Tunnetut antrot snellun

opettajina

Lueskelin Snellun sivuja, ja totesin, että suurin osa henkilökunnasta on tunnettuja antroposofeja. Ei ole lainkaan ihme, että antroposofia elää ja voi hyvin tämänkin päivän steinerkoulussa. Hämmästyttävän pienet ovat myös piirit, sillä Kristiyhteisössä, Antroposofeissa ja steinerilaisissa firmoissa pyörii myös itsellenikin tuttuja naamoja vastuupaikoilla, samoin kuin koulujen hallinnossa...

10

267

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • steinerfaija ei kirj.

Jos kerran steinerin "opit" ovat kaikkien näiden takana, mikseivät kyseiset firmat ja yhteisöt voisi olla kiinnostavia samojen henkilöiden mielestä?

Eikä sekään yllätä, että steinerkoulujen avainhenkilöissä on antroposofeja tai muita steinerhihhuleita.

Voi olla, etten uskoisi itsekään, ettei steinerkoulussa aivopestä oppilaista antroja, jos en itse olisi avainpaikalta nähnyt, ettei niin käy... Paperilla ja vielä villillä mielikuvituksella varustettuna asiat voivat näyttää hirveän suurelta, kansainväliseltä lahkoilulta.

Sitten käytännössä huomaa, etteivät ne antrot ja kristiuskovaiset ole yhtään sen hullumpia kuin evlut-kirkkolaisetkaan. Siis ateistin näkökulmasta ;o)

• että samat

henkilöt pyörivät kaikkialla - luullen itseään todella tärkeiksi. He ja steinerilaisuus pelastavat tämän maailman,. Onkohan kyse jostain ...häiriötilasta?

• steinerfaija ei kirj.
        että samat kirjoitti:

henkilöt pyörivät kaikkialla - luullen itseään todella tärkeiksi. He ja steinerilaisuus pelastavat tämän maailman,. Onkohan kyse jostain ...häiriötilasta?

Ei kai kukaan missään järjestössä, vapaahtoistyössä ollut voi pitää itseään kovin tärkeänä? Kannattaa joskus itse kokeilla jossain oman kokemuspiirisi jutuissa tehdä vähän jotain niin huomaat kyllä, ettei siinä juuri hohtoa ole...

Onhan niitä aina sellaisiakin, jotka luulevat jonkun yhdistyksen tai vastaavan puheenjohtajina olevansa hirvittävän tärkeitä. Normijamppa tajuaa, että on vaan saanut paskan nakin. En ole huomannut steinerkoulun parissa sen enempää valtajuoppoja kuin muissakaan yhteisöissä. Ainahan niitä on, mutta harvemmin pysyvät kovin kauaa avainpaikoilla.

• tapasin
        steinerfaija ei kirj. kirjoitti:

Ei kai kukaan missään järjestössä, vapaahtoistyössä ollut voi pitää itseään kovin tärkeänä? Kannattaa joskus itse kokeilla jossain oman kokemuspiirisi jutuissa tehdä vähän jotain niin huomaat kyllä, ettei siinä juuri hohtoa ole...

Onhan niitä aina sellaisiakin, jotka luulevat jonkun yhdistyksen tai vastaavan puheenjohtajina olevansa hirvittävän tärkeitä. Normijamppa tajuaa, että on vaan saanut paskan nakin. En ole huomannut steinerkoulun parissa sen enempää valtajuoppoja kuin muissakaan yhteisöissä. Ainahan niitä on, mutta harvemmin pysyvät kovin kauaa avainpaikoilla.

Hyvin merkittävien ihmisten inkarnaatioita. Oli jopa jälleensyntynyt Steiner itse. Hauskinta tässä oli se, että miksihän inkarnaatiot oli edellisessä elämässään ollut aina niin merkittävissä asemissa. Miksei kukaan tuntunut olevan aikaisemmassa elämässä ihan vaan tavallinen ihminen...

• Mika el Toro

Ateisti ei sano, että ei ole Jumalaa, vaan hän sanoo, ettei tiedä mitä tarkoitat Jumalalla.
        (Charles Bradlaugh)

• tapasin kirjoitti:

Hyvin merkittävien ihmisten inkarnaatioita. Oli jopa jälleensyntynyt Steiner itse. Hauskinta tässä oli se, että miksihän inkarnaatiot oli edellisessä elämässään ollut aina niin merkittävissä asemissa. Miksei kukaan tuntunut olevan aikaisemmassa elämässä ihan vaan tavallinen ihminen...

Siinä ei voi olla kuin kaksi selitystä. Joko tällä "inkarnaatiolla" tarkoitetaan jotain muuta kuin kirjaimellista jälleensyntymää, eli että tunnetaan hengenheimolaisuuttaa tätä kuuluisuutta kohtaan, jolloin termi on aika harhaanjohtava. Tai sitten nämä inkarnoituneet "merkkihenkilöt" ovat vähän KUKKUU!

• tarkoittaa
        Steinerfaija kirjoitti:

Siinä ei voi olla kuin kaksi selitystä. Joko tällä "inkarnaatiolla" tarkoitetaan jotain muuta kuin kirjaimellista jälleensyntymää, eli että tunnetaan hengenheimolaisuuttaa tätä kuuluisuutta kohtaan, jolloin termi on aika harhaanjohtava. Tai sitten nämä inkarnoituneet "merkkihenkilöt" ovat vähän KUKKUU!

Sananmukaisesti lihaksi tuleminen. Eli mikäli steinerfaijan teoriaan on uskominen, niin kyseiset henkilöt ovat hieman KUKKUU!

Minulle selvisi steinerkoulun taustalta siinä määrin omasta maailmankatsomuksestani poikkeavia asioita ja kasvatusoppia, että en halua olla koko paikan kanssa enää missään tekemisissä.

• heistä

ovat tunnettuja ja millä tavalla?

• heistä

ovat tunnettuja ja millä tavalla?

• sivuilta ja totea

Mikäli et itse satu kyseisiä henkilöitä tuntemaan, niin googleta. Varsin monen kohdalla hakutulokset johtavat antroposofisen liiton, tai muun antroyhteisön sivulle...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista

ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv
      Maailman menoa
      410
      3146
    2. Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle

Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,
      Maailman menoa
      1
      2309
    3. Sanna on pakottaja, domina

Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k
      Maailman menoa
      67
      2283
    4. Skodan hankintaan painostaminen toi potkut

Kylläpä on kovat keinot käytössä, kun on yritetty pakottaa hankkimaan Skoda painostuskeinoilla. Kyllä valinnan pitää oll
      Skoda
      20
      1950
    5. Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua

Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle
      Maailman menoa
      176
      1467
    6. Kokoomus on Suomen kommunistisin puolue

"Hallituksessa on erimielisyyttä siitä, kuinka suuri osa veronkiristyksestä hyvitetään datakeskuksille uudella erillisel
      Maailman menoa
      9
      1333
    7. Sukupuolen merkitys elämässäsi?

Jäin tuossa toista ketjua lukiessani miettimään seuraavaa ... Kuinka paljon koet sukupuolesi vaikuttavan/vaikuttaneen el
      Sinkut
      201
      1129
    8. Kyllä minua hävettää nainen tämä tilanne

niin kuin se teki silloin aiemminkin. Monellakin tasolla ei minulta sopivaa. Herätät minussa vain niin vahvoja tunteita,
      Ikävä
      44
      1036
    9. Nainen rakas

Mulle on alkanut tulla sellainen olo että meistä tulee ehkä pariskunta vielä 😌
      Ikävä
      90
      931
    10. Iltalehden evästeasetukset

No nyt pomppas! Avasin Iltalehden sivut ja niin kuin silloin tällöin sattuu, sivusto kysyi evästeasetuksia, joihin ylee
      Maailman menoa
      101
      892
    Aihe