Hei,
Kuulin muutamalta kaverilta että he ovat alkaneet saamaan pitkälläsiimalla akeriaita. Ajattelin itsekin alkaa yrittämään.
Katsoin wikipediasta akeriaasta vähän tietoa. Laji olikin luokiteltu erittäin uhanalaiseksi ja nykyinen kanta on vain alle 1% ennen 80-lukua olleesta kannasta.
Kuitenkin viimeaikoina ankeriasta on istutettu aika paljon.En oikein käsittänyt mistä ankeriaan poikaset saadaan, kun ainut kutupaikka on Sargassomerellä?
Voiko laji olla erittäin uhanalainen jos sitä istutetaan säännöllisesti?
Ankerias
4
792
Vastaukset
- 11234
Englannista niitä lasiankeriaita tuodaan, en tiedä mistä ne sinne saadaan. Olisiko niitä kolmivuotiaita mitkä on Golf virran mukana tullut Eurooppaan. Uhanalainen se on kun harva niistä kasvaa aikuiseksi.
- Ankkurias
Sargassomereltä niitä Suomeenkin riittää. Meressähän se on harvalukuinen. Itse tiedän kaksi paikkaa mistä niitä saa elokuussa onkimalla. Toisen sain tietää sattumalta kun olin kalassa ja aloin juttelee yhden eläkeläisen kanssa niitä näitä laiturilla. Toinen oli vielä enemmän sattumaa kun kerran perkasin kaloja rannalla ja heitin siihen rantaveteen perkuu jätteitä. Ankeriaat tuli ihan rannasta hakemaan niitä perkuu jätteitä. Elokuun yöllä ne syö ja jos on vielä ukonilma niin ... Niin ja kummatkin mestat on siis merellä. Järviinhän niitä on enemmän laitettu. Lohja järven voi nyt mainita kun sen kaikki tietää. Sieltä isoin on 4.8 kg. Mereltä on isoin 7.9 kg. On muuten kunnon peto virvelin päässä. Taimenen ja lohen hakkaa kirkkaasti. Minun tietojen mukaan Suomessa on muutama pikkujärvi jossa elelee isoja petoja. Keskipaino ollut aina 3 kg.
- Anonyymi
Syökää vaan mahanne täyteen ennen loppua.
- Anonyymi
Joo täällä on jo 8 miljardia mahaa täyttymässä. Ennen pitkää tulee loppu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606664- 1003432
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262750- 212428
- 271953
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571832- 251670
- 321518
- 491492
- 111472