Tallinnaan syyskuussa kylpylä mini lomalle..

Matkailija123

Hei!

Suunnitelmissa ois lähteä kylpylälomalle Tallinnaan nyt syyskuussa pe-su jaksoksi. Mikä on paras kylpylä? Millä toimistolla on edullisimmat tarjoukset? Entä mikä laiva sinne on paras.? Haluan yöpyä molemmat yöt Tallinnassa.

Kiitos jo etukäteen jos joku viitsii vastata.

9

8341

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kalev Spa ja
      • mammamummeli

        tykkääkö ihmiset tosiaan vielä kylpylöistä ja kui ihmiset pitää uimahallia kylpylänä? en menisi kalev spahan vaikka maksettaisiin (olen kerran käynyt). jos aikoo kylpylään, niin eikö kannattaisi mennä kunnon kylpylään. no, mielipiteensä kullakin.


    • Mennään uudestaankin

      Olimme juuri ihanan vl:n Kalev Spassa todeten, että olipa hyvä ja onnistunut kokemus. Allasosasto oli todella hyvä ja monipuolinen. Aamu-uinti (kilometri) meni mukavasti 8-rataisessa 50 metrin altaassa, oli yllättävän hyvin tilaa. Päivällä oli mukava kierrellä muistaakseni 6 eri porealtaassa ja saunoissa. Saunoista lisäplussa, että oli myös allasalueella ns. uikkarisaunat eli perheenjäsenet saivat yhdessä lämmitellä välillä. Luonnollisesti suihkutiloissa oli ns. tavalliset saunat sukupuolten mukaan. Liukumäet jäivät kokeilematta, mutta näyttivät pitkiltä ja jännittäviltä. Aamiainen oli monipuolinen ja tarjoilu toimi klo 11.00 asti, mukava yllätys, että raasteissa ja lämpimässä tarjoilussa oli pientä vaihtelua eri aamuina, esimerkiksi lihapullat ja kananuggetit sekä paistetut kesäkurpitsaviipaleet ja tomaattipuoliskot vuorottelivat. Henkilökunta oli ystävällistä ja palveli hyvin. Vinkkinä sellainen asia, että mikäli tupakoi tai haluaa muuten rauhallisemman ja paremman maiseman, niin huone kannattaa varata n. 10e/vrk lisämaksusta 5. krs:sta (ylin krs) , jossa sijaitsee parvekkeelliset huoneet. Menemme paikkaan talven aikana uudestaan. Sijainti on myös hyvä; kävelyetäisyys Vanhan Kaupungin iloihin ( esim. intial. Elevant-ravintolaan).

      • faerieeee

        Kalev Spa on hyvä vaihtoehto jos on liikenteessä lapsien kanssa, mutta muuten en suosittele. Kalev Span allasosasto muistuttaa hyvin paljon uimahallia eikä siellä ole sellaisia löhöilyaltaita, kuin pari poreallasta. Lisäksi lattiat kylpylän puolella ovat ihan järkyttävän liukkaat, joten sinne pitää ainakin varata jotkut rantaläpykät tai crocsit. Itse en pitänyt myöskään siitä, että kylpyläosaston sisäilma oli hyvin viileää. Saunaan siirtyessä sai oikein palella ja hytistä siellä. Kalev Spa ei ole erinomainen vaihtoehto mikäli tarkoituksena on rentoutuminen ja lämminvesialtaissa lilluminen.

        Hotellin sijainti on eittämättä hyvä ja huoneet siistejä. Me varasimme matkamme Viking Linen kautta ja saimme parvekkeellisen huoneen ilman mitään lisämaksuja. Huoneet Kalev Spassa olivat siistit ja hyvällä maulla sisustetut. Tunnelma huoneissa oli oikein kotoisa ja parveke oli mukava.

