Mikähän k11 1.0 Vm.-97 Micrassa on se oikea kohta laatikossa, mistä tuuppaan uudet vaihteistoöljyt sisään, on niin monenmoista tietoa. Vaihdelaatikko vinkuu nelos ja vitosvaihdetta käyttäessä, öljyä taitaa olla liian vähän..? n.3 litraako pitäisi mennä?
Micran vaihdeöljyn lisäys
9
5169
Vastaukset
- Auto Masentaja 2
mukana tullut ohjekirja olisi nyt syytä avata oikealta sivulta.
Ellei ole, niin kotikunnan kirjastosta saattaisi löytyä korjausopas jossa asia on esitetty. - ainakin vanhemmissa
Jos ei laatikon sivussa ole tayttö/tasotulppaa, tehdään kuten vanhemmissa ali K10 1.0:ssa. Laatikon päältä lähtee mittarivaijeri. Sen vierestä 10mm avaimella ruuvi pois ja vedetään hammaspyörä ulos. Täytetään siihen tasoon 10mm yli hammaspyörän.
Jos ei oo pitkään aikaan vaihdettu, kannattaa ajaa lämpimäksi ja sitten avata edellämainittu ja alta poistoproppu ja laskea vanhat pois. Sitten 3-4L uutta vaihteistoöljyä (ei moottoriöljyä). - juuupajoo
http://www.flickr.com/photos/41737186@N05/3851488798/in/photostream/
tollanen pitäs näkyä vaihdelaatikossa kun oikein syvälle katselet lootaa. lähellä starttia.. se on helppo homma 10mm pultti irti ja varovasti pyörittelemällä nostat koko anturin ylös.vaijeria ei tarvitse irroittaa.- jakke 2
Ei ole enää 2001vm vaijeria, pelkkä anturi.
Mitenköhän anturi irroitetaan?
10mm pultti eka pois mut ei lähde vetämällä!
Ei ainakaan kohtuudella? - micramies
jakke 2 kirjoitti:
Ei ole enää 2001vm vaijeria, pelkkä anturi.
Mitenköhän anturi irroitetaan?
10mm pultti eka pois mut ei lähde vetämällä!
Ei ainakaan kohtuudella?itselläkin vm. 2001 Micra ja ei ole kauan kun irrotin itse sen nopeusmittarin anturin katsoakseni onko vaihteistossa yhtään öljyä :P
Kun 10mm pultti on irti, voi anturia hiukan käännellä sivusuunnassa ja samalla koettaa nostaa sitä. Näin hivuttamalla se lähti irti. Laita jotain rättiä ympärille koska itsellä se roiskautti vähän öljyä vaihdekopan päälle, siellä oli vähintäänkin riittävästi öljyä, niin että anturin hammaspyörä ui öljyssä eikä aukon alareunaa näkynyt, saati mitään hammaspyöriä, pelkkä öljypinta näkyi.
En sitten tiedä onko autossani liikaakin öljyä, vaihteiston etupuolella on tulpattu aukko jossa ilmeisesti olisi virallinen öljytaso ja täyttöaukko. On niin hankalassa paikassa että katsoin vaan nopeusanturin aukosta että öljyä on edes jonkinverran.
- micranomistaja
Kiitos näistä vinkeistä. Olivat hyvät ja tarpeelliset vielä näin vuonna 2018.
Itsellä Micra 1.0 -98.
Vaihelaatikon öljyt sain vaihdettua tuon vaijjerhäsdäkän kautta. Ainut asia mitä mietin oli ku pyörittelin sitä vaijerin "mutteria". Ilmeisesti ko mutteri (22mm) on siinä tiukkuuessa että onnistuu käsin pyörittää,ilman avainta. Ainakin minulla oli. En siis irrotellu sitä vaijeria ku vain huomasin että se oli sen verran löysällä. Kiristin sitä sen verran mitä käsin sai - Anonyymi
Hassuja puheita nämä mittarivaijerianturin paikasta täytöt sun muut teoreettisoletukselliset jargonit. Vaihteiston etupuolella on täyttöproppu, josta (letkulla ja suppilolla) kaatamalla kolme (3) litraa öljyä on riittävä määrä hoitamaan homma. Propussa on kymmenmillinen (10 ) neliöreikä.
- Anonyymi
Juurikin näin
- Anonyymi
Ei löydy täyttöroppua
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1672804
- 2012087
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.501922- 711776
- 921658
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91531- 811244
- 811080
- 951039
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes1961030