Rantalomalle Joulun aikaan

kamomilla10

Heippa! Olemme suunnittelemassa mahdollista lomamatkaa joulun ja loppiaisen välille. Joulun haluamme olla kotona, mutta tapaninpäivästä lähtien olisimme valmiita matkustamaan. Matkalle lähtee kaksi aikuista ja kaksi lasta (3- ja 6-vuotiaat). Tarkoitus olisi lähteä rantalomalle, mutta esim. Thaimaan kaukaisimmat kolkat ovat liian kaukana. Vaihtoehtoina on siis ilmeisesti lähinnä Kanariansaaret. Osaisitteko suositella sieltä mukavia lapsiperheiden kohteita? Tai olisiko vinkkejä muihin mahdollisiin kohteisiin? Kap Verde? Phuketiinkin taitaa päästä suoralla lennolla kohtuullisessa ajassa? Thaimaa olisi sellainen kohde, jossa kovasti kiinnostaisi käydä, mutta toisaalta haluaisimme varata sitten matkaan enemmän aikaa ja rahaa. Toki edullinen ”pikavisiitti” kohtuullisen lentomatkan päähän olisi mahdollinen. Nyt voisimme olla matkalla (lähtöpäivästä riippuen) max. 10 pv. Olemme ajatelleet, että emme varaisi matkaa vielä, vaan katsoisimme sitten joulun aikaan olisiko sopivia äkkilähtöjä tarjolla. Vai onko niin, että joulun aikaan niitä ei yleensä juuri ole saatavilla? Löytyisikö siis hyviä vinkkejä matkakohteen ym. suhteen ensimmäistä kertaa tämän tyyppiselle matkalle lähtevälle perheelle?

3

452

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • v. 2011

      että 4 hengelle ei saa ko aikaan äkkilähtöjä ja jos saa niin lapset menee eri hotelliin jne. Vieläkä kiinnostaa sillä joulun-uuden vuoden aika myytiin jo keväällä loppuun.
      Ja jos on noin iso haarukka että Thaimaa -Kanaria niin siinähän sitä onkin miettimistä. Ja Thaimaan takapajulatkin on 10 tunnin lennon päässä jos et sitä tiennyt. Kaikesta näkee että matka on perheen ensimmäinen.

      • kamomilla10

        asiallisesta vastauksesta. Tuosta oli todella paljon apua. Hienoa että kokeneet maailmanmatkaajat jakavat vinkkejä meille muillekin! nimim. toista ja vielä kymmenettäkin perhematkaa edeltää se ensimmäinen matka


      • kyselijä...
        kamomilla10 kirjoitti:

        asiallisesta vastauksesta. Tuosta oli todella paljon apua. Hienoa että kokeneet maailmanmatkaajat jakavat vinkkejä meille muillekin! nimim. toista ja vielä kymmenettäkin perhematkaa edeltää se ensimmäinen matka

        Älä välitä tuosta. Minä ihmettelen mikä ihme ihmisiä oikein vaivaa. Tällaiset netin keskustelupalstat ovat mitä mainioin asia, mutta käsittämätöntä on että joka foorumilla täytyy olla näitä idiootteja, jotka kirjoittavat aivan älyttömyyksiä, tai toisia halveksuvasti. Asialliset viestit katoavat niiden sekaan.

        Itselläni on aivan sama ongelma kuin sinulla. Ajattelimme tyttöystäväni kanssa lähteä jouluna matkalle, olemme alle 30-vuotiaita. Heräsimme asiaan kuitenkin vähän liian myöhään ja ainakin Thaimaassa kiinnostavimmat kohteet ovat jo menneet. Tosin viikoksi sinnekin vielä pääsisi. Itse en vain ole varma onko mitään järkeä lähteä Thamaahan vain viikoksi, siitä tulee päivää kohti aika kallis reissu.

        Kanaria ei uskoakseni ole paikkana niin kiinnostava, mutta onhan se vähän halvempi kuitenkin. Ja sinne pääsisi vielä lähes jokaiseen hotelliin.

        Itse etsimme hyvätasoista, modernia, neljän tähden hotellia, mielellään merinäköalalla ja kuntosalilla. Itse paikan tulisi olla kohtuu rauhallinen, mutta ei nyt aivan kuollut. Turisteja toki kaikkialla on, mutta ettei olisi pahimmasta biletys/örvellys päästä. Haluamme että paikassa olisi hyviä ravintoloita, kahviloita ja kaunista luontoa/maisemaa. Plussaa on jos jokin isompi kaupunki olisi lyhyen matkan päässä, jos itsellä alkaa jonain iltana bilejalka väpättämään.

        Omat vaihtoehtoni ovat tällä hetkellä Phuketin Kamala ja Gran Kanarian Amadores. Molemmissa on puolensa. Olisi kiva kuulla kommentteja ko. kohteista. Amadoresilla on ainakin tosi kivan näköinen hotelli, Gloria Palace Royal...mutta itse Amadoresista en kuitenkaan ole ihan varma. Onko paikka täynnä suomalaisia tai brittiläisiä örveltäjiä?

        Thaimaassa luonto olisi varmasti kauniimpaa kuin Kanarialla. Luultavasti siellä olisi mukavampaa pyöriä ja lenkkeillä luonnossa. Yksi plussa Kanarialle vielä siitä, että sinne pääsisi lähtemään 25.12, joten saisi aaton viettää isovanhempien yms. seurassa, joille se kuitenkin on tärkeää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2695
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      103
      2282
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2030
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1759
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1701
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1676
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1666
    8. 92
      1602
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe