaan kyse, riittävästi. En vain simppelisti tajua tätä riidanhaastamistouhua. Ihmisiä on vaikea arvioida lyhyen kirjallisen viestinnän perusteella, luultavasti usein ymmärrämme toisiamme väärin. Näin voi olla, toivon, että se on vain sitä. Ehkä ei. Joidenkin kohdalla, ainakin Einarin, myönnän erehtyneeni, varsinkin kun luin hänen yhden kommenttinsa tähän liittyen. Pahoittelen E, jos olen tölväissyt. Johtunee miesten rankemmasta kielenkäytöstä, että siitä naisihminen joskus vetää vääriä johtopäätöksiä, tottumiskysymys. Et sää paha taida ollakaan... Ja J, ole edelleen oma itsesi, en minäkään jaa kaikkia ajatuksiasi (olisi seisahtanutta, jos kaikki olisivat samaa mieltä), mutta luen kiinnostuneena. Meit on moneks :) olet mainio keskustelunvirittäjä.
..mutta ei näitä ole "piireissä", vaan tavallisten tallaajien tavallisessa elämässä ja täällä palstalla. Totta on, että ymmärrämme toisiamme usein väärinkin, mutta pitää muistaa, ettei anna vielä yhden viestin hämätä itseään, joten sanon ihan suoraan, että juuri Einariin minä en luota. Helppoahan sitä on välillä kirjoittaa kommentteja lesbouden puolesta ja sitten taas iskeä toisilla nikeillä. Einariahan ei juurikaan näy ja kuulu silloin omana itsenään, kun kiistaa käydään kiihkeimmillään. On myös tavattoman epätavallista, että mies roikkuu lesbopalstalla. Kyllä siihen joku selitys löytyy, eikä se selitys varmastikaan ole puhdas mielenkiinto. Ja muuten tuo Einarihan on aika uusi ilmiö täällä.
Monet ovat sitä mieltä, että miehet voivat olla tällä palstalle, mutta itseäni arveluttaa juuri tuo, koska noita kahakoita syntyy niinkin usein ja niiden ajatuslähtökohta on erittäin usein miehinen.
Ja tosiaan, eihän lesbous tee ihmisiä samanmielisiksi, ei ollenkaan, eikä sen puoleen heterouskaan. Joten juttu jatkukoon. Mielipiteitähän me olemme täällä jakamassa..;)
Riitaisuutta minäkään ei ymmärrä täällä, mutta jotenkin tuntuu mahdottomalta olla vastaamatta, kun joku heittää lokaa meidän lesbojen niskaan ja juuri siitähän se riita syntyy.
Hmm....pitänee miettiä jotakin uutta taktiikkaa..;) - Sanna
Jennifer kirjoitti:
Rauhaa ja rakkautta meille kaikille..:)Jennifer on ainuita ketkä piilovittuilee sekä piilopilkkaa, joskus myös suoraan bissejä sekä miehiä koska hän on sitä mieltä että lesbous on muita ylempi identiteetti. Edellisestä lörpötyksestä huomaa taas hänen bi- vihansa. Hän on täällä kaikkien bissejen niskassa ajamassa heitä pois. Pohdittavaa jenniferille : Mistä luulet sen johtuvan että saat tällä palstalla niin hirveästi kritiikkiä ? Olen lesbo ja elän täysin onnellisena bissen kanssa. Pir : Kirjoituksesi oli erittäin hieno.
- Cooler
Sanna kirjoitti:
Jennifer on ainuita ketkä piilovittuilee sekä piilopilkkaa, joskus myös suoraan bissejä sekä miehiä koska hän on sitä mieltä että lesbous on muita ylempi identiteetti. Edellisestä lörpötyksestä huomaa taas hänen bi- vihansa. Hän on täällä kaikkien bissejen niskassa ajamassa heitä pois. Pohdittavaa jenniferille : Mistä luulet sen johtuvan että saat tällä palstalla niin hirveästi kritiikkiä ? Olen lesbo ja elän täysin onnellisena bissen kanssa. Pir : Kirjoituksesi oli erittäin hieno.
