Keväällä 2010 Losiin,,,

jodie83

Hei,
Olemme lähdössä serkkuni kanssa huhti- toukokuun vaihteessa losiin ja haluaisin tietää vähän perusjuttuja ennen matkalle lähtöä. Meillä hotelli varattuna Pico Riverasta, eli millainen alue tämä on? Ja meillä myös auto vuokrattuna eli välimatkat paikkoihin ei ole ongelma. Paljonko rahaa tulisi 10 päiväksi varata? Siis ainoastaaan käyttörahaa ja syömiseen ja bensoihin? Kaikki muu on jo maksettu. Lennämme ensin helsingistä nykiin jossa olemme 4 päivää ja sieltä tarkoitus sisäisellä lennolla losiin. Paljonko matkalaukkuja ja tavaraa saa sisäisellä lennolla olla mukana? Mitkä ovat normaaliateria/juoma hinnat ravintoloissa ja yökerhoissa? Mihin kannattaa mennnä bilettämään? Kaikki kertomukset ja vastaukset ovat tervetulleita!! Kiitos jo etukäteen vastanneille!

6

1337

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wysig

      Matkatavaramäärä riippuu lentoyhtiöstä, tarkista ao yhtiön kotisivuilta.
      Yleensä nykyään kaikki matkatavarat maksavat sekä tarjoilu koneissa myös. Kalliimmissa lipuissa sisältyy hintoihin.
      Safka maksaa usein saman dollareissa kuin Suomessa euroissa, päälle vero ja juomaraha. Riippuu tietenkin missä syöt.
      Rahaa saa palamaan niin paljon kuin haluaa.
      Picossa en ole käynyt, mutta se on aika kaukana nähtävyyksistä ym. Ruuhka-aikaan
      esim Chinese Theather yli tunti, Rodeo Dr n 2t.
      Kannattaa tsekata missä konsertteja ym.

    • Hb local

      Toi Pico Rivera on tosi kaukana kaikesta mielenkiintoisesta, ellei taa nyt oo sitte joku ghetto-seikkailu-loma. Suosittelen ettimaan jotain rannan tuntumasta niin ei mee koko loma ruuhkassa istuessa. Koeta katsella alueilta:
      Redondo beach
      Hermosa Beach
      Torrance
      Marina del Rey

      Mun mielesta paras party paikka on Hermosa Beach (asun itse Hb:ssa), mutta jos ei ole pikkurahan puutetta niin Hollywoodissa voi bilettaa julkkisten kera. Viimeks tosin baarilasku oli 1200 taalaa, joten se voi olla aika tyyrista. Ranna tuntumassa tuoppi maksaa 5 taalaa ja ruuat about saman kun suomessa. Matkatavara rajoitukset on suurin piirtein samat kun Euroopassa, mutta taalla saa kasimatkatavarana kuljettaa yllattavan paljon.

      • jodie83

        Eli millainen alueena tuo paikka? kuulemma sieläkin joitain ostoskeskuksia ym... ilmeisesti suurin osa asukkaista latinoja sillä alueella,,,? Sitten kiinnostaisi tietää tuosta bailaamisesta, että miten ikärajat noissa baareissa ja klubeilla menee? itse olen 26, mutta serkku 19 , joten miten on hänen kohdallaan tuo sisäänpääsy? Päästävätkö sisään esim. ilman juomalupaa tms... Tuosta rahasta että luin jostain keskustelusta että kun varaa 100dollaria /pvä niin pärjää, eli onko näin?


      • LA <3
        jodie83 kirjoitti:

        Eli millainen alueena tuo paikka? kuulemma sieläkin joitain ostoskeskuksia ym... ilmeisesti suurin osa asukkaista latinoja sillä alueella,,,? Sitten kiinnostaisi tietää tuosta bailaamisesta, että miten ikärajat noissa baareissa ja klubeilla menee? itse olen 26, mutta serkku 19 , joten miten on hänen kohdallaan tuo sisäänpääsy? Päästävätkö sisään esim. ilman juomalupaa tms... Tuosta rahasta että luin jostain keskustelusta että kun varaa 100dollaria /pvä niin pärjää, eli onko näin?

