Törmäyskurssi

Minanoita

sinä olet aina ohittamassa
piilotettujen unelmien nopeudella
ei mitään sattumanvaraista
kulkuneuvon kyljet tulvillaan
tahallisia tönäisyjä


on liuta taakse jääviä
vilahtelevia vaarallisia maisemia
sateesta väriseviä


kuitenkin unen illuusio
on täynnä harhanäkyjä


kauniit kätesi
sileitä teitä täynnä
puhuvat ihollani
eivät jätä sanaakaan
rakkauden ihmeistä
sanomatta.....

24

277

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *laudi*

      :)))))) ja meen

      harhanäyt :(
      unen illuusio
      ..voiko elämää elää niiden varassa
      olen nähny, että voi

      ..
      Kyllä. Rakkauden ihmeet tuntee
      kosketuksena sanoina

      huiskis :))))

      • Minanoita

        Mukavaa että lentelit käväisemään, näin raskaan työpäivän jälkeen on mukava
        tulla palstalle,aidosti ilahtua, kun saa lukea näitä kommentteja=)

        Huiskis hoiskis ittelles ja kiitoksia korikaupalla=)


    • viida

      Tulkitsin tämän ajatuksena tiestä
      jonka suurimmat mutkat ja kuopat rakkaus suoristaa:)

      Hyvä!

      • Minanoita

        Niin rakkaushan on eräänlainen matka ja pitkälle
        itsestäkin riippuu minkälaista tietä sitä taivaltaa...

        Sinulle iloinen kiitoksein=))


    • Miekko

      Pidin varsinkin kahdesta ensimmäisestä säkeistöstä. Erityisen paljon tahallisista tönäisyistä ja vaarallisista maisemista. Kummatkin tulkitsin aivan ääriromanttisina ilmiöinä. Unen illuusioista ja harhanäyistä saat varmasti vielä paljon irti.. tunnun painivan nyt tietynlaisen tematiikan äärellä, päätellen viimeaikaisesta tuotannostasi.

      • Miekko

        tunnut painivan, ei tunnun..


      • Minanoita

        Vastasin jo tuossa edellä että uskon rakkaudenkin olevan jonkinlainen matka jota
        taivaltaa kuka millaistakin tietä ja aina onnettomuusriski huohottaa niskassa..ja tietysti ne vaaralliset maisemat taustalla kiusauksineen.Tällaisia ajattelin kun tätä runoani rustailin, olisin voinut lopettaa tämän paljon paljon rankemmin mutta halusin sittenkin loppuun höyhenen pehmeän laskun...

        .En ole tähän ihan sata tyytyväinen mutta koen tehneeni kohtuusuorituksen..

        Minusta oli ihana että sinä pidit noiden eka säkeistöjen aineksia ääriromanttisina koska se kertoo minulle sen että tätä runoa voi tulkita myös siten..Unen illuusiot ja harhanäyt kuuluvat noitien arkeen kyllä minä niistä vielä nappikeiton saan sotkettua=)))

        Sinulle Miekko lämpöinen kiitokseni=)


      • Minanoita
        Miekko kirjoitti:

        tunnut painivan, ei tunnun..

        Saat anteeksi=)))))))


    • lada syysväreissä

      Rakkauden ihme... voi ihme
      ja sitten vielä kolmas ihme.. Sinä runonrustaaja noita.
      Mitä sanon?
      Voi ihme!

      • Minanoita

        Voi ihme sinunkin kanssasi
        ja sylillinen kiitoksia kultavasussa=)))


    • kaaru

      Outsii...kuin komeesti kirjoitat
      aina vain paranee
      törmäten iholle;)

      Höllää vauhtii ettei tuu sakkoi:)))

      • Minanoita

        Sieki täällä, no hyvän tähen sanon mie, ompa mukava=)))

        Sinulle tuplakiitokset=))


    • *MURUKULTA*

      "Sinä olet aina ohittamassa
      piilotettujen unelmien nopeudella
      ei mitään sattumanvaraista
      kulkuneuvon kyljet tulvillaan
      tahallisia tönäisyjä"..


      Minusta tuo on mainio! Saanko lopettaa tähän...;)) En tietenkään koska runosi jatkuu.
      se täydentyy aina viimeseen riviin - - "sanomatta" - ja niin, kaikki kaunis sanotaan sanoitta,,
      Runosi on kokonaisuus jota lukee niin kuin minä nyt - useimminkin. :)

      • Minanoita

        Tiedätkös mitä, sie se sitten ossaat antaa niin kaunista palautetta että mie alan kohta itkeä vollottaa ja se ei sit ennään ookkaa kaunist kateltavvaa.Ens kerral paat sitten tuhat pakettii nessuu postis tulemaan jookosta?

        Sinua ystäväni kauniisti kiitän.........Kiitos=))))


    • ...Joskus joutuu törmäyskursille...
      peltiseppä oikoo lommot tai
      siitä voi vaan haaveilla .

      Taas sää sen teit.
      Upeeta luettavaa =)

      • Minanoita

        Kuule Krisse olipas taas todella mukavaa että liihottelit
        runoooni ja totta on törmäyksiä ei aina voi välttää vaikka tekis
        mitä=)))


    • Kauris-62

      Totisesti hieno teksti,kiitos lukuhetkestä!

      • Minanoita

        Ihanaa että poikkesit ja sinulle
        lähetän lämpimät kiitokseni=)))


    • Runo kuin erämaan ohitusta kuin pientareen
      kosketusta - minänoidan - sanoilla kuin tunnoilla
      ajellaan polkuja ja teitä joita maisemat eri tuntoineen
      saattelevat --- illuusiota tai ei --- muttä jälki on hivelevää

      kai hieman sitä saa
      koskettaa että hyppysissään pitää.

      Sinulla on taitoa...huom.välttää
      tietyt törmäilyt...pähkinänkuorta
      pureskeltavaksi liekkeihisi.

      • Minanoita

        Äläs nyt, miehän vallan punastun ko sie
        noin nätisti puhelet. Tosin tuo viimonen lause jäi
        nyt todellakin viemään yöuniani.....

        Kuule ystäväiseni täältä pähkinänkuoren välistä
        ja illuusiomaailman rajalta lähtee sinulle kontillinen
        kiitoksia=))))))


      • Minanoita kirjoitti:

        Äläs nyt, miehän vallan punastun ko sie
        noin nätisti puhelet. Tosin tuo viimonen lause jäi
        nyt todellakin viemään yöuniani.....

        Kuule ystäväiseni täältä pähkinänkuoren välistä
        ja illuusiomaailman rajalta lähtee sinulle kontillinen
        kiitoksia=))))))

        Kuules noita...on elosalamoita kuin revontulia
        että taivaalta tippuvia luonnonkudelmia eri
        tarpeineen,vaikka yönselkään taputtelijoita

        niin on ihme jos noidannuolet siinä lisänä
        vielä aiheuta Sinulle tunnelmia tutkimuksineen.

        Joten konttaillaan tämä yö kuin saatteeksi
        aamuun....valoilmiöhin manojen majoille.

        Ja hymyn huikkaan perään
        saatoksi kuin lämpimyydellä
        koskettaen.


      • Minanoita
        dolan kirjoitti:

        Kuules noita...on elosalamoita kuin revontulia
        että taivaalta tippuvia luonnonkudelmia eri
        tarpeineen,vaikka yönselkään taputtelijoita

        niin on ihme jos noidannuolet siinä lisänä
        vielä aiheuta Sinulle tunnelmia tutkimuksineen.

        Joten konttaillaan tämä yö kuin saatteeksi
        aamuun....valoilmiöhin manojen majoille.

        Ja hymyn huikkaan perään
        saatoksi kuin lämpimyydellä
        koskettaen.

        revontulien takana
        noidat polttavat nuotioita
        taivaalla kiertelee savu vanana.......

        Kyllä sie Dolan olet melkoinen veikkonen=)))


    • Mysteriet

      "kauniit kätesi
      sileitä teitä täynnä
      puhuvat ihollani
      eivät jätä sanaakaan
      rakkauden ihmeistä
      sanomatta..... "

      Tuo pelkästään olis riittänyt aikaansaamaan syänhalvauksen joka olis richterin asteikolla 7,5 luokkaa =)

      Mie en ennää tiiä mitä mie sanoisin :O

      *wirn*

      • Minanoita

        Höpsistä sie akka siellä, sie mittään syvän halvausta voi saaha katoppas kun mie oon kuullu huhhuu et sie oot alkant metästään villikanoja ja eikös se metästys aika oo paraillaan menossa häh.
        Miepä tiiän mitä mie sanon siulle, läläläää=)))))(nauraa niin että hampaat irtoilee)
        Soon näääääääääääääääääääääääääääääääin iso KIITOS!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1071
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      969
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      303
      777
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe