elikkä olen menossa ensimmäistä kertaa lentokoneen kyytiin, ja olen koittanut etsiä kaikkeen mieleen tulleisiin kysymyksiin vastauksia, mutten osaan ole löytänyt.
eli jos otan käsikauppalääkkeitä mukaan, esimerkiksi canesten-voiteen, tarvitseeko se laittaa käsimatkatavaroihin? Se voide ei ole kuitenkaan ihan pakko olla mukana, eli maailma ei kaadu jos se häviää laukun mukana. Mutta tarpeellinen se silti minulle on.
Eli. Pitääkö reseptivapaat lääkkeet laittaa käsimatkatavaroihin? Ja voiko moisia nestemmäisiä lääkkeitä pakata ruumaan meneväksi?
Ja tämä kysymys menee sitten tuonne ymmärtämättömyyteen, eikä tiedonpuuttumiseen netistä: eli käsimatkatavaroissa nesteet pakataan uudelleensuljettavaan pussiin, ja tuotteet ei saa olla suurempia kuin 100ml. Mutta onko muuta rajoitusta nestemmäisten tuotteiden määrästä, kuin sen yhden litran vetoisen pussin tilavuus? Ja jos kaksi ihmistä lähtee, ilmeisesti saa olla sitten molemmilla oma litran pussi? Mulla tosiaan on nenäsumute, käsidesi, esim se canesten-voide ym. eihän se pussi tietty täyteen tule, mutta ei ole esimerkiksi jotain rajoitusta tyyliin 3kpl max 100ml nestemmäisiä tuotteita /hlö..
anteeks ku meni vähän sekavaksi, mutta kiitos jos joku kiva ihminen vastaisi :)
reseptittömät lääkkeet
2
2213
Vastaukset
- kun vain
ottaa ja jos ei ole lääke nestettä niin paljon kuin tarvista on. Nesteet ei saa olla siis desiä isompia ja max 1 litra. Ja sääntö on per matkustaja.Nenäsumute on harvoin yli 1 desin mutta käsiaine voi olla eli ruumaan jos ylittää tuon desin tai jakaa sen useampaa purkkiin.
Mutta lisää Finnair/info niin selviää lisää. - In
Me olemme laittaneet käsidesit aina ruumaan meneviin laukkuihin. Käsidesiä saa kyllä ulkomailtakin. Mutta kaikki lääkkeiksi luokiteltavat ( myös ne reseptivapaat ) laitamme käsimatkatavaroihin alkuperäisissä pakkauksissa, ja myös reseptit mukaan. On muistettava huomioida että voiteet luokitellaan nesteiksi. Jos reseptilääke on voide tai geeli ja pakkaus isompi kuin 100 ml niin kyllä se menee läpi siinä läpinäkyvässä pussissa. Tutkivat kyllä tarkasti tuotteen ja sitäkin varten on hyvä olla se resepti mukana. En tiedä nestepurkkien rajoituksesta minäkään????
Jossain lentoasemilla tuolla maailmalla ei välitetä mitään nesterajoituksista. Jossain ollaan tosi tarkkoina. Esimerkiksi Heathrow`n kentällä Lontoossa eivät kiinnittäneet mitään huomiota nesteisiin vaan heillä oli kauhea kiire saada kaikilta matkustajilta kengät läpivalaisuun. Eli kaikkeen tulee varautua. Ja lentolippujen kannat jne. kaikki kannattaa säilyttää visussa tallessa. Ja parasta npudattaa paikallisia määräyksiä vaikka ne kuinka hassuilta tuntuisi. Eikä kannata hötkyillä jonoissa. Lähdemme aina esim.viimeisten joukossa koneesta jne. Hyvin ollaan keretty kaikkialle
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1024537Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743831335- 1861062
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091042Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna86950Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47911- 64891
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk11872- 64866
Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64826