Rhus toxicodendron

auttoi

Tuotettahan käytetään mm. venähdyksissä ja nyrjähdyksissä, myös niveltulehduksissa ja reumatismissa. Kuulin jostain, että tämä voisi auttaa myös erilaisiin iho-oireisiin. Minulle tulee toisinaan herpes-rakkula huuleen, erityisesti stressin tai flunssan yhteydessä. Se alkaa tykyttävällä tunteella huulessa, sitten seuraavana päivänä onkin jo rakkula tulossa. HArvoin olen saanut zoviraxista apua, vaikka kuinka aloitan sen ajoissa. Zovirax vain rikkoo ihon, se ikäänkuin polttaa huuliherpeksen pois. Eli kokeilin tuota Rhus toxicodendronia niin, että otin 4 helmeä heti, kun "tykyttävä" tunne alkoi. Yllätykseni oli suuri, kun jonkin ajan kuluttua tykytys alkoi vaimeta, ja lakkasi. Muutaman tunnin kuluttua otin vielä 4 helmeä, koska huulessa oli hieman arkuutta painaessa. Sekin lähti pois. Ihme juttu, aion kokeilla heti taas, jos ja kun huuliherpes iskee!

33

11735

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei auta

      Ensinnäkään, Zovirax ei riko ihoa vaan sen tekee huuliherpes. Toiseksi, Rhus toxicodendro ei auttanut huuliherpekseesi, sillä ei sinulla sellaista ollutkaan. Muuten se olisi tottakai puhjennut homeopaattisesta valmisteesta huolimatta.

    • hoitoon

      "Ihme juttu, aion kokeilla heti taas, jos ja kun huuliherpes iskee!"

      Tuosta on muillakin hyviä kokemuksia, eli homeopatia auttaa herpekseen silloinkin kun muut keinot eivät toimi.

      • täälläkin

        ja toimii hyvin!


      • heinäsirkka80
        täälläkin kirjoitti:

        ja toimii hyvin!

        Me kokeiltiin sitä myös miehelleni jolla oli vyöruusu ja nopeasti parani.


      • myös?
        heinäsirkka80 kirjoitti:

        Me kokeiltiin sitä myös miehelleni jolla oli vyöruusu ja nopeasti parani.

        No johan ihmelääkkeen olette löytäneet. Parantaako se myös HIVin?


      • rinnaton
        myös? kirjoitti:

        No johan ihmelääkkeen olette löytäneet. Parantaako se myös HIVin?

        asiantuntioihin sillä se selviää jos olet noin kovan taudin kun hiv saanut


      • Semmoinen
        rinnaton kirjoitti:

        asiantuntioihin sillä se selviää jos olet noin kovan taudin kun hiv saanut

        Parantuuko sikainfluenssa?

        Entä onko homeopatiasta tehoa biologisia virusaseita vastaan?

        Parantuuko ebola homeopatialla?

        Entä malaria?

        Tässä oma kokemukseni homeopatiasta. Olin saanut keltakuumeen, punataudin ja viherkaihin matkoillani ja olin tullut sen lisäksi värisokeaksi. Kävin homeopaatin luona joka määräsi minulle muutaman helmen ja heti paranin. Seuraavana päivänä olin jo töissä pitämässä käsiäni kohti taivaita, koska olen ammattimainen Jumalan ylistäjä.


      • huono yhdistelmä
        Semmoinen kirjoitti:

        Parantuuko sikainfluenssa?

        Entä onko homeopatiasta tehoa biologisia virusaseita vastaan?

        Parantuuko ebola homeopatialla?

        Entä malaria?

        Tässä oma kokemukseni homeopatiasta. Olin saanut keltakuumeen, punataudin ja viherkaihin matkoillani ja olin tullut sen lisäksi värisokeaksi. Kävin homeopaatin luona joka määräsi minulle muutaman helmen ja heti paranin. Seuraavana päivänä olin jo töissä pitämässä käsiäni kohti taivaita, koska olen ammattimainen Jumalan ylistäjä.

