Kysymys uskonnoista

vankilassa

Saako vankilassa saarnata kaikkien uskontojen edustajat? Muslimit, mormonit, jehovan todistajat, sceintologit jne.

7

318

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EI!

EI!

• Minusta vankiloihin ja sairaaloihin ym. pitäisi laskea vain sellaisten uskontokuntien edustajia joista on asiakkaita/vankeja siinä laitoksessa. Miksi laskea kaikki hengelliset helppoheikit rauhaa pilaamaan? Olin takavuosina muutaman päivän keskussairaalan sisätautiosastolla ja minulle riitti sairaalapappi mainiosti.

• "uskonveli".

"Moi sulo! en meinannut ensin tunnistaa sinua.Sitten tajusinkin että sinähän siellä kirjoittelet! Et ole laittanut kuvia galleriaasi? Oletko käynyt hengellisissä kokouksissa? Joko Rovaniemellä on ruska alkanut??
        Jumalan siunausta ja lähetän tuossa sinulle hengellistä musiikkia.ps. teppo laine on nimeni ja asun Hyvinkäällä nykyisin.Muistatko vielä minut?

http://www.youtube.com/watch?v=fib0yE0P_bI

• "uskonveli". kirjoitti:

"Moi sulo! en meinannut ensin tunnistaa sinua.Sitten tajusinkin että sinähän siellä kirjoittelet! Et ole laittanut kuvia galleriaasi? Oletko käynyt hengellisissä kokouksissa? Joko Rovaniemellä on ruska alkanut??
        Jumalan siunausta ja lähetän tuossa sinulle hengellistä musiikkia.ps. teppo laine on nimeni ja asun Hyvinkäällä nykyisin.Muistatko vielä minut?

http://www.youtube.com/watch?v=fib0yE0P_bI

Ikävä kyllä olet erehtynyt henkilöstä. En tunne ketään sellaista jonka nimen mainitsit. Rovaniemen ruskasta en myöskään tiedä koska asun eteläsuomessa. Katsoin laittamasi linkin mutta tuntuu vieraalle koska me lestadiolaiset emme harrasta tuontyyppistä musiikkia.

• ....
        Eslest kirjoitti:

Ikävä kyllä olet erehtynyt henkilöstä. En tunne ketään sellaista jonka nimen mainitsit. Rovaniemen ruskasta en myöskään tiedä koska asun eteläsuomessa. Katsoin laittamasi linkin mutta tuntuu vieraalle koska me lestadiolaiset emme harrasta tuontyyppistä musiikkia.

Olet sheriffinä lestadiolaispuolella katsoin kommenttejasi, mitä sinä haluat tietää vankilauskonnosta? Mä olen käsittänyt että jos vanki itse haluaa että mistä tahansa seurakunnasta käydään katsomassa se sopii, kun etukäteen sovitaan. Ja miksei kokouksiakin jos on kysyntää?
        Vangille saa tuoda vierailija kirjoja lehtiä sinne vankilaan , niitä hengellisiä. Myös DVD-videoitakin, joskus omaiset nauhoittaa viedolla kokoukset ja tuo niitä omaiselle tai läheiselle vankilaan, usein nämä videot kiertävät muiden vankien keskuudessa. Siten vanki pääsee seuraamaan aina tuoretta kokousta sellissään. Vanki on vanki vaikka olisikin uskossa smat säännöt häneen päteen kuin ateistille, ei häntä kiusata jos ei anna syytä= ei aseta itseään korkeammalle kuin muut. Ja mitään erityiskohtelua uskovainen vanki ei saa. Hengellisissä kirjoissa tai lehtien tuonnissa ei ole usein sitä 2-3 lehden rajaa, vaan voi tuoda vähän enemmän. Syytä en tiedä miksi.... itse vein sinne joskus 7 hengellistä kirjaa. onhan oman uskonnon harjoittaminen oikeus oli vankilassa tai ei.

• .... kirjoitti:

Olet sheriffinä lestadiolaispuolella katsoin kommenttejasi, mitä sinä haluat tietää vankilauskonnosta? Mä olen käsittänyt että jos vanki itse haluaa että mistä tahansa seurakunnasta käydään katsomassa se sopii, kun etukäteen sovitaan. Ja miksei kokouksiakin jos on kysyntää?
        Vangille saa tuoda vierailija kirjoja lehtiä sinne vankilaan , niitä hengellisiä. Myös DVD-videoitakin, joskus omaiset nauhoittaa viedolla kokoukset ja tuo niitä omaiselle tai läheiselle vankilaan, usein nämä videot kiertävät muiden vankien keskuudessa. Siten vanki pääsee seuraamaan aina tuoretta kokousta sellissään. Vanki on vanki vaikka olisikin uskossa smat säännöt häneen päteen kuin ateistille, ei häntä kiusata jos ei anna syytä= ei aseta itseään korkeammalle kuin muut. Ja mitään erityiskohtelua uskovainen vanki ei saa. Hengellisissä kirjoissa tai lehtien tuonnissa ei ole usein sitä 2-3 lehden rajaa, vaan voi tuoda vähän enemmän. Syytä en tiedä miksi.... itse vein sinne joskus 7 hengellistä kirjaa. onhan oman uskonnon harjoittaminen oikeus oli vankilassa tai ei.

Niin kiinnosti vaan tämä vankilapuolen uskontoelämä kun siitä tällä puolella (siis vankilan ulkopuolella) niin vähän kirjoitetaan. Mutta kiitos asiallisesta vastauksesta, sain vastauksen moneen muuhunkin asiaan jota aioin kysyä. Ihan hyvä että kohtelu on sama oli uskovainen tai ei. Uskonnonvapaus on kuitenkin taattu perustuslailla, se on siis korkeammalla kuin tavallinen laki. Näkyykö tämä mitenkään vankilan uskonnontarjonnassa tai muussa miten sitä saa harjoittaa? Meillä lestadiolaispuolella on hyvin vähän tietoa uskonnosta ja vankilasta. Tiedän etäisesti jonkun jonka poika on ollut linnassa. Jos jollain on kysymyksiä lestadiolaisuudesta, tervetuloa sinnepuolelle kysymään, en täällä kirjoita siitä koska meillä ei ole tapana tuputtaa.

• Mä luulen
        Eslest kirjoitti:

Niin kiinnosti vaan tämä vankilapuolen uskontoelämä kun siitä tällä puolella (siis vankilan ulkopuolella) niin vähän kirjoitetaan. Mutta kiitos asiallisesta vastauksesta, sain vastauksen moneen muuhunkin asiaan jota aioin kysyä. Ihan hyvä että kohtelu on sama oli uskovainen tai ei. Uskonnonvapaus on kuitenkin taattu perustuslailla, se on siis korkeammalla kuin tavallinen laki. Näkyykö tämä mitenkään vankilan uskonnontarjonnassa tai muussa miten sitä saa harjoittaa? Meillä lestadiolaispuolella on hyvin vähän tietoa uskonnosta ja vankilasta. Tiedän etäisesti jonkun jonka poika on ollut linnassa. Jos jollain on kysymyksiä lestadiolaisuudesta, tervetuloa sinnepuolelle kysymään, en täällä kirjoita siitä koska meillä ei ole tapana tuputtaa.

Vankiloihin menevät jostakin syystä vierailemaan juuri helluntaiset ja vapaakirkkoliaset syytä en ymmärrä? Eli kun on suljettu vankila jos ei kukaan muu uskontokunta sinne tule aika vähiin muun uskonnonharjoittaminen käy....
        Uskontoa saa harjoittaa aivan vapaasti mutta hienotunteisesti tälläisen käsityksen olen saanut. Mutta kyllä esim, vankilan sosiaalityöntekijät neuvovat sitten näissä ja vankilapastori joka ottaa vastaan myös vangin yksilökeskusteluissa ja se antaa myös vangille soittaa samalla vaikka omaiselleen lyhyen puhelunkin, kun on käyty tämä sielunhoitokeskustelu. Ja kun vanki käyttäytyy uskonsa mukaisesti eli noudattaa kaikkia sääntöjä kyllä se luottamus siitä syntyy ellei talot vaihdu puolen vuoden välein.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      24
      4545
    2. Tehomaksu rankaisisi normaalista sähkönkäytöstä

Energiaviraston valmistelema tehomaksumalli herättää aiheellista huolta erityisesti tavallisten kotitalouksien näkökulma
      Maailman menoa
      104
      3146
    3. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      206
      2996
    4. Ahdistelu ongelmaa vain vasemmistossa - ei oikeiston edustajissa

Mutta demarit ovat tunnetusti sivistymättömiä, ja vähemmän fiksuja.
      Maailman menoa
      55
      2588
    5. 80
      1368
    6. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      85
      1136
    7. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      26
      1110
    8. Leo Meller on kuollut

Mtä sääntöjen vastaista Mellerin kuolemassa?
      Helluntailaisuus
      151
      1026
    9. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      53
      872
    10. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      118
      871
    Aihe