Ensimmäistä kertaa

Baariin!

Olen kohta 21-vuotias poika, enkä ole ikinä käynnyt baarissa tai yökerhossa.Lähinnä sen takia ettei viina oikein maistu. Pikkuhiljaa on kuitenkin alkanut tuntua, että onhan sinne joskus mentävä. Elikkä muutama kysymys: Näytänkö ihan idiootilta jos menen baariin enkä juo mitään? tai jos tilaan yhden tai kaksi lonkeroa? Mites käytännön asiat hoituu? menen sisään näytän henkkarit jos kysytään, maksan pokelle?, Entäs juomien tilaaminen? pitääkö tanssia? Joten kertokaa jotain vinkkejä ensimmäistä baarikertaa varten!

13

7227

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rennosti...

      omana itsenäsi! Tiedän monia, jotka ovat täysin raittiita ja käyvät silti baarissa ystäviä tapaamassa/naisia/miehiä iskemässä, tanssimassa jne. Jokaisella omat syynsä, niin kuin muissakin tekemisissä:) Kukaan ei vahtaa juomistasi sen paremmin kuin sitäkään, ettet juo....jollet sitten sellaista seuraa mukaasi baariin ota;)

      Baariin ei tietysti ole pakko mennä, mutta kokeilla tosiaan voi:) Aina pääsee ovesta ulos vaikka samoin tein, jos alkaa tympiä!

      Juomien kanssa mullakin on edelleen vaikeaa, vaikka olen jonkin verran baareissa käynyt (kuitenkin suht vähän). Noissa kun ei yleensä pidetä drinkkilistoja kovinkaan hyvin esillä, niin kuin ihmiset nyt automaattisesti tietäisivät millaista ja millä hinnoin on tarjolla:/ No, ainakin tuollaiset lonkut/siiderit/breezerit/oluet/vodkabattery/marianne ovat aika vakiokamaa joka baarissa, turvallista pyytää sen puolesta, että löytyy kyllä! Muista toivoa tarpeeksi kuuluvalla äänellä vaan ja pitää puolesi baaritiskillä, että sinua palvellaan:)

      Rahastuksesta yleensä kyllä pidetään huoli, eli älä sitä murehdi, kyllä ne saatavansa perivät! Aika usein narikka on maksullinen, eli hyvä varata pari euroa kolikkoina mukaan.

      Tanssimista voi opetella ihan silmäilemällä muiden liikehdintää. Tanssiminen ei todellakaan ole mikään pakko, suurin osa suomalaisista miehistä ei tanssi, vaikka kuinka ruikuttaisi, että "edes tämän kerran". Kannustaisin kuitenkin kokeilemaan rohkeasti, tyylihän näissä yökerhoissa on suhteellisen vapaa;)

      Hauskaa baarikeikkaa, toivottavasti tämä toi hiukan itsevarmuutta!

      • kysyä?

        Olen sit tyttö.
        Minkä verran sille pokelle pitää maksaa? Ja miten hienosti naiset yleensä pukeutuu ja mitähän muuta
        kehtaan kysellä...
        jos joku vastaisi taas ystävällisesti?
        Kiitos etukäteen.


      • yöjuoksija;o
        kysyä? kirjoitti:

        Olen sit tyttö.
        Minkä verran sille pokelle pitää maksaa? Ja miten hienosti naiset yleensä pukeutuu ja mitähän muuta
        kehtaan kysellä...
        jos joku vastaisi taas ystävällisesti?
        Kiitos etukäteen.

        Mä en ole käynyt missään missä pokelle olisi maksettu, yleensä ottavat jollain erillisellä tiskillä tms ja siellä sitten antavat leimat / rannekkeet jne. Hinnat vaihtelee baareittain, joskus voi päästä ilmasekskin. Noin 5 euroa on aika perus maksu sisään. Narikasta voidaan velottaa erikseen. Vaatteista sen verran, että ainakin Tampereella näkee laajaa kirjoa aina pukumiehistä verkkarikavereihin (hieman paikastakin riippuen). Juomattomuudessa ei oo mitään pahaa/erikoista, mutta mun mielestä on vähän hassua mennä yksin baariin. :)


