Rj45:sen kytkentä

Kiits

Onko ok kytkeä rj45 kaapeli virta päällä olevaan modeemiin ja käynnissä olevaan kannettavaan? Vai pitääkö olla molemmat vehkeet virta pois-tilassa ennen kuin kytkee tai irrottaa rj45:sen?

13

522

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pentti.

rj45 kaapelin voi huoletta irroittaa sekä laittaa kiinni vaikka modeemissa tai tietokoneessa olisi virta päällä.

• Kiits

Toivottavasti on varma tieto ettei simahda mikään :D Ethernet kaapeli oli kai se kaapeli jota ei saanut noin käsitellä. Tack ska ni ha.

• furttenberg
        Kiits kirjoitti:

Toivottavasti on varma tieto ettei simahda mikään :D Ethernet kaapeli oli kai se kaapeli jota ei saanut noin käsitellä. Tack ska ni ha.

sitten kun kärähti, turha niitä virta päällä on kiinni laittaa, jos tulee särki siks ettei jaksa vajaata minuuttia odottaa kun sammuu ja käynnistyy niin täytyy olla pätäkkää myös perstaskussa.

• Kiits
        furttenberg kirjoitti:

sitten kun kärähti, turha niitä virta päällä on kiinni laittaa, jos tulee särki siks ettei jaksa vajaata minuuttia odottaa kun sammuu ja käynnistyy niin täytyy olla pätäkkää myös perstaskussa.

No jospa mulla on modeemi ja tietokone päällä, ja olen wlanilla verkossa. Sitten pitää tehdä joku säätöhomma (modeemin asetuksiin esim.) joten haluan ottaa verkkoyhteyden kaapelilla wlanin sijaan.
        Sammutan siis modeemin ja tietokoneen, kytken rj45:sen ja käynnistän taas molemmat vehkeet. Menee kauemmin kuin vajaa minuutti mun kellon mukaan.

Onko muut samaa mieltä tästä? Mä olen koko tietokonehistoriani käyttänyt konetta wlanilla miinus kaks kertaa joten ei ole tästä oikein tietoa.

• kaapeli...
        Kiits kirjoitti:

RJ45 on tarkkaanotaen se liitin ja se kaapeli on ethernet kaapeli, tunnetaan myös esim. UTP-kaapelina, CAT-5 kaapelina, parikaapelina yms.

Ja sen voi kytkeä vaikka molemmissa päissä laitteet ovat päällä.

• huomioon että
        Kiits kirjoitti:

rj45 kaapeli = Ethernet kaapeli.

• ...ihan...

...ok kytkeä, siinä kaapelissa ei kulje virtaa...

-Rr

• ongelmat

No se selittää monet nettiongelmat.

• ...miksi...
        ongelmat kirjoitti:

No se selittää monet nettiongelmat.

...ihmeessä siinä pitäisi virran kulkea? Voisitko kertoa minulle...

-Rr

• signaali kulkee
        ...miksi... kirjoitti:

...ihmeessä siinä pitäisi virran kulkea? Voisitko kertoa minulle...

-Rr

niin kyllä siinä kulkee virtaakin.
        Pientä, mutta kuitenkin.

• ...tokikin...
        signaali kulkee kirjoitti:

niin kyllä siinä kulkee virtaakin.
        Pientä, mutta kuitenkin.

...vaan ei sellaista määrää, jota tuossa kysyjä ja muutama torvelo 'virraksi' käsittävät...

-Rr

• Kiits
        ...tokikin... kirjoitti:

...vaan ei sellaista määrää, jota tuossa kysyjä ja muutama torvelo 'virraksi' käsittävät...

-Rr

En tunnustaudu torveloksi vaikken kaikkia termejä tunnekkaan:D
        Mä ymmärrän, että siinä kaapelissa kulkee dataa samalla lailla kuin usb-kaapelissakin, ja usb:tähän ei saa napata pois koneesta noin vaan..siksi kysyin. Ööh..ääh..YHYY! Kiitos.

• hieman...
        Kiits kirjoitti:

En tunnustaudu torveloksi vaikken kaikkia termejä tunnekkaan:D
        Mä ymmärrän, että siinä kaapelissa kulkee dataa samalla lailla kuin usb-kaapelissakin, ja usb:tähän ei saa napata pois koneesta noin vaan..siksi kysyin. Ööh..ääh..YHYY! Kiitos.

USB kaapelin voi napata koneesta irti ihan huoletta jos kaapelissa on printteri, webkamera tms. laite, mitään hajoamisvaaraa siitä ei ole. Ainoastaan USB muistien ja ulkoisten kovalevyjen kanssa laite pitää ensin "irroittaa" systeemistä käyttöjärjestelmän komennolla ja silloinkaan kyseessä ei ole mikään sähköinen laiterikkovaara vaan se että jos datan kirjoitus ulkoiselle muistilaitteelle on kesken saattaa kyseisen laitteen tiedostojärjestelmä seota = tiedostoja katoaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      974
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      812
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe