koirakuume

ojaan vai allikkoon

Viime aikoina on minua vaivannut koirakuume. Nyt kun lapset ovat isoja ja lentäneet pesästä alkoi yksinäisyys vaivaamaan. Olen ikäni haaveillut koirasta ja pohdinnan tuloksena olen päätymässä kultaiseen noutajan.
Nyt mieltäni askarruttaa seuraavat asiat. Onko koira kova haukkumaan (asun kerrostalossa)? Vaikeasti/helposti koulutettava (haluan ottaa kaverin mahdollisimman paljon mukaani, myös töihin pystyn mukaan ottamaan)? Mistä tietää, että kenneli /koiran myyjä on luotettava? Koiran luonne (tuleeko lasten kanssa toimeen)? ulkoilun määrä? Muita huomioon otettavi asioita? Hinta arvio?

6

339

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kultsin omistaja

      Itselläni on kultsi pentu tällä hetkellä ja ollut aikaisemminkin kultaisia noutajia.Olen joutunut luopumaan niistä vain vanhuuden ja sairauden takia.Voin sanoa ettei ne tosiaankaan ole haukkuvia koiria vaan nimensä mukaan noutavia. Ovat tosi oppivaisia oma pentunikin on jo sisäsiisti vaikka on kolmen kuukauden ikäinen asun tosin omakotitalossa jossa ulos vienti on helpompaa. Mukaanhan kultsi on helppo ottaa kun on aikuisena koirana aika rauhallinen. Vahtikoiraksi ei sovellu kun on kaikkien kaveri etenkin lasten kanssa toimeen tuleva, ainut joita vähän puolustaa voi olla lapset. Luotettavan myyjän voit löytää kennelsivuilta tai kultaisen noutajan rotujärjestön sivuilta. Hyvässä tapauksessa myös pieni muotoisilta kasvattajilta kun ottaa niihin yhteyttä ja käy paikan päällä niin se jo paljon kertoo mitä näkee. Rekisteröidyt pennut on siinä 1000 euron paikkeilla ja on ell. tarkastamia, madotettu ja sirutettu.

      • järkevä hankinta?

        Te kaikki kultaisen omistajat varmasti voitte sanoa, että onko järkevä hommata opiskelijan koiraa? Itse olen 21 vuotias, omaa asuntoa katson ( ei opiskelija-asuntoja vaan ihan oma rivitalo huoneisto ) syksyllä alkaa opinnot Ammattikorkeakoulussa.
        Onko tässä elämän tilanteessa huonoaika hommata koiranpentua?
        Kaikenlaiset kommentit ovat tervettulleita!


      • kultaisen omistaja
        järkevä hankinta? kirjoitti:

        Te kaikki kultaisen omistajat varmasti voitte sanoa, että onko järkevä hommata opiskelijan koiraa? Itse olen 21 vuotias, omaa asuntoa katson ( ei opiskelija-asuntoja vaan ihan oma rivitalo huoneisto ) syksyllä alkaa opinnot Ammattikorkeakoulussa.
        Onko tässä elämän tilanteessa huonoaika hommata koiranpentua?
        Kaikenlaiset kommentit ovat tervettulleita!

        Kyllä se koiranpentu on hankala jos asut yksin. Joutuu olemaan varmaan monta tuntia yksin. Ei kannata ottaa ainakaan juuri luovutusikäistä pentua. Sellainen puolivuotias osaa jo olla muutaman tunnin yksin eikä opittu sisäsiisteys kärsi. Tai sitten kannattaa katsoa kultaisen noutajan rotujärjestön palstalta tai vastaavasta kun on myytävänä aikuisia koiria. Joutuvat joskus luopumaan allergian tai muun elämäntilanteen vuoksi ihan hyvistä ja oppineista koiristaan.


      • koirakuumettailmassa
        kultaisen omistaja kirjoitti:

        Kyllä se koiranpentu on hankala jos asut yksin. Joutuu olemaan varmaan monta tuntia yksin. Ei kannata ottaa ainakaan juuri luovutusikäistä pentua. Sellainen puolivuotias osaa jo olla muutaman tunnin yksin eikä opittu sisäsiisteys kärsi. Tai sitten kannattaa katsoa kultaisen noutajan rotujärjestön palstalta tai vastaavasta kun on myytävänä aikuisia koiria. Joutuvat joskus luopumaan allergian tai muun elämäntilanteen vuoksi ihan hyvistä ja oppineista koiristaan.

        Niin ajattelinki että varmasti ihan pienikoira ei paljoa tykkää yksinolosta. Itsekkin menen AMK sairaanhoito opiskelualalle. Että voi koira olla päivisin yksin kotona. Yksin asun joo. Kiitoksia neuvosta, minäpä katson myös sieltä. Kultainen koira on aina ollut lähellä sydäntä niin ajattelin kun omaan asuntoon muutan jos silloin hankkisi. Kiitos neuvoista.


    • ghkghk

      Mitä haluttomampi kennelin omistaja on myymään niin sitä luotettavampi se on ;) Eli myyjä kyselee sinulta ummet ja lammet. Et ole ostamassa häneltä koiraa vaan hän on valitsemassa pennuilleen omistajia.

      Meidän kultsu ei paljoa ole lasten kanssa tekemisissä, mutta kun on niin on erittäin hyvähermoinen vaikkakaan ei mitenkään ylivarovainen. Ei tarvitse pelätä että ärähtäisi kenellekään. Kaikkien ulottuville tulevien naamat pestään. Eiköhän kultsu ole yksi lapsirakkaimmista roduista.

      Ei hauku turhaan, mutta jos poikkeavaa liikettä on pihalla niin kyllä haukku lähtee, mutta loppuu kun ilmoitetaan että haukku huomioitu, ei hätää. Ei ole kuitenkaan vahtikoira. Ovesta saa silti tulla kuka vaan.

      Ulkoilun määrästä en osaa sanoa, me käytetään kolme kertaa päivässä ulkona. Aamu ja iltalenkit ovat yleensä lyhyempiä, päivällä pidempi lenkki.

      Helposti koulutettava, varsinkin kun on tarpeeksi hyvät herkut koulutuksessa.

      Mitä tulee ottaa huomioon on että jokainen koira on yksilö, rotu ei ole 100% tae koiran luonteesta. Luotettavuus on myös sitä että voi luottaa kaikkien saatavilla olevien nenäliinojen tulevan revityksi.

      • edellinen

        Ojaan JA allikkoon. Noutajat tykkää vedestä :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      414
      4520
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      246
      2249
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      70
      1660
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      161
      1452
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      291
      1337
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1137
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      137
      1094
    8. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1075
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      62
      1031
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      119
      967
    Aihe