        Jos on hakemassa perinteistä kylpylälomaa, ja on lähdössä matkaan aikuisten kesken niin suosittelisin Tallink Spa & Conferencea. Siellä on oikeaa kylpylätunnelmaa ja allasosasto on aivan ihana. Allasosastolla saa löhöillä porealtaassa ja tilata juomaakin suoraan altaaseen (jogurtti smoothiet olivat ihania!). Allasosastolla sisäilma on lämmintä eikä siellä tarvitse palella. Vesi on jokaisessa altaassa varmaan 30 asteen pintaan eli lämmintä. Saunaosasto oli ihana. Saunoja oli useita ja niihin mentiin kylpylän puolelta. Saunat olivat sekasaunoja ja niissä pidettiin uikkarit päällä. Mielestäni järjestely oli mukava, koska kylpylöissä joutuu yleensä aina saunomaan yksin jos lähtee matkaan vaikkapa poikaystävän kanssa.

        Tallink Spa & Conferencen sijainti ei ole yhtä hyvä kuin Kalev Spalla, mutta satamaan ja keskustaan on sieltäkin lyhyt matka. Spa & Conference sijaitsee aivan satamassa, Sadamarketin takana. Huoneiden sisustuksessa käytetyt värit olivat hieman erikoisia ja kokolattiamatto oli ruma. Yleisilmeeltään huoneet olivat kuitenkin ihan mukavat ja siistit. Meillä oli huoneessa pieni parveke ja näkymä kylpyläosaston ulkoaltaalle.

        Tallinnaan on avattu myös uusi kylpylähotelli, Meriton Conference & Spa. Tarkoituksena olisi varmaan syyskuussa suunnata itse testaamaan kyseinen hotelli.


      • faerieee
        faerieeee kirjoitti:

        Kalev Spa on hyvä vaihtoehto jos on liikenteessä lapsien kanssa, mutta muuten en suosittele. Kalev Span allasosasto muistuttaa hyvin paljon uimahallia eikä siellä ole sellaisia löhöilyaltaita, kuin pari poreallasta. Lisäksi lattiat kylpylän puolella ovat ihan järkyttävän liukkaat, joten sinne pitää ainakin varata jotkut rantaläpykät tai crocsit. Itse en pitänyt myöskään siitä, että kylpyläosaston sisäilma oli hyvin viileää. Saunaan siirtyessä sai oikein palella ja hytistä siellä. Kalev Spa ei ole erinomainen vaihtoehto mikäli tarkoituksena on rentoutuminen ja lämminvesialtaissa lilluminen.

        Hotellin sijainti on eittämättä hyvä ja huoneet siistejä. Me varasimme matkamme Viking Linen kautta ja saimme parvekkeellisen huoneen ilman mitään lisämaksuja. Huoneet Kalev Spassa olivat siistit ja hyvällä maulla sisustetut. Tunnelma huoneissa oli oikein kotoisa ja parveke oli mukava.

        Jos on hakemassa perinteistä kylpylälomaa, ja on lähdössä matkaan aikuisten kesken niin suosittelisin Tallink Spa & Conferencea. Siellä on oikeaa kylpylätunnelmaa ja allasosasto on aivan ihana. Allasosastolla saa löhöillä porealtaassa ja tilata juomaakin suoraan altaaseen (jogurtti smoothiet olivat ihania!). Allasosastolla sisäilma on lämmintä eikä siellä tarvitse palella. Vesi on jokaisessa altaassa varmaan 30 asteen pintaan eli lämmintä. Saunaosasto oli ihana. Saunoja oli useita ja niihin mentiin kylpylän puolelta. Saunat olivat sekasaunoja ja niissä pidettiin uikkarit päällä. Mielestäni järjestely oli mukava, koska kylpylöissä joutuu yleensä aina saunomaan yksin jos lähtee matkaan vaikkapa poikaystävän kanssa.

        Tallink Spa & Conferencen sijainti ei ole yhtä hyvä kuin Kalev Spalla, mutta satamaan ja keskustaan on sieltäkin lyhyt matka. Spa & Conference sijaitsee aivan satamassa, Sadamarketin takana. Huoneiden sisustuksessa käytetyt värit olivat hieman erikoisia ja kokolattiamatto oli ruma. Yleisilmeeltään huoneet olivat kuitenkin ihan mukavat ja siistit. Meillä oli huoneessa pieni parveke ja näkymä kylpyläosaston ulkoaltaalle.

