Kuka väittää, että dobermannit olisivat tappajakoiria, verihurttia tai hermokimppuja?
Toki kaikki koirat ovat yksilöitä, mutteivät kaikki doberitkaan ole automaattisesti tappajia, kuten moni sanoo. Tämä on ärsyttävää, kun tietää, että doberikin voi olla ihana mussukka.
Tietenkin kaikki koirat voivat hermostua, jos niