Kissa pieree

Kiz

Niin, tosiaankin. Kissamme pieree jatkuvasti. Kuuluu pieni tsupdahdus, ja paha haju leijuu hetken ilmassa. Hankalia tilanteita on tullut erityisesti silloin kun kyläilemässä on ollut vähän harvemmin käyviä vieraita. Selitä nyt siinä sitten että kissa päästi leijat. Yleensä kissa pelkää vieraita, ja lymyilee sohvan alla. Sohvan alusta kun tuntuu turvalliselta paikalta sen mielestä, kun vieraita ihmisiä tulee kylään.

Mistä pierut voisi johtua? Kissamme pääruokavalio on lähinnä broileri, silakka ym liha ja hyla-maito juomana silloin tällöin. Kissanruoka ei käy.

22

3557

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • höh

      pieret itekin...

      • Jonne ES Ligier

        served almost 10 years.


    • jenni

      Vaihda maito piimään. Maidosta kissan vatsat menee usein sekaisin, mutta pieni annos piimää silloin tällöin on kissan vatsalle vain hyväksi. Jos tämä ei päde niin apteekista saa ostaa ilman reseptiä Teho-Bakt jauhetta. Se auttaa ruuansulatus häiriöissä. Omalle edesmenneelle koiralleni annoin aina Teho-Baktia, kun sillä ilmeni vatsavaivoja ja aina auttoi.

      (Teho-Bakt jauhetta löytyy apteekkien jääkaapeista, koska se pitää säilyttää viileässä.)

      • Liina

        Myös madot aiheuttavat kissalle kaasu päästöjä.
        Meillä molemmat kissat piereskelivät aivan mahottomasti mutta kun annoin matokuurin niin se loppui siihen kun kuolleita matoja alkoi tulla ulos. Toki syynä voi olla myös maitotuotteet, monen kissan maha ei kestä kuin hyla-tuotteiat ja niitäkin vaihtelevasti.


    • kissaihminen

      Meidänkin kolli päästelee ns.leijat jatkuvasti. Yleensä ollaan selvitty huumorilla! =) Jos kakka näyttää olevan ok, niin sillon ei hätää.

    • Tabby

      Purkkiruoista tulee kissoille helposti ilmavaivoja. Sanonpa tämän nyt, vaikka kissasi ei kissanruokaa ilmeisesti syökään.

      Ostin kerran jotakin halvempaa purkkiruokaa, ja sen jälkeen Peku päästeli koko illan sellaisia salamurhaajia, ettei uskoisi pienen (noh, pienen ja pienen) kissan voivan haista niin pahalta. Kävi tietysti ensin minun sylissäni, sitten avomieheni sylissä ja vielä äitinikin sylissä =).

      Jospa hyla-maidonkin kokeilisi jättää pois? Olisiko sillä vaikutusta asiaan?

      Meillä on Pekun tempauksista selvitty aina huumorilla, minä en ole ujo ollenkaan, joten selitän ihan reilusti, että hehee, meidän Pekulla tuntuu taas olevan noita ilmavaivoja, mitä lie syönyt. On sitten vieraiden oma häpeä, jos pitää punastella ;). Ehkei meillä käy kauheasti sellaisia a) joilla ei itsellä ole kissaa b) jotka eivät ole tottuneet siihen, että minä voin sanoa mitä vain missä vain.

      • Antti

        Niin, kyllä se on ruokavalio, joka saa kissan perseen lemuamaan.
        Muistan kuinka kerran heräsin yöllä, kun kissan perse lemusi samalla tyynyllä, jolla nenäni nukkui.
        Samana aamuna heitin halvat mössöruuat pois ja aloin tarjoilla kissalle samaa ruokaa, jota itse syön.
        Ei ole peräpää enää lemunnut.


      • kissanpieru
        Antti kirjoitti:

        Niin, kyllä se on ruokavalio, joka saa kissan perseen lemuamaan.
        Muistan kuinka kerran heräsin yöllä, kun kissan perse lemusi samalla tyynyllä, jolla nenäni nukkui.
        Samana aamuna heitin halvat mössöruuat pois ja aloin tarjoilla kissalle samaa ruokaa, jota itse syön.
        Ei ole peräpää enää lemunnut.

        Meillä on kolme kissaa, yksi 2,5 vuotias ja kaksi pentua. Kaikki kolme syö samoja muroja (Friskies - lihamurot), mutta vaan yks kissa haisee aivan kuolemalle! Mitään ylimääräistä ei olla nyt niille annettu just sen takia.. Sen haisevan kissan paska on kyllä useimmiten ripulia... -.- Voiko oikeasti olla käyny niin huono tuuri että vain yks kissoista on jotenkin allerginen? Ollaan kyllä välillä kokeiltu eri murojakin, ilman onnistumista.. Voiko sillä olla tekemistä kissan mahavaivojen kanssa, että kun otettiin se, se ei ehkä ollut vielä ihan luovutusikäinen (maatiaiskissojen syntymäaikaa ei osattu sanoa..), josko se joutui totuttautumaan normi ruokaan liian äkkiä? Ällöttää kun se tulee puskemaan naamaa ja samalla tuhnuttaa...!


    • laktoositonta

      Kissoille maidon pitää olla laktoositonta! Hyla ei riitä, näin minä olen kuullut. Oma kissani pitää koktailista jossa on laktoositonta kevytmaitoa ja pari kanamunan keltuaista sekotettuna, tästä saa proteiineja ja turkkikin pysyy kuosissa! Suosittelen kokeilemaan :)

    • kaikki haisee

      Tai sitten teillä on vain piereskelevä kissä :)
      Näin meille vastattiin eläinlääkärissä, kyllä sen kestää :) :)

    • pröötprööt

      Mie en oo ikinä kuullut kissanpierua, muutakuin uutena vuotena :)

    • Ite wagner.

      Kahtokees viellä. onko se reikä auki, kun suhahtaa.

      Voi ihme ihmisiä.

    • pppp<<

      Ei kissa tarvitse maitoa, jos sillä on laktoosiintoleranssi. En anna kissalle ikinä maitoa. Eikä se juokaan vaikka tarjoaisi kun ei ole tottunut.

      • Anonyymi

        Friskies on allergisoivaa, eikä siinä ole yhtään mitään järkeä syöttää.

        Maksa kuivaruoasta muutama euro enemmän, ja saat terveellisempää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Friskies on allergisoivaa, eikä siinä ole yhtään mitään järkeä syöttää.

        Maksa kuivaruoasta muutama euro enemmän, ja saat terveellisempää.

        Olen samaa mieltä. palautteena säästät eläinlääkärin kuluissa.


    • juunu1

      Meidän kissa piereskeli myös jatkuvasti, kun hän tuli meille löytöeläintalolta. Siellä oli syötetty marketin märkä- ja kuivaruokaa ja heti kun vaihdoimme ruokamerkkiä niin piereskely loppui.

      Johtuisiko teilläkin ruokavaliosta. Kissatkin on yksilöitä, sama ruoka käy toiselle ja toiselle aiheuttaa vatsanväänteitä.

    • Naali

      Kissalla voi olla ruuansulatusvaivoja, onko uloste normaalia vai löysää? Sanonpa tämän nyt vaikka et kissanruokia haluakaan syöttää. Kaikki markettiruoat kannattaa unohtaa, ne ovat halpoja paskoja, joissa on huonot raaka-aineet. Lemmikkiliikkeestä saa ehdottomasti paljon paljon laadukkaampia ruokia. Herkkävatsaisille löytyy useita vaihtoehtoja. Oma kissani lakkasi piereskelemästä ja ulosteista tuli kiinteitä kun vaihdoin eläinkaupan ruokiin.

    • ohhoijaa

      Pienet ne on sinunkin murheesi.

    • mikä.ongeIma

      Miksi pitää jotain alkaa selittelemään? Oma katti pieree vähän väliä ja kun on vieraita, niin huudan vain että HYI SAATANA, KATTI PIEREE TAAS.

    • Anonyymi

      Friskies on allergisoivaa, eikä siinä ole yhtään mitään järkeä syöttää. Pelkkää väriainetta ja vehnää, joka on pahinta kissan tai ihmisen terveydelle.

      Maksa kuivaruoasta muutama euro enemmän, ja saat terveellisempää.

      • Anonyymi

        Olen kanssasi samaa mieltä. Kunnon ruoka ja kissa pysyy terveenä


    • Anonyymi

      jos KISSA "pieree".RUOKAVALIO päin PIERUA.ottakaahan ny selvää!!netistä,eläinlääkäri asemilla kyllä opastaavat.AI et maksaa.no mikäpä se ei maksas.sanonpahan vaan kissan pito maksaa jos kaikki teköö kissansa parhaaksi.ystäväsi.tunnetko TODELLA.parhaan ystäväsi?!katoppa silmiin ystävääsi.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      254
      2516
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      65
      1645
    3. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      74
      1454
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      59
      1305
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      161
      1232
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      95
      1162
    7. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      84
      1039
    8. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      87
      998
    9. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      57
      942
    10. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      103
      896
    Aihe