Almera n15 -97 kestääkö??

almeraaOstamassa

Elikkä Almeraa 1.4 vm. 97 ja 338 000km ajettuna olen ostamassa. Auto on huoltokirjalla ja vasta katsastettu..

Onko nuo kilometrit liikaa moottorille?? kestääkö se vielä?

32

7477

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jjAutoilija

      Eiköhän näissä vanhemmissa autoissa (vm.

    • sanoa..

      mulla -99 1.4 aj.160 000 vasta merkkiliikkeen hk.joten toi 338 000 tuntuu aika häijyltä km määrältä.Tosin mulla huippukunnossa kuin uutena pelaa vielä,olen eka om.Miksei kestäis kun mun auto vielä täysin virheetön ruostesuojattu peli.Toi -97 varmaan ruostesuojattu jossain vaiheessa muuten ei kyllä menis katastuksesta läpi ilman suojausta,katso siitä autosta helmat takapyörien edestä,tutki tarkkaan pintaruosteet siitä kohtaa jos on pintaruostetta niin se kotelo on jo entinen,syö sisältäpäin sen kotelon puhki viim seur katsastukseen.Myös iskarien tukien kohdat joita vaikeempi nähdä menee noista pikkuhiljaa.Sinne takapään helmakoteloon jää kuulemma vettä muhimaan mikä aiheuttaa ruostevauriot,sano yks peltiseppä,tyyppivika.Moottori vahvin osa tossa autossa ja ehka alustan rakenteet,varma huoleton peli huollettuna.

      • almeraaOstamassa

        Noin hieman arvelinkin ja tämä almera on siis huoltokirjalla eli aikanaan hyvänä pidetty tod. näköisesti kun sekin on säilynyt merkintöineen.. Ja ruosteettomalta vaikuttaa, mikä myös viestisi huolenpidosta.. olis tolla tarkotus ainakin 400tkm asti rullailla tai miksei siihen asti että ei enää oikeasti rullaa.. kun arvo kuitenkin aika marginaalinen suhteessa käyttöhyötyyn


      • vielä kurkata
        almeraaOstamassa kirjoitti:

        Noin hieman arvelinkin ja tämä almera on siis huoltokirjalla eli aikanaan hyvänä pidetty tod. näköisesti kun sekin on säilynyt merkintöineen.. Ja ruosteettomalta vaikuttaa, mikä myös viestisi huolenpidosta.. olis tolla tarkotus ainakin 400tkm asti rullailla tai miksei siihen asti että ei enää oikeasti rullaa.. kun arvo kuitenkin aika marginaalinen suhteessa käyttöhyötyyn

        kynnyskoteloiden sisään, kun ottaa ne muoviset kynnyslistat pois. Minulla alkoi sieltä ruostumaan, vaikka muuten oli ehjä ja ruosteeton päältä.


      • heikukysyin
        vielä kurkata kirjoitti:

        kynnyskoteloiden sisään, kun ottaa ne muoviset kynnyslistat pois. Minulla alkoi sieltä ruostumaan, vaikka muuten oli ehjä ja ruosteeton päältä.

        kestääkö se nyt sitten?


      • jos huollettu
        heikukysyin kirjoitti:

        kestääkö se nyt sitten?

        ajele vain äläkä ihmettele!


      • mar065
        almeraaOstamassa kirjoitti:

        Noin hieman arvelinkin ja tämä almera on siis huoltokirjalla eli aikanaan hyvänä pidetty tod. näköisesti kun sekin on säilynyt merkintöineen.. Ja ruosteettomalta vaikuttaa, mikä myös viestisi huolenpidosta.. olis tolla tarkotus ainakin 400tkm asti rullailla tai miksei siihen asti että ei enää oikeasti rullaa.. kun arvo kuitenkin aika marginaalinen suhteessa käyttöhyötyyn

        Meillä Almere -98 ja nyt mittarissa 320tkm , hyvin toimii ei muuta kuin hieman ruostetta jotka olen itse korjaillut ja maalannut. Tähän asti mennyt vetonivelsuojakumit muuten vaihdettu kulutuksen takia vain kytkin ja jarrulevyt kahdesti.
        Tarkoitus ajaa niin kauan kuin keväisin katsastus antaa ajaa eikä isompaa vikaa tule eteen.


