7X33

Perintöase

Olisko kellään tietoa lataako kukaan ky..7x33.mosta

olis hylsyjä ja ase.

14

3588

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • surffjaaja

Huutonetissä on muistaakseni myynnissä kyseisiä patruunoita.

Jos ei pasanen (nimi ei muutettu) ole ehtinyt ostaa... hmm ... uutta 8 surman luotia elokuvaa varten.

• surffaaja 2

Kyllä ainakin sako lataa vielä kyseistä kalibeeriä.
        Katsoin asetalon sivuilta että löytyy 100kpl 200€.
        Melko kallista ..?

• surffaaja 2 kirjoitti:

Melko kallista ..?

No elämä on. Monenkin patruunan hinta hipoo paria eeroa nykyään. Esim. .22-250 Sakon lataus ja Lapuan .308 scenulataukset. Kunnon nollakasin metsästyslataukset taitavat olla hintaluokassa 2-4€.

Itse harkitsisin vanhan 7*33 tussarin poraamista 7.62*39 kaliiberiin jos vain mahdollista.

• En uusavuton.
        k0rh0nen kirjoitti:

No elämä on. Monenkin patruunan hinta hipoo paria eeroa nykyään. Esim. .22-250 Sakon lataus ja Lapuan .308 scenulataukset. Kunnon nollakasin metsästyslataukset taitavat olla hintaluokassa 2-4€.

Itse harkitsisin vanhan 7*33 tussarin poraamista 7.62*39 kaliiberiin jos vain mahdollista.

Itse latailen kolmenollakasini ratanapsut 28-30 senttiä kipale.

• En uusavuton. kirjoitti:

Itse latailen kolmenollakasini ratanapsut 28-30 senttiä kipale.

.22-250Rem latauksia olen tässä rupeamassa itse lataamaan, mutta .308Win murjoo hylsyt latauskelvottomiksi joten täytyy tyytyä tehdaspaukkuun. .223 rynkyn paukut ovat niin halpoja, ettei kannata itse ladata.

• Perintöase
        surffaaja 2 kirjoitti:

Melko kallista ..?

Niin nythän kysyin lataako kukaan KY, patruunoita en tarkoittanut liikkeiden myymiä patruunoita. Koska mulla on hylsyja. Kaupoista saa varmaan vielä pateja joten lataaja kiinnoistais koska sais varmaan halvemmalla.

• laillisesti
        Perintöase kirjoitti:

Niin nythän kysyin lataako kukaan KY, patruunoita en tarkoittanut liikkeiden myymiä patruunoita. Koska mulla on hylsyja. Kaupoista saa varmaan vielä pateja joten lataaja kiinnoistais koska sais varmaan halvemmalla.

patruunoiden uudelleenlatailu on sallittua vain omaan käyttöön, ei kaverille tai myyntiin/toimeksiannosta. Ellei sitten lataa niinisoa määrää. että joka erästä riittää myös turvallisuustarkastajille oma osuutensa!!(Josta ei saa mitään korvauksia, vain kustannuksia)

• Enpähän kirjautunut.
        laillisesti kirjoitti:

patruunoiden uudelleenlatailu on sallittua vain omaan käyttöön, ei kaverille tai myyntiin/toimeksiannosta. Ellei sitten lataa niinisoa määrää. että joka erästä riittää myös turvallisuustarkastajille oma osuutensa!!(Josta ei saa mitään korvauksia, vain kustannuksia)

Sinun pitäisi etsijä jälleenlataaja ihmismäisen matkan päästä ja lataatte sitten "kimpassa", sinä katseella seuraten.

• Enpähän kirjautunut.
        Enpähän kirjautunut. kirjoitti:

Sinun pitäisi etsijä jälleenlataaja ihmismäisen matkan päästä ja lataatte sitten "kimpassa", sinä katseella seuraten.

Myös jälleenlatuas kuuluu harrastuksiini. :223Rem patruunat maksavat uudelleenladattuina hiukan alle 30 senttiä.
        Mitä halvimmat patruunat ilman rautaluoteja ja-hylsyjä?

• Enpähän kirjautunut. kirjoitti:

Myös jälleenlatuas kuuluu harrastuksiini. :223Rem patruunat maksavat uudelleenladattuina hiukan alle 30 senttiä.
        Mitä halvimmat patruunat ilman rautaluoteja ja-hylsyjä?

Sellier&Bellot bulkkipaukut taisivat maksaa keväällä jotain 27c kipale. Lapuan paremmat paukut taisivat olla viime syksynä 1.3€ kipale.

Selleri käy n. 8-10cm/10lks/100m ja Lapua n. 1-1.5cm/3lks/100m.

Selleriä tulee käytettyä SRA-räimimiseen ja Lapuaa kantelen aina syksyisin kahden patruunan lippaissa;)

• Enpähän kirjautunut.
        k0rh0nen kirjoitti:

Sellier&Bellot bulkkipaukut taisivat maksaa keväällä jotain 27c kipale. Lapuan paremmat paukut taisivat olla viime syksynä 1.3€ kipale.

Selleri käy n. 8-10cm/10lks/100m ja Lapua n. 1-1.5cm/3lks/100m.

Selleriä tulee käytettyä SRA-räimimiseen ja Lapuaa kantelen aina syksyisin kahden patruunan lippaissa;)

S&B (=schlech&billich suomeksi halpa ja huono) patruunat pitäisi saada 10senttiä kipale ja koettaa vaihtaa N-133 ruuti sekä Lapuan S-350 luodit.

• Enpähän kirjautunut. kirjoitti:

S&B (=schlech&billich suomeksi halpa ja huono) patruunat pitäisi saada 10senttiä kipale ja koettaa vaihtaa N-133 ruuti sekä Lapuan S-350 luodit.

Välttävät ryynäykseen. Eipä noita juuri tee mieli ottaa metsään mukaan.

• nimimerkki2

Tällä hetkellä ei käsittääkseni lataa kukaan, kalibeeria on ladannut ainoastaan SAKO ja se on lopettanut valmistuksen vuosia sitten. Viimeaikoina tosin alkanut liikkua huhuja että sako lataisi uuden erän loppuvuodesta.

• Allekirjoittanutpakin hyvinkin

Kysehän oli, lataako kukaan eikä mistään tehdaslatauksesta. Monet harrastavat jälleenlatausta kuten, allekirjoittanutkin. En kylläkään lataa 7x33-kaliperiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      93
      1702
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      223
      1397
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      87
      1321
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      62
      985
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      911
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      854
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      832
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      809
    Aihe