Saako vankilassa saarnata kaikkien uskontojen edustajat? Muslimit, mormonit, jehovan todistajat, sceintologit jne.
Kysymys uskonnoista
7
300
Vastaukset
- EI!
EI!
Minusta vankiloihin ja sairaaloihin ym. pitäisi laskea vain sellaisten uskontokuntien edustajia joista on asiakkaita/vankeja siinä laitoksessa. Miksi laskea kaikki hengelliset helppoheikit rauhaa pilaamaan? Olin takavuosina muutaman päivän keskussairaalan sisätautiosastolla ja minulle riitti sairaalapappi mainiosti.
- "uskonveli".
"Moi sulo! en meinannut ensin tunnistaa sinua.Sitten tajusinkin että sinähän siellä kirjoittelet! Et ole laittanut kuvia galleriaasi? Oletko käynyt hengellisissä kokouksissa? Joko Rovaniemellä on ruska alkanut??
Jumalan siunausta ja lähetän tuossa sinulle hengellistä musiikkia.ps. teppo laine on nimeni ja asun Hyvinkäällä nykyisin.Muistatko vielä minut?
http://www.youtube.com/watch?v=fib0yE0P_bI "uskonveli". kirjoitti:
"Moi sulo! en meinannut ensin tunnistaa sinua.Sitten tajusinkin että sinähän siellä kirjoittelet! Et ole laittanut kuvia galleriaasi? Oletko käynyt hengellisissä kokouksissa? Joko Rovaniemellä on ruska alkanut??
Jumalan siunausta ja lähetän tuossa sinulle hengellistä musiikkia.ps. teppo laine on nimeni ja asun Hyvinkäällä nykyisin.Muistatko vielä minut?
http://www.youtube.com/watch?v=fib0yE0P_bIIkävä kyllä olet erehtynyt henkilöstä. En tunne ketään sellaista jonka nimen mainitsit. Rovaniemen ruskasta en myöskään tiedä koska asun eteläsuomessa. Katsoin laittamasi linkin mutta tuntuu vieraalle koska me lestadiolaiset emme harrasta tuontyyppistä musiikkia.
- ....
Eslest kirjoitti:
Ikävä kyllä olet erehtynyt henkilöstä. En tunne ketään sellaista jonka nimen mainitsit. Rovaniemen ruskasta en myöskään tiedä koska asun eteläsuomessa. Katsoin laittamasi linkin mutta tuntuu vieraalle koska me lestadiolaiset emme harrasta tuontyyppistä musiikkia.
Olet sheriffinä lestadiolaispuolella katsoin kommenttejasi, mitä sinä haluat tietää vankilauskonnosta? Mä olen käsittänyt että jos vanki itse haluaa että mistä tahansa seurakunnasta käydään katsomassa se sopii, kun etukäteen sovitaan. Ja miksei kokouksiakin jos on kysyntää?
Vangille saa tuoda vierailija kirjoja lehtiä sinne vankilaan , niitä hengellisiä. Myös DVD-videoitakin, joskus omaiset nauhoittaa viedolla kokoukset ja tuo niitä omaiselle tai läheiselle vankilaan, usein nämä videot kiertävät muiden vankien keskuudessa. Siten vanki pääsee seuraamaan aina tuoretta kokousta sellissään. Vanki on vanki vaikka olisikin uskossa smat säännöt häneen päteen kuin ateistille, ei häntä kiusata jos ei anna syytä= ei aseta itseään korkeammalle kuin muut. Ja mitään erityiskohtelua uskovainen vanki ei saa. Hengellisissä kirjoissa tai lehtien tuonnissa ei ole usein sitä 2-3 lehden rajaa, vaan voi tuoda vähän enemmän. Syytä en tiedä miksi.... itse vein sinne joskus 7 hengellistä kirjaa. onhan oman uskonnon harjoittaminen oikeus oli vankilassa tai ei. .... kirjoitti:
Olet sheriffinä lestadiolaispuolella katsoin kommenttejasi, mitä sinä haluat tietää vankilauskonnosta? Mä olen käsittänyt että jos vanki itse haluaa että mistä tahansa seurakunnasta käydään katsomassa se sopii, kun etukäteen sovitaan. Ja miksei kokouksiakin jos on kysyntää?
Vangille saa tuoda vierailija kirjoja lehtiä sinne vankilaan , niitä hengellisiä. Myös DVD-videoitakin, joskus omaiset nauhoittaa viedolla kokoukset ja tuo niitä omaiselle tai läheiselle vankilaan, usein nämä videot kiertävät muiden vankien keskuudessa. Siten vanki pääsee seuraamaan aina tuoretta kokousta sellissään. Vanki on vanki vaikka olisikin uskossa smat säännöt häneen päteen kuin ateistille, ei häntä kiusata jos ei anna syytä= ei aseta itseään korkeammalle kuin muut. Ja mitään erityiskohtelua uskovainen vanki ei saa. Hengellisissä kirjoissa tai lehtien tuonnissa ei ole usein sitä 2-3 lehden rajaa, vaan voi tuoda vähän enemmän. Syytä en tiedä miksi.... itse vein sinne joskus 7 hengellistä kirjaa. onhan oman uskonnon harjoittaminen oikeus oli vankilassa tai ei.Niin kiinnosti vaan tämä vankilapuolen uskontoelämä kun siitä tällä puolella (siis vankilan ulkopuolella) niin vähän kirjoitetaan. Mutta kiitos asiallisesta vastauksesta, sain vastauksen moneen muuhunkin asiaan jota aioin kysyä. Ihan hyvä että kohtelu on sama oli uskovainen tai ei. Uskonnonvapaus on kuitenkin taattu perustuslailla, se on siis korkeammalla kuin tavallinen laki. Näkyykö tämä mitenkään vankilan uskonnontarjonnassa tai muussa miten sitä saa harjoittaa? Meillä lestadiolaispuolella on hyvin vähän tietoa uskonnosta ja vankilasta. Tiedän etäisesti jonkun jonka poika on ollut linnassa. Jos jollain on kysymyksiä lestadiolaisuudesta, tervetuloa sinnepuolelle kysymään, en täällä kirjoita siitä koska meillä ei ole tapana tuputtaa.
- Mä luulen
Eslest kirjoitti:
Niin kiinnosti vaan tämä vankilapuolen uskontoelämä kun siitä tällä puolella (siis vankilan ulkopuolella) niin vähän kirjoitetaan. Mutta kiitos asiallisesta vastauksesta, sain vastauksen moneen muuhunkin asiaan jota aioin kysyä. Ihan hyvä että kohtelu on sama oli uskovainen tai ei. Uskonnonvapaus on kuitenkin taattu perustuslailla, se on siis korkeammalla kuin tavallinen laki. Näkyykö tämä mitenkään vankilan uskonnontarjonnassa tai muussa miten sitä saa harjoittaa? Meillä lestadiolaispuolella on hyvin vähän tietoa uskonnosta ja vankilasta. Tiedän etäisesti jonkun jonka poika on ollut linnassa. Jos jollain on kysymyksiä lestadiolaisuudesta, tervetuloa sinnepuolelle kysymään, en täällä kirjoita siitä koska meillä ei ole tapana tuputtaa.
Vankiloihin menevät jostakin syystä vierailemaan juuri helluntaiset ja vapaakirkkoliaset syytä en ymmärrä? Eli kun on suljettu vankila jos ei kukaan muu uskontokunta sinne tule aika vähiin muun uskonnonharjoittaminen käy....
Uskontoa saa harjoittaa aivan vapaasti mutta hienotunteisesti tälläisen käsityksen olen saanut. Mutta kyllä esim, vankilan sosiaalityöntekijät neuvovat sitten näissä ja vankilapastori joka ottaa vastaan myös vangin yksilökeskusteluissa ja se antaa myös vangille soittaa samalla vaikka omaiselleen lyhyen puhelunkin, kun on käyty tämä sielunhoitokeskustelu. Ja kun vanki käyttäytyy uskonsa mukaisesti eli noudattaa kaikkia sääntöjä kyllä se luottamus siitä syntyy ellei talot vaihdu puolen vuoden välein.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r345508Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.4852509Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳271329JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t51255En tiedä miksi kerroin sinusta täällä
Siksi kai, kun meidän juttu on niin alkuvaiheessa, etten voi vielä puhua siitä kenellekään.171039Oho! Queen of Fucking Everything villitsee - Ikean sininen luottotuote nappasi hervottoman idean!
Ikea on ajan hermoilla! Aika hauska idea ja Queen of Fucking Everything -ajatus toimii hyvin tässäkin. Lue lisää: http7954- 61868
Nainen, tunnetko saman kuin minä
Syvän yhteyden välillämme, silloin kun se tunne tulee. Niinä hetkinä minulla on niin järjettömän suuri ikävä sinua. Ikäv43843Ei ois kyllä kivaa
Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv4827HS - Yllätyskäänne Eagle S -tutkinnassa, Supo pitää onnettomuutena
HS:n mukaan esitutkinta joudutaan todennäköisesti keskeyttämään syyttäjän päätöksellä mikäli näyttöä tahallisuudesta ei193796