Yli 15 000 euroa velkaa - säästövinkkejä?

onko niitä?

tällä hetkellä 4000 eurosta menee 110e/kk.
1800e VISA 60e/kk

5 400 euron opintolainan maksu siintää tulevaisuudessa samoin loppuvelka...

Tarkoituksena maksaa toi loppuvelka 4000 euron lainan jälkeen.

Onko neuvoja? Tulot eivät ole kovinkaan suuret, alle 2000e ja menot on n. 1400 e/kk... ei oo oikeen enää mitään mistä voi pihistää. Ja uusia huonekalujakin pitäs ostaa ku entiset hajoo käsiin...

12

1210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Haet...

      Kierrätyksestä. Kauppojen ilmoitustauluja kannattaa myös seurata ja lehti-ilmoituksia. Saa joskus jopa ilmaiseksi.

    • Delusions

      Kannattaa nyt vielä tarkistella ja listata niitä menojaan. Tuo on minusta aika kovan kuuloinen summa, kun itselläni ei mene kuukaudessa puoltakaan tuosta, vaikka autokin löytyy pihasta. Tietysti jos on lapsia ja/tai asuu kaupungin keskustassa niin kai se sitten on normaalia luokkaa.

      • vastauksia

        lapsiperhe olemme ja kaupugissa asumme ja mieskin syö aika paljon :)

        ja kiitos aikaisemmalle vinkkaajalle; olen alkanut tarkemmin tiirailla kaikennäköisiä ilmoituksia ja kirppareita.


    • Säästöopastaja

      Yksinkertaisin säästövinkki on maksaa velkoja vähemmäksi nopeammin. Noin pienellä lyhennyksellä pääosa kuukausierästä on pelkkää korkoa eli tosiasiassa teillä on vain rahaa vuokralla. Noiden miinussaldojen ylläpitäminen teillä rahat vie eikä luxuselämä.

      Mistäkö rahat? Kuudenkympin visalyhennys nousee sataseen sillä että jättää kerran viikossa kympin verran vermeitä kaupan hyllylle. Se neljänkympin lisä ei sitten menekään korkoihin vaan lyhentää todella kallista lainaa.

      • lisää vinkkejä kaipailisin!

        eli mitä laittaa ruoaksi ym.

        tuli lisämenoja entisistä opintotuista ym. parilla sadalla (ruokakuluissa) pitäs pärjätä loppukuukaus... vinkkejä!

        esim. uusi kirjahylly ja sohva löytyivät, mitä kaivattiinkin kovasti aika nopeastikin, 100e yhteensä ja sukulaiselta pyykinpesukone. nyt on myös lapselle hankittu kaikki tarvittava, itselle ja miehellekin, mutta itse olen sortunut myös niihin kiusauksiin, valitettavasti.


      • fdsaf
        lisää vinkkejä kaipailisin! kirjoitti:

        eli mitä laittaa ruoaksi ym.

        tuli lisämenoja entisistä opintotuista ym. parilla sadalla (ruokakuluissa) pitäs pärjätä loppukuukaus... vinkkejä!

        esim. uusi kirjahylly ja sohva löytyivät, mitä kaivattiinkin kovasti aika nopeastikin, 100e yhteensä ja sukulaiselta pyykinpesukone. nyt on myös lapselle hankittu kaikki tarvittava, itselle ja miehellekin, mutta itse olen sortunut myös niihin kiusauksiin, valitettavasti.

        ruoaksi laatikoita (makaroonilaatikko, kinkkukiusaus), keittoja. ei eineksiä.

        katsele kauppakuitit läpi ja mieti mistä voi luopua. esim. murot kannattaa jättää kauppaan.

        ei kannata luovuttaa ja lyödä läskiksi raha-asioita vaikka välillä sortuisikin. Kannattaa säästää samalla, vaikka rahasta on tiukkaa, esim. 10-20 euroa kuukaudessa. Säästöjä nimittäin tarvitaan jos tulee yllättäviä menoja, silloin on parempi käyttää omaa rahaa kuin velkarahaa.

        Miten asutte? Voisitteko muuttaa halvempaan asuntoon? Onko autoa? Kaksikin? harkitse tarkkaan niiden tarpeellisuutta.

        tsemppiä!


      • vastaan
        fdsaf kirjoitti:

        ruoaksi laatikoita (makaroonilaatikko, kinkkukiusaus), keittoja. ei eineksiä.

        katsele kauppakuitit läpi ja mieti mistä voi luopua. esim. murot kannattaa jättää kauppaan.

        ei kannata luovuttaa ja lyödä läskiksi raha-asioita vaikka välillä sortuisikin. Kannattaa säästää samalla, vaikka rahasta on tiukkaa, esim. 10-20 euroa kuukaudessa. Säästöjä nimittäin tarvitaan jos tulee yllättäviä menoja, silloin on parempi käyttää omaa rahaa kuin velkarahaa.

        Miten asutte? Voisitteko muuttaa halvempaan asuntoon? Onko autoa? Kaksikin? harkitse tarkkaan niiden tarpeellisuutta.

        tsemppiä!

        kiitos vastauksesta ja vinkeistä :)

        vakaassa harkinnassa on muuttaa halvempaan vuokra-asuntoon. Meillä on auto, mutta se on tilanteessamme välttämätön, mutta teemme sillä myöskin välttämättömimmät reissut, pääosin kaupungin ulkopuolelle emmekä keskustassa ajele.


    • ei ne suuret tulot vaan taloudenpito

      Suosittelisin ihan tavallisen ison A4 ruutuvihon ostoa.
      Siitä teette perheen tilikirjan. merkkaa eri sarakkeisiin joka kk menot ja tulot. Esim asuminen, auto, ruoka, vapaa-aika, matkat, vaattet, lahjat jne jne.

      Pian huomaatte, että oikeastaan kaikkea turhaa sitä tulee ostettua.

      ja samoin suosittelisin kyllä hieman nopeampaa laskujen ja kk erien maksua. Voisitte yrittää tuplata nuo summat 110 ja 60. Näin velka lyhenisi nopeammin.

      Jos perheessä vaan on pakastin, itse tehden ja leipoen säästää kyllä.
      Perusruokaa, eli ei valmiita eineksiä. Jätski- ja nannapäivät vain kerran vkossa, esim joka lauantai.
      Nyt syksyn tullen joku pvä metsään keräämään marjoja ja sieniä, omenoita saattaa saada joltain tuttavalta.

      Asiat kyllä järjestyy kun ottaa sen hoitaakseen. Voitte vaikka ajatella, että kun pääsette lainoista, uutta ei enää oteta.

      Hyvä idea olisi myös laittaa pieni summa joka kk säästöön. Vaikka se 5-20 euroa. Näin tulee pakosti pieni varatili, jos vaikka pesukone hajoaa, hammaslääkäriin pakko päästä tms.

      • vastausta

        Kiitos :)

        Exceliin laitankin aina tulot ja menot ylös. Vararahastoa on kertynyt parisen sataa, mutta ne menevät lainan maksuun.

        Ruokaan menee noin 300euroa lapsenmenot mukaan luettuna...

        Laskeskelin että missä sitä säästää, no jotain kuten vesi ja sähkö kuuluvat vuokraan, en juo enkä polta. olen myös päättänyt erota kirkosta...


      • tt
        vastausta kirjoitti:

        Kiitos :)

        Exceliin laitankin aina tulot ja menot ylös. Vararahastoa on kertynyt parisen sataa, mutta ne menevät lainan maksuun.

        Ruokaan menee noin 300euroa lapsenmenot mukaan luettuna...

        Laskeskelin että missä sitä säästää, no jotain kuten vesi ja sähkö kuuluvat vuokraan, en juo enkä polta. olen myös päättänyt erota kirkosta...

        hei tästä voisi olla apua törmäsin aiemmin ja ajattelin kokeilla. www.balancion.com ilmaista hupia ainakin toistaiseksi...


    • Salainen_Agentti

      Kilpailuta lainasi. Jos ei mitään luottohäiriöitä ole, niin varmasti saat ainakin tuon Visa-laskun vaihdettua johonkin pankin kulutusluottoon jonka korko on huomattavasti inhimillisempi kuin luottokortin.

    • yhy yhy

      Tulot 2000 miinus menot 1400 = 600 kuussa ylimääräistä.

      Mikä muka on ongelma?

      Jos meinaat että toi oli 2000 oli brutto niin netto on sit jotai 1700, miinus 1400 ja edelleen jää tilille 300.

      300 x 12 = 3600 egua säästöön / vuosi.

      Jo meinaat että hassaat sen 300 e kuussa turhuuteen sen sijaan että maksaisit velkojasi tai säästäisit niin katso peiliin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 125
      3196
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2926
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2258
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      24
      1795
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1529
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1494
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1407
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1335
    Aihe