        Niin älyttömältä kuin kuulsotaakin, niin eräät ruotsalaiset hipit ovat turvautuneet malarian kanssa homeopaattiseen lääkitykseen. Tulokset on helppo arvata etukäteen. Jantterien lupaukset osoittautuivat katteettomiksi j ahipit hoidettiin kuntoon pohjoismaisen hyvinvointivaltion kustannuksella oikeissa ruotsalaisissa sairaaloissa.


    • Emännän työt

      Eilen pesin navetan kattoa KOKO päivän painepesurilla ilta yhdeksään asti, illalla tiesin, että huomenna ei kädet nouse ylös, olin aivan kipeä. Jonkin verran homeopaattisia käyttäneenä päätin nyt on pakko katsoa lääkettä. Otin Rhus tox:a ja Arnicaa yhdessä. Aamulla olin vain vähän kipeä ja työ jatkuu :)

      Epäilijät kokeilkaapa pitää käsiä ylhäällä ilman painoa ja tärinääkin vaikka neljä tuntiakin aluksi, käsiä voi käyttää alhaalla aina kun pahalta tuntuu ja sitten taas ylös :) Pysyykö lusikka kädessä seuraavana päivänä? :)

    • se kiinnostaa

      Rhus toxicodendron on merkittävä homeopaattinen valmiste. Herpes-virukseen vaikuttaa selvästi. Tuostako johtunee, kun niin monet muutkin ko virukseen liitettävät hermostolliset oireet paranevat. MS:stä johtuvaan lihasheikkouteen ja vapinaan sillä näyttäisi olevan myös merkitystä. Täytyy muistaa, että virallinen lääketiedekin ajoittain liittää MS:n herpesvirukseen. Toisaalta se, että sairaudella on nimi, ei kerro paljoakaan sen syistä. Samallakin sairaudella on lukuisia eri syitä.

      Nivelten "hiekkaoireet" voivat myös kadota Rhus toxicodendronilla. Mitä osuutta herpesviruksella on niissä, siinäpä tutkimisen paikka. Moniin hammassärkyihinkin ko lääke tuntuu tepsivän.

      Kun eläviä viruksia käytettiin poliorokotuksissa, herpes kumma kyllä lyöttäytyi polion seuraan. Tämä jos mikä on mielenkiintoinen yhteys. USA:ssa kyllä havaittiin, että levisi rokotteen myötä.

      Homeopaattisia valmisteita kannattaa kokeilla varoen ja muistaa pitää taukoja, kun muutosprosessi lyö voimalla päälle. LM-potensseja käytettäessä paraneminen voi todella yllättää, mutta niin voi homeopaattisen lääkkeen voimakin. Se, että Hahnemann käytti väliin plaseboa, on hoidon onnistumisen kannalta usein välttämätöntä. Homeopaattisen hoidon voi helposti tuhota liikalääkitsemiseen ja vieläpä saada siitä ikuisen trauman. Näin etenkin LM-potenssien kohdalla.

      Ihmisikä on kovin lyhyt homeopaattisten valmisteiden tutkimiseen. Lääkevaikutusten selvittäminen vaatii paljon aikaa ja kärsivällisyyttä. Erilaisuus on haaste. Ei kävele kahta samanlaista tapausta vastaan. Vaikka virukset eivät olekaan sairauksiemme todellinen syy, niistä voidaan tehdä sellainen, kuten esim rokotteiden kohdalla on käynyt. Meillä on pitkä menneisyys rokotteiden parissa, ja vielä paljon pitempään sitä tullaan ruotimaan, jahka totuus pikku hiljaa valkenee.

      Materialismi ei istu terveydenhoitoon. Siksi ihmiset hakeutuvat energeettisten hoitojen pariin. Se, mikä käytännössä on totta, se kiinnostaa.

      • niinpä niin

        Olipas siinä pitkästi ihan puhdasta hevosen ulostetta.


      • _myrkkysumakki_
        niinpä niin kirjoitti:

        Olipas siinä pitkästi ihan puhdasta hevosen ulostetta.

        Rhus toxicodendron ei ole hevosen ulostetta. Myrkkysumakkia se on.

        Huomasitko, että päivän hesarin mukaan peräti 67 prosenttia suomalaisista arvosti sikarokotteen tehoa ja turvallisuutta, kun Euroopan keskiarvo jäi 45 prosenttiin. Kyllä täällä Suomessa media osaa, kun muulle ei anneta tilaisuuttakaan. Nyt ylijäämärokotteista yritetään päästä eroon kauppakeskuksissa. Suomalainen media yhdessä lääkintäviranomaisten kanssa pelastaa koko Euroopan pandemialta, kun tuolla muualla usko ei riitä. Kuulostaa sangen uskottavalta.

        Kaikesta huolimatta myös Suomessa totuus rokotteista vääjäämättä lähestyy. Suomikin on osa Eurooppaa, vaikka täällä miellyttäisiin propagandaan. Homeopatiaa nolaamalla pinteestä ei päästä.


      • sh
        _myrkkysumakki_ kirjoitti:

        Rhus toxicodendron ei ole hevosen ulostetta. Myrkkysumakkia se on.

        Huomasitko, että päivän hesarin mukaan peräti 67 prosenttia suomalaisista arvosti sikarokotteen tehoa ja turvallisuutta, kun Euroopan keskiarvo jäi 45 prosenttiin. Kyllä täällä Suomessa media osaa, kun muulle ei anneta tilaisuuttakaan. Nyt ylijäämärokotteista yritetään päästä eroon kauppakeskuksissa. Suomalainen media yhdessä lääkintäviranomaisten kanssa pelastaa koko Euroopan pandemialta, kun tuolla muualla usko ei riitä. Kuulostaa sangen uskottavalta.

        Kaikesta huolimatta myös Suomessa totuus rokotteista vääjäämättä lähestyy. Suomikin on osa Eurooppaa, vaikka täällä miellyttäisiin propagandaan. Homeopatiaa nolaamalla pinteestä ei päästä.

        Nimimerkki 'se kiinnostaa' kirjoitti:

        "Vaikka virukset eivät olekaan sairauksiemme todellinen syy, niistä voidaan tehdä sellainen, kuten esim rokotteiden kohdalla on käynyt. Meillä on pitkä menneisyys rokotteiden parissa, ja vielä paljon pitempään sitä tullaan ruotimaan, jahka totuus pikku hiljaa valkenee."

        Voisitko ystävällisesti perustella mitkä sitten ovat sairauksien todelliset syyt? Väitteen voin ymmärtää vain psykiatrian saralta mutta en esimerkiksi tartuntatautien tai immunologisten sairauksien kohdalla.

        Voitko myös perustella mikä totuus valkenee rokotteista? Minun käsittääkseni monet maat voivat paremmin nimenomaan rokotteiden ansiosta. Vai veisitkö sinä vaikkapa kehitysmaihin homeopaattisia lääkeaineita, vakuuttaen heille, että ne toimivat taatusti?


    • Ugh!

      Tää on jo tosi vanha keskustelu ja tuskin kukaan edes enää lukee vastaustani mutta vastaan kumminkin. Eikös se niin ole, että ihminen sairastuu, kun oma puolustusjärjestelmä ei riitä. Eli immuunijärjestelmässä on aukkoja, heikkoutta, niin virukset ja bakteerit pääsevät aiheuttamaan sairauden. Eli pöpöt aiheuttavat sairauden, JOS oma puolustusjärjestelmä ei toimi, eikä kykene nitistämään pöpöä.

      Eikä ihme, kun miettii millaista moskaa nykyään syömme. Eineksiä ja pikaruokaa jotka ei oo vitamiineja, antioksidantteja tai mitään muutakaan kehon vaatimaa nähnykkään. Ja rokotteista ei varmaan tarvi puhuakaan. Johan se nähtiin sikainfluenssarokotteen kanssa mitä se voi saada aikaan.

      Homeopatiassa vähän tönäistään hereille sitä omaa immuunipuolustusta jotta keho voi parantaa sen mikä on pielessä. Ei nekään toki mitään ihmelääkkeitä ole. Itse kannatan kuitenkin lempeitä ja luonnonmukaisia hoitomuotoja.

