En puhu mitään naapureille

turha yrittää

Asuimme aikoinaan omakotialueella jossa oli pienet tontit ja talot tosi lähellä toisiaan. Kadullamme oli aina menossa jotkin helvetin kyläjuhlat jossa naapurit kokoontuivat juomaan. Kärsin asiasta koska meitä yritettiin aina väkisin saada mukaan. Rakensimme uuden talon haja-asutusalueelle ja oli ihanaa muuttaa paikkaan missä naapurit ovat kauempana. Otin heti täällä asenteen että en puhu naapureille yhtään mitään muuta kuin tervehdin ettei vaan alkaisi sama juhliminen täälläkin. Mieheni on yltiösosiaalinen ja höpöttää tuntikausia näidenkin naapureiden kanssa, minä en koskaan puhu mitään. Olen tällä tavoin saanut pidettyä uudet naapurit loitolla. Helppoa se ei ole ollut kun mies toimii päinvastoin. Muutama yritys naapureilta on tullut tutustumiseen kaljoittelun merkeissä mutta en ole mennyt enkä mene. Mies on sitten niissä käynyt josta meille tulee aina kamala riita.
Onneksi noita ei ole ollut kuin pari kertaa ja ovat joutuneet toteamaan että minua ei sinne saa millään.
Kaiken huippu on se että saimme kutsun mennä viettämään iltaa sinne edelliseen kyläjuhlapaikkaan ja muistelemaan menneitä !!!!Arvatkaapa vaan olenko suurella innolla lähtemässä ?????

19

2091

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiettyyn pisteeseen asti

      Yritätkö sinä sitten kieltää mieheltäsiki sosiaalisen elämän, kun itse olet erakkoluonne? Minusta siinä ei ole mitään riitelemistä, jos miehesi haluaa olla muidenkin ihmisten kanssa ja luonteeltaan sosiaalinen.

      • Anonyymi

        Aloittajalle tiedoksi!
        Minä en ole vuosiin puhunut kenellekään mitään.
        Sen takia sain aikanaan lopputilinkin asiaksahaastattelijan tehtävästä!
        Kun minut määrättiin työkkärin kautta työpaikkahaastatteluun en suostunut puhumaan mitään.
        Minut määrättiin mielentilatutkimukseen jossa havaittiin että minussa ei ole mitään vikaa.
        En vain halua puhua kenenkään kanssa. Kun ei ole pakko.
        Eikä ole mitään puhuttavaa.
        Joten tuo on oikea ratkaisu ettei muutkaan suostu puhumaan naapureiden tai oikeastaan kenenkään kanssa!
        Sillä sitä ei koskaan tiedä minkälainen hullu vastaan tulee jos jollekin alkaa puhumaan.


    • ,,,Xss

      tekemisissä, aina nuo tuollaiset arvostelee ja haukkuu. Parempi kuitenkin pysyä erossa tuollaisista ryyppyporukoista, pelkkää jätesakkia mikäli et itse ole samanhenkinen jolloinka kyllä sulautuisit joukkoon. Roskasakkia tuollaiset juhlijajuopot. Juodaan, udellaan, haukutaa, kiistellään asioista. Rasittavaa sontaa!

      • catha

        Niin siis kuka nyt taas arvostelee ja haukkuu. Pari lainausta tekstistäsi --> " pelkkää jätesakkia "..." Roskasakkia tuollaiset juhlijajuopot. "..." Rasittavaa sontaa! ".

        Jos sinun kirjoittamasi teksti ei ole arvostelemista ja haukkumista, niin kertoisitko mitä se on? Ja mistä päättelet että ystäviensä kanssa kännäämällä juhliva ihminen automaattisesti utelee toisista, haukkuu toisia ja riitelee? Mahdatko nyt puhua omakohtaisen kokemuksen syvällä rinta äänellä?

        Ei ainakaan meidän ystävä piirissä ole tapana kytätä toisia ihmisiä, vaikka olisimmekin ihan kännäämällä julhimassa. Meillä on oma elämä, joten meidän ei tarvitse vaivautua elämään elämäämme toisten elämän kautta, kuten kyttääjien.

        Lisäksi meillä ei ole tapana haukkua ketään. Toisten haukkuminen on lapsellista ja kehittymätöntä oman pahan olon siirtoa toisiin ihmisiin. Eli ei siis sovi meille, koska me osaamme kyllä hoitaa omat ongelmamme sivistyneemminkin.

        Me kyllä kiistelemme asioista, mutta mitä pahaa siinä on. Ehkäpä tarkoitit äänekästä huutamalla ja tappelemalla tapahtuvaa kiistelyä, jota me siis emme harrasta. Sen sijaan me kyllä keskustelemalla rauhallisesti, ääntä korottamatta ja ilman lapsellista haukkumista kiistelemme mielipide eroista. Jokaisella on oma mielipide ja jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen ja mielipide eroista voi ja on hyväkin keskustella perustellen oman mielipiteensä, jolloin voi saada uusia näkökantoja asioihin toisten mielipiteiden kautta.

        Eli siis kaikki juopuneet eivät ole sivistymättömiä ja kaikki raittiit tai hieman alkoholia nauttivat eivät tosiaankaan ole sivistyneitä. Johan sen sivistymättömyyden huomaa tälläkin palstalla, kun monella ei tunnu olevan omaa elämää vaan pitää kytätä toisten elämää sekä lisäksi haukkua ja arvostella sitä toisten elämää.


      • ne sanoo
        catha kirjoitti:

        Niin siis kuka nyt taas arvostelee ja haukkuu. Pari lainausta tekstistäsi --> " pelkkää jätesakkia "..." Roskasakkia tuollaiset juhlijajuopot. "..." Rasittavaa sontaa! ".

        Jos sinun kirjoittamasi teksti ei ole arvostelemista ja haukkumista, niin kertoisitko mitä se on? Ja mistä päättelet että ystäviensä kanssa kännäämällä juhliva ihminen automaattisesti utelee toisista, haukkuu toisia ja riitelee? Mahdatko nyt puhua omakohtaisen kokemuksen syvällä rinta äänellä?

        Ei ainakaan meidän ystävä piirissä ole tapana kytätä toisia ihmisiä, vaikka olisimmekin ihan kännäämällä julhimassa. Meillä on oma elämä, joten meidän ei tarvitse vaivautua elämään elämäämme toisten elämän kautta, kuten kyttääjien.

        Lisäksi meillä ei ole tapana haukkua ketään. Toisten haukkuminen on lapsellista ja kehittymätöntä oman pahan olon siirtoa toisiin ihmisiin. Eli ei siis sovi meille, koska me osaamme kyllä hoitaa omat ongelmamme sivistyneemminkin.

        Me kyllä kiistelemme asioista, mutta mitä pahaa siinä on. Ehkäpä tarkoitit äänekästä huutamalla ja tappelemalla tapahtuvaa kiistelyä, jota me siis emme harrasta. Sen sijaan me kyllä keskustelemalla rauhallisesti, ääntä korottamatta ja ilman lapsellista haukkumista kiistelemme mielipide eroista. Jokaisella on oma mielipide ja jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen ja mielipide eroista voi ja on hyväkin keskustella perustellen oman mielipiteensä, jolloin voi saada uusia näkökantoja asioihin toisten mielipiteiden kautta.

        Eli siis kaikki juopuneet eivät ole sivistymättömiä ja kaikki raittiit tai hieman alkoholia nauttivat eivät tosiaankaan ole sivistyneitä. Johan sen sivistymättömyyden huomaa tälläkin palstalla, kun monella ei tunnu olevan omaa elämää vaan pitää kytätä toisten elämää sekä lisäksi haukkua ja arvostella sitä toisten elämää.

        heillä oma elämä ja ei kyttäykset kiinnosta niin pätkän vertaa. minusta kyse on kuitenkin vain siitä, että pitävät itsejään niin paljon parempina, että eivät huomaa olevansa itse niitä pahimman luokan kyttääjiä. Ovat tottuneet siihen että heitä arvostetaan ja joitain muita haukutaan kyttääjiks ja näin pois päin ja heitä ei siten olla haukuttu kyttääjiks.jn???

        ne ei vaan huomaa itseissään mitään vikaa ne niitten kaveriporukatkaan kun ne on narsistisia persoonia???

        Usein olen huomannut ihmisillä sitä vikaa, että muita syytellään juuri siksi joita he itse kuitenkin todellisuudessa ovat täydellä kympillä, eivät vain myönnä sitä, tai huomaa, kun kokevat itsensä ylempään arvokastiin.


