Kysymys uskonnoista

vankilassa

Saako vankilassa saarnata kaikkien uskontojen edustajat? Muslimit, mormonit, jehovan todistajat, sceintologit jne.

7

333

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EI!

      EI!

    • Minusta vankiloihin ja sairaaloihin ym. pitäisi laskea vain sellaisten uskontokuntien edustajia joista on asiakkaita/vankeja siinä laitoksessa. Miksi laskea kaikki hengelliset helppoheikit rauhaa pilaamaan? Olin takavuosina muutaman päivän keskussairaalan sisätautiosastolla ja minulle riitti sairaalapappi mainiosti.

      • "uskonveli".

        "Moi sulo! en meinannut ensin tunnistaa sinua.Sitten tajusinkin että sinähän siellä kirjoittelet! Et ole laittanut kuvia galleriaasi? Oletko käynyt hengellisissä kokouksissa? Joko Rovaniemellä on ruska alkanut??
        Jumalan siunausta ja lähetän tuossa sinulle hengellistä musiikkia.ps. teppo laine on nimeni ja asun Hyvinkäällä nykyisin.Muistatko vielä minut?

        http://www.youtube.com/watch?v=fib0yE0P_bI


      • "uskonveli". kirjoitti:

        "Moi sulo! en meinannut ensin tunnistaa sinua.Sitten tajusinkin että sinähän siellä kirjoittelet! Et ole laittanut kuvia galleriaasi? Oletko käynyt hengellisissä kokouksissa? Joko Rovaniemellä on ruska alkanut??
        Jumalan siunausta ja lähetän tuossa sinulle hengellistä musiikkia.ps. teppo laine on nimeni ja asun Hyvinkäällä nykyisin.Muistatko vielä minut?

        http://www.youtube.com/watch?v=fib0yE0P_bI

        Ikävä kyllä olet erehtynyt henkilöstä. En tunne ketään sellaista jonka nimen mainitsit. Rovaniemen ruskasta en myöskään tiedä koska asun eteläsuomessa. Katsoin laittamasi linkin mutta tuntuu vieraalle koska me lestadiolaiset emme harrasta tuontyyppistä musiikkia.


      • ....
        Eslest kirjoitti:

        Ikävä kyllä olet erehtynyt henkilöstä. En tunne ketään sellaista jonka nimen mainitsit. Rovaniemen ruskasta en myöskään tiedä koska asun eteläsuomessa. Katsoin laittamasi linkin mutta tuntuu vieraalle koska me lestadiolaiset emme harrasta tuontyyppistä musiikkia.

        Olet sheriffinä lestadiolaispuolella katsoin kommenttejasi, mitä sinä haluat tietää vankilauskonnosta? Mä olen käsittänyt että jos vanki itse haluaa että mistä tahansa seurakunnasta käydään katsomassa se sopii, kun etukäteen sovitaan. Ja miksei kokouksiakin jos on kysyntää?
        Vangille saa tuoda vierailija kirjoja lehtiä sinne vankilaan , niitä hengellisiä. Myös DVD-videoitakin, joskus omaiset nauhoittaa viedolla kokoukset ja tuo niitä omaiselle tai läheiselle vankilaan, usein nämä videot kiertävät muiden vankien keskuudessa. Siten vanki pääsee seuraamaan aina tuoretta kokousta sellissään. Vanki on vanki vaikka olisikin uskossa smat säännöt häneen päteen kuin ateistille, ei häntä kiusata jos ei anna syytä= ei aseta itseään korkeammalle kuin muut. Ja mitään erityiskohtelua uskovainen vanki ei saa. Hengellisissä kirjoissa tai lehtien tuonnissa ei ole usein sitä 2-3 lehden rajaa, vaan voi tuoda vähän enemmän. Syytä en tiedä miksi.... itse vein sinne joskus 7 hengellistä kirjaa. onhan oman uskonnon harjoittaminen oikeus oli vankilassa tai ei.