        En usko että pääsee sisään, ainakaan minnekään hienompaan klubiin. Itse käyn Losissa/sen lähialueella kerran vuodessa, noin kuukauden kerrallaan... Los angeles itsessään ei tarjoa huippupaljoa nähtävää, Santa Monica, Malibu, ja muut rannat pois lukien. Mutta kyllä siellä viihtyy vähintään yhden loman! Itse teen nykyään matkoja Losista San Franiin, Nevadan ja Arizonan puolelle...

        Tietenkin Hollywood, Bel Air, jne on nähtävä. Lisäksi voin suositella Universal Studiosia ja Six Flagsia. Jos tykkäätte shoppailla niin lähistöllä on isoja outletteja, joissa on melko edullista. Etenkin nyt kun dollarin kurssi on alhaalla. Jos kerrotte mitä tykkäätte tehdä niin voin antaa mielellään vinkkejä :)

        Mutta takaisin aiheeseen, osassa paikoista on juurikin ikäraja 18, mutta ette saa sillä puolella mitään alkoholia, tälläisiä paikkoja mm osa strippipaikoista ja stand up/musiikkikeikoista.


      • jodie83
        LA <3 kirjoitti:

        En usko että pääsee sisään, ainakaan minnekään hienompaan klubiin. Itse käyn Losissa/sen lähialueella kerran vuodessa, noin kuukauden kerrallaan... Los angeles itsessään ei tarjoa huippupaljoa nähtävää, Santa Monica, Malibu, ja muut rannat pois lukien. Mutta kyllä siellä viihtyy vähintään yhden loman! Itse teen nykyään matkoja Losista San Franiin, Nevadan ja Arizonan puolelle...

        Tietenkin Hollywood, Bel Air, jne on nähtävä. Lisäksi voin suositella Universal Studiosia ja Six Flagsia. Jos tykkäätte shoppailla niin lähistöllä on isoja outletteja, joissa on melko edullista. Etenkin nyt kun dollarin kurssi on alhaalla. Jos kerrotte mitä tykkäätte tehdä niin voin antaa mielellään vinkkejä :)

        Mutta takaisin aiheeseen, osassa paikoista on juurikin ikäraja 18, mutta ette saa sillä puolella mitään alkoholia, tälläisiä paikkoja mm osa strippipaikoista ja stand up/musiikkikeikoista.

        Tiedätkö Pico Riverasta sen enempää? Millainen alue? Mitä Outletteja suosittelet? Paljonko rahaa tulisi varata mukaan? Kiitos kaikista vastauksista!!


    • Lusander

      Ajakaa suoraan San Diegoon. Los likainen ja äkeä kaupunki. Diego unelma maan päällä!
      Liikenne Diegossa rauhallisempaa ja väljempää. Losissa todella nykivää ja joustamatonta.
      Ja vuokra-autoon ilman muuta navigaattori (maksaa muutaman taalan vuorokaudessa).
      Biletyspaikkoja en osaa neuvoa, mutta kannattaako tänne saakka tulla viinahöyryssä sähläämään?

      Yhdysvallat on muutakin kuin miljoonakaupunkeja. Luonto on huikea ja monipuolinen. Nuo vuoret uskomattomia!
      Huvipuistoista Six Flags ja Disneyland sekä San Diegon Sea Life suosittelemisen arvoisia paikkoja.

      Santa Barbara on kaunis (elokuvamainen) kaupunki.

      Suosittelen mieluummin kiertoajelua kuin yhdessä kaupungissa bailaamista!

      Täällä on ystävällistä palvelua, huonolla kielitaidolla pärjää. Ihmisten ilmoilla ei tarvitse pelätä, mutta aina kannattaa etukäteen selvittää, että onko yöpymispaikka ym turvallisella alueella!

      Mukavaa ja antoisaa lomaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1224
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1036
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      60
      770
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      720
    5. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      684
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      36
      628
    9. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      624
    10. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      612
    Aihe