    • Aloittelijaaa

      Meikäläinenkin vois uskaltautua baariin tai yökerhoon ekaa kertaa. Mut ERITTÄIN nolo kysymys: mitä eroa on hana- ja pullo-oluella/siiderillä? Hanaolut ilmeisesti ainakin vähän halvempaa? Jos ottaa pullon, niin annetaanko se siinä pullossa vai kaataako baarimikko sen johkin lasiin? Tällänen idioottikysymys :)

      • s0927

        Hanatuotteet tulee hanasta ja pullojuomat pullosta ;) Pullot on halvempia, mutta niissä on tietty vähemmän juomaakin (se 3dl). Mun mielestä pullojuoma maistuu joskus paremmalta, koska se avataan tilauksesta eikä juomaa seisoteta valmiina niin kuin hanatuotteita varsinkin silloin kun on ruuhkaa. Elikkä hanaolut/siideri on joskus vähän laimeampaa/vähempihappoista. Pullon saa joskus käteen, mutta useimmitne on taidettu lasiin kaataa. Baarimikko joskus myös kysyy, että haluatko lasiin vai pullon. Itse tykkään enemmän juoda lasista. Pyydän usein baarimikoilta myös drinkiksi omaa sekoitusta, elikkä baarimikko keksii jonkun drinkkisekoituksen. Lisäksi voi sanoa haluaako makeaa, kirpeää tai mitä viinaa esim. ei halua drinkkiin jos jotain inhoaa. Helppo vaihtoehto bisselle eikä tarvits emiettiä minkä drinkin tilaa :)

        Baarissa/klubeilla on kyllä useasit aika nihkeää, jos ei itse paljoa viinaile kun kaikki muut on niin tuhannen kännissä. Itse inhoan kuunnella känniläisten juttuja joten harvemmin baariin lähden, jos en itse mitään ota. Toisaalta riippuu paljon omasta fiiliksesta mitne ilta menee: jos on hyvä meininki niin kaikki sujuu ;)


    • Pul I. Ukko

      jos menet selvinpäin baariin tunne on sama kun menisit zombielaumaan! Tuntuu kuin kaikki aavistaisivat, että olet selvinpäin ja samalla tuntuu, että kaikki tuijottavat! Ahdistava tunne, en suosittele! Joten räkäkännit vaan ja baariin! Ei haittaa vaikka kuinka nolaisit ittes, ei kukaan sitä muista kuitenkaan ja toisaalta ketään ei kiinnosta, koska se on normaalia baarissa!

    • baarissabaarissa

      voit vitsi tulee ihan omat ensimmäiset baareilut mieleen. Sillon oli jotenkin niin stressaantunut että apua kun ei osaa tilata juomaa ja blaablaa mut loppupeleissä nuo baarimikot näkee kaikenkarvasta mongertajaa joten ei haittaa vaikka tiskillä vähän mokailis. Ja jos ei tosiaan osaa mitään tilata niin sitten sanoo sille baarimikolle että sotke mulle joku sun "special case" :D tuota tulee ite harrastettua varsinkin sitte kun on muutaman drinksun käynyt jo hakemassa ja joka kerralla ollut sama mikko. Usein baareissa on myös "alennustauluja" siinä tiskillä et niitä voi sitte käyttää hyväksi. Joskus tosin sattuu kohdalle noita huonoja asiakaspalvelijoita jossain sedun k18 paikoissa missä nyt homma pyörii vaikka tiskiltä lentäis paskaa naamalle.

      En oo minäkään kyllä törmännyt koskaan siihen että pokelle jotain maksetaan? Sisäänpääsy kuitataan siinä ovella jos se on tarpeen ja ne pitää siittä kyllä sit huolen.

      • tarjoilija01

        Moi ja tervetuloa baarielämään.. Olen itse tarjoilija ja näitä asioita kannattaa miettiä ...

        1. Pokelle ei ole pakko maksaa, hyvästä palvelusta saa ja voi / ja on suotavaakin jättää vähän tippiä (tai niin paljon kuin on rahkeita), eli muutama euro, kun poistuu ravintolasta, rahan voi antaa pokelle käteen ja kiittää, tällä takaa myös hyvän palvelun jatkossa. Paljon tippiä antavia palvellaan yleensä nopeasti ja tehokkaasti. Tämä koskee myös baaritiskiä. Jos annat kunnon tipit, niin varmasti saat juomasi aina ennen muita ;) Tämä siksi, että meillä baarityöntekijöillä tuo tippi on vähän kuin osa palkkaa.

        2. Jos ravintolassa on narkikka tai sisäänpääsymaksu, siitä veloitetaan sitten ovella tai narikan kohdalla erikseen. Joka paikkaan ei maksa. Sisääntullessa ei pokelle siis anneta rahaa. Paperit aina mukaan ja jos on nuori, ne kannattaa tosiaan pitää jo valmiina kädessä ja ojentaa pokelle / tarjoilijalle, niin ei kulu sitten aikaa, kun sitä etsii jostain. Henkkareiksi käy vain ajokortti, passi tai kuvallinen henkilötodistus. Ja sen pitää olla voimassa ja ehjä. Ei kannata ottaa passia, missä on kuva lapsena, sitä ei yleensä hyväksytä.

        3. Jos ei tiedä mitä tilaa, niin sanoo sitten mistä tykkää. Eli jos ei tiedä drinkin nimeä, niin voi pyytää: "tee joku oma, mikä on kirpee / makea .." sen mukaan mistä tykkää. Näitä kannattaa välttää pahimpaan ruuhka-aikaan, koska ne vie aikaa tarjoilijalta. Joskus jossai sedulassa myyjänä voi olla joku alottelija, joka ei osaa tehdä mitään... tällöin on helpompaa pyytää vaik siideri tai breezeri ;)

        4. Hana ja pullotuotteet eroaa sen verran, että pullotuote on sitä samaa kamaa, mitä saat kaupasta. Eli siihen voit luottaa, että se on varmana sitä mitä tilaat. Hanatuotteet tulee 30 tai jopa 1000 litran tankeista ja niihin lisätättn hiilihappo erikseen pullosta. Tämän tekee kyllä se hana. Välillä hanatuotteiden hiilihappo pääsee huomaamatta laskemaan, joten se hiilari voi olla vähempää kuin pulloissa. Mutta... hanatuotteet on AINA suhteessa halvempia kuin pullotuotteet.


      • minni

        kertosko joku noista drinksujen hinnoista?


      • mukaanvain
        minni kirjoitti:

        kertosko joku noista drinksujen hinnoista?

        kympillä saat lähes missä tahansa baarissa melkein minkä vain drinkin. perusdrinksu maksaa noin 5.5-9 euroa ja shotti 4-5 euroa.


    • takamaka

      Hei yks kysymys. Jos yökerhossa on pitkät jonot, ja olen päässyt jo sisään, niin onnistuuko,se että käyn vaikka nostamassa rahaa ja tulen jonottamatta takaisin sisälle? Onks leimat sitä varten? Vai pitääkö pokelle ilmoittaa?

      • mikkona

        Osassa onnistuu myös tiskillä nosto
        mut jos paikassa on leimat
        sieltä voi poistua tulla takaisin erikseen ilmoittamatta.


    • mikkona

      Et näytä
      ei siellä tarvii tilata mitään alkoholipitoista jos ei halua
      on alkoholittomia oluita ja drinkkejä
      kahvia kaakaota teetä

      Ihmisiä käy yhdellä tai parilla
      ei mitään ihmeellistä ole

      Siitä se lähtee
      on paikkoja missä voi pelata vaikka bilistä
      heittää tikkaa
      ja tanssia ei tarvitse
      se kaikki on itsestä kiinni

      Koska paikkojakin on erilaisia
      Bupeja tassipaikkoja

      Itse suosin tanssipaikkana ja bändin katsomiseen
      vantaan sokoshotellia tulisuudelmaa
      siellä oli tänään esim. Popeda

      Eikä sielläkään tarvitse tanssia jos ei halua

      Ja kannattaa tehdä kierros joskus
      eripaikkoihin

      Yksi suosikki keskustan paikoissa on myös Ganttina West
      lähibupit on myös ihan hyviä paikkoja.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5015
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    10. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1235
    Aihe