Voikohan tuota Femostonia puolittaa?? Siis murtaa tabletti puoliksi? Olen tosi herkkä kaikille sivuvaikutuksille, en halua lihoa, enkä turvotusta, enkä hiivaa, enkä sitä enkä tätä.... mutta jotain tarttis avuksi vaihtarioireisiin. Onko joku kokeillut puolittaa tuota? Onhan siitä puolikkaastakin varmasti jotain apua - tyyliin parempi ehkä sekin kuin ei mitään. Tämähän ei ole mikää ehkäisyvalmiste, että sen puolen 100%:sta tehoa tässä tapauksessa ei tarvitakaan. Mitä mieltä olette, siskot?
Femoston 1/10
6
1059
Vastaukset
- ellei ole,
niin en puolittaisi.
Voithan silti saada ne mahd.sivuvaikutukset siitä puolikkaastakin jos nyt yleensä saat- tai ei
Olen kyllä puolittanut muitakin tabletteja missä ei ole jakouurretta - esim. migreenilääkkeitä. Antibiootteja ei tietenkään saa puolittaa. Mutta tuollaisia lääkkeitä, joita käytetään johonkin OIREESEEN. Onhan siinä sitten vain puolet sitä vaikuttavaa ainetta, nääs.
- Anonyymi
tai ei kirjoitti:
Olen kyllä puolittanut muitakin tabletteja missä ei ole jakouurretta - esim. migreenilääkkeitä. Antibiootteja ei tietenkään saa puolittaa. Mutta tuollaisia lääkkeitä, joita käytetään johonkin OIREESEEN. Onhan siinä sitten vain puolet sitä vaikuttavaa ainetta, nääs.
Puolittamissa on se pulma, että tabletti sulaa ns väärässä paikassa suolistossa tai liian nopeasti jolloin hyötyä ei ole.
Tabetin " kuori" on tarkasti kehitetty niin,että " sulaminen: on optimaalinen ja oikeassa ajassa.
Vain ne tabletit joissa on jakoura,voi turvallisesti puolittaa.
- dolfina
Mulla ei ole koskaan ollut hormonikorvaushoitoa, enkä oikein tiedä, miten niitä otetaan, mutta sen tiedän, että jos näin normaalisti ottaa keltarauhashormonia tuon 10 mg sijasta 5 mg, niin siitä on helposti se seuraus, että vuoto alkaa ja sitten vuotaa vähän koko ajan, vaikka ei vielä olis vuotoaika, sitä sanotaan läpivuodoksi.
Toi 1/10 tarkottaa 1 mg estrogeeniä ja 10 mg dydrogesteronia. Mutta onko ne aineet molemmat samassa tabletissa yhtaikaa, vai otetaanko niitä niin, että estrogeeniä otetaan koko ajan ja progestiiniä parin viikon ajan estrogeenin kanssa yhtaikaa, vai otetaanko ensin estrogeeniä pari viikkoa ja sitten progestiiniä pari viikkoa? - eikö olis
parempi vaihtaa geeliin, niin sitä voisi annostella ihan niin vähän, kuin huvittaa. siihen voisi sitten liittää luonnollisen lugesteronin (keltarauhashormoonin)
- dolfina
Katsoin Lääkelaitoksen sivuilta, mitä siellä sanottiin annostuksesta. Musta tuntuu, että periaatteessa sen ensimmäisen jakson pelkät estrogeenitabletit vois puolittaa, mutta jos sen toisen jakson estrogeeni progestiini tabletin puolittaa, niin on kyllä pieni riski, ettei saakaan tarpeeksi progestiiniä kohdun suojaksi.
Ja jos taas sitä jälkimmäistä ei puolita, mutta ensimmäisen puolittaa, niin silloin sulla on jälkimmäisessä jaksossa enemmän estrogeeniä kuin ensimmäisessä ja sellainen pomppivuus voi tehdä rinnat kipeiksi.
"Femoston 1/10-valmisteet ovat jatkuvaan ja jaksottaiseen hoitoon tarkoitettuja hormonikorvausvalmisteita.
28-päiväisen hoitosyklin 14 ensimmäisen päivän aikana otetaan estradiolia sisältävä tabletti kerran päivässä. Seuraavien 14 päivän aikana otetaan yksi estradiolia ja dydrogesteronia sisältävä tabletti."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k313894- 412619
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut442584Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82375- 292208
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3032103- 381809
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461633Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t461498- 1411477