    • eihän naapureille

      mitään tarvikkaan puhua, kun ne muutenkin vääntävät toisten asiat niin kuin he itse ne näkevät tai ovat näkevinään :D säästyy suurelta vaivalta, ei pääse suu ainakaan kuivumaan ja saa hyvät naurut, kun kuulee "pikkulinnuilta", että mitä ne naapurit taas ovat susta ja sun elämästä keksineet :D

    • ------------------------

      Olet kuin veljeni vaimo,järjellisesti köyhä joka ei tervehdi edes naapureita,asuu tiilitalossa ja on hiukan koppava.
      arvostelit vuokratalossa asuvia,oltiin erikastissa ,tämä kuvaa asennevammaa,ei ihminen siitä muutu missä hän asuu.
      naapurit ihmettelevät veljen vaimon käytöstä kun ei olla naapurien kanssa väleissä,kun heilläkin on 2 lasta,ikinä heitä ei näy pihoilla.

      arvioi ensin omatilasi ja anna arvo toisillekkin.

      • oma valinta

        omakotitalosta kerrostaloon ja paljon parempi asua näin.
        Omakotitalossa koko ajan joku naapuri narisi,milloin puista ja jopa autoja kytättiin,milloin pihassa?
        Mutta,kerrostalossa kun nappaan oven kiinni,kukaan ei pääse kotiani kyttäämää ja en edes juttele naapureille,alussa yritin,mutta se jäi.
        Kännykkä korvalla kun kuljen,en edes tarvii tervehtiä,sillä kukaan ei vastaa?
        Olenko sosiaalinen vai erakko?

        Niinpä,itse haluan elää näin,tämä on minun elämääni.


      • onneksi saamme
        oma valinta kirjoitti:

        omakotitalosta kerrostaloon ja paljon parempi asua näin.
        Omakotitalossa koko ajan joku naapuri narisi,milloin puista ja jopa autoja kytättiin,milloin pihassa?
        Mutta,kerrostalossa kun nappaan oven kiinni,kukaan ei pääse kotiani kyttäämää ja en edes juttele naapureille,alussa yritin,mutta se jäi.
        Kännykkä korvalla kun kuljen,en edes tarvii tervehtiä,sillä kukaan ei vastaa?
        Olenko sosiaalinen vai erakko?

        Niinpä,itse haluan elää näin,tämä on minun elämääni.

        vielä valita miten käyttydymme naapureille.Uskallan olla sitä mieltä että kun joutuu naapureidenkanssa tekemisiin tulee aina sanaharkkaa.Mutta silloin tulee hyvin toimeen kunhan ei ole mistään asiasta erimieltä.Ja suostuu aina auttamaan kun joku vain tarvitsee sitä apua.Ole tullut hyvin toimeen kun en nää enkä kuule, vaikka näen ja kuulen oikein hyvin. Ei nenä olle kuitenkaan pystyssä vielä.


      • Jokainen tavallansa
        onneksi saamme kirjoitti:

        vielä valita miten käyttydymme naapureille.Uskallan olla sitä mieltä että kun joutuu naapureidenkanssa tekemisiin tulee aina sanaharkkaa.Mutta silloin tulee hyvin toimeen kunhan ei ole mistään asiasta erimieltä.Ja suostuu aina auttamaan kun joku vain tarvitsee sitä apua.Ole tullut hyvin toimeen kun en nää enkä kuule, vaikka näen ja kuulen oikein hyvin. Ei nenä olle kuitenkaan pystyssä vielä.

        Asun itse rivitalossa (omistustalo) , en koskaan juttele naapurien kanssa. Aina morjestan kun tullaan pihalla vastaan, mutta en jää vahingossakaan puhumaan mitään, sama koskee pihatalkoita en osallistu niihin koskaan. Yhtiökokouksissa kyllä käyn. Olen huomannut että pääsee helpommalla kun ei ole naapurien kanssa liian tuttua, ei tule mitään illanistujaisia ja naapureilla on kynnys tulla esim. ovellesi.
        Naapurit on naapureita kaverit jossain muualla.


      • haloo, älä

        yleistä, ei kaikki jotka ei halua olla naapureiden kanssa ystäviä, ole jotenkin ylpeitä tai pidä itseään täydellisenä. Se on vain sun kuvitelmaa ja sun mielipide, aika jyrkkä sellainen.


