loasilla asuminen

tiina

mitäs mieltä opiskelijat ovat loasilla asumisesta? onko hyviä vai huonoja kokemuksia? itsellä haaveissa muuttaa loasin kaksioon leiriin jonakin päivänä...

20

5566

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jopo

Ihan hyvä loasin kämpissä asustella. Ainakin pallossa aikoinaan oli ihan asiallista. Myös leirin loasin asunnoissa muutama tuttu asunut, hyvin ovat viihtyneet. Mukavampihan tuo opiskelijakämpissä on asustella, niin ei ole kyttääjiäkään niin paljon ;)

• Female

Itse olen aikoinaan asunut LOAS:illa Pallossa ja Peltolassa. Pallossa oli ihan jees kämpät, siistissä kunnossa jne, joskin hieman "kolkot". Mutta sisustuksella saa tietysti paljon aikaan =) Peltolassa taas Wäinölä on aikamoisessa maineessa ja siellä todellakin saa nauttia opiskelija elämän riemuista 24 h vuorokaudessa. Jos ei meteli ja sotkuisuus talon epäesteettisyys häiritse niin sinne vaan=)Leirin kämpätkin ihan siistissä kunnossa, mutta omasta mielestäni ulkoapäin rumia ja "laitosmaisia". Pallo siis paras noista:)

• mie

Olen itse asunut leirin opiskelija-asunnoissa ja olihan ne ihan jees. Haittapuolia on se, että seinät oli aika pahvista tehtyjä. Mutta jos möly ei haittaa, niin kyllä kannatan leiriin muuttamista. Muuten kyllä tykkäsin, tilaratkasut oli ainakin mun mielestä hyvät. Ja tosi hyvällä paikallahan leiri on. Muista opiskelija- asunnoista ei kokemuksia ole.

• Minni

Mie olen aikanani asunut pallossa ja kangastuvankadullakin hetken aikaa. Ihan hyviä kokemuksia, tosin tuo em. äänieristys olematon,mutta muuten kaikin puolin jees. Suosittelen!

• mie
        Minni kirjoitti:

Mie olen aikanani asunut pallossa ja kangastuvankadullakin hetken aikaa. Ihan hyviä kokemuksia, tosin tuo em. äänieristys olematon,mutta muuten kaikin puolin jees. Suosittelen!

Ottakaa huomioon se, että nämä tosiaankin ovat Opiskelija-asuntoja. Näissä ei yleensä asustele mitään niin tiukkapipoo väkee ettei saisi vähän meluta ja rellestää. Itteeni ei ainakaan haittaa naapurien musiikinsoitto, jossei se nyt ihan yömyöhään kestä.
        Samalla tavalla ittekkin täällä meluan, kun antasin naapurien meluta, välillä 22-23 vaihtuu musiikinkuuntelu kuulokkeisiin.

• Yliopistolainen

Olen asunut useissa Loas-asunnoissa (Skinnarilassa, Sammonlahdessa ja Kourulassa) ja useissa asuntotyypeissä (yksiö, solu, perheasunto). Loasin vuokrat ovat tällä hetkellä Lappeenrannan keskimääräistä hintatasoa alemmat ja keväällä vapaita kämppiä tuntuu riittävän.

Määrätyissä kohteissa eletään kuin pellossa, mutta Loasilta löytyy myös rauhallisia ja siistejä taloja. Kiinteistöt ovat kohtuu uusia, ja vanhimmat ovat peruskorjattuja. Äänieristys on ollut asumissani kohteissa hyvä. Se, että ääni kantautuu naapuriasunnoista johtuu yleensä valtavasta äänenvoimakkuudesta, eikä eristyksestä.

• mie

Niinpä nii, mutta jos seinän takaa kuuluu jopa se, että kun kävellään normaalisti rappukäytävässä, niin pikkuhiljaa alkaa ottamaan aivoon!!!Mutta täähän on vaan mun kokemus ja yhestä samasta asunnosta,ja mun huoneen seinä oli rappukäytävään. Ja tottahan se on, että opiskelija- asunnot on aina opiskelija- asuntoja. Varsinkin kun yläkerrassa asuu yliopistolainen... ;)

• Loas:lla asuva

Kokemusta kahdesta Loas:in asunnosta:

-uudemmassa (rak. pari vuotta sitten) hyvä äänieristys

-vanhemmassa (rak. 80-luvun alussa) TODELLA huono äänieristys

Tässä vanhemmassa asunnossa kuuluu naapureista kaikki ihan selkeästi, vaikka puhuisivat normaalilla äänellä. Eli naapurien asiat ovat tulleet todella tutuiksi! Itse en paljoa kämpässäni viitsikään puhua ed. mainitusta syystä.

• murttyi

Nostelenpa ikivanhaa keskustelua: millainen melutaso on uusimmissa orioneissa. lähinnä orion 6:ssa? eli onko äänieristys hyvä ja asuuko siellä muuten fiksua porukkaa vai harrastaako joku vatipää esim. yöllä pyykkäämistä?

• 0r6

Orion kutosella on tullut asuttua useampi vuosi. Naapureista ei ole kuin hyvää sanottavaa. Taitaa olla vähän sen oloista porukkaa, että ei nyt tahallisesti meuhkata. Luulisin, että yksi rauhallisimpia asuntokohteita. Ei ole pyykkäystä kuulunut, mutta en kyllä siitä häiriintyisi muutenkaan. Pääasiallisesti naapureista ei edes kuulu mitään ääniä.

"Vatipää"-kommenttiin on sen verran tartuttava, että nyt puhutaan kuitenkin opiskelijataloista, missä asuminen voi joskus tarkoittaa naapurien ymmärtämistä. Varsinkin siihen suhteutettuna tässä on todella mukava asustella, ei ole ymmärrystä koeteltu.

• murttyi

Ihan kiva kuulla, jos sinne joskus kenties vielä muuttaa. nykyinen loasin talo kun on äänieristykseltään surkein koskaan asumani. Eikä siinä mitään olisikaan, jos kuuluisi vain satunnaista biletystä v-loppuisin, mutta kun naapureiden kaikki elämisen äänet kuuluvat kellon ympäri. En haluaisi tietää, milloin muissa asunnoissa käydään pissalla ja miten pitkällä ja otetaan vessapaperia. Tai käytetään mikroa. Tai kävellään. Tai pudotetaan joku pikkukapine lattialle. Ja kun näihin sinänsä normaaleihin ääniin yhdistetään kaikenmoista muuta epämukavaa käytöstä, jota en tarkemmin erittele, niin kyllä ymmärrys venyy ja paukkuu...

(En minäkään olisi ymmärtänyt täysin omaa viestiäni vielä vuosi sitten, mutta uudet naapurit ovat valaisseet siinäkin suhteessa... Skinnarilan henki long gone, jos minulta kysytään, ja syykin on selvä - mutta eihän siitä voi puhua kriittisesti....)

• valmistunut 08

Normaaleja asumisen ääniä. Älkää valittako kun saatte melkein ilmaiseksi asua. Ite asustin Pallossa pari vuotta aikoinaan Loasilla eikä moiset äänet meikäläistä haitanneet.

• murttyi

Käypä vilkaisemassa vuokria Loasin sivuilla, ei ole "melkein ilmaista" lähelläkään ja vuokria korotetaan lähes vuosittain. Tässä asuessamme on vuokramme noussut vähäiset 35%, vaikka asunto senkun kuluu ja vanhenee... Muuten Loas on kyllä erinomainen asuttaja.

• muita vaihtoehtoja

mulla olis hyvä ja halpa kaksio kaikilla mukavuuksilla tarjolla, maksusta sovitaan........

PS; tässäpä Lypyr ämmille puhumista......

• kuppasurkeaan

mites loasin Parkin ja Karelian hotellikämpät? kellään kokemuksia? Yksiötä sieltä tarjottiin ja jos en siihen lähde niin on soluun matka. Kumpikaan vaihtoehto ei älyttömästi houkuttelisi :S

• exparkkilainen

itse asuin vuoden verran Parkissa, ja olin kyllä todella tyytyväinen. Kämppä oli hyväkuntoinen ja siisti (itsekin siis yksiössä asuin). Jos ei harmita kesäksi etsiä aina uutta kämppää niin suosittelen lämpimästi Parkkia :)

• loasilla-asustelija

Mun kaveri asuu Parkissa perhekämpässä ja on kyllä tosi tyytyväinen ollut. Ikinä ei oo valittanut mistään, esim naapurista kuuluvista äänistä. Kämppä on myös hyväkuntoinen.

Ja kaikista Parkin asunnoista ei tarvi kesällä lähteä, ainakin yks kaveri asuu siellä nyt parhaillaan.

• Dunga.

Suosittelen Loas-Kourulaa. Kohteessa sisältyy vuokran hintaan p*skan venäläisen popin kuuntelemista mihin vuorokaudenaikaan tahansa. Lisäksi kalliit vuokrat ja talvisin äärimmäisen kalseat kämpät.

• Muuttaja

Mitenkäs tuo Leiri nykyään? Muutto olis edessä syyskuussa, kaksioon jonkun kämppiksen kanssa. Kokemuksia kämppiksistä ja Leiristä muutenkin? Oletteko pyytäneet kavereita yökylään ja onko siitä tullut sanomista?

• anonyymi

Myös minua kiinnostaisi LOAS Leiri asuntokohteena!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      204
      2935
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1550
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1412
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      88
      1322
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      40
      1246
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      148
      1176
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1138
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      117
      957
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      892
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      773
    Aihe