Tunnetut antrot snellun

opettajina

Lueskelin Snellun sivuja, ja totesin, että suurin osa henkilökunnasta on tunnettuja antroposofeja. Ei ole lainkaan ihme, että antroposofia elää ja voi hyvin tämänkin päivän steinerkoulussa. Hämmästyttävän pienet ovat myös piirit, sillä Kristiyhteisössä, Antroposofeissa ja steinerilaisissa firmoissa pyörii myös itsellenikin tuttuja naamoja vastuupaikoilla, samoin kuin koulujen hallinnossa...

10

242

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • steinerfaija ei kirj.

Jos kerran steinerin "opit" ovat kaikkien näiden takana, mikseivät kyseiset firmat ja yhteisöt voisi olla kiinnostavia samojen henkilöiden mielestä?

Eikä sekään yllätä, että steinerkoulujen avainhenkilöissä on antroposofeja tai muita steinerhihhuleita.

Voi olla, etten uskoisi itsekään, ettei steinerkoulussa aivopestä oppilaista antroja, jos en itse olisi avainpaikalta nähnyt, ettei niin käy... Paperilla ja vielä villillä mielikuvituksella varustettuna asiat voivat näyttää hirveän suurelta, kansainväliseltä lahkoilulta.

Sitten käytännössä huomaa, etteivät ne antrot ja kristiuskovaiset ole yhtään sen hullumpia kuin evlut-kirkkolaisetkaan. Siis ateistin näkökulmasta ;o)

• että samat

henkilöt pyörivät kaikkialla - luullen itseään todella tärkeiksi. He ja steinerilaisuus pelastavat tämän maailman,. Onkohan kyse jostain ...häiriötilasta?

• steinerfaija ei kirj.
        että samat kirjoitti:

henkilöt pyörivät kaikkialla - luullen itseään todella tärkeiksi. He ja steinerilaisuus pelastavat tämän maailman,. Onkohan kyse jostain ...häiriötilasta?

Ei kai kukaan missään järjestössä, vapaahtoistyössä ollut voi pitää itseään kovin tärkeänä? Kannattaa joskus itse kokeilla jossain oman kokemuspiirisi jutuissa tehdä vähän jotain niin huomaat kyllä, ettei siinä juuri hohtoa ole...

Onhan niitä aina sellaisiakin, jotka luulevat jonkun yhdistyksen tai vastaavan puheenjohtajina olevansa hirvittävän tärkeitä. Normijamppa tajuaa, että on vaan saanut paskan nakin. En ole huomannut steinerkoulun parissa sen enempää valtajuoppoja kuin muissakaan yhteisöissä. Ainahan niitä on, mutta harvemmin pysyvät kovin kauaa avainpaikoilla.

• tapasin
        steinerfaija ei kirj. kirjoitti:

Ei kai kukaan missään järjestössä, vapaahtoistyössä ollut voi pitää itseään kovin tärkeänä? Kannattaa joskus itse kokeilla jossain oman kokemuspiirisi jutuissa tehdä vähän jotain niin huomaat kyllä, ettei siinä juuri hohtoa ole...

Onhan niitä aina sellaisiakin, jotka luulevat jonkun yhdistyksen tai vastaavan puheenjohtajina olevansa hirvittävän tärkeitä. Normijamppa tajuaa, että on vaan saanut paskan nakin. En ole huomannut steinerkoulun parissa sen enempää valtajuoppoja kuin muissakaan yhteisöissä. Ainahan niitä on, mutta harvemmin pysyvät kovin kauaa avainpaikoilla.

Hyvin merkittävien ihmisten inkarnaatioita. Oli jopa jälleensyntynyt Steiner itse. Hauskinta tässä oli se, että miksihän inkarnaatiot oli edellisessä elämässään ollut aina niin merkittävissä asemissa. Miksei kukaan tuntunut olevan aikaisemmassa elämässä ihan vaan tavallinen ihminen...

• Mika el Toro

Ateisti ei sano, että ei ole Jumalaa, vaan hän sanoo, ettei tiedä mitä tarkoitat Jumalalla.
        (Charles Bradlaugh)

• tapasin kirjoitti:

Hyvin merkittävien ihmisten inkarnaatioita. Oli jopa jälleensyntynyt Steiner itse. Hauskinta tässä oli se, että miksihän inkarnaatiot oli edellisessä elämässään ollut aina niin merkittävissä asemissa. Miksei kukaan tuntunut olevan aikaisemmassa elämässä ihan vaan tavallinen ihminen...

Siinä ei voi olla kuin kaksi selitystä. Joko tällä "inkarnaatiolla" tarkoitetaan jotain muuta kuin kirjaimellista jälleensyntymää, eli että tunnetaan hengenheimolaisuuttaa tätä kuuluisuutta kohtaan, jolloin termi on aika harhaanjohtava. Tai sitten nämä inkarnoituneet "merkkihenkilöt" ovat vähän KUKKUU!

• tarkoittaa
        Steinerfaija kirjoitti:

Siinä ei voi olla kuin kaksi selitystä. Joko tällä "inkarnaatiolla" tarkoitetaan jotain muuta kuin kirjaimellista jälleensyntymää, eli että tunnetaan hengenheimolaisuuttaa tätä kuuluisuutta kohtaan, jolloin termi on aika harhaanjohtava. Tai sitten nämä inkarnoituneet "merkkihenkilöt" ovat vähän KUKKUU!

Sananmukaisesti lihaksi tuleminen. Eli mikäli steinerfaijan teoriaan on uskominen, niin kyseiset henkilöt ovat hieman KUKKUU!

Minulle selvisi steinerkoulun taustalta siinä määrin omasta maailmankatsomuksestani poikkeavia asioita ja kasvatusoppia, että en halua olla koko paikan kanssa enää missään tekemisissä.

• heistä

ovat tunnettuja ja millä tavalla?

• heistä

ovat tunnettuja ja millä tavalla?

• sivuilta ja totea

Mikäli et itse satu kyseisiä henkilöitä tuntemaan, niin googleta. Varsin monen kohdalla hakutulokset johtavat antroposofisen liiton, tai muun antroyhteisön sivulle...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      102
      4537
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      383
      1334
    3. Missä mustasusi on?

Suden aloituksia ei ole näkynyt moneen päivään.
      Ikävä
      186
      1052
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      109
      1042
    5. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      86
      940
    6. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      47
      901
    7. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      64
      891
    8. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      64
      866
    9. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      11
      862
    10. Onko se niin

Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta
      Ikävä
      64
      826
    Aihe