"Edellisestä lörpötyksestä huomaa taas hänen bi-vihansa." Mitähän tarkoittanet, sillä luin tuon J tekstin tosi moneen kertaan, enkä löytänyt siitä bivihamielisyyttä. Sanoisinpa että asia on päinvastoin. J hyväksyy erilaisuutta, mutta ei provoja palstalla. Liekö sitten niin, että olen täysin väärässä.(?)
- Spirit
Luulenpa, että kysessä on vain laumaeläimen ihmisluonto.Puolesta tai vastaa. Saatetaan ryhmä sekalaisia ihmisiä yhteen, jotka keskenään muodostavat joidenkin yhtäläisyyksien muodostamana oman "lauman", ja pitävät muita ryhmiä kilpailijoina/ vastustajina/vieraina/outoina- ja aina on kinailu,torailu ,mollaaminen vauhdissa. Puhumattakaan valtataisteluista ja reviireistä :(
"Ryhmänä" voi olla mikä tahansa ja voi kuulua löyhästi useampaan laumaan. Maat,kaupungit,Kaupunginosat, , kylät,koulu/työyhteisöt,urheilujoukkueet ja niiden kannattajat, seksuaalisuus, uskonnot, poliittinen kanta, kaveriporukat, jne....
Aina löytyy uusia kinaajia ja eikun vääntää kättä ;).... - Robin
Bisset ovat moniavioisia ja lesbot ei kauheesti tykkää siitä. Yleensähän bi-naisella on aviomies ja siihen sivuun sitten otetaan salainen tyttöystävä kun ei voi julkisesti tulla kaapista ulos. Toisin sanoen bisset eivät rakastu sukupuoleen katsomatta vaan täytyy olla molemmat....
- Bi minäkin
Itse huomasin jo varhaisessa vaiheessa lesbopiirien nuivan suhtautumisen bisseihin. Jos seurustelet naisen kanssa, olet jees, mutta jumalan siunatkoon sentään jos vaihdatkin mieheen! Vihollisen leiriin. Tai jos seurusteletkin miehen kanssa. Se siis automaattisesti tarkoittaa, että koska pidät myös naisista, et tee muuta kuin 24h mietit mistä löytäisit naisen salaiseksi rakastajattareksi. Kun ei voi olla ilmankaan sitten sitä naista....
*huokaus* Niinpä niin.
Itseni kohdalla tylsä totuus vain on, että olen kauan seurustellut naisen kanssa, mutta kauan myös miehen kanssa. En näe tai ajattele ihmisiä sukupuolina, vaan persoonina. Ei minulla ole sen pakottavampaa tarvetta hypätä jonkun akan säkyyn, kuin olisi jonkun äijänkään. Kerran yksi lesbo tuttavani kysyi, että miksi kaikki sanovat olevansa bi-seksuaaleja, vaikka kuitenkin aina seurustelevat miehen kanssa. Se lausahdus häivytti minun ruusunpunaisen maailmani; lesbojen mielestä en ole bi, ellen ole naisen kanssa. En jaksanut siitä asiasta sitten sen enempää...
Vaikka haluaisin kovasti uskoa, ettei sellaista vallia lesbojen ja bissejen välillä ole, niin onpahan vaan. Vanhoja kunnon yleistyksiä. Tyyliin; bi-naiset ovat nuoria kaupunkilaisia, jotka seurustelevat _aina_ miehen kanssa, mutta koko ajan vain etsivät haavoittuvaa ja hyväuskoista (lesbo)naista sänkyynsä, jonka sydämen voivat sen jälkeen murskata. Sen jälkeen he palaavat takaisin örisevän äijänsä kainaloon ja naureskelevat sitten ivallisesti kaikille, jotka eivät yhtä muodikkaasti ole valinneet(!)tätä mediaseksikästä seksuaalisuutta.
lesbot taasen ovat haavoittuvia ja herkkiä kaunosieluja, jotka eivät koskaan petä omia puolisoitaan. Heillä on kaunis koti ja puhtoinen elämä, mutta ei suvaitsevaisuutta. Sankoin joukoin he kerääntyvät barrikadeille vannomaan seksuaalisen tasa-arvon puolesta ja lopun aikaa naurahtelevat ylimielisesti niille raukoille bisseille, jotka eivät tiedä kumpaan leiriin mennä.
Niinpä niin. Tuo ei auta asiaa yhtään. En edes tajua, että mitä hemmettiä minäkin TÄÄLLÄ teen, koska olen lesbojen kanssa aivan eri aaltopituudella ja jaksan aina hämmästyä sitä bissevihaa. ja lesbovihaa. Ei ymmärää. Akkojahan on maailma puolillaan, jotan miksi ihmeessä kukaan jaksaisi mniettiä sitä, että naapurin kamala ja epäluotettava bisseakka taas lähti salaa mieheltään baariin iskemään naisia...;)
- Anonyymi00035UUSI
Bissejen mieskeskeisyys (ikävä tosiasia monen kohdalla). Puheet ja sitoutuminen ristiriidassa. Biinaisten tapa sitoutua vakavasti miehiin, naisia siinä sivussa tai suhteiden välissä.
Ahneus, mt-ongelmat johtuen omista suhdesekoiluista. Siinä pari ihan hyvää syytä olla varovainen biinaisten suhteen. Naiivit ja nuoret ei ehkä näitä vielä arvioi realistisesti.- Anonyymi00036UUSI
Biifobia kortin heiluttelu kun joku kyseenalaistaa biin kaksinaismoralismin, avoimen suhteen, eri säännöt miehille ja naisille, moraalin tajun. Puutteet itsereflektiossa.
- Anonyymi00037UUSI
Bissejä taitaa huolettaa eniten että onko lesbo kaltaisesi, jolla on selvät vahvat ennakkoluulot, en tiedä ovatko opitut vai ikävistä kokemuksista johtuvat (jos jälkimmäinen, otan osaa). Valtaosa on ihan normaaleja ihmisiä, jotka kohtelevat molempia sukupuolia samanarvoisesti romanttisina/seksuaalisina kumppaneina.
- Anonyymi00038UUSI
Anonyymi00037 kirjoitti:
Bissejä taitaa huolettaa eniten että onko lesbo kaltaisesi, jolla on selvät vahvat ennakkoluulot, en tiedä ovatko opitut vai ikävistä kokemuksista johtuvat (jos jälkimmäinen, otan osaa). Valtaosa on ihan normaaleja ihmisiä, jotka kohtelevat molempia sukupuolia samanarvoisesti romanttisina/seksuaalisina kumppaneina.
Kyllähän näkee jo seuranhakuja tehdessä ja sateenkaaripiireissä, kuinka normalisoitua polyys ja mieskeskeisyys on. Sinisilmäinen kommentti. Minulla on onneksi myös yksi fiksusti käyttäytyvä, mono bii kaverina, joka ei testaile muiden rajoja. Onneksi poikkeuksia on siis.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2191638
Palstamiittinkiä taas ajattelen
Niin.. oli tuossa elokuussa Randen kanssa juttua palstamiitistä ensi kesälle. Ajatuksena oli miitti Jyväskylässä, joka183832Mitä haluaisit minusta mies
Meidän tilanne on ns.vaikea, eikä olla koskaan puhuttu tai edes ehditty puhua siitä, että mihin me tällä kaikella säätäm58789- 52788
Kun olet noin varovainen, niin tehdään näin
Ollaan luontevia kun tavataan. Ei mitään paineita. Halataan lämpimästi toisiamme, ja sitä hetkeä voi viivyttää, kunnes s36724Työttömille tulossa pakollinen ilmaistyö sanoo kokoomusministeri
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/078a91b0-4bdf-4a7b-9c3b-f3cf2bdd3dae Kokoomus, persut ja kepu laittavat työttömät388709Martina Aitolehti ja Nanna Karalahti - Rajua röykytystä nyrkkeilymatsista "Ettei naisten botoksi..."
Martina Aitolehti ja Nanna Karalahti nyrkkeilevät toisiaan vastaan Immu Fight Nightissa. Naiset ovat saaneet osakseen k53567- 18535
- 30531
Selvitetään tämä meidän välinen juttu
Kertoisin sulle, mitä sinussa näen ja mikä viehättää eniten. Pitkä tarina tulisi siitä, mutta haluisin nähdä, kun kuunte19526