Ankerias

uhanalainen laji

Hei,

Kuulin muutamalta kaverilta että he ovat alkaneet saamaan pitkälläsiimalla akeriaita. Ajattelin itsekin alkaa yrittämään.
Katsoin wikipediasta akeriaasta vähän tietoa. Laji olikin luokiteltu erittäin uhanalaiseksi ja nykyinen kanta on vain alle 1% ennen 80-lukua olleesta kannasta.
Kuitenkin viimeaikoina ankeriasta on istutettu aika paljon.En oikein käsittänyt mistä ankeriaan poikaset saadaan, kun ainut kutupaikka on Sargassomerellä?
Voiko laji olla erittäin uhanalainen jos sitä istutetaan säännöllisesti?

4

781

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 11234

      Englannista niitä lasiankeriaita tuodaan, en tiedä mistä ne sinne saadaan. Olisiko niitä kolmivuotiaita mitkä on Golf virran mukana tullut Eurooppaan. Uhanalainen se on kun harva niistä kasvaa aikuiseksi.

    • Ankkurias

      Sargassomereltä niitä Suomeenkin riittää. Meressähän se on harvalukuinen. Itse tiedän kaksi paikkaa mistä niitä saa elokuussa onkimalla. Toisen sain tietää sattumalta kun olin kalassa ja aloin juttelee yhden eläkeläisen kanssa niitä näitä laiturilla. Toinen oli vielä enemmän sattumaa kun kerran perkasin kaloja rannalla ja heitin siihen rantaveteen perkuu jätteitä. Ankeriaat tuli ihan rannasta hakemaan niitä perkuu jätteitä. Elokuun yöllä ne syö ja jos on vielä ukonilma niin ... Niin ja kummatkin mestat on siis merellä. Järviinhän niitä on enemmän laitettu. Lohja järven voi nyt mainita kun sen kaikki tietää. Sieltä isoin on 4.8 kg. Mereltä on isoin 7.9 kg. On muuten kunnon peto virvelin päässä. Taimenen ja lohen hakkaa kirkkaasti. Minun tietojen mukaan Suomessa on muutama pikkujärvi jossa elelee isoja petoja. Keskipaino ollut aina 3 kg.

    • Anonyymi

      Syökää vaan mahanne täyteen ennen loppua.

    • Anonyymi

      Joo täällä on jo 8 miljardia mahaa täyttymässä. Ennen pitkää tulee loppu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      28
      5393
    2. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      307
      3796
    3. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      36
      2910
    4. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      37
      2879
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      160
      2353
    6. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2056
    7. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      122
      1940
    8. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1624
    9. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      5
      1566
    10. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      27
      1528
    Aihe