      Ja haluaisin tietää ihmisen jolla esim. särkylääke on auttanut AINA, joka kerta särkyyn... Ja kuinka sekaisin antibiootit saavat elimistön? Tai kuin lääkkeitten sivuvaikutuksia joudutaan hoitamaan toisilla lääkkeillä. Ei ne teolliset nappulat ole mitään ylivertaisia. Jos niin olisi niin eikö hiv ja syöpä olisi keskuudessamme historiaa?

      Jos ette usko luonnonhoitoihin niin ei se multa ole pois. Jos itse saan luonnosta avun niin aivan sama uskooko naapurin Reino niihin vai ei. En halua lääkkeitä kokonaan teilata, käytän itsekin, mutta en ymmärrä miksi luonnonhoitoja ei voi käyttää siinä rinnalla? Varsinkin, kun monesti yrttien tai homeopaattisten käytöllä voi hyvässä tapauksessa välttää teollisten lääkkeiden ottamisen.

    • Faktaakin välillä

      Ihmisen immuunipuolustus perustuu erikoistuneisiin soluihin (valkoiset verisolut) jotka tunnistavat elimistölle vieraita rakenteita, valmistavat puolustautumiseen tarvittavia proteiinikomplekseja (vasta-aineet) ja laukaisevat tunkeutujia tuhoavat järjestelmät. Kirjoituksesi asinatuntemattomuus näkyy heti siinä, kun rupeat vaahtoamaan antioksidanteista. Oksidaatioon perustuva tappojärjestelmä on se, jolla mm. eräät valkosolut tuhoavat bakteereita. Periaatteessa voi väittää, että antioksidanttien syönti haittaisi tätä toimintaa. Rokotteet perustuvat juuri siihen, että elimistö opetetaan tunnistamaan taudinaiheuttaja ja valmistautumaan etukäteen vasta-aineiden tuotantoon ilman tarvetta sairastaa itse tauti ja altistua sen riskeihin, jotka ovat aina monta kertaluokkaa suuremmat kuin rokotuksen.

      Homeopatiassa ei herätellä mitään muuta kuin homeopaatin pankkitiliä. Mitään näyttöä mistään placeboa paremmasta vaikutuksesta ei homeopatiasta ole tähän päivään mennessä osoitettu.

      Särkylääkkeellä on mitattavissa olevia vaikutuksia ihmisen elimistön toimintoihin. Särkylääkkeet estävät syklo-oksigenaasientsyymin toimintaa ja se on näytettävissä biokemiallisesti. Myös lääkkeiden todellinen vaikutus osoitetaan ennen kuin sitä saa myydä lääkkeenä. Särkylääkkeiden teho kipuun on rajallinen ja voimakkaammissa kiputiloissa, esim. leikkausten yhteydessä tarvitaan vahvempia aineita. Särkylääkkeet tehoavat paremmin sellaisissa kiputiloissa, joissa on mukana kudoksen tulehdusreaktiota.

      Sulfan ja penisilliinin keksiminen paransi dramaattisesti ihmisten selviämistä bakteeritulehduksista. Se näkyi selvästi esim. sotavammoissa. Nykyisin antibiootit pealstavat päivittäin tuhansia ihmsiä taudeilta, jotka ennen olivat varma kuolemantuomio. Lääkkeillä, joilla on todellisia vaikutuksia, on myös haittavaikutuksia. Kysymys on aina siitä, että hyötyjen pitää olla suuremmat kuin haitat tai haittojen pitää olla hoidettavissa. Tämän vuoksi tarvitaan asiantuntijat ohjaamaan lääkkeiden käyttöä.

      Uskomushoidot sopivat luulosairauksien hoitoon. Muualla niillä ei ole käyttöä.

    • haisuli1

      sinä edellinen kirj.jet näemmä tiedä mistä puhut , tyypillinen lääketehttaiden pomojen rikastuttaja (yök) jos sinulla ei ole kokemusta homeop. älä kirjoita jonninjoutavaa sontaa 25vuoden kokemuksella voin sanoa että en ikinä enään syö apteekin kamalia mömmöjä. miehelleni määrättiin sydärin jälkeen kamala määrä myrkkyjä luin kaikki selosteet niistä ja tukka nousi pystyyn niistä sivuvaikutuksista mitä niissäoli aivan järkyttävää luettavaa ottakaa ihmiset selvää näistä myrkyistä ennen kuin alatte käyttää ne jos mitkä vievät ennenaikaiseen hautaan ja lääketehtaitten pomot hykertelevät karvaisia käsiään. homeopaattisilla lääkkeillä ei ole mitään sivuvaikutuksia ikinä ollut aivan varmasti jatkan turvallisin mielin olenhan jo neljännesvuosisadan käyttänyt niitä ja voin erinomaisesti voitte tulla katsomaan jos ette usko

      • Home on jätettä

        Onko homeop sitten ilmaista???
        Eikö ne sokeripillerit maksa käyttäjälleen mitään???
        Ketä tienaa niiden myymisestä?
        Kuka tahansa voi aloittaa sokeripallojen myynnin, ihan ketä tahansa.
        Lääkäriksi pitää lukea ja toimia lakien mukaan. Lääkäri ei voi valhdella potilaalle, kuten näiden sokeripallojen lumemäärääjä.

        Ei sokeripalloista pitäisikään mitään haittavaikutuksia tulla.
        Pitääkö sydäninfarkti hoitaa sokeripalloilla? miten on diabeteksen ja epilepsian kanssa?? Sokeripallot naamaan ja paranemaan?


      • one test

        Rhus tox
        Itsellä oli alaselässä paha välilevyn pullistuma. Kokeilin eri homeopaattisia aineita ja ainoa, joka helpotti oli juurikin Rhus tox. Tiedän toki, että selkä useimmiten paranee ajan kanssa itsestään, muutta aina kun otin ko. ainetta niin helpotti pidemmäksi aikaa kuitenkin. (otin sekä pillerinä, että nestemuodossa, molemmat auttoi)
        Muuten on kummallista kun puhutaa homeopaattisista lääkkeistä, eiväthän ne mitään lääkketä ole, vaan ne antavat pienen signaalimaisen ärsykkeen tai vastaavan keholle, joka sitten alkaa itse parantamaan itseään. Ainakin näin olen ymmärtänyt.


      • Uskon asia.
        one test kirjoitti:

        Rhus tox
        Itsellä oli alaselässä paha välilevyn pullistuma. Kokeilin eri homeopaattisia aineita ja ainoa, joka helpotti oli juurikin Rhus tox. Tiedän toki, että selkä useimmiten paranee ajan kanssa itsestään, muutta aina kun otin ko. ainetta niin helpotti pidemmäksi aikaa kuitenkin. (otin sekä pillerinä, että nestemuodossa, molemmat auttoi)
        Muuten on kummallista kun puhutaa homeopaattisista lääkkeistä, eiväthän ne mitään lääkketä ole, vaan ne antavat pienen signaalimaisen ärsykkeen tai vastaavan keholle, joka sitten alkaa itse parantamaan itseään. Ainakin näin olen ymmärtänyt.

        --Muuten on kummallista kun puhutaa homeopaattisista lääkkeistä, eiväthän ne mitään lääkketä ole, vaan ne antavat pienen signaalimaisen ärsykkeen tai vastaavan keholle, joka sitten alkaa itse parantamaan itseään. Ainakin näin olen ymmärtänyt. --

        Olet ymmärtänyt väärin, ne eivät todellakaan anna mitään signaalia eikä ärsykettä yhtään mihinkään.


      • one test
        Uskon asia. kirjoitti:

        --Muuten on kummallista kun puhutaa homeopaattisista lääkkeistä, eiväthän ne mitään lääkketä ole, vaan ne antavat pienen signaalimaisen ärsykkeen tai vastaavan keholle, joka sitten alkaa itse parantamaan itseään. Ainakin näin olen ymmärtänyt. --

        Olet ymmärtänyt väärin, ne eivät todellakaan anna mitään signaalia eikä ärsykettä yhtään mihinkään.