      • allum..
        mar065 kirjoitti:

        Meillä Almere -98 ja nyt mittarissa 320tkm , hyvin toimii ei muuta kuin hieman ruostetta jotka olen itse korjaillut ja maalannut. Tähän asti mennyt vetonivelsuojakumit muuten vaihdettu kulutuksen takia vain kytkin ja jarrulevyt kahdesti.
        Tarkoitus ajaa niin kauan kuin keväisin katsastus antaa ajaa eikä isompaa vikaa tule eteen.

        se iso homma vaihtaa vetonivelen suojakumit..siis korjaamolaskua aattelen?Entäs moniurahihna..onks se helppo vaihtaa ite ja onko kallis tarvikkeena..99-allu 1.4


      • *JESSE*
        allum.. kirjoitti:

        se iso homma vaihtaa vetonivelen suojakumit..siis korjaamolaskua aattelen?Entäs moniurahihna..onks se helppo vaihtaa ite ja onko kallis tarvikkeena..99-allu 1.4

        Vetonivelen kumitkin vaihtaa kätevä kaveri itse, eikä kovin kauaa mene, jos yhtään pysyy työkalut käsissä. Ekaa kertaa jos teet, niin saattaa vähän mennä pohtimistupakkia, mutta toinen puoli sujuu jo joutuisammin.

        Yleisesti ottaen luotettavia autoja, tuossa aikaisemmin tulikin nuo ruostuvat kohdat jo mainittua.

        Käyttäjien kokemuksia löytyy esimerkiksi tuolta: http://www.koeajot.com/autot/Nissan/Almera/N15_1995-2000


      • Jäde Öljy
        vielä kurkata kirjoitti:

        kynnyskoteloiden sisään, kun ottaa ne muoviset kynnyslistat pois. Minulla alkoi sieltä ruostumaan, vaikka muuten oli ehjä ja ruosteeton päältä.

        Kaada kuiviin koteloihin reilusti jäteöljyä sisään tai vielä parempi sumuta öljyruiskulla ja kompuralla niin alkaa kotelot kestämään. Ainakaan ei enää entisestä pahene ! Kokemusta on asian tiimoilta.
        Kynnyslistat pois ja tratti reikään ja kanisteri käteen. Auton alle tippuvaa öljyä imevää materiaalia tai kaukalot .


      • paaaliiin vaaaan
        *JESSE* kirjoitti:

        Vetonivelen kumitkin vaihtaa kätevä kaveri itse, eikä kovin kauaa mene, jos yhtään pysyy työkalut käsissä. Ekaa kertaa jos teet, niin saattaa vähän mennä pohtimistupakkia, mutta toinen puoli sujuu jo joutuisammin.

        Yleisesti ottaen luotettavia autoja, tuossa aikaisemmin tulikin nuo ruostuvat kohdat jo mainittua.

        Käyttäjien kokemuksia löytyy esimerkiksi tuolta: http://www.koeajot.com/autot/Nissan/Almera/N15_1995-2000

        kestä,jos kolarin ajat


      • rimpula
        Jäde Öljy kirjoitti:

        Kaada kuiviin koteloihin reilusti jäteöljyä sisään tai vielä parempi sumuta öljyruiskulla ja kompuralla niin alkaa kotelot kestämään. Ainakaan ei enää entisestä pahene ! Kokemusta on asian tiimoilta.
        Kynnyslistat pois ja tratti reikään ja kanisteri käteen. Auton alle tippuvaa öljyä imevää materiaalia tai kaukalot .

        Ajaakohan halpa moottoriöljy saman asian?


      • tuuninki almera
        paaaliiin vaaaan kirjoitti:

        kestä,jos kolarin ajat

        ajoin omalla almeralla -95 ketjukolarin ja keula ei ollu moksiskaan hieman meni kasaan ja ajovalot eivät edes hajonneet


    • .

      Älä helvetissä. Juokse kun vielä ehdit ja lupaa käsi sydämmellä, että et enää koskaan mainitse sanoja ostaa ja nissan samassa lauseessa. T: Almera kuski

      • niin varmaan

        Sä idiootti et ole päivääkään almeralla ajanut. Mene takaisin sinne euroopan paskoilla ajavien puppeleiden puolelle..


    • Joo, joo...

      Euroopassa ne "uudemmat" Almeratkin on tehty.

    • Lavia

      Olen ajanut kohta 10 vuotta samalla Almeralla, vuosimallia -99. Autolla oli ajettu n.70000, kun ostin sen itselleni. Nyt mittarissa 546000, eikä ajot ihan heti lopu.
      Iskarit ja jarrupalat vaihdettu kertaalleen ja akku pari kertaa. Siinäpä nuo viat. Joo ja jakopään hihna kestää ainakin 250000,
      Seuraava autonikin taitaa olla Nissan

    • blowshow

      Jakopäässä on ketju ei hihna

    • Melkoisen varma osto

      Näin, nimenomaan Almeran N15 eli se edeltävä viimeinen japsiauto on todella kestävä, takuuvarma, lämmin ja aina lähtee- talviauto. Muissa sekoilee milloin ajotietokone, ilmastointi, bensansyöttö tms. N16 on osoittautunut selvästi heikompilaatuiseksi joka osassa ja niiden hinta perustuu ainoastaan siihen, että niissä on ilmastointi ja muutamaa vuotta uudempia ja usein vähän ajettuja. Ei oikein ehdikään, kun mene pajalla ja pihamaalla ihmetellessä ja sadatellessa ostostaan. Jos olisivat tehty samana vuonna, olisivat kaikki paalissa ja kukaan ei niitä haluaisi puoleen hintaankaan.

      Juttelin just yhden -98 vm Allun omistajan kanssa, lasissa 280tkm ja ei mitään vikaa, kässäriä säädetty, jarrupalat nyt menee joka autosta noilla lukemilla varsinkin kaupunkiajossa Stadissa. Uuden akun saat muutamalla kympillä, suojakumit saa vaihdettua edullisesti ja pikkusipaisu osaavalle.

      Itsellä vasta hiukan yli 100tkm N15, niin menee nesteet vaihtoon eli kytkin, jäähdytys, ohjaustehostin, jarruneste, öljyt ja tulpat ja taas mennään toiset 100tkm ilman huolen häivää, kun muilla menee vähintään satoja euroja ellei tonneja, kun vähääkään jotain tehdään ja uutta osaa. Tämän halvempaa käyttöautoa saa tosissaan hakea, Corollassakin on selvästi enemmän vikoja, vaikka nekin ovat perusvarmoja hyviä autoja oikein hoidettuna. Ja tosiaan kusipää saa vaikka ratakiskon solmuun apinanraivolla, kun päässä ei sano mitään.

    • niponnnnnnn....

      jes näin se on.

    • n15 all the way

      almera n15 porrasperä, kaikki porrasperät tehty japanissa. yksi kaikkien aikojen kestävämmistä autoista omistajien mielipiteiden perusteella. legendaarinen nissan sunny uudella nimellä.

      nissanit vuodesta 2000 lähtien n16 almerat sekä kaikki euroopassa myytävät n15 ei-porrasperät eli hatchbackit sun muut eivät ole tehty japanissa vaan ovat Renaulteja joissa on nissanin logo ja niitä tehdään ranskassa ja englannissa eli ovat ns sekarotuisia eli optimaalisia europaskoja jotka on rakennettu niin halvoista osista kuin voi ja tulevat pakostakin hajoamaan itsestään.

      se on se n15 eli edellinen malli se hyvä almera, todellakin omistajien mukaan se auto joka ei negatiivista palautetta ole keneltäkään saanut koko maailmassa ja tämä pystytään todistamaan. kaikki muut ovat renaulteja joissa on nissanin logo ja niistä ei ole muuta kuin harmia ja ovat omistajien mukaan täysiä ongelma jäte paskoja.

      älkää sekoittako mitään euroopassa valmistettuja renaulteja todelliseen budjetti laatumerkkiin eli japanilais valmisteiseen nissaniin, renaultit eivät koskaan tule olemaan aitoja nissaneja. renaultit eivät kävisi kaupaksi jos niihin ei laitettaisi nissanin logoa.

      olen pahoillani teidän n16 renaultien omistajille mutta te ette aja nissanilla niin miksi haukutte todellista laatumerkkiä.

      jos jokin auto todellakin kestää niin se on melkeinpä sanoen pelkästään se almera n15 porrasperä. se auto kestää oikein huollettuna kauemmin kuin kukaan tätä lukeva eikä tämä ole liioiteltu sanonta.

    • almeristi

      Valmistenumero jos alkaa J-kirjaimella eiköhän ne ole japanissa tehtyjä almeroita.

