Sataa, sataa, ropisee

satu50

Vaikuttaako sää tai vuodenaika mielialaanne?
Entä arjen soljuvuuteen?
Jos on pieniä lapsia, vastuttaako ulkoleikit huonolla kelillä?
Väheneekö yhdessä vietetty aika vai lisääntyykö vai muuttaako vain muotoaan?

2

293

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4:n äiti

Meillä on pieniä koululaisia ja yksi alle kouluikäinen. Sadekelillä koululaiset eivät mielellään lähde ulos, mutta jos sitä sadetta kestää monta päivää peräkkäin, alkaa tytöt jo ihan mielellään kaivella sadevaatteita esille ja lähtevät ulos. Hyvällä säällä heitä ei paljon sisällä näy, ja kotikin pysyy siistimpänä.

Minä olen itse tällä hetkellä siinä kunnossa, etten juurikaan pysty tuota 3 vuotiasta ulkoiluttamaan, joten hän ulkoilee kotipäivinä vain jos isot siskot ottavat hänet mukaansa. Sadekelillä se ei onnistu, koska sadevarusteet ovat päiväkodissa.

Syksymmällä, kun raskauteni on edennyt niin pitkälle että vauva voi jo turvallisesti syntyä, saatan ehkä ulkoilla vähän enemmänkin pojan kanssa. Tai viimeistään sitten kun vauva on jo syntynyt.

• Inhoan kaamosta. Syksykään ei oikein kolahda, mutta siihen liittyy niin paljon mukavia traditioita ja tapahtumia että jouluun asti pääsen kunnialla.
      Tammi- ja helmikuun sen sijaan voisin hyvinkin nukkua talviunta.

Arjessa huomaan yhden muutoksen pikkulasten osalta näin syksyn tullen.
      Kun sää rajoittaa väliin ulkonaoloa, niin pienet askartelevat selkeästi taas enemmän kuin kesäisin; Taikataikina, kollaasit, helmityöt jne ovat back in business.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi persut eivät häädä mamuja pois Suomesta?

Sitä vartenhan persut äänestettiin valtaan. Nyt valta on persuilla. Mamut nostaa työttömyyskorvauksia. Persut huutaa mam
      Maailman menoa
      248
      6227
    2. Eduskunnan setämiehet eivät häiritse

Porvariston sedät kertoivat kuorossa, että eivät tiedä häirinnästä mitään.
      Maailman menoa
      78
      5111
    3. KL - Sähköautoilu aiheuttaa lisäkustannuksia muille tehopiikkimaksujen muodossa!

Kauppalehti 15.1.2026 Kommentti / Sähköautoista tuli ongelma – Uusi ”vero” uhkaa Kun perhe ostaa sähköauton ja laittaa
      Hybridi- ja sähköautot
      15
      4340
    4. Sanna Marinille pedataan paluuta pääministeriksi?

Näyttäisi mylly lähteneen käyntiin nyt toden teolla. Nykyiset oikeistodemarit haukutaan vasemmistodemareiden toimesta ni
      Maailman menoa
      131
      3092
    5. Jaguar i pace sähköauto hajosi. Jopa 100 tonnia akun vaihto. Edullisia kilometrejä

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/fcaa5ae4-c04d-414d-ac54-dab991758b2e Tuo että sähköautossa ei lämmitys toimi on
      Hybridi- ja sähköautot
      12
      3081
    6. Silminnäkijät kertovat IS:lle useista törkeistä SDP:ssä tapahtuneista häirintätapauksista.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011749874.html Silminnäkijöiden Iltasanomille kertomusten mukaan SDP:ssä on tapahtu
      Maailman menoa
      158
      2566
    7. Muistakaa demarit, että TE petitte, ei vihreät tai vas.liitto

Te veitte eduskunnasta turvallisen tilan, veditte sen viemäristä alas. Te demarit, itsensä ylentäneet moraalinvartijat,
      Maailman menoa
      86
      2543
    8. Nainen, kaiken aikaa olin yläpuolella

Ja olen edelleen kaiken yläpuolella. Ja niin on aina oleva. :/
      Ikävä
      173
      1715
    9. Oletko ollut

Oletko omasta mielestäsi ollut sokea asioille?
      Ikävä
      46
      1679
    10. Bussipysäkki katos!

Mitäpä mieltä uudesta katoksesta?
      Suomussalmi
      68
      1515
    Aihe