        Homeopatian vaikutustavasta en ala väittelemään.
        Ilman omia kokemuksia voisin pitää itsekin sitä huuhaana.
        Sen vaikutuksesta on kuitenkin niin paljon omia ja läheisten vaikuttavia kokemuksisia, että se ei voi olla pelkästään uskon asia. Monesti hom. aineet ovat vaikuttaneet voimakkaasti ja odottamattomalla tavalla. Jos vaikutukset olisivat olleet pieniä ja pelkästään odotettuja, niin silloin voisin pitää niitä placebona tai vaikka sattumina. Jokainen on tietenkin vapaa mielipiteeseensä, en siitä sen enempää.


      • Meta.
        one test kirjoitti:

        Homeopatian vaikutustavasta en ala väittelemään.
        Ilman omia kokemuksia voisin pitää itsekin sitä huuhaana.
        Sen vaikutuksesta on kuitenkin niin paljon omia ja läheisten vaikuttavia kokemuksisia, että se ei voi olla pelkästään uskon asia. Monesti hom. aineet ovat vaikuttaneet voimakkaasti ja odottamattomalla tavalla. Jos vaikutukset olisivat olleet pieniä ja pelkästään odotettuja, niin silloin voisin pitää niitä placebona tai vaikka sattumina. Jokainen on tietenkin vapaa mielipiteeseensä, en siitä sen enempää.

        --Jokainen on tietenkin vapaa mielipiteeseensä, en siitä sen enempää. --

        Olet taas hieman erehtynyt, siis kyseessähän ei ole mikään mielipidekysymys vaan ihan tutkittua tietoa ja se taas on aivan eri asia.


      • 10 + 15
        one test kirjoitti:

        Homeopatian vaikutustavasta en ala väittelemään.
        Ilman omia kokemuksia voisin pitää itsekin sitä huuhaana.
        Sen vaikutuksesta on kuitenkin niin paljon omia ja läheisten vaikuttavia kokemuksisia, että se ei voi olla pelkästään uskon asia. Monesti hom. aineet ovat vaikuttaneet voimakkaasti ja odottamattomalla tavalla. Jos vaikutukset olisivat olleet pieniä ja pelkästään odotettuja, niin silloin voisin pitää niitä placebona tai vaikka sattumina. Jokainen on tietenkin vapaa mielipiteeseensä, en siitä sen enempää.

        "Sen vaikutuksesta on kuitenkin niin paljon omia ja läheisten vaikuttavia kokemuksisia, että se ei voi olla pelkästään uskon asia."

        Kuinkahan paljon maailmasta löytyy asioita, joista on päinvastaisia mielipiteitä ja kumpaakin perustellaan juuri tuolla samalla argumentilla. Joskus jossakin saattaa olla perääkin mutta juuri niitä uskonasioita on eniten.

        Homeopatia nyt sattuu olemaan yksi noista uskon asioista.


    • teppana66

      Voi helvetti tätä suomen kansaa. Ai että homeopatia on yksi uskon asioista? No testaapa sitä vaikka koirallesi? Mitäs luulet, onko koirallakin vain vahva "usko" lääkkeen vaikutukseen kun "kerrot" sille että nyt saatkin homeopaattista lääkettä etkä tavallista kallista eläinlääkärin kautta hankittua, melkein vastaavaa ainetta?

      Homeopaattisten ja muiden lääkkeiden lähteet ovat periaatteessa samoja, vain isot lääkefirmat osavat tehdä suurta businesta niistä. Homeopatia ei ole halpaa myöskään, Suomessa ei mikään ole halpaa, mutta muualla on iät ja ajat käytetty sekä- että lääkkeitä. Mitä ihmeellistä tässä on ja miten se voi olla uskon asia? SE että pumppaat itseesi jotain keskushermosto vaikutteista mielialalääkettä, niin se se vasta on uskon asia.

      • ketä lääkitään

        Homeopaattinen valmiste myydään sille koiranomistajalle, eikä koiralle itselleen. Joskus koira hyötyy siitä, että sen hysteerinen emäntä vakuuttuu, että homma on hallussa. Jos tas koiralla itsellään on oikea ongelma, se on voi voi.


      • ymmärrystä vailla
        ketä lääkitään kirjoitti:

        Homeopaattinen valmiste myydään sille koiranomistajalle, eikä koiralle itselleen. Joskus koira hyötyy siitä, että sen hysteerinen emäntä vakuuttuu, että homma on hallussa. Jos tas koiralla itsellään on oikea ongelma, se on voi voi.