        Tallinnaan on avattu myös uusi kylpylähotelli, Meriton Conference & Spa. Tarkoituksena olisi varmaan syyskuussa suunnata itse testaamaan kyseinen hotelli.

        Unohtui vielä tuosta viestistä... Suosittelen varaamaan hotellimatkan suoraan varustamon kautta, jonka olen itse todennut huomattavasti halvemmaksi kuin matkatoimistosta varaamisen. Viking Linen hinnat ovat varmaan kaikista halvimpia tällä hetkellä ja heidän hotellivalikoimansa on suuri. Viking Line tarjoaa myös runsaasti hotellitarjouksia etenkin jos liittyy Viking Clubiin (täysin ilmaista eikä velvoita mihinkään). Tallinkin kautta saa myös varattua hotellimatkoja Tallinnaan, mutta hinnat ovat hieman korkeampia. Tallink luonnollisesti myy matkoja mm. Tallink Spa & Conference hotelliin.

        Pari vuotta sitten olimme tosiaan tuolla Tallinkin hotellissa ja silloin yhden yön matka maksoi 120 euroa kahdelta (sis. laivamatkat ja hotellin). Kalev Spassa olimme viime syksynä 2 yötä ja matka kahdelta maksoi matkoineen 180 euroa. Sekä Tallinkin, että Viking Linen nettisivuilla on ilmoitettu hotellihinnat kätevissä taulukoissa ja hinta sisältää yöpymisen hotellissa sekä laivamatkat.


      • Myös Tervise Paradiseen
        faerieeee kirjoitti:

        Kalev Spa on hyvä vaihtoehto jos on liikenteessä lapsien kanssa, mutta muuten en suosittele. Kalev Span allasosasto muistuttaa hyvin paljon uimahallia eikä siellä ole sellaisia löhöilyaltaita, kuin pari poreallasta. Lisäksi lattiat kylpylän puolella ovat ihan järkyttävän liukkaat, joten sinne pitää ainakin varata jotkut rantaläpykät tai crocsit. Itse en pitänyt myöskään siitä, että kylpyläosaston sisäilma oli hyvin viileää. Saunaan siirtyessä sai oikein palella ja hytistä siellä. Kalev Spa ei ole erinomainen vaihtoehto mikäli tarkoituksena on rentoutuminen ja lämminvesialtaissa lilluminen.

        Hotellin sijainti on eittämättä hyvä ja huoneet siistejä. Me varasimme matkamme Viking Linen kautta ja saimme parvekkeellisen huoneen ilman mitään lisämaksuja. Huoneet Kalev Spassa olivat siistit ja hyvällä maulla sisustetut. Tunnelma huoneissa oli oikein kotoisa ja parveke oli mukava.

        Jos on hakemassa perinteistä kylpylälomaa, ja on lähdössä matkaan aikuisten kesken niin suosittelisin Tallink Spa & Conferencea. Siellä on oikeaa kylpylätunnelmaa ja allasosasto on aivan ihana. Allasosastolla saa löhöillä porealtaassa ja tilata juomaakin suoraan altaaseen (jogurtti smoothiet olivat ihania!). Allasosastolla sisäilma on lämmintä eikä siellä tarvitse palella. Vesi on jokaisessa altaassa varmaan 30 asteen pintaan eli lämmintä. Saunaosasto oli ihana. Saunoja oli useita ja niihin mentiin kylpylän puolelta. Saunat olivat sekasaunoja ja niissä pidettiin uikkarit päällä. Mielestäni järjestely oli mukava, koska kylpylöissä joutuu yleensä aina saunomaan yksin jos lähtee matkaan vaikkapa poikaystävän kanssa.

        Tallink Spa & Conferencen sijainti ei ole yhtä hyvä kuin Kalev Spalla, mutta satamaan ja keskustaan on sieltäkin lyhyt matka. Spa & Conference sijaitsee aivan satamassa, Sadamarketin takana. Huoneiden sisustuksessa käytetyt värit olivat hieman erikoisia ja kokolattiamatto oli ruma. Yleisilmeeltään huoneet olivat kuitenkin ihan mukavat ja siistit. Meillä oli huoneessa pieni parveke ja näkymä kylpyläosaston ulkoaltaalle.

        Tallinnaan on avattu myös uusi kylpylähotelli, Meriton Conference & Spa. Tarkoituksena olisi varmaan syyskuussa suunnata itse testaamaan kyseinen hotelli.

        Olemme käyttäneet nyt pari kertaa Eckeröä matkoihin ja ottaneet majoituksen booking.com:n kautta, jolloin aina on ollut hyviä tarjouksia, joista valita Halvimmat huonehinnat olleet 30 euroa /2 henkilöä). Matkat tulee "kuluitta", jos on hankkinut liput esimerkiksi ostoksia hyödyntämällä.
        Tuosta Kalev Span kylmyydestä olisin kyllä enemmän sitä mieltä, että oli ihan lämmin; nautimme uikkareissa välipalaa altaiden välillä. Sisälämpötila oli mittarin mukaan 28 astetta, katsoimme asian huviksemme, ja ajattelimme vielä, että kiva, kun on ns. Etelän lämpö sisällä. Asiaan voi vaikuttaa, että olen tottunut uimahallien kylmyyteen, jolloin tämä lämpö tuntui jo mukavalta. Uima-altaan lämpötila on 27 astetta, ja porealtaiden, joissa me kyllä vietimme ihan pitkänkin ajan löhöilemässä, lämpötila oli n.35 astetta. Näimme joillakin olevan pyyhkeet tai kylpytakit mukana.
        Tuo lattian liukkaus on kyllä harmi, ja jostain syystä se on yleistä muuallakin vastaavissa paikoissa. Itse käytän kumitossuja tämän vuoksi, ja ne auttavat.
        Viihtyvyys on myös sellainen vähemmän panostettu alue, joitain viherkasveja lisäämällä tätä puolta voisi kyllä lisätä. Toki on varmaan painotuseroja, mitä pitää hyvänä ja mikä toimii. Meillä reissuissa painottuu paljon hyvä ruoka ja juoma= viihteellä, joten ns. uimahallipalveluinen -tyyli sopii meille hyvin. Itse en paljon käy sen takia ns. puhtaasti kylpylöissä, koska niissä ei useinkaan ole edes 25metrin saati 50metrin mittaista allasta, jossa on todellinen uintimahdollisuus. Sanon tämän lievästi liikuntarajoitteisena, jolloin kiinnitän huomion siihen, että minua ei esim. tönitä tai kukaan "syöksyuimari" ei ui päälleni (riittävästi tilaa).

        Kiva kuulla muista Tallinnan tai lähialueen kylpylöistä. Keväällä olimme Pärnun Tervise Paradisessa, joka oli mielestämme myös todella hyvä ja monipuolinen palveluiltaan.


    • Tallinnaan...
    • Masqa

      Hei,

      Itse kävin hiljan Tallink Spa & Conference kylpylässä..Sijaitsee aivan satamassa, hyvät saunat, allasbaari, ulkoallas yms..ja hintakaan ei ollut paha joten voi suositella

      Löysin vertailun Tallinnan kylpylöistä täältä http://www.parhaatmatkatarjoukset.com/kylpylaloma-tallinna-mita-vaihtoehtoja/

      Varata kannattaa suoraan varustamon tai hotels.comin sivuilta, hinta on silloin paaljon edullisempi kuin matkatoimiston

    • aktiiviloma

      Sivukysymyksenä pitää todeta, että mitä te oikein haette kylpylälomalta. Itse en pidä siitä, että vain lilluu kuumassa vedessä ja joku tuo drinkkejä. Tuntuu siltä kuin olisi nakki kasarissa :)

      Jokainen toki hakee eri asioita lomaltaan, mutta tämä kannattaa tuoda esille kommenteissa. Itse pidän aktiivisemmasta menosta.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      531
      5799
    2. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      102
      1976
    3. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      19
      1961
    4. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      108
      1767
    5. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      62
      1578
    6. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      28
      1577
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1335
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      59
      1194
    9. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      66
      1035
    10. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      1005
    Aihe