ivf onnistuminen myhemmällä iällä..

ivf......

minkä ikäisenä onnistunut ivf/icsi,siis vanhemmalla iällä kannattaako 39 vuotiaan maksaa itsensä kipeäksi????

8

7175

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoidoissa ollut...

Itselläni saatiin 40 v. iässä 12 munasolua talteen lyhyellä kaavalla, näistä hedelmöityi 8. Kolmesta alkionsiirrossa on alkio kiinnittynyt joka kerran, mutta ksi oli kohdun ulkopuolinen ja kaksi meni kesken. Pari alkiota ei selvinnyt sulatuksesta.

Jäljellä olisi vielä yksi kahden alkion olki pakksessa, mutta kulunut vuosi on ollut sen verran raskas, että usko onnistuneeseen raskauteen on mennyt enkä tiedä jatkanko hoitoja enää edes sen yhden alkionsiirron verran.

Tunnen kyllä useampia itseäni vanhempana 1. kerran äideiksi tulleita, joilla on terveitä kaksosia. Yhdestä tiedän, että lapset saivat IVF:llä alkunsa ja kahdesta muustakin on vahva epäily, vaikkeivat he olekaan kertoneet hoidoista.

• "tärppäsi"...

...heti ensimmäisellä kerralla:) Multa saatiin kerättyä vaan 3 munasolua joista 2 hedelmöittyi ja 1 jatkoi jakaantumista normaalisti. Kyseessä siis icsi. Ja tän yhden alkion siirtoi onnistui ja tässä sitä mennään ison vatsan kanssa:) Täytän 39v. ennen lapsen syntymää.

Joten oma mielipiteeni on, että kannattaa "maksaa itsensä kipeeksi". Ja voi olla olisin eri mieltä jos hoito ei olisi tuottanut tulosta, en tiedä, mutta oma lapsi on ehkä "investoinneista" paras. Olen ottanut hulluumpiakin ja asioita varten pankista lainaa:) Tsemppiä, oli päätöksesi mikä tahansa:)

• paljon onnea

meillä ei ns.vikaa ole löytynyt,fsh arvokin minulla vielä 5.1 ja luomuovis ja ukon simpat priimaa,pelottaa ja olen tosi pessimistinen ja laihduttanut ole nyt 20 kiloa ja tupakka paha vielä sitä olen yli puolella vähentänyt,julkinen viä jotakin hoitoja "antaa" epäselvä antaisko ivf en tiedä se selviää syyskuun lopulla kun aika siellä,mutta tietty yksityisellä olen inssit (negaa)kokeillut ja uskon että ivf/icsi täytyy teettää yksityipuolella ikäni vuoksi,olen 1970 syntynyt ja mielestäni toivoton tapaus..
        emme ole varakkaita pankki ei anna lainaa,joten ehkä osamaksu olisi meitin juttu,en tiedä mutta totuushan on jos en kokeile en tiedä,mutta kun nyt jostain saisi edes hippusen onnistumiseen uskoa..

• raskaana ollaan
        paljon onnea kirjoitti:

meillä ei ns.vikaa ole löytynyt,fsh arvokin minulla vielä 5.1 ja luomuovis ja ukon simpat priimaa,pelottaa ja olen tosi pessimistinen ja laihduttanut ole nyt 20 kiloa ja tupakka paha vielä sitä olen yli puolella vähentänyt,julkinen viä jotakin hoitoja "antaa" epäselvä antaisko ivf en tiedä se selviää syyskuun lopulla kun aika siellä,mutta tietty yksityisellä olen inssit (negaa)kokeillut ja uskon että ivf/icsi täytyy teettää yksityipuolella ikäni vuoksi,olen 1970 syntynyt ja mielestäni toivoton tapaus..
        emme ole varakkaita pankki ei anna lainaa,joten ehkä osamaksu olisi meitin juttu,en tiedä mutta totuushan on jos en kokeile en tiedä,mutta kun nyt jostain saisi edes hippusen onnistumiseen uskoa..

Itse olin 39 vuotias kun aloitin lapsettomuushoidot. 3 inssiä, ei tulosta ja 1 IVF tuoresiirto, joka meni kesken ja sit IVF pas, josta nyt olen raskaana. Vauva syntyy lokakuussa. Mitään syytä lapsettomuutemme ei ole löytynyt. Täytän ennen lapsen syntymää 40 vuotta. Yksityisellä mekin käytiin ja maksettiin maltaita, mutta kannatti.

• vauvaa mieleni tekisi
        raskaana ollaan kirjoitti:

Itse olin 39 vuotias kun aloitin lapsettomuushoidot. 3 inssiä, ei tulosta ja 1 IVF tuoresiirto, joka meni kesken ja sit IVF pas, josta nyt olen raskaana. Vauva syntyy lokakuussa. Mitään syytä lapsettomuutemme ei ole löytynyt. Täytän ennen lapsen syntymää 40 vuotta. Yksityisellä mekin käytiin ja maksettiin maltaita, mutta kannatti.

kiva kun onnisti,saanko kysyä missä olit hoidossa ja kuinka paljon tuli maksamaan kaiken kaikkiaan koko lysti..
        kuinka paljon munasoluja sinulta saatiin ja jäikö vielä pakkaseen ehkä sisarusta varten??
        meillä ei kanssa mitään syytä vielä löytynyt paitsi painoni joka nyt tippunut parikytä kiloa...

• raskaana ollaan
        vauvaa mieleni tekisi kirjoitti:

kiva kun onnisti,saanko kysyä missä olit hoidossa ja kuinka paljon tuli maksamaan kaiken kaikkiaan koko lysti..
        kuinka paljon munasoluja sinulta saatiin ja jäikö vielä pakkaseen ehkä sisarusta varten??
        meillä ei kanssa mitään syytä vielä löytynyt paitsi painoni joka nyt tippunut parikytä kiloa...

Inssit tehtiin kunnallisella puolella, niistä meni norm. polimaksu. IVF:t Helsingin Väestöliitossa n. 1500,- en muista tarkkoja summia. Olin koko hoitojen ajan aika sekaisin, kun tuli vielä ekasta keskenmeno. Osa labroista otettiin kunnan labrassa. Munasoluja saatiin 12, ja pakkaseen jäi 6 alkiota. En vielä ole miettinyt mitä niille tehdään, hävitetäänkö vai lahjoitetaanko vai yritetäänkö vielä yhden kerran ?

• madakasgar

aina kannattaa tässä asiassa, mutta onnistumisprosentti lähes olematon.

• Onnellinen äiti

Hormoonihoitoja kävimme läpi kaksi vuotta tuloksetta, ensimmäisestä IVF-hoidosta tärppäsi 36 vuotiaana. Nyt sylissä tuhisee kuukauden ikäinen pikkumies.
      Ihmettelen kovasti joidenkin tahojen halua kasvattaa valtavat määrät munasoluja. Meiltä saatiin vain kolme, joista kaksi surkastui ja yksi kasvoi kaikki 40 viikkoa!
      Jos tutustuu tutkimustuloksiin, on Felicitas-klinikalla korkea onnistumisprosentti. Siellä ei uskota suureen munasolujen kasvattamismäärään. Onkohan tässä yhteys? Me olimme hoitoomme äärimmäisen tyytyväisiä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      92
      1423
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      184
      1390
    3. Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..

Mitä sinä minusta haluat?
      Ikävä
      76
      1165
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      90
      1115
    5. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      975
    6. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      82
      971
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      39
      942
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      885
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      68
      866
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      5
      841
    Aihe