hiukan eri lailla. Noilla halpisautoilla on hyötynsä ja haittansa. On kyllä edullinen ostohetkellä tai käytettynä, mutta pidettyään pari vuotta, kas kummaa, auton arvo on kolmasosa uudesta. Noissa edullisisssa kuten Kia, Hyundai, Suzuki ja muut vastaavat arvo vaan tulee kovaa alas, samoin ongelmia voi olla joillain merkeillä osien kanssa, olen kuullut yli kuukauden odotteluista, kun tullut Koreasta ja siinäkin kuormassa väärää palikkaa eli ei sovellu juuri kyseiseen malliin. Kaikilla merkeillä ei tosiaankaan ole keskusvarastoa erikseen Keski-Euroopassa.
Itsellä Nissan Almera vm.2000 ajettu vasta 90tkm eli aivan aivan uuden karhea ja vimpan päälle hoidettu kaunotar vielä huippukestävällä ja mm. isäni Golf IV pirteämmällä japsikoneella. Maksoin 10t e ja nyt siitä sais 5-6000 e, mut en myy, koska aion pitää vielä vuosia. Miksi luopua hyvästä ja vaihtaa pari vuotta uudempaan ja saa pistää väh. tuplat lisää ja mitä saan, ilmastoinnin ja pari airbagia enemmän sivuilla? Esim. Volkkareissa jälleenmyyntiarvo on korkeampi käytettynä, mut uutenakin saa laittaa väh. 3-5t e lisää Nissaniin eikä ole sen kummoisempi, silti tarjolla olisi kovemmat ja huonommin tukevat jakkarat, ja vaatimattomammat tilat varsinkin takapenkillä jne. Ajettavuus on aivan maailman huippua Focuksen kanssa, Golfissa vielä pehmeämpi, mutta tunnokas edelleen. Paljon pettyneitä omistajia on myös mm. Chryslerin Neonin kuskeissa loputtomine vikalistoineen. Itseänikin hiukan hirvittävät nämä korealaiset, Huyndait ja Kiat. On päivänselvää, että jos hinnasta on puristettu vaikka 5000e, niin jostain on säästetty ja paljon, sitä ei voida selittää esim. vain pienemmillä palkkamenoilla tms.
Uuden auton hinta putoaa jo liikkeen kynnyksellä ja voi tulla monta tonnia takkiin "pikku koeajeluista". Tossa oli hyvä ajatus jollain edellä ja esitän itsekin kysymyksen. Kuvitteleeko joku tosissaan, että jos auto on maksanut 20t e uutena ja sitä pidetty 4v 150tkm lasissa, että joku maksaisi siitä muka samassa suhteessa jäljellä olevan puolikkaan eli 10t e? Mersuista ja BMW:sta yritetään pyytää tolla logiikalla, silti ne on vaan autoja ja väh. yhtä paljon vikoja ja ajotietokoneiden sekoiluja virheilmoituksineen jne. ruostesuojauksista puhumattakaan. Moni autohan alkaa olla tiensä puolivälissä ja jotkut alkavat jo olla aivan finaalissa ja osakierrehelvetissä jo 200tkm:ssa kuten italianot ja ranskattaret. Pugin 306 ja Sitikan Xarat ja Xantiat alkavat olla karmeita traktoireita noilla km, joka paikka nitisee ja helisee ja öljyä menee joka tankkauksella melkein jne. Kunnon japsit alkavat olla vasta kunnolla sisäänajettuna tossa lukemassa :D, heh heh, mut jokainen huomaa takuulla eron, kun vähän vilkaisee ympärilleen. Monet autoliikkeet eivät suostu ottamaan lisää käytettyinä esim. Ford Focusta ja Opel Astraa, koska halli täynnä uusia ja pihamaallakin 10 käytettynä ja lisää tulossa uusien ostajilta vaihdossa ja nekin pitäis saada äkkiä ulos ensin. Tässäkään määrä ei korvaa laatua, kun omat merkkiliikkeetkään paljon arvosta omiaan, saati muut kauppiaat.
Merkkien arvostus menee
6
502
Vastaukset
- ei arvosteta
missään. Omassa Primerassani alkoi osakierrehelvetti jo alle 150 tkm ajettuna. Ruoste sen raiskasi, etupään nivelet olivat aina kappaleina ja lopuksi hajosi vaihdelaatikko kaksi kertaa. Kyllähän tekniikkavikaa laittaakin mutta sitten auton pitäisi olla hyvä ajettava mitä Nissan EI TODELLAKAAN ole.
- yksi parhaista
Joo ja se sun autonromua oli vuosimallia 1956 vai?
Nissan on yksi parhaista, tai oikeastaan paras, hintalaatusuhteeltaan. Hyvä yhdistelmä japanilaista laatua ja eurooppalaista ajettavuutta.
Sen sijaan arvo ei säily sen paremmin kuin muissakaan. Vaihtohyvitykset ovat huonoja, ihan niin kuin nykyisin joka ikisessä autossa. Uuden auton vaihtohyvitys tippuu puoleen kolmessa vuodessa.