      • NATS nissan

        Muijalla -96 porrasperä 1,4 ja satatonnia ajettuna osti 2 vuotta sitten eräältä papalta. Ajanut 30tkm ja toimii kuin ajatus. Ei mitään jarru tai vaikkapa raidepäätä kahteen katsastukseen.
        Jostain syystä 115tkm ajettuna startin hiilet oli kahden neljästä osalta loppu. Ihmettelin kyllä moista, mutta erittäin pieni mielestäni se kulutusvara niissä oli. Startin runko kun on pieni ja siellä pitää vielä sopia pyörimäänkin jotain:)
        On todellinen "karvahattumalli" , mutta toisaalta ei tarvitse kuin kerran vuoteen vaihtaa öljyt ja lisätä lasinpesunestettä renkaiden vaihdon lisäksi. On oltu tyytyväisiä hankintaan ja nimenomaan varmuuteen.
        Eräällä kaverilla tuo 1,6 LB muistaakseni -98 ja ainakin tuon NATSin kanssa se on hermoillut. Onko siis tosiaan tuo -98 jo eurooppalainen?


    • TH

      Miten N16 Nissan on yhteydessä Renaulttiin???

    • .,.,

      B11 korimallin sunny on tekniikalleen paljon kestävämpi ku n15 almerat. N14 on myös teknisesti heikompi mitä b11 1.5, se on kunnon peli!

      • NATS nissan

        Mietiskelin vähän samaa kuin TH tuossa edellä elikä yhteyttä Renaulttiin? Toisaalta samoja p#####ja nämä autot alkaa olla merkistä riippumatta. Minunkin S60 Volvo lienee tehty Belgiassa?? Kuitenkin ne komponentit joista nuo autot kasataan, missäpä se milloinkin tehdään, ovat jossain halvan työvoiman maassa valmistettu. Tosin esim. juuri tuo v. 2000 ja nuoremmat Almerat joissa laatikko hajoaa alle 100tkm. ovat oma lukunsa. Enkä kehu omaa 2001-mallin Volvoakaan vaikka olenkin ajanut 140tkm. Oli 70tkm kun ostin ja kyllä sinne on keulapään palikoita aika tiiviisti vaihdeltu. Toisaalta varma ollut aina lähtemään ja tuo koppakin on näköjään aika kova. Ei ole liiemmin vahailtu tai edes pesty, mutta hyvä suoja ruostetta vastaan näyttäisi olevan.


    • n15+n16 yht milj km

      Käsittääkseni myös N16 tuotiin aluksi Japanista, ainakin sedan mallit. Ainakin oma N16 (diesel sedan) on aito japsi. 400tkm nyt kokemusta, laatikko levis 300tkm kohdalla (vaihdoin itse kolariautosta toisen) ja ilmamäärämittarin joutuu vaihtamaan noin 100tkm välein. Ihan ok auto ollut, mutta ei toki niin hyvä kuin N15 minulla oli.

    • j.karha
    • nipponi

      Niin ja onhan näissä sitten, nuo laakerit takapäähän kohtalaisen arvokkaat, sekä omassani 99vm allussa ohjaustehostimen letkut alkoi vuotamaan mittarissa 270 000 ja jarruputki/letku kun ovat alttiina suolavedelle ja kuralle' siinä on japsit keksineet laittaa messinkiä ja kuparia materiaaleiksi!

    • almera 99 on hyvä

      Meillä on ja on ollut kaiken merkkisiä pelejä, mutta alunperin kakkosautoksi ostettu 99 sedan Almis on yllättänyt olemalla erittäin kestävä ja luotettava. Kohta on 280000 mittarissa ja mitään muuta ei ole varsinaisesti hajonnut kuin pakoputki ja startti. ainiin, meni siitä rikki tuulilasin pyyhkijän joku kampi sieltä rintapellin välistä, maksoi 2 kymppiä uusi kampi.
      Jarrut on taakse korjattu ja eteen palat laitettu ja edellinen omistaja oli vaihdattanut murrokset sekä tuulilasin 160000 kohdalla. siitä 165000 asti se on olut meillä. on siihen pari polttomoakin laitettu ja öljyt ja suodattimet vaihdettu joka kesä ja pyyhkijän sulatkin kerran ostin uudet biltemasta.

      nyt siinä alkaa näkymään ruostetta joissakin paikoissa kun sitä ei ole raaskittu ruostesuojata uutena. niin ja renkaat on pitänyt ostaa uudet jo kahdesti.

    • Kyrpä-Einari

      Kyllä kestää !!

    • Anonyymi

      Kyllähän tuollainen hienosti kesti ja pääsee nyt ansaittuun lepoon. Yli 25 vuotta ajossa ja 650 tkm ilman mitään suurta remppaa. Vain kulutusosia vaihdeltu tarpeen mukaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe