Hei,
Kuulin muutamalta kaverilta että he ovat alkaneet saamaan pitkälläsiimalla akeriaita. Ajattelin itsekin alkaa yrittämään.
Katsoin wikipediasta akeriaasta vähän tietoa. Laji olikin luokiteltu erittäin uhanalaiseksi ja nykyinen kanta on vain alle 1% ennen 80-lukua olleesta kannasta.
Kuitenkin viimeaikoina ankeriasta on istutettu aika paljon.En oikein käsittänyt mistä ankeriaan poikaset saadaan, kun ainut kutupaikka on Sargassomerellä?
Voiko laji olla erittäin uhanalainen jos sitä istutetaan säännöllisesti?
Ankerias
4
952
Vastaukset
- 11234
Englannista niitä lasiankeriaita tuodaan, en tiedä mistä ne sinne saadaan. Olisiko niitä kolmivuotiaita mitkä on Golf virran mukana tullut Eurooppaan. Uhanalainen se on kun harva niistä kasvaa aikuiseksi.
- Ankkurias
Sargassomereltä niitä Suomeenkin riittää. Meressähän se on harvalukuinen. Itse tiedän kaksi paikkaa mistä niitä saa elokuussa onkimalla. Toisen sain tietää sattumalta kun olin kalassa ja aloin juttelee yhden eläkeläisen kanssa niitä näitä laiturilla. Toinen oli vielä enemmän sattumaa kun kerran perkasin kaloja rannalla ja heitin siihen rantaveteen perkuu jätteitä. Ankeriaat tuli ihan rannasta hakemaan niitä perkuu jätteitä. Elokuun yöllä ne syö ja jos on vielä ukonilma niin ... Niin ja kummatkin mestat on siis merellä. Järviinhän niitä on enemmän laitettu. Lohja järven voi nyt mainita kun sen kaikki tietää. Sieltä isoin on 4.8 kg. Mereltä on isoin 7.9 kg. On muuten kunnon peto virvelin päässä. Taimenen ja lohen hakkaa kirkkaasti. Minun tietojen mukaan Suomessa on muutama pikkujärvi jossa elelee isoja petoja. Keskipaino ollut aina 3 kg.
- Anonyymi
Syökää vaan mahanne täyteen ennen loppua.
- Anonyymi
Joo täällä on jo 8 miljardia mahaa täyttymässä. Ennen pitkää tulee loppu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 20211952
- 114768
Vedonlyöntiä .
Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka523770Mikä on pahinta, mitä kaivatullesi
pelkäät tapahtuvan? Jos kuolemaa, vakavia sairauksia yms. ei lasketa?1083131Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua
MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv952772Hei Antti. Minähän varoitin jo 2 v sitten, ettei sinusta tule pääministeriä, vaikka kuinka
voittaisit vaalit. Vasurit ovat aina puukottaneet toisiaan selkään, eivät koskaan edestäpäin. Marinistit varsinkin IL t102575Uusnatsien ilkivalta Joensuussa jatkuu.
Saavat mellastaa persujen suojissa miten haluavat. Särkevät ja tuhoavat toisten omaisuutta, tähän on johtanut persujen m122098Golffarit kehityksen jarruna
Nyt kun yritetään saada kivitippua toimimaan niin golffarit iskee puukolla selkään joka asiassa. Majoituspalveluja maino131549- 481511
Minkä kouluarvosanan (4-10) annat Thank God, sä tulit! sarjalle?
Katsoitko Thank God, sä tulit!? Uusi viihdeohjelma ei ollut kaikkien makuun, mutta jotkut tykkäsivät. Minkä kouluarvos721358