Sen sijaan jos ostat Nissanin esim. 4-5 vuotta vanhana niin se säilyttää laatuautona arvonsa hyvin. - huonoimmista
yksi parhaista kirjoitti:
Joo ja se sun autonromua oli vuosimallia 1956 vai?
Nissan on yksi parhaista, tai oikeastaan paras, hintalaatusuhteeltaan. Hyvä yhdistelmä japanilaista laatua ja eurooppalaista ajettavuutta.
Sen sijaan arvo ei säily sen paremmin kuin muissakaan. Vaihtohyvitykset ovat huonoja, ihan niin kuin nykyisin joka ikisessä autossa. Uuden auton vaihtohyvitys tippuu puoleen kolmessa vuodessa.
Sen sijaan jos ostat Nissanin esim. 4-5 vuotta vanhana niin se säilyttää laatuautona arvonsa hyvin.autoistahan Nissan on. Omani oli vuosimallia -95 ja täysi paska. Toinen romumerkki on Toyota johon myös sekosin.
Riisipusseista kannattaa pysyä kaukana! - ota selvää
yksi parhaista kirjoitti:
Joo ja se sun autonromua oli vuosimallia 1956 vai?
Nissan on yksi parhaista, tai oikeastaan paras, hintalaatusuhteeltaan. Hyvä yhdistelmä japanilaista laatua ja eurooppalaista ajettavuutta.
Sen sijaan arvo ei säily sen paremmin kuin muissakaan. Vaihtohyvitykset ovat huonoja, ihan niin kuin nykyisin joka ikisessä autossa. Uuden auton vaihtohyvitys tippuu puoleen kolmessa vuodessa.
Sen sijaan jos ostat Nissanin esim. 4-5 vuotta vanhana niin se säilyttää laatuautona arvonsa hyvin.Datsun ja Nissan _OLIVAT_ aikaisemmin luotettavia, kun ne tehtiin alusta alkaen siellä nousevan auringon maassa. Ja tämä loppui käsittääkseni esim. Almeran osalta vuosituhannen vaihteessa. €-Nissanit voi heittää samaa romukoppaan "renooooooon", pökö ja jonkun OudonPojanEnsimmäisenLelun/OlisiPoistettavaEuroopanLiikenteestä (OPEL) kanssa. Laadussa on selvä ero, jos sen on tehnyt motivoitunut japski tai sitten krapulainen hällä-väliä britti"asentaja".
Nissaninkin laatu lähti laskemaan kun se myytiin "renooooon"-talliin. Ainoa japanilaiseen laatuun viittaava merkki on Saturnusta muistuttava Nissan-logo keulassa, joskus myös perässäkin.
Ranskalaiset voisivat keskittyä tekemään ranskalaisia perunoita, patonkeja ja niitä viinejäänkin.
€Nissaneilla ei ole muuta arvoa kuin rautaromun arvo ja sekin on aika vähäinen kun ruoste syönyt suuren osan painosta pois. SJN-sarjanumerolla varustetut Nissanit ovat näitä €Nissaneita, JN-alkuiset ovat Jaappanissa tehtyjä luotettavia kultakimpaleita, joista kannattaa pitää kaksin käsin kiinni. :-)
- huonoista huonoimmat
Toi Ooppelin juttu pitää kyllä paikkaansa. Vanhaa Ooppelia ei yksikään autoliike halua pihalleen, niitä lojuu siellä takapihoilla jo ihan tarpeeksi. Niitä romuja kun ei kukaan osta muuta kuin lähes ilmaiseksi.
Mullakin oli Ooppeli. Kävin sitä aikoinaan vaihdattamassa niin Toyotan mies olis antanut siitä pari tonnia markoissa, sano että meillä on näitä kyllä lojumassa tuolla jo sen verran paljon että ei voi kovin paljoa hyvittää.kaikissa merkeissä hinta puoliintuu 3-5 vuodessa varsinkin runsailla kilometreillä ym. Itsellä juuri se vika japsi-Allu eli JN ja on aivan huippuvehje ja parasta, mitä sai 2002 kun latoi 10000e käteistä tiskiin. Olis ollut vaihtoehtona Fordin focusta ja Volkkarin Golfia ja Mitsun Carismaa, yksikään ei kestänyt vertailua, kun laski asioita yhteen ja otti selvää vikalistoista ja jälleenmyyntiarvoista. Päiväkään en ole rakasta Alluani katunut ja se on niin hyvä, että kääntyy vielä katsomaan taakseen kuin rakasta tyttöystäväänsä, kun sen joutuu jättämään parkkikselle, sillä tämä auto ei jätä, varsinkaan tielle, jos sen hoitaa hyvin ja vilkaisee sen perään, milloin on uusien öljyjen ja jarrupalojen aika, ei voi huolettomampaa paljon löytää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1364035- 881982
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151861Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi571487Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541442Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1331385VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu991312- 741206
- 941067
- 691053