      • .... kirjoitti:

        Olet sheriffinä lestadiolaispuolella katsoin kommenttejasi, mitä sinä haluat tietää vankilauskonnosta? Mä olen käsittänyt että jos vanki itse haluaa että mistä tahansa seurakunnasta käydään katsomassa se sopii, kun etukäteen sovitaan. Ja miksei kokouksiakin jos on kysyntää?
        Vangille saa tuoda vierailija kirjoja lehtiä sinne vankilaan , niitä hengellisiä. Myös DVD-videoitakin, joskus omaiset nauhoittaa viedolla kokoukset ja tuo niitä omaiselle tai läheiselle vankilaan, usein nämä videot kiertävät muiden vankien keskuudessa. Siten vanki pääsee seuraamaan aina tuoretta kokousta sellissään. Vanki on vanki vaikka olisikin uskossa smat säännöt häneen päteen kuin ateistille, ei häntä kiusata jos ei anna syytä= ei aseta itseään korkeammalle kuin muut. Ja mitään erityiskohtelua uskovainen vanki ei saa. Hengellisissä kirjoissa tai lehtien tuonnissa ei ole usein sitä 2-3 lehden rajaa, vaan voi tuoda vähän enemmän. Syytä en tiedä miksi.... itse vein sinne joskus 7 hengellistä kirjaa. onhan oman uskonnon harjoittaminen oikeus oli vankilassa tai ei.

        Niin kiinnosti vaan tämä vankilapuolen uskontoelämä kun siitä tällä puolella (siis vankilan ulkopuolella) niin vähän kirjoitetaan. Mutta kiitos asiallisesta vastauksesta, sain vastauksen moneen muuhunkin asiaan jota aioin kysyä. Ihan hyvä että kohtelu on sama oli uskovainen tai ei. Uskonnonvapaus on kuitenkin taattu perustuslailla, se on siis korkeammalla kuin tavallinen laki. Näkyykö tämä mitenkään vankilan uskonnontarjonnassa tai muussa miten sitä saa harjoittaa? Meillä lestadiolaispuolella on hyvin vähän tietoa uskonnosta ja vankilasta. Tiedän etäisesti jonkun jonka poika on ollut linnassa. Jos jollain on kysymyksiä lestadiolaisuudesta, tervetuloa sinnepuolelle kysymään, en täällä kirjoita siitä koska meillä ei ole tapana tuputtaa.


      • Mä luulen
        Eslest kirjoitti:

        Niin kiinnosti vaan tämä vankilapuolen uskontoelämä kun siitä tällä puolella (siis vankilan ulkopuolella) niin vähän kirjoitetaan. Mutta kiitos asiallisesta vastauksesta, sain vastauksen moneen muuhunkin asiaan jota aioin kysyä. Ihan hyvä että kohtelu on sama oli uskovainen tai ei. Uskonnonvapaus on kuitenkin taattu perustuslailla, se on siis korkeammalla kuin tavallinen laki. Näkyykö tämä mitenkään vankilan uskonnontarjonnassa tai muussa miten sitä saa harjoittaa? Meillä lestadiolaispuolella on hyvin vähän tietoa uskonnosta ja vankilasta. Tiedän etäisesti jonkun jonka poika on ollut linnassa. Jos jollain on kysymyksiä lestadiolaisuudesta, tervetuloa sinnepuolelle kysymään, en täällä kirjoita siitä koska meillä ei ole tapana tuputtaa.

        Vankiloihin menevät jostakin syystä vierailemaan juuri helluntaiset ja vapaakirkkoliaset syytä en ymmärrä? Eli kun on suljettu vankila jos ei kukaan muu uskontokunta sinne tule aika vähiin muun uskonnonharjoittaminen käy....
        Uskontoa saa harjoittaa aivan vapaasti mutta hienotunteisesti tälläisen käsityksen olen saanut. Mutta kyllä esim, vankilan sosiaalityöntekijät neuvovat sitten näissä ja vankilapastori joka ottaa vastaan myös vangin yksilökeskusteluissa ja se antaa myös vangille soittaa samalla vaikka omaiselleen lyhyen puhelunkin, kun on käyty tämä sielunhoitokeskustelu. Ja kun vanki käyttäytyy uskonsa mukaisesti eli noudattaa kaikkia sääntöjä kyllä se luottamus siitä syntyy ellei talot vaihdu puolen vuoden välein.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1969
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      128
      1394
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1353
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe