Oppisopimuskoulutuksella lähihoitajaksi

kiinnostaa..

Olen parikymppinen nainen, opiskelen hiusalalla kolmatta vuotta, mutta minusta on alkanut tuntua etten jatka tällä alalla, ei ole ihan se mun juttu..

Olisin kiinnostunut lapsien hoidosta ja päiväkotityöstä.. Joten mietin, kannattaisiko minun lähteä ensi syksynä opiskelemaan oppisopimuksella lähihoitajaksi? Onko se kamalan rankkaa?

Mietin tätä vaihtoehtoa siksi, koska en tahdo enää koulun penkille joka päivä vaan tahdon myös tehdä töitä ja siitähän saa myös palkkaakin kun suorittaa oppisopimuskoulutusta?

Saanko hiusalan perusopinnoista (matematiikka, liikunta, englanti yms..) hyväksilukuja oppisopimuskoulutuksessa? Voiko siis oppisopimusaikani lyhentyä, koska olen käynyt ammattikoulussa nämä kurssit? Jos saisin ne hyväksiluettua jollain tapaa, onnistuuko se? Onko minulla mahdollisuuksia valmistua kahdessa vuodessa?

Lisäksi te jotka olette oppisopimuksella opiskelleet lähihoitajaksi, kertokaa miten tämä eroaa normaalista opiskelusta ja oliko se mielekkäämpää vai raskaampaa? Suositteletteko sitä muillekkin? Olen kahden vaiheilla menenkö ammattikouluun vaiko opppisopimuksella opiskelemaan.. paremmin jäisi rahaa käteen kun lähtisi oppisopimuksella opiskelemaan..

Taisi olla vähän sekavaa tekstiä tähän aikaan illasta ja väsyneenä, mutta yrittäkää ottaa selvää mitä ajan takaa... :D

2

300

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mm

      kannattaa aloittaa ops jos vaan paikan löydät! ite oon ollut nyt n. 6kk ops, ja palkka hyvä. (saan maksettua lainat, autot, laskut ym ja jää vielä kivasti käyttörahaakin vaikka olen perheellinen)saan tehdä paljon tunteja ja 3-vuoro tuo lisiäkin mukavasti. teoriat alkaa vielä tämän vuoden puolella, n. 1vko/kk koulua. teorian osuus 100 pv eli tekeekö se nyt sitte 5kk. jos sulla on jo ammatti, niin toki hyväksilukuja saat, eihän esim. äidinkieli tai atk ole sen erilaisempaa kuin ennenkään. opiskelu ja työpaikasta riippuen koulutus voi silti kestää 3v kun kursseja voi olla vähä miten sattuu ja ei aina ehkä kaikista näytöistä tai kursseistä läpi pääse, mutta ajatteleppas näin; onpas ainakin tälläiseen taantuma-aikaan 3v työpaikka turvattu. jos tykkäät tehdä kovaa työtä etkä pelkää haasteita, tämä toimii. itse olen aina vihannut koulua, mutta tämä tuntuu huville siihen verrattuna! ei toki helppoa ole,sitä en sano, raskaat työt ja kotona pitäisi joskus tehtäviäkin tehdä, mutta on tämä palkitsevaa eikä talous joudu retuperälle.

    • mm

      ja oppisop. toimistohan maksaa sulle matkatuet ja ns opintotuen/pv. jää silti mukavasti aikaa tehdä töitä ja tienata. kouluviikoilta kertyy normaalisti kesälomapäiviä, kuten työssä ollessakin. eli myös se hyvä, että kesälomatkin kertyy, toisin kuin ammattikoulussa......

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5065
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1305
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe