ja järkevä sijoituspaikka? Pitkä hankala sokkelo talo...toinen laittaisi pumpun olohuoneen perimmäiseen nurkkaan. Toiseen päähän tuskin ehtii lämpö levitä, en tiiä... toinen laittaisi tuulikaapin oven päälle. Iso eteinen ja makurit siinä aika lähellä ja keittiöönkin ehtisi lämpö kiertää...
Molemmat tuntuvat hyviltä, hinnat ihan jees...
Mitsubishi vai sharp ILP
38
2305
Vastaukset
- ota se
Se on ainakin hyvä pumppu ja tehokas. Saa asennettun n. 1600 hintaan halvimmillaan.
Kannattaa laittaa sellaiseen paikkaan, josta lämpö pääsee kiertämään ja leviämään, eli mahdollisimman "pitkä linja" käytävää tms, vapaata edessä. Sitten väliovia auki pitämällä ilmakiertoa helpottaa lisää sivuille.- kyssyypi hän
olen itsekkin... hinta ihan kohdillaan, pikkasen enempi ku joutuu putkea laittamaan ja sähkötyöt vielä...
Toinenkin laite varmasti hyvä, tehto yms..cop-arvot aika samaa luokkaa, firmalla vain hurja asennuksen hinta joka tekee paketista kalliin! Ja tosiaan se paikka vähän mietitytti, talon perimmäinen nurkka...
Mitsun asennuksessa ulkoyksikkö joutuu vaan "nurkan taka" eli ei ole aivan alla vaan n. 5metrin päässä.. Vaikuttaako tämä sähkönkulutukseen yms.? - kulutukseen
kyssyypi hän kirjoitti:
olen itsekkin... hinta ihan kohdillaan, pikkasen enempi ku joutuu putkea laittamaan ja sähkötyöt vielä...
Toinenkin laite varmasti hyvä, tehto yms..cop-arvot aika samaa luokkaa, firmalla vain hurja asennuksen hinta joka tekee paketista kalliin! Ja tosiaan se paikka vähän mietitytti, talon perimmäinen nurkka...
Mitsun asennuksessa ulkoyksikkö joutuu vaan "nurkan taka" eli ei ole aivan alla vaan n. 5metrin päässä.. Vaikuttaako tämä sähkönkulutukseen yms.?Ei sen pitäisi kulutukseen vaikuttaa kuin korkeintaan desimaaleja, lämpöaineputkethan ovat hyvin eristetyt.
Mulla tarjoukset tuosta FD25:stä oli välillä 1600-2000 ja kalliimpaan (ison ketjun lvi-liike) olisi vielä pitänyt ottaa sähköasentaja erikseen.
Sijoittelussa kannatta myös huomata, että onko talossa takka ja miten ilppi pystyy sen lämpöä kierrättämään.
Joo tuo Sharp varmaan hyvä sekin, kunhan kommentoin siksi, että mitsu itsellä ja hyviä kokemuksia siitä. - kyssyypi hän
kulutukseen kirjoitti:
Ei sen pitäisi kulutukseen vaikuttaa kuin korkeintaan desimaaleja, lämpöaineputkethan ovat hyvin eristetyt.
Mulla tarjoukset tuosta FD25:stä oli välillä 1600-2000 ja kalliimpaan (ison ketjun lvi-liike) olisi vielä pitänyt ottaa sähköasentaja erikseen.
Sijoittelussa kannatta myös huomata, että onko talossa takka ja miten ilppi pystyy sen lämpöä kierrättämään.
Joo tuo Sharp varmaan hyvä sekin, kunhan kommentoin siksi, että mitsu itsellä ja hyviä kokemuksia siitä.takka on olohuoneessa. molemmat sijoituspaikat aika lähellä takkaa... mitsun sijoittelussa takka edessäpäin ja pukkaako sitten ilmaa takkaan päin...kaippa se lähtee sieltä kiertämäänkin. Sharpin sijoittelussa ilma menee takan "ohi" joten varmaan sen lämmön liikuttaa... Meinasi että sharpilla lämpö menee myös peräkammariin jonne sokkeloiden matkaa 10m.
mutta jos nyt järki otetaan käteen niin tuo tuulikaapin seinä on varmasti järkevämpi jotta ilma sitten kiertää... Mutta en tiiä sitten :)
Vaikea valinta... joo ja sharpissa ei ollut sähkötöitä vaan pantiin pistoke seinään..se saattoi osin sijoittelua ratkaista ;) - On hyvä
kyssyypi hän kirjoitti:
takka on olohuoneessa. molemmat sijoituspaikat aika lähellä takkaa... mitsun sijoittelussa takka edessäpäin ja pukkaako sitten ilmaa takkaan päin...kaippa se lähtee sieltä kiertämäänkin. Sharpin sijoittelussa ilma menee takan "ohi" joten varmaan sen lämmön liikuttaa... Meinasi että sharpilla lämpö menee myös peräkammariin jonne sokkeloiden matkaa 10m.
mutta jos nyt järki otetaan käteen niin tuo tuulikaapin seinä on varmasti järkevämpi jotta ilma sitten kiertää... Mutta en tiiä sitten :)
Vaikea valinta... joo ja sharpissa ei ollut sähkötöitä vaan pantiin pistoke seinään..se saattoi osin sijoittelua ratkaista ;)Suosittelisin tuota SHARPPIA jos on kyseessä malli JR tai JHR, näissä malleissa on todella korkea hyötysuhde ja ovat hiljaisia. Molemmissa malleissa on myös plasma cluster ilmansuodatus, joka on huomattavasti parempi kuin mitsun "muovi läpyskät"!! Sharp JR09 noin 1700-1900 ja JHR 1900-2200 euroa asennettuna.
Lisäksi Sharp JR:n sisäyksikkö on mitsun mankelia huomattavasti siistimpi.
- vaikutat?
Missäs päin asustelet?
- asustellaan
Sharpilla juuri tuo malli tais olla... asennukseen vaan menis tonni tämän laskelman mukaan joten aikas kallis ois...pelkkä kone näky maksavan 1300€ ja tarjous meille vajaa 2300€...auts!!
Toisaalta kannattaako tätä ILP:a laittaa lainkaan...talossamme suht pienet asumiskustannukset kuitenkin ja sähkön kulutus tulisi nousemaan... Blääh... - siis oli
asustellaan kirjoitti:
Sharpilla juuri tuo malli tais olla... asennukseen vaan menis tonni tämän laskelman mukaan joten aikas kallis ois...pelkkä kone näky maksavan 1300€ ja tarjous meille vajaa 2300€...auts!!
Toisaalta kannattaako tätä ILP:a laittaa lainkaan...talossamme suht pienet asumiskustannukset kuitenkin ja sähkön kulutus tulisi nousemaan... Blääh...tuo sharp 9JR
- sharppi...
siis oli kirjoitti:
tuo sharp 9JR
Sharp jr09 saa 1700-1900 euroa asennettuna. enempää ei kannata maksaa. ja tohon hintaan saa oulussakin...
- että hieman ylihintaa on
sharppi... kirjoitti:
Sharp jr09 saa 1700-1900 euroa asennettuna. enempää ei kannata maksaa. ja tohon hintaan saa oulussakin...
nimenomaan asennukselle...
Tarjous senverran ihmeellinen, ei annettu koneen hintaa eikä asennuksen hintaa VAAN koko paketti ja summa jonka saa verottajalta takasin. Siitä kun laskee, asennus on tonnin!!
No, kilpailua kehiin, otetaan uutta tarjousta pian vastaan... - kysyä
että hieman ylihintaa on kirjoitti:
nimenomaan asennukselle...
Tarjous senverran ihmeellinen, ei annettu koneen hintaa eikä asennuksen hintaa VAAN koko paketti ja summa jonka saa verottajalta takasin. Siitä kun laskee, asennus on tonnin!!
No, kilpailua kehiin, otetaan uutta tarjousta pian vastaan...Kannattaa kysyä tarjous lämpömaailmasta! Ostin heiltä Sharp JR12 ja hinta oli 1890 euroa. Laite 1290 600 euroa asennus.
Tyytyväinen olen laitteeseen ja asennukseen. - meeri66
kysyä kirjoitti:
Kannattaa kysyä tarjous lämpömaailmasta! Ostin heiltä Sharp JR12 ja hinta oli 1890 euroa. Laite 1290 600 euroa asennus.
Tyytyväinen olen laitteeseen ja asennukseen.Hankimme mieheni kanssa sharpin ilmalämpöpumpun muutamama kuukausi sitten.
Laite oli JR09 ja kustansi paikalleen laitettuna 1790.-
Tyytyväisiä ollaan oltu toimitukseen ja hankintaa, toki laitetta käytetty vasta viilennyksessä, vaikkei täällä oulussa ole noita hellepäiviä kovin montaa ollut, - kyssyypi hän
kysyä kirjoitti:
Kannattaa kysyä tarjous lämpömaailmasta! Ostin heiltä Sharp JR12 ja hinta oli 1890 euroa. Laite 1290 600 euroa asennus.
Tyytyväinen olen laitteeseen ja asennukseen.kysytty ja soittelemma ja tulee käymään lämpömaailmasta. Sieltä heitettiin näin kättelemättä kehiin myös fujin konetta...6 vuoden täystakuu ja himpun verran tehokkaampi ku sharp ja tehokkaampikin ehkä... Mutta näistä tosiaan kotiesittely on tulollaan.. Meillä on tilat niukin naukin että kannattaisiko tuo isompi sharp, eli JR12
Mielenkiintoista on se että laitteiden takuut vaihtelevat..toinen antaa sharpin koneelle 2v. ja toinen 3v. ? Lämpömaailma on varmaan ihan luotettava firma..
Joten tässäpä taas hetken odottelemme... :) - meeri66
kyssyypi hän kirjoitti:
kysytty ja soittelemma ja tulee käymään lämpömaailmasta. Sieltä heitettiin näin kättelemättä kehiin myös fujin konetta...6 vuoden täystakuu ja himpun verran tehokkaampi ku sharp ja tehokkaampikin ehkä... Mutta näistä tosiaan kotiesittely on tulollaan.. Meillä on tilat niukin naukin että kannattaisiko tuo isompi sharp, eli JR12
Mielenkiintoista on se että laitteiden takuut vaihtelevat..toinen antaa sharpin koneelle 2v. ja toinen 3v. ? Lämpömaailma on varmaan ihan luotettava firma..
Joten tässäpä taas hetken odottelemme... :)Mistä muualta kysyit tota Sharppia? Me kysyttiin mm. Kodinonnisilta ja siellä hinta oli 2390.- 2-vuoden takuulla. aika suuri hintaero,tolla välirahalla olis saanu jo 2hengen lomamatkan :)
- kyssyypi hän
meeri66 kirjoitti:
Mistä muualta kysyit tota Sharppia? Me kysyttiin mm. Kodinonnisilta ja siellä hinta oli 2390.- 2-vuoden takuulla. aika suuri hintaero,tolla välirahalla olis saanu jo 2hengen lomamatkan :)
Ei ihan noin huima ollut hinta nyt mutta melkein... väittävät asennuksen hinnaksi summaa joka on 150 kalliimpi kuin toisella firmalla. Kuitenkin hintaeroa on 500...
Koneen hinnan näen netistä mutta heillä se on kalliimpi.
Mutta lämpömaailman esittelijä varmaan tulee ensvkolla.. sittenpä kuulee. Näkemättä tarjous sharpista oli sama kuin teillä. En tiedä joutuuko tekeen jotain sähkötyötä yms. joka ei kuulu perusasennukseen.
- ilma-lämpöpumppu
Sharp on hyvä ilmalämpöpumppu,sisäosa on tosi hiljainen ja huomaamaton,lämmitys toimii kovallakin pakkasella. Täällä kuusamossa on ollut yli 30 asteen pakkasia,eikä kone ole hiipunut silloinkaan. Ostin viime syksynä sharp jr09 ja se on mielestäni toiminut huomattavasti paremmin kuin naapurin mitsubishi.
Ei se mitsubishikään varmaan huono ole,mutta sisäosa on todella kookas.
Ulkorakennukseen me tilattiin myös tollanen sharp ilmalämpöpumppu. Tilaa on noin 100 neliötä ja huonekorkeus 2,7m.- kyssyypi hän
minäkin asian näen, mitsu on julmetun kokoinen, toki myyjät väittävät myös tehokkuuden näkyvän koossa... Nooh, itse olen sharppiin mieltynyt ja tosiaan fujiakin nakattiin kehiin.
Mitsu kuuluu olevan ILP:n aatelia mutta en usko sen olevan sen kummempi kuin mikään muukaan hyvä merkki.
Esittelijä on tulollaan ;) - on tehty
kyssyypi hän kirjoitti:
minäkin asian näen, mitsu on julmetun kokoinen, toki myyjät väittävät myös tehokkuuden näkyvän koossa... Nooh, itse olen sharppiin mieltynyt ja tosiaan fujiakin nakattiin kehiin.
Mitsu kuuluu olevan ILP:n aatelia mutta en usko sen olevan sen kummempi kuin mikään muukaan hyvä merkki.
Esittelijä on tulollaan ;)niin sanottu brändi,nyt sitä sitten myy rautakaupat,kukkakaupat,vaateliikkeet...
Ei taida kukkakaupan myyjä tietää paljoakaan sisäyksikön sijoituksesta tai lämpötekniikasta??
Mitsua on kehuttu aivan liikaa, sen todelliseen toimivuuteen nähden. - kys.hän
on tehty kirjoitti:
niin sanottu brändi,nyt sitä sitten myy rautakaupat,kukkakaupat,vaateliikkeet...
Ei taida kukkakaupan myyjä tietää paljoakaan sisäyksikön sijoituksesta tai lämpötekniikasta??
Mitsua on kehuttu aivan liikaa, sen todelliseen toimivuuteen nähden.Varmaan ihan hyvä peli, ei siinä mutta hyviä löytyy varmasti useita muitakin. Itse en enää mitsua edes ajattele, ihan sen koon vuoksi. Talomme on vanhahko jolloin matalampi kuin uudet joten ei oikeen istu kuvioon iso pömpeli. Kaverilla se pelittää hyvin kyllä, iso on sisäyksikkö mutta korotetulla katolla olevassa olohuoneessa ei niin iske silmään.
Sharp oli aika yllätys kun sitä esiteltiin, eikä varmaan huono valinta. Fuji nakattiin kehiin aivan ohimennen, keskiluokkaa kuulemma on mutta 6vuoden täystakuu...kertoo varmaan ettei ehkä susi ole.
Huomenna olen viisaampi, taas ja toivottavasti saan jo tillauksen tehdä pumpusta :) - päädyit
kys.hän kirjoitti:
Varmaan ihan hyvä peli, ei siinä mutta hyviä löytyy varmasti useita muitakin. Itse en enää mitsua edes ajattele, ihan sen koon vuoksi. Talomme on vanhahko jolloin matalampi kuin uudet joten ei oikeen istu kuvioon iso pömpeli. Kaverilla se pelittää hyvin kyllä, iso on sisäyksikkö mutta korotetulla katolla olevassa olohuoneessa ei niin iske silmään.
Sharp oli aika yllätys kun sitä esiteltiin, eikä varmaan huono valinta. Fuji nakattiin kehiin aivan ohimennen, keskiluokkaa kuulemma on mutta 6vuoden täystakuu...kertoo varmaan ettei ehkä susi ole.
Huomenna olen viisaampi, taas ja toivottavasti saan jo tillauksen tehdä pumpusta :)Tuli Sharp vai Fuji? Mistä hommasit?
Oon myös miettinyt Sharppia ilmalämpöpumpuksi. - kys.hän
päädyit kirjoitti:
Tuli Sharp vai Fuji? Mistä hommasit?
Oon myös miettinyt Sharppia ilmalämpöpumpuksi.Sharp. uskon että olen tyytyväinen.
Kun hankitte ILPpiä niin katsokaa TUKESin sivuilta että onko"asennusliikkeellä" voimassa olevat ja 4,7,2011 jälkeenkin olevat kylmäluvat ja tietenkin jos ko.firma kytkee laitteen sähköt vaikka valmiiseen pistorasiaan niin täytyy olla myös sähköluvat ,siinä yleensä asentaja selittää että lupia ei tarvita jos hänellä ei niitä ole eli hänen palkkansa maksavalla työnantajalla.Myös teille tarvii jäädä asennuksesta tarkastuspöytäkirja jossa ilmenee kylmäpuolen tarkastus ja arvot sähkäpuolelta myös aina suojajohdon jatkuvuus,oikosulkuvirta mahdollinen vikavirtasuojan testaus ym...jos hinta on kovin halpa niin näitä viranomaisten ja vakuutusyhtiöiden vaatimia lupia ja pöytäkirjoja ei pystytä täyttämään ja toimittamaan asiakkaalle,selittelyt eivät auta ja mahdollisessa takuu ja vakuutusasioissa kiinteistön omistaja/haltija kärsii itse nahoissaan vahingon.
- pöpilä..
MIYKKI LÄÄKKEET ON UNOHTUNUT. Et ole käynyt terapiassakaan viikkoon. mitä teet sängyn alla keskellä päivää?
- ilmari.
höpö,höpö,oot kannissä.
- inssi..
Ja näitä työttömiä sähköjuippia näköjään riittää. Ei oo meidän vika jos et pääse töihin,oot vaan yksinkertaisesti niin ammattitaidoton ettei kukaan huoli. Vaihda ammatti,vaikka leipuriksi.
- pumppaaja..
Pumpun asennus kesti 3 tuntia. Laskun mukaan työ maksoi 595 €. Tunti veloitus lähes 200 €. Täytyi olla huippu,huippu ammattimies,vai mitä. Täyttä rosvousta.
- sepi.
Ammattitaitoiset sähköasentajat polttivat ennen sahat,navetat,sikalat. Nyt siihen voi lisätä vielä yhden sairaalan. Näillä "luvallisilla sähkäreillä" on vastuuvakuutukset,ei tarvitse itse vastata virheistään, ellei ole törkeä huolimattomuus. En tunne yhtäkään tapausta,että vakuutusyhtiö olisi evännyt korvaukset,jos ei ollut lupia jos asennukset on tehty oikein.
- pollari..
Eikö kukaan puolusta tätä sähköasentajien rehtiä,suoraselkäistä,luotettavaa ammattikuntaa ????
Nämä ammattitaidottomat ja pimeät ja luvattomat "asentajat"vastailee juuri odotetulla tavalla.....Hyvää jatkoa .Onneksi on valveutuneita asiakkaita.
- sähkäri 55
Ne valveutuneet asiakkaat ei taida sua palkata. Vaikka ne luvat onkin se ei todista,että osaa mitään tehdä. Käy poika koulusi loppuun ja tee sähkötöitä 5 vuotta ,niin voit olla ammatti mies, tai sitten et..
- einari keskipörhölä
minä olen raimo ja minulla on mitsu ge-35 hyvin toimii.maksoi 1550euroa asennettuna laroc oy.
- viljo kala
terve,terve, minä olen heikki ja minulla on mitsu fd 25. hyvin toimii,maksoi 1500 euroa asennettuna jemmasähkö ab ypäjältä.
- Phuketissa tehty
Ennemmin sharp kuin ylimainostettu Mitsubishi. Sharp tehdään Kiinassa ja Mitsubishi Thaimaassa. Molemmat hyviä peruspumppuja muttei huippulaadusta ole noissa tietoakaan. Laadukkaimmat pumput tehdään Japanissa.
- Paukku 2
Eilen 16.8.2012 tehtiin kaupat Raahessa Sharp JRN-09:stä. Hinta kokonaisasennuksineen 1350,-. Sähkön voi ottaa ulkoa tai sisältä ja riittää esitteen mukaan 120 m2. Myyjä on Ulvilan Sähköpalvelu ja asennuksen tekee firma kainuusta.Asennus 600 ,-. Kannattaako sijoittaa olohuoneeseen vai makuuhuoneiden viereiseen eteiseen?¨
Laskin ultimaten vastaavan 9 Pro inverter mallin hinnaksi asennuksineen vähä yli 1400,-. Se on varmaankin toiseksi edullisin, mutta takuu huonompi ja melu ym. ominaisuudet huonommat. Onko JR-09 todella sama, kuin IVT:n vastaava?. Onko järkeä asentaa ulkoyksikköä terdelle, jossa kesällä oleskellaan auringon paisteessa kahvittelemassa ja kaljottelemassa? Kaupan peruutusaikaa on 14 vrk.- JR09= 5-vuoden takuu
Tarkista on Sharp JR09 nordic-malli ja onko siinä 5-vuoden takuu? tuntuu tuo hinta olevan todella alhainen... Jos kaikki on kunnossa niin tuo malli on todella hyvä, itellä olut jo 2-vuotta eikä moitteen sanaa.
Ulvilan Sähköpalvelusta taas ei ole mitään hyvää kerrottavaa. - NÄIN ON
JR09= 5-vuoden takuu kirjoitti:
Tarkista on Sharp JR09 nordic-malli ja onko siinä 5-vuoden takuu? tuntuu tuo hinta olevan todella alhainen... Jos kaikki on kunnossa niin tuo malli on todella hyvä, itellä olut jo 2-vuotta eikä moitteen sanaa.
Ulvilan Sähköpalvelusta taas ei ole mitään hyvää kerrottavaa.Ei kannatas sortua tuon ulvilan sähköpalvelun laitteisin. 2-vuoden varaosatakuu, työtä ei korvata.
Sharp ilmalämpöpumput taas ovat kyllä hyviä, mutta niitä saa myös 5-vuoden täystakuullakin ja NORDIC-versiona.
- Antsu J
FD vain isoon tilaan eikä takan lähelle. Mitsun markkinoiden suurin minimiantoteho on myrkkyä ja copit on persuksillaan pienessä tilassa katkokäynnillä.Näin siis jos oikeasti säästöjä /asumismukavuutta haetaan. Sharp soveltuu näihin paremmin ,mutta se ei muuten ole mitenkään hintansa väärtti vaan kallis keskitasonpumppu.
- OK = Tarjousnet
Jos haluaa ostaa oikein hyvän ilmalämpöpumpun, todella arvostetusta likkeestä niin kannattaa käydä sivulla - http://pori.sanyoshop.fi/ Liikken upeat ja edulliset tarjoukset löytyvät myös osoitteesta- http://tarjousnet.fi/
Suosittelen lämpimästi tutustumaan tarjousnetin muuhunkin tarjontaan, näin halpoja ja houkuttelevia tarjouksia ei sitten löydy mistään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6516923Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?414614HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2972637- 1351928
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1321559Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3951504- 141379
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101293Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki171034mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k91002