Metsätilalle olisin pientä saunamökkiä hommaamassa, riittäisi luultavasti ihan pelkkä perus-puulämmitteinen saunakin. Ei ole kavoitettua aluetta.
Miten on onko ihan virallisesti laillisia vaihtoehtoja, ilman mitään lupahakemuksia, vai vaaditaanko aina lupa.
Entäpä grillikatos.. ei kait lupaa tartte?
Ihan lain mukaan siis nyt.
saunamökille/jalasmökille lupa?
4
902
Vastaukset
- kysy omasta kunnastasi
Joka kunnassa on eri sääntöjä. Esim. meidän kunnassa saa alle 10 neliön kopperon laittaa pihalleen, mutta naapurikunnassa sellaiselle pitää hakea lupaa. Koska jätevesiasetukset ovat tiukentuneet, uskoisin, että ainakin tuolle saunamökille koosta riippumatta joutuisit luvan hakemaan, sillä kunnassasi oltaisiin varmasti kiinnostuneita siihen, minne johdat pesuvedet.
- rakentaminen
vaatii joka kunnassa luvan. Lain mukaan "kunta voi päättää muun talousrakennuksen kuin saunan" rakentamiseen sovellettavasta ilmoitus- tai muusta menettelystä. Eli eroja kopperoissa ja kunnissa, vaan ei saunojen osalta.
- ukko-mara
aina tarvitaan rakennus lupa kun on kysymyksessä sauna tms tulisijallinen rakennus, saunassa myös pesuvesien takia pitää laittaa jonkinlainen saunakaivo.
hae suosista lupa , tulee turhan kalliiksi jos luvatta teet - lainkiertoa on
kun tekee saunan pyörien päälle eli se on peräkärri tai pelkän telttasaunan.
Jalakset ei luvalta pelasta pl jos tuot paikalle jonkun parakkisaunan, se voi hyvällä onnella saada olla luvatta vuosiakin paikoillaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta354592Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692331Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532197- 1642056
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171653
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601651Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131622M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279