Auttakkee hulluksi tulevaa!

goingmad

Eli toimin porrassiivoojana. Alueellani on 2 aivan v**** mahdotonta saunaa! Ne on rakennettu aivan pirun hankaliksi, lattiat on jotenkin typerästi, että vesi valuu pukuhuoneen penkkien alle, eikä kauniisti viemäriin pesuhuoneen puolelle, kuten normaalisti. Pukuhuoneet on siis letkutettavia. Kaunistelematta, molemmat 2 taloakin ovat aivan siivoojan helvetiksi suunniteltu.

Saunoihin:
Nissä on mustat kivilattiat, ja laatoissa on niitä "nyppylöitä", joten lastalla kuivauskin on jo hankalaa. No, suurin ongelma on se, että niihin lattioihin jää pesun jälkeen sellaista valkoista, ihan kuin kalkkeutumaa, mutta se ei ole? Luultiin kauan, että vesi on liian kalkkipitoista, mutta sitten tajuttiin, että joku tuuraaja on pessyt väärällä aineella, ja nyt en saa näitä valkosia kammotuksia hangattua millään irti. Huuhtelen lattiat 3 kertaa runsaalla vedellä ja kuivaan pyyhkeillä, ettei vaan jäisi vettä saatika pesuainetta lillumaan. Valkoiset osiot ei ole lisääntynyt, mutta ei ne sieltä lähdekkään.

Joten kysymys kuuluu: kellään muulla siivoojalla samaa ongelmaa? Tiedättekö millä poppakonsteilla saisin nämä valkoiset kamaluudet katoamaan? Oon valmis vaikka hankaamaan hammasharjalla niitä 6 tuntia, kunhan saisin ne kadotettua.

Kiitos.

5

367

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sulla on.

En ole kuullut vastaavanlaisesta lattiasta? Saisitko selville vaikka talon huoltofirmasta mitä materiaaleja saunassa on, ja löytyykö jotain
      talon huoltokirjaa tms mistä voisi nähdä materiaalit.

Sillä pohjalla voisi löytyä vaik googlettamalla lattiamateriaalin ja hoito-ohjeen että mikä olisi paras aine.
      Toivottavsti löydät tietoa.

• Osaisin jos näkisin

Onpas sulla hankala lattia, pitäis ihan nähdä muuten ei osaa sanoa, väärät aineet voi pilata
      entisestään.
      Vesi-imurilla tulee kuivaus helponmaksi.

• Kannattaa aina tuuraajalle tiedottaa oikeiden pesuaineiden käytöstä. Olen kyllä itse nähnyt suihkuhuoneita, joissa on sellaisia valkeita jälkiä, mutta ne eivät ole mustan värisiä laattoja, mutta yhdessä on samanlaiset laatat varmaan, jotka ovat Sinulla siivottavana. Mutta itse en ole niitä pessyt harjalla kuin mopannut asiakkaan pyynnöstä. Kannattaisi varmaan keskustella isännöitsijän kanssa, miten tässä on näin käynyt.

• siivonnut teknikko

Pukuhuoneita ei pidä letkuttaa, koska niitä ei ole suunniteltu saumauksiltaan ja vesieristyksiltään jatkuvasti väljällä vedellä pestäviksi.

Kummastuttaa että jollain aineella saisi kivilaattoihin vaaleita jälkiä. Voisko kyseessä olla kalkki? Sitä olen nähnyt nousevan saumauslaastista monissakin paikoissa. Ovat olleet vanhoja kiinteistöjä.

Yleensä noissa tiloissa suositellaan heikosti emäksistä ja hapantakin perusteellisempaan siivoukseen.

• turhaa huolta

konepesu ehkä auttais, mutta sen jälkeen lattia pitäis käsitellä jollain suoja-aineella. Pesutiloihin ei se taas käy. Eikä ole sinun ongelmasi yleensäkään. Joten turhaan kannat huolta. Kalkkia, peruainejäämiä ym. tuohon lattiaan jää tosi helposti. Mutta kuten sanoit, syynä todennäköisimmin on pesuaine, ehkä hapan tai vahva valkaisu/desinf. aine

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      148
      2503
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      180
      1748
    3. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1598
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      69
      1583
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      6
      1005
    6. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      80
      958
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      68
      891
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      61
      856
    9. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      188
      844
    10. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      61
      818
    Aihe