      • aloittaja
        Jokainen tavallansa kirjoitti:

        Asun itse rivitalossa (omistustalo) , en koskaan juttele naapurien kanssa. Aina morjestan kun tullaan pihalla vastaan, mutta en jää vahingossakaan puhumaan mitään, sama koskee pihatalkoita en osallistu niihin koskaan. Yhtiökokouksissa kyllä käyn. Olen huomannut että pääsee helpommalla kun ei ole naapurien kanssa liian tuttua, ei tule mitään illanistujaisia ja naapureilla on kynnys tulla esim. ovellesi.
        Naapurit on naapureita kaverit jossain muualla.

        nimenomaan juuri niin! Minua sanottiin täällä erakoksi sillä perusteella etten puhu naapureilleni mitään. Meillä on kuitenkin muuta sosiaalista elämää, myös minulla siis. Tuo edellinen kirjoitus oli kuin minun suustani ( jokainen tavallansa)! Huvittavaa on myös se että siellä ekassa asiuinpaikassa missä niitä bileitä oli aina kadulla ja autotalleissa niin eräskin rouva avautui kerran minulle että hän ei enää millään jaksaisi sitä touhua. Hän oli ollut mukana alusta asti ja ei enää olisi halunnut niihin mennä mutta siinä vaiheessa oli vaikea muuttaa tapojaan enää.


    • on toisinkin

      päin. Meillä naapuri tuli juttelemaan, että ettekö nyt lainkaan pidä mitään pippaloita, kun muutimme heidän naapuriinsa. Olimme vähän aikaan ihmessämme, kun naapuri sanoi, että lähetkääs nyt mukaan juhlimaan, heillä on tuolla paistettuna kokonainen sika, juomaakin on ja sauna lämmin.
      On se mukavaa joskus naapurin luona käydä iltaa viettämässä, ei sitä kotona jaksa samoja seiniä tuijottaa.
      Naapurista on myös saanut sitten mukavaa remontti apua ja jne.

    • juntteja!

      miksi pitää olla asenne negatiivinen joillakin kaikkeen,onko kiva olla yksin ilman ystäviä,naapureita jotka vaan tarkoittavat hyvää sekä saattavat joskus vaikka pelastaa sinun tai läheisesi hengen kun ovat siinä kotiasi lähimpänä..lopettakaa turhanpäiväinen narina typeristä asioista ja miettikää mitä teillä on,ystäviäkään ei ole koskaan liikaa.

      • sie kuule

        Suomalainen naapuri ei ole ystävä. Se on niin harvinaista että olis ystävä, että tämän ketjun aloittaja on kyllä hyvin järkipohjalla. Miksi pitää asenne olla noin negatiivinen että koettaa pakottaa muut omiin ahtaisiin raameihin...?


        Sun mielestä on heti syntipukki jos ei suostu sun kanssas olemaan. Anna kuule kaikkien kukkien kukkia vaan ihan rauhassa, älä luule että elämäntarkoituksesi, kenenkään muunkaan sanelee, että sun olisi pakko tunkea ittees jonku elämään väkisin...


      • ...
        sie kuule kirjoitti:

        Suomalainen naapuri ei ole ystävä. Se on niin harvinaista että olis ystävä, että tämän ketjun aloittaja on kyllä hyvin järkipohjalla. Miksi pitää asenne olla noin negatiivinen että koettaa pakottaa muut omiin ahtaisiin raameihin...?


        Sun mielestä on heti syntipukki jos ei suostu sun kanssas olemaan. Anna kuule kaikkien kukkien kukkia vaan ihan rauhassa, älä luule että elämäntarkoituksesi, kenenkään muunkaan sanelee, että sun olisi pakko tunkea ittees jonku elämään väkisin...

        kärsii mies lopulta itse, joltain se on pois. Luulisi että työstä on senverran väsynyt, että senkin vähän vapaa-ajan viettäisi perheen kanssa, ainakin lasten.
        Eikä kukaan roiku sairaasti toisen kotona, jollei olisi joku tyhjiö, työkykyiset ihmiset ovat joutilaina, ja kuitenkin haluavat seuraa.
        Hyvät nuoret parit, kuunnelkaa toisianne, tästä voi tulla selvittämätön kaunantunne.
        On osoitus jostain keskenkasvuisuudesta, jos ystävät menevät perheen edelle.
        Ystävyys on lopulta taakka, jos se orjuuttaa.
        Eivät kaljaveikot tietenkään järkipuhetta kuuntele, niska-perseote vaan.


    • Anonyymi

      Onko tuo tosiaan normaalia, että naapurit ryyppäävät ja pyytävät mukaan ryyppäämään? Kaikkea sitä.

    • Anonyymi

      Missä ihminen siellä ongelma.

    • Anonyymi

      Naapuri määräilee miten saan tontillani asua. En jaksa kuunnella. Olen silti kohtelias tavatessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      360
      4175
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1779
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1536
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      63
      1520
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1360
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1321
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      52
      1319
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      201
      1306
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1208
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1205
    Aihe