prinsessalle nimi ehdotuksia

aivan oo:na,,

Elikkäs O-loppuisia tytön nimiä kaipailtas.

Aino on jo, muuten ehdotuksia otan vastaan ilomielin!!

9

3021

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eräs lukija

Vieno
      Vanamo
      Vellamo
      Marjo
      Mariko
      Kaino
      Sisko
      Tellervo
      Pirjo
      Pirkko

Nämä tulivat näin äkkiseltään mieleen. En edes tiedä onko noita enempää, suomihan on siitä poikkeuksellinen että naisen nimi tosiaan voi päättyä o-kirjaimeen, mutta eipä noita nimiä kovin montaa tunnu olevan.

• ap.

Niin niitä ei ole paljoa, siksi aloinkin kysellä apuja.

Miesten nimiä on vaikka kuinka, mutta naisten nimissä ei paljoa.

Täsmentäisin vielä, että nimi voisi olla myös "uudenlainen" nimi, ei välttämättä ns. vanhanajan nimiä.

• taas näitä..
        ap. kirjoitti:

Niin niitä ei ole paljoa, siksi aloinkin kysellä apuja.

Miesten nimiä on vaikka kuinka, mutta naisten nimissä ei paljoa.

Täsmentäisin vielä, että nimi voisi olla myös "uudenlainen" nimi, ei välttämättä ns. vanhanajan nimiä.

Vaikea keksiä mitään uuden ajan ehdotusta, kun o-kirjainta ei yleensä käytetä maailmalla naisen nimessä lopyssa. Karkeasti ottaen: Antonia on nainen ja Antonio on mies. Ei nimiä voida väsätä niin, että lisää vaan o:n perää ja saa uudenlaisen tytön nimen.

Ehkä tarpeeksi yhdistävä piirre lapsillasi on se, että he ovat sinun lapsiasi. Jos yllämainitut o-nimet eivät kelpaa, sinun on pakko keksiä joku muu tapa "soinnutella" lapsesi nimiä.

Aino ja Marjo olisivat kaunis pari, ei sen puoleen. Kuten Aino ja Vienokin.

• Anonyymi

Hyvä ja kieroilematon vastaus.

• Täti

Ei tule muita täällä mainitsemattomia o-loppuisia nimiä mieleen kuin Kielo ja Vuokko.

• o-loppuinen

Uudehko keksitty nimi perhenetin sivuilta: Hillervo

• Mauriina

naisen nimiä esim Joko, Joshiko ja Noriko.

Meillä niitä on vähän. O-loppuiset nimet ovat yleensä miehennimiä. Esim täällä esille tullut Hillervo on muistaakseni miehennimi. Ne o-loppuiset, joita suomen kielessä on, ovat diminutiiveja esim Pirjo Pirjetasta ja Marjo Marjatasta tai sitten esim kasvien tai ominaisuuksien nimiä. Tässä joitakin:

Angervo
      Esikko
      Vuokko

Kaino
      Vieno

• nimiä

Sajo
      Sisko
      Marjo
      Vieno

• minäooh

ainakin Iro. On vissiin aika uusi nimi koska en ainakaan muista että olisi ollut kalenterissa montaakaan vuotta.
      Kielo täällä taidettiin jo mainitakin. Sitten on ihan Pirkko ja Pirjo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      128
      2177
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      344
      1811
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      38
      1488
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      29
      1295
    5. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1163
    6. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1133
    7. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      26
      926
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      867
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      104
      810
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      722
    Aihe