Living and working in canada

Adelheidd

Heipp! mulla on ainaki 101 kysymystä vähän kaikenlaisista jutskista.

Jos joku on asunut kanadassa tai osaa muuten kertoa 100 % varmaa tietoa niin antaa tulla vaan.

Eli miten eläminen Kanadassa (Vancouver), onko kalliit vuokrat, ruuoat?
Miten työpaikan laita? Löytyykö helposti? Miten olette itse järjestäneet muutto asiat? Mistä etsitte asuntoa tai mitä kautta sen saitte? Entäpä oleskelu lupa maassa? olen suunnitellu lähteväni vuodeksi kanadaan "oleskelemaan" eli asumaan ja elämään. millaiset luvat pitää hankkia, mistä ne saa ja paljonko maksaa? Entäpä pankkikortit/tilit? Voiko tavallisen visa electronin kanssa mennä Kanadaan vai pitääkö sitten hommata jokin uusi tili Kanadaan ?

Olisi erittäin kiva kuulla kokemuksia käytännön asioista kanadassa, ja jos joku tietää jotakin järkevää blogia niin sellaisetkin kiinnostaa.

Kiitos! (:

3

681

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • in canada

      en ole asunut vanissa, joten vuokrista en tiedä sanoa. lue vanin graiglistaa ja seuraa hintoja siellä.
      ruoka on halvempaa kuin suomessa, ravintolassakin raskii syödä usein.
      työpaikan saanti itsestä kiinni.
      muuttoasia järjestyi, kun ei otettu mukaan kuin omat vaatteet. kirppareilta löytyy halvalla kaikkea, mitä tarvitsee, eikä tarvi itseään kipeäksi maksaa. mitä niitä romuja tänne suomesta kannattaa raahata, pyh.
      ei tänne pääse oleskelemaan loppumattomiin. turistina saa olla kolme kk, mutta töihintuloon pitää olla työlupa. työlupaa et saa, ellei sinulla ole työpaikka valmiina. ja nykyään riippuu alasta, saatko työlupaa. lääkäreillä saattaa olla mahiksia...ja hoitsuilla. ehkä joitakin muitakin aloja vielä on...
      suomalaisella pankkikortilla et pärjää, ellei sulla ole visaa. mulla on visa electron ja sillä ei tee mitään. hommasin paikallisesta pankista tilin, jonne palkka juoksee, kun se erikseen sovittiin työpaikan kanssa. tavallisesti shekki annetaan käteen. pankkitiliä et saa ihan noin vaan. pitää olla täppiä laittaa tilille alkuun, olikohan peräti tonni. mutta sitten homma toimii. ei se ihan samallalailla toimi kuin suomessa, mutta kohtuudella. oman pankin automaatista nosto ilmaista, mutta muista maksullista. pankkikortilla voi maksaa pienetkin ostokset. klikoita silti tarvitsee aina. tippiä ja linjureita varten esim. ja ehkä jokunen lati jonkun lippalakkiin.
      valkeniko yhtään?

    • ...nojohan

      ...onnea matkaan, jos lahdet tuolla "oleskelemaan" asenteella. Heittavat sinut rajalla seuravaan lentokoneeseen ja takaisin. Sinun laskuun tietty.

      • vancitygirl

        hei!

        Olen ollut opiskelemassa kouluni kautta 6kk Vancouverissa 07-08. Kanadaan tosiaan pitää anoa työlupa, maahanmuuttolupa tai kansalaisuus mikäli haluat oleskella maassa. Turistina voit olla ilman mitään lupia, mutta tullissa kysyvät paluulipun perään. Eli sinulla täytyy olla todiste siitä, milloin lähdet maasta pois. Hengailemaan on vaikea jäädä laillisesti. Lisätietoa löydät esim Googlettamalla immigration Canada tms. Ota ensin selvää, miten voit oleskella maassa laillisesti, vasta sitten kannattaa haaveilla muista asioista ettei tule pettymyksiä...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1184
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1016
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      50
      701
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      700
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      674
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      660
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      614
    9. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      602
    10. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      35
      585
    Aihe