epilepsia narttu tiineenä mahdollisesti

kiinnostaa??

Asiallista tietoa kaipaan... eli minulla on epilepsia lääkityksellä oleva narttu, narttu saanut niin pieniä kohtauksia että jaloillaan pysyy mutta lääkitys aloitettu alle puoli vuotta sitten.
EILEN kun tulin kotiin niin koiraportti ja haassa oleva ovi oli auki ja uros koira niiiiiin tyytyväisenä kiimassa olevan nartun luona!
menen siiis nytten juttelemaan eläinlääkäriin mitä tehdään ja abortoidaan mahdolliset pennut jos sille tuntuu mutta onko kellään kokemuksia?
tai mitä seurauksia voi olla jos epilepsiaa sairastava synnyttää, epilepsia ei ole perityvä ja epilepsiaa sairastavat ihmisetkin voi synnyttää?

ja tämä ei ole mikään että haen hyväksyntää tai muuta asialle mutta kiinnostaa tietää.

pennut siis tuskin näkevät päivän valoa jos eläinlääkäri sitä mieltä on..

3

160

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jätetään nyt ne ihmisten rinnastamiset koiriin pois,kun on kyseessä kaksi eri lajia...

Mistä päättelet,ettei epilepsia ole periytyvää?Onko koirallesi todettu sekundaarinen epilepsia vai mistä tiedät ettei ole kyse primaari epilepsia,jolla on perinnöllinen alttius,vaika sen periytyvyyden kaavoja ei tarkoin tiedetä.Myös jollain roduilla on suurempi herkkyys siihen.

Hormoonitoiminnan vahva muutos saati yleensä penikoimiseen liittyvä nartun jonkin sortin stressi tuskin on hyväksi epilepsiaa sairastavalle.
      Myöskin se,että käyttää epilepsiaa sairastavaa koiraa jalostukseen on aika vastuutonta,eikä sitä suositella,sen mahdollisen periytyvyyden vuoksi.Varsinkin,kun ei edes tiedetä sen tarkkaa periytymiskaavaa.Yleensä suositellaan myös tietynlaisia rajoituksia epilepsiakoiran lähisuvunkin käyttöön.Esim.sisaruksien,tai yhdistelmien uusimisen ym.

• aloittaja

siiis koiran suvussa ei ole,ei sisaruksilla ei kenelläkään että tämä on ensimmäinen epilepsiaa sairastava mitä kasvattaja tutki asiaa ja papereita.
        enkä siis ole pentuja tekemässä, olen eristänyt nartun ja se on menossa kohdun poistoon joten eläpä ipita siellä..
        en riskeeraa narttuani, halusin vaan kuulla tästäa siasta kun en itse tiennyt.

• aloittaja kirjoitti:

siiis koiran suvussa ei ole,ei sisaruksilla ei kenelläkään että tämä on ensimmäinen epilepsiaa sairastava mitä kasvattaja tutki asiaa ja papereita.
        enkä siis ole pentuja tekemässä, olen eristänyt nartun ja se on menossa kohdun poistoon joten eläpä ipita siellä..
        en riskeeraa narttuani, halusin vaan kuulla tästäa siasta kun en itse tiennyt.

"Eläpä ipitä siellä..."

Ensin kysyit asiallisia vastauksia,mutta kun niitä saat,eivätkä ne ole ilmeisesti sitä mitä haluat,niin loppuu itseltäsi asiallinen kommunikointi,näemmä...

Mitä tuossa vastauksessa oli "ipittämistä"?
        Puhdasta faktatietoa,jota löydät itsekkin,jos vähänkään vauvaudut nettiä googlettamaan.Ja kannattaakin siirtyä pikemminkin siihen puoleen,jos itse ei kestä saada asiallisia vastauksia (mitkä ei ilmeisesti miellytä).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      19
      4983
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      127
      1575
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      101
      1450
    4. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      70
      1389
    5. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      328
      1309
    6. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      49
      1298
    7. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      72
      1200
    8. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      4
      1035
    9. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      86
      935
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      50
      928
    Aihe