        Näinhän se menee, mutta eihän nämä torvelot sitä tajua vaan luulevat että homeopatia auttaa ihan oikeasti


      • No miksei
        ketä lääkitään kirjoitti:

        Homeopaattinen valmiste myydään sille koiranomistajalle, eikä koiralle itselleen. Joskus koira hyötyy siitä, että sen hysteerinen emäntä vakuuttuu, että homma on hallussa. Jos tas koiralla itsellään on oikea ongelma, se on voi voi.

        Miksi koira ei vakuutu, kun omistaja antaa sille eläinlääkärin määräämää lääkettä?

        Nää on näitä seliseli.


        Vai onko juttu osoitettu tieteellisesti?


      • tehokas juttu
        No miksei kirjoitti:

        Miksi koira ei vakuutu, kun omistaja antaa sille eläinlääkärin määräämää lääkettä?

        Nää on näitä seliseli.


        Vai onko juttu osoitettu tieteellisesti?

        On osoitettu. Alan klassikko on tutkimus, jonka kohdejoukkona olivat osaamattomat mutta homeopatiaan uskovat koirankasvattajat, joiden koirat oireilivat koviin ääniin (ilotulitukset). Lumevalmisteiden antaminen koirille rauhoitti koiranomistajia yhtä paljon kuin homeopaattisten valmisteiden.


    • uskon asia tai ei
    • rusta

      Ihan pakko kirjoittaa. Mä en uskonut homeopatiaan, en alkuukaan kun ei ole tieteellisesti todistettu. Mutta kyllä se mun kissojen matkapahoinvointiin auttaa. Usko ne siihen tai ei, oli se lääke tai ei. Myös muutama läheinen on saanut hyvinkin paljon apua vaivoinhinsa, jopa krapulaan. Mitä sillä on väliä onko se placepoa tai sokeria jos toimii. Mitä sillä väliä jos toimijana on korvienväli. Usein myös perinteinen, klassinen ja arvostettu lääketieteemme testaa pillereidensä vaikutusta ihmisillä, katsotaan kuinka käy... mentaliteetilla. Niistä on taas enemmin haittavaikutuksia kuin sokerista.
      Ihme ilmiö tää että kaikki pitää aina haukkua jos ei ole samaa mieltä...ehkä teidän pitäisikin vähän lääkitä itseänne, ettette ole niin agressiivisia.

      • Ei.tyhmyydellä.rajaa

        "Mutta kyllä se mun kissojen matkapahoinvointiin auttaa."

        Ihan taatusti, hahahha


      • reikipasteur

        Ei homeopatian toimimattomuus ole mielipidekysymys vaan homeopatian toimimattomuus on tieteellinen fakta.


    • Kiitoshahnemann

      Ei homeopatiaan tarvitse edes uskoa, se toimii sittenkin. Tosin se on erittäin vaativa hoitoala. Paransin tai homeopaattinen tuote paransi sisareni ruusun. Se on kova tauti, 40 asteen kuumetta päiväkausia jne. Ohessa ja aikaisemmin käytettiin penisilliinin korvaavia lääkkeitä, hyvin vahvoja. Homeopaattinen hoito oli selvästi tehokkaampi ja paraneminen nopeampaa kuin ko. kovat lääkkeet ja paraneminen oli lopullinen. Lääkkeillä uusiutui jatkuvasti. Nyt 15 vuotta oireeton. Sisareni ei uskonut hoitoon, ei usko vieläkään! Miten selitetään se, että streptokokit saavat yht'äkkiä homeopaattisesta hoidosta siipeensä niin pahasti, että sairaus paranee? Vastaavia tapauksia homeopaattisen hoidon tuloksista on muitakin. Itseltäni häipyi huuliherpes 30 vuotta sitten homeopaattisella hoidolla.

    • Anonyymi

      Hienoa kukka että sekin auttaa. Itse syön L-Lysin säännöllisesti niin pysyy huuliherpes poissa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6063
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3836
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      249
      2188
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1860
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1303
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1276
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      949
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe