Haluaisin kysyä avanteeseen liittyvää.
Onko palstalla
6
380
Vastaukset
- aamun-virkku
kerron jos vaan osaan... miul on paksusuoli avanne. ollut viimevuoden marraskuusta lähtien ja tulee olemaan loppu elämän. on tähän sopeutumista.
- ketjun
Miehelleni laitettiin paksusuolensyöpä leikkauksen jälkeen avanne,muuten on nyt parin kuukauden ajan kaikki mennyt hyvin.
Mutta tänään hän ihmetteli,että peräaukosta tulee nestettä,onkohan syytä huoleen ?
Luultavasti hänellä on avanne väliaikaisesti,mutta halusin kysyä hänen puolestaan kun hän itse ei ole näistä nettikeskusteluista kiinnostunut.
Myös se,että avannepussi täyttyy välillä ilmasta on hänen kielestään kiusallista.
Haluan olla mieheni tukena olipa avanne väliaikainen tai jatkuva ja siksi etsin täältäkin vastauksia hänen ihmettelyynsä.
Voimia sinulle aamun-virkku,puolisona minulle on tärkeintä se,että mieheni on olemassa ja elää kanssani,kiitän Luojaa,että on tämä mahdollisuus että hän voi jatkaa elämää olipa avanne pysyvä tai väliaikainen. - aamun-virkku
ketjun kirjoitti:
Miehelleni laitettiin paksusuolensyöpä leikkauksen jälkeen avanne,muuten on nyt parin kuukauden ajan kaikki mennyt hyvin.
Mutta tänään hän ihmetteli,että peräaukosta tulee nestettä,onkohan syytä huoleen ?
Luultavasti hänellä on avanne väliaikaisesti,mutta halusin kysyä hänen puolestaan kun hän itse ei ole näistä nettikeskusteluista kiinnostunut.
Myös se,että avannepussi täyttyy välillä ilmasta on hänen kielestään kiusallista.
Haluan olla mieheni tukena olipa avanne väliaikainen tai jatkuva ja siksi etsin täältäkin vastauksia hänen ihmettelyynsä.
Voimia sinulle aamun-virkku,puolisona minulle on tärkeintä se,että mieheni on olemassa ja elää kanssani,kiitän Luojaa,että on tämä mahdollisuus että hän voi jatkaa elämää olipa avanne pysyvä tai väliaikainen.erillainen kun minun leikkaus oolut? minulla oli peräsuoli syöpä. ja se leikattiin kokonaan pois. eli ei ole peräaukkoakaan. sinne tuli minulle kyll onkalo jota jouduttiin hoitamaan noin kuukausi ja jotain eritettä tuli pitkään vielä snkin jälkeen josta ei tarvinnu olla huolissaan. Ilma on tosi kiusallista kun tulee pussiin. Syömisessä ja juomisessa pitää olla aika tarkka. Ei hapollisia juomia ollenkaan kahvia ei paljoo päivässä. Syömisen kanssa oltava suht tarkka, mitä ja miten syö. Minä sain tetoa paljon syöpäyhdistykseltä ja niitten lehditä. Muutaman esimerkin kirjotan mitä kannattaa välttää. Sieni, sipuli, tuore leipä, perunaa ei paljon. Minulla myös laktoosi tuotteet tekee vaikeuksia. Ja se ruuan pureskelu kans vaikuttaa aikapaljon.
- netin äärellä
aamun-virkku kirjoitti:
erillainen kun minun leikkaus oolut? minulla oli peräsuoli syöpä. ja se leikattiin kokonaan pois. eli ei ole peräaukkoakaan. sinne tuli minulle kyll onkalo jota jouduttiin hoitamaan noin kuukausi ja jotain eritettä tuli pitkään vielä snkin jälkeen josta ei tarvinnu olla huolissaan. Ilma on tosi kiusallista kun tulee pussiin. Syömisessä ja juomisessa pitää olla aika tarkka. Ei hapollisia juomia ollenkaan kahvia ei paljoo päivässä. Syömisen kanssa oltava suht tarkka, mitä ja miten syö. Minä sain tetoa paljon syöpäyhdistykseltä ja niitten lehditä. Muutaman esimerkin kirjotan mitä kannattaa välttää. Sieni, sipuli, tuore leipä, perunaa ei paljon. Minulla myös laktoosi tuotteet tekee vaikeuksia. Ja se ruuan pureskelu kans vaikuttaa aikapaljon.
jaksatko kirjoittaa ja tuhannet kiitokset että jaksoit.
Tämä tulee olemaan miehelleni vaikeaa kun hän tykkää syödä sipulia,sieniä,perunaa..
Kyllä hän sai sairaalasta ruokavalio ohjeita,mutta haluaa itse kokeilla ja sanoo lopulta että ei se sipuli mitään,etten vaan jättäisi sipulia pois ruuasta....
Sitten se,kun hän häpeää sitä avannepussia ,minun mielestäni se ei ole mitään hävettävää,mutta ei hän ymmärrä.
Ajan mittaan varmasti tottuu,eihän se ole mikään häpeä,minulla tekohampaat,hänellä avanne. - aamun-virkku
netin äärellä kirjoitti:
jaksatko kirjoittaa ja tuhannet kiitokset että jaksoit.
Tämä tulee olemaan miehelleni vaikeaa kun hän tykkää syödä sipulia,sieniä,perunaa..
Kyllä hän sai sairaalasta ruokavalio ohjeita,mutta haluaa itse kokeilla ja sanoo lopulta että ei se sipuli mitään,etten vaan jättäisi sipulia pois ruuasta....
Sitten se,kun hän häpeää sitä avannepussia ,minun mielestäni se ei ole mitään hävettävää,mutta ei hän ymmärrä.
Ajan mittaan varmasti tottuu,eihän se ole mikään häpeä,minulla tekohampaat,hänellä avanne.tähän pussihommaan vielä ole oikeen kunnolla tottunu ja hyväksyny :( se on ollu miulla noiin 9kk. hups ompas aika mennykkin joutuin... ensvuonna haen sopeutumisvalmennukseen. suurinosa on pareille, mut mieku oon tälläne pariton ;) löytyy kyl sielt meillekkin kursseja silti :))))) mukavaa syksyn odotutusta teille :)
- väliaikainen avanne
aamun-virkku kirjoitti:
tähän pussihommaan vielä ole oikeen kunnolla tottunu ja hyväksyny :( se on ollu miulla noiin 9kk. hups ompas aika mennykkin joutuin... ensvuonna haen sopeutumisvalmennukseen. suurinosa on pareille, mut mieku oon tälläne pariton ;) löytyy kyl sielt meillekkin kursseja silti :))))) mukavaa syksyn odotutusta teille :)
ohutsuolessa 2 vuotta sitten. Silloin kirurgi sanoi leikkauksen jälkeen, että peräaukosta voi vähän tulla limaa tai jotain eritettä. Kyseli sitten avanteen sulkuunkin mennessä onko mitään tullut. Minulla ei tullut mitään, mutta kai se siis normaalia on. Kannattaisi kyllä varmaan kysyä silti joltain asiantuntijalta. Se pussiin kertyvä ilma tosiaan oli kiusallista. Minulla sitä tuli yön aikana niin paljon, että pussi oli kuin ilmapallo ja pelkäsi sen räjähtävän. Päivisin ilmaa ei niinkään kertynyt. Aurinkoista syksyä teille kaikille!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244636- 883724
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483095- 542667
- 512599
- 2052597
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322390- 1522328
- 311945
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081529