Neulominen kaksinkertaisella langalla?

aloittelija...

http://www.novita.fi/cms.php?cms_cname=neulemallisivu&nlm_id=90114

Haluaisin kutoa kyseisen peiton, mutta kun olen aivan aloittelija, niin en tiedä mitä tarkoittaa ohjeessa mainittu: "Peitto neulotaan kaksinkertaisella langalla ". Mitä se tarkoittaa? Täytyykö lanka muka taitella kaksinkerroin vai onko lanka itsessään kerässä jo kaksinkertaista lankaa?

Kiitos jos joku viitsii vastata. :)

10

22089

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuitenkin

helpompi neuloa ns. kahdelta päältä, eli kahdelta kerältä, kuin ruveta taittelemaan lankaa ;)

• aloittelija...

varmasti. Mutta siis sitäkö se nyt varmasti siis tarkoittaa tuo kaksinkertaisella langalla kutominen?

• varmasti
        aloittelija... kirjoitti:

varmasti. Mutta siis sitäkö se nyt varmasti siis tarkoittaa tuo kaksinkertaisella langalla kutominen?

tarkoittaa juuri sitä - ainakin viimeiset kolkyt ja risat vuotta (= se aika, joka on vierähtänyt siitä, kun ensimmäisen kerran puikkoihin tartuin) on tarkoittanut...

• aloittelija...
        varmasti kirjoitti:

tarkoittaa juuri sitä - ainakin viimeiset kolkyt ja risat vuotta (= se aika, joka on vierähtänyt siitä, kun ensimmäisen kerran puikkoihin tartuin) on tarkoittanut...

Olisin vain halunnut, että asian olisi voinut ilmaista yksinkertaisesti eli "kaksinkertaisella langalla neulominen tarkoittaa, että neulot samanaikaisesti kahdesta lankakerästä. "

• gi
        aloittelija... kirjoitti:

Olisin vain halunnut, että asian olisi voinut ilmaista yksinkertaisesti eli "kaksinkertaisella langalla neulominen tarkoittaa, että neulot samanaikaisesti kahdesta lankakerästä. "

voihan nämä termit olla aloittelijalle hankalia,mutta ei tämä kuitenkaan tähtitiedettä ole.
        monesti ongelma tuntuu suurelta,mutta kun vähän järjellä ajattelee,niin ratkeaa.
        esim sk lehden ohjeet selitetty monesti aivan älyttömällä tavalla.

mutta tuo kaksinkertainen lanka juttu,niin eihän oikeesti kukaan rupeis lankaa "taittamaan"=) hih,että tosiaan siinä tulee pakostikin mieleen että otanpa toisen kerän.
        tsemppiä peittoprojektille!

• Kaksinkertainen lanka
        gi kirjoitti:

voihan nämä termit olla aloittelijalle hankalia,mutta ei tämä kuitenkaan tähtitiedettä ole.
        monesti ongelma tuntuu suurelta,mutta kun vähän järjellä ajattelee,niin ratkeaa.
        esim sk lehden ohjeet selitetty monesti aivan älyttömällä tavalla.

mutta tuo kaksinkertainen lanka juttu,niin eihän oikeesti kukaan rupeis lankaa "taittamaan"=) hih,että tosiaan siinä tulee pakostikin mieleen että otanpa toisen kerän.
        tsemppiä peittoprojektille!

Olen jotakin kaksinkertaisella langalla neulonut ja monesti tulee se ongelma, että langat alkavat kiertyä toisiinsa ja vähän väliä saa olla selvittelemässä. Onkohan tuohon mitään konstia olemassa? Joskus jos joutuu purkamaan kaksinkertaisella neulottua neuletta niin tulee kamala sotku ja joskus jopa mahdotonta purkaa jos pörröistä lankaa joka sotkeentuu solmulle.

• Yksinkertainen ratkaisu
        Kaksinkertainen lanka kirjoitti:

Olen jotakin kaksinkertaisella langalla neulonut ja monesti tulee se ongelma, että langat alkavat kiertyä toisiinsa ja vähän väliä saa olla selvittelemässä. Onkohan tuohon mitään konstia olemassa? Joskus jos joutuu purkamaan kaksinkertaisella neulottua neuletta niin tulee kamala sotku ja joskus jopa mahdotonta purkaa jos pörröistä lankaa joka sotkeentuu solmulle.

Minä olen ratkaissut ongelman panemalla kummankin kerän omaan isoon mukiinsa tai pikkukulhoonsa, jossa kerä voi pyöriä ihan miten päin tahansa. Jos pörrölanka juoksee löysän kerän sisältä, sileäpintaisessa kulhossa langan jumiutumisen huomaa heti, eikä kauheita solmuja pääse syntymään.

Jos neuloo kahdella puikolla, joutuu tietysti katsomaan, miten päin siellä päässä vaihtaa suuntaa, etteivät langat kierry kovin monta kertaa toistensa ympäri. Muutaman kerroksen jälkeen suunnanvaihto kyllä sujuu oikein päin ihan miettimättäkin.

• ateljee71

Kaksinkertaisella langalla kutominen tarkoittaa sitä että sinulla on kaksi kerää samaa lankaa yhtäaikaa. eli kun lut silmukoita otat yhtäaikaa kahdesta lankakerästä lankaa. Lankakerissä ei ole valmiiksi kaksinkertaista lankaa mutta voit itse tehdä sellaisen kun kerit kaksi kerää yhteen.Lankaa ei siis tarvitse taittaa kahtia.

toivottavasti tästä oli jotain apua.

• donnaK....

Jos olet tosiaan aloittelija eli neulomiskokemus kovin vähäinen, niin sinuna etsisin ohjelangan tilalle jonkin valmiiksi tuplapaksun langan. Katsot vyötteestä, että silmukoita/10 cm on suunnilleen saman verran ja puikkosuositus sama.
        Saat näin paljon siistimmän tuloksen, koska sinun ei ensinnäkään tarvitse tuskailla kahden kerän kanssa ja toiseksi kaksinkertaisesta langasta neuloessa tulee tosi herkästi puolikkaita silmukoita, eli puikolle jää vain yksi lanka.

• Possukka

Mulla on yks sellanen lanka jossa on kaks puolta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      85
      7505
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      96
      5424
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      261
      4669
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      44
      4555
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      64
      3302
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      50
      2728
    7. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2378
    8. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      51
      2362
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2352
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2214
    Aihe