Kun en ehtinyt BudgetSportin 299,- Stevensiä saamaan, niin onko kellään omakohtaista kokemusta tuosta Mossberg 100 ATR :stä?
Tosin Marlinin XL7 vaikuttaisi kaikista houkuttelevimmalta noista edullisista pulttilukkoisista, ja olisi jo yksi hyvin palvellut Marlin jo vanhastaankin. Sen saatavuus on vaan Suomessa heikohko, taitaa olla vaan yksi liike Turun seudulla, joka myy... Jenkkiarvosteluissa ainakin sitä kehutaan montaa huomattavasti kalliimpaa paremmaksi. Vaikuttaisi kuin siihen olisi otettu uuden polven edullisista pulttilukoista (Stevens, Mosse, 700, ...) parhaat puolet kustakin. Remari 700 sitten rupeaa olemaankin jo ihan oikean kiväärin hinnassa, joten sen voinee jättää laskuista.
Ymmärrän toki että tuohon hintaan ei saa käsin valikoituja osia ja kynsiviilalla tehtyä viimeistelyä. Mutta osaan jotain tehdä itsekin, ja kehityssaskel on kuitenkin melkoinen Mosin-Nagant-pohjaisesta vimpaimestani.
Mossekokemuksia, tai Marlin XL7...
2
1004
Vastaukset
- Torvi3000
Minulla on vara-aseena tuollainen Mossbergin 100 ATR, kaliberissa .308Win. Ei ole aseesta pahaa sanottavaa. Ampuu oikein mukavaa kasaa 12 gramman Lapuan mega-luodilla. Jo kohdistettaessa sain 5 laukausta kyseistä luotia kympille, ja kasan kooksi 35 mm. Ampumaetäisyys oli 100m ja tauluna 63x63 pistoolitaulu. Nyttemmin aseella on jo kaadettu 5 hirveä ja useita peuroja.
Hyvä ase jossa ei ole mitään ylimääräistä.- mossberk
Minulla 100 atr cal 30-06. 11,7 grammaisella luodilla erittäin tarkka 150-200 metriin.ampumaradalla ei pitempää matkaa mahdollisuutta ampua.laukaisua täytyi herkistää. Oon tyytyväinen aseeseen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä881815Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2761687Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2911458Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1751359- 58945
- 50938
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em70927- 66904
Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui40891Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤50873