Kyllä ihmetyttää Suomen Vuokraturvan toiminta! Olen 40- vuotias, hyvätuloinen, työssäkäyvä nainen, joka tarvitsisi eron takia asuntoa. Ajattelin, että tähän hätään vuokraisin asunnon ja ostan sitten itselleni oman, kunhan ero on selvä ja yhteinen asunto myyty.
No, mitenkäs kävikään? Olen rampannut Vuokraturvan ennakkonäytöissä ja tavallisissa näytöissä ja täyttänyt hakupapereita, vaan eipä tärppää. Erikoisinta asiassa on se, että näytössä moni muukin on jättänyt täytetyn kaavakkeen, mutta asunto on ja pysyy netissä ja aina vain uutta näyttöpäivää pukkaa. Kenen intresseissä tämä on? Mun vuositulot on 70 000e ja olisin ollut valmis maksamaan vuoden vuokrat etukäteen, mutta eipä näytä ketään raha kiinnostavan. Ymmärtäisin kyllä, etten minäkään aina voi voittaa, mutta kun kukaan muukaan ei näytä asuntoa saavan...
Onko täällä listoilla joku, joka on saanut Vuokraturvan kautta asunnon?? Kertokaapa kokemuksistanne!!
Vuokraturva
12
4296
Vastaukset
- Kerran tuollaise tulot
Miksi siinä Vuokraturvassa roikut?
Jos sinulla on kerran tuollaiset tulot, niin kyllä vapailta markkinoilta löydät vuokrattavan asunnon heti. - Eiköhän sen
vuokralaisen ottamisen päätä asunnon omistaja, ei välittäjä!
herranjestas mitkä tulot, täytyy sanoa - osta heti oma asunto! - Varokaa
Tuntuu olevan huono asiakaspalvelija kaikille, sehän tarkoittaa laivan uppoamista.
- murmurmurmur
Vuokraturva on kuulemma erittäin tarkka vuokralaisen valinnassa. Haluavat varmistaa, että vuokralainen on "harmiton" ja varmasti maksetaan, sillä muuten joutuvat maksamaan ne itse vuokranantajalle....
- Eronnut rva
murmurmurmur kirjoitti:
Vuokraturva on kuulemma erittäin tarkka vuokralaisen valinnassa. Haluavat varmistaa, että vuokralainen on "harmiton" ja varmasti maksetaan, sillä muuten joutuvat maksamaan ne itse vuokranantajalle....
Eipä se tuosta kiinni ole - minähän olin valmis lyömään tiskiin vuoden vuokrat kerralla etukäteen. No, asia on poistunut päiväjärjestyksestä; ostin oman asunnon ja olen nyt väliaikaisesti evakossa pari kk:tta, että saan edelliset omistajat ulos talosta
- 15+6
...ei valitse vuokralaisia,sen tekee asunnon omistaja. Muut asunnon vuokraamiseen liittyvät käytännön asiat hoitaa Vuokraturva Oy.
Minä olen saannut ko.firman kautta kaksikin asuntoa viimeisen 10 vuoden aikana.- Honokki
Vuokraturva ei edes esittele eteenpäin kaikkia asunnonhakijoita! Vaikka olisi kuinka hyviä kandeja, ne mielellään roikottaa asuntoa monessa esittelyssä...saavat varmasti enemmän rahaa vuokranantajalta, kun joutuvat järkkäämään monta näyttöä.
Muuten touhussa ei ole mitään järkeä, kun satun itsekin tietämään millaisia hakijoita on ollut ja jotka eivät ole saaneet mitään Vuokraturvalta, - fnkk12
Honokki kirjoitti:
Vuokraturva ei edes esittele eteenpäin kaikkia asunnonhakijoita! Vaikka olisi kuinka hyviä kandeja, ne mielellään roikottaa asuntoa monessa esittelyssä...saavat varmasti enemmän rahaa vuokranantajalta, kun joutuvat järkkäämään monta näyttöä.
Muuten touhussa ei ole mitään järkeä, kun satun itsekin tietämään millaisia hakijoita on ollut ja jotka eivät ole saaneet mitään Vuokraturvalta,"Vaikka olisi kuinka hyviä kandeja, ne mielellään roikottaa asuntoa monessa esittelyssä...saavat varmasti enemmän rahaa vuokranantajalta, kun joutuvat järkkäämään monta näyttöä."
Vuokraturvan kannalta on parempi mitä nopeammin sopimus syntyy.
Vuokraturva (ja muut saman alan firmat) saavat korvauksen vasta kun vuokrasopimus on tehty. - Strutsi1890
fnkk12 kirjoitti:
"Vaikka olisi kuinka hyviä kandeja, ne mielellään roikottaa asuntoa monessa esittelyssä...saavat varmasti enemmän rahaa vuokranantajalta, kun joutuvat järkkäämään monta näyttöä."
Vuokraturvan kannalta on parempi mitä nopeammin sopimus syntyy.
Vuokraturva (ja muut saman alan firmat) saavat korvauksen vasta kun vuokrasopimus on tehty.Itse asiassa Vuokraturvan toimeksianto ei mene noin; toimeksianto tehdään kk:ksi kerrallaan ja kun homma venyy, niin myös laskutettavaa syntyy enemmän.
- Mitä mitä ?
Strutsi1890 kirjoitti:
Itse asiassa Vuokraturvan toimeksianto ei mene noin; toimeksianto tehdään kk:ksi kerrallaan ja kun homma venyy, niin myös laskutettavaa syntyy enemmän.
Eihän tuossa ole mitään järkeä näin vuokranantajan kannalta ajateltuna.
Siis mitä enemmän tyhjiä kuukausia (= ei vuokralaista), sitä isompi lasku ?
Ei voi toimia tuollainen systeemi. - Tattista
Strutsi1890 kirjoitti:
Itse asiassa Vuokraturvan toimeksianto ei mene noin; toimeksianto tehdään kk:ksi kerrallaan ja kun homma venyy, niin myös laskutettavaa syntyy enemmän.
Sopimus kyllä tehdään n.kuukaudeksi kerrallan, mutta jos sopivaa hakijaa ei löydy, niin tätä jatketaan.
Välityspalkkio maksetaan kyllä vain kerran ja sitten kun vuokralainen löytyy. Näin ainakin oman asuntoni kohdalla....
Vuokranantajan näkökulmasta voin sanoa, että mieluummin otan vuokralaisen jolla on aikomus asua mahd.pitkään. Jos jo kättelyssä ilmoitetaan että muutetaan vuoden kuluttua, niin se tarkoittaa automaattisesti sitä, että vuoden kuluttua joudun maksamaan uuden välityspalkkion. - hämärää..
Tattista kirjoitti:
Sopimus kyllä tehdään n.kuukaudeksi kerrallan, mutta jos sopivaa hakijaa ei löydy, niin tätä jatketaan.
Välityspalkkio maksetaan kyllä vain kerran ja sitten kun vuokralainen löytyy. Näin ainakin oman asuntoni kohdalla....
Vuokranantajan näkökulmasta voin sanoa, että mieluummin otan vuokralaisen jolla on aikomus asua mahd.pitkään. Jos jo kättelyssä ilmoitetaan että muutetaan vuoden kuluttua, niin se tarkoittaa automaattisesti sitä, että vuoden kuluttua joudun maksamaan uuden välityspalkkion.meillä sama juttu avopuolisoni kanssa, kuukausi tulot yhteensä 6000e, olemme savuttomia eikä ole lemmikkieläimiä,ei maksuhäiriöitä, kysyivät vielä hakemuksessaan esimiehen nimen ja numeron ,jotta voi varmistaa minkälainen tyyppi on kyseessä ja jos soittaisivat niin vastaus olisi positiivinen. asunto oli heti vapaa ja olimme ainoat näytössä ,silti ihmetyksekseni huomasin asunnonvälittäjän laittaneen asunnon uudestaan nettiin samana iltana! miksi helvetissä haluavat näyttää asuntoa uudelleen ja uudelleen jos saisivat siihen heti hyvät vuokralaiset? tästä myös hyötyisi asunnonomistaja koska saisi heti vuokra-tuloja eikä vasta viikkojen päästä.. presidenttiäkö ne asuntoihinsa etsii ja mahtaako asunnon-omistajat edes tietää minkälaisen firman käsiin asuntonsa ovat luovuttaneet..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481548Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 241080
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊881044- 88970
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187906Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20851Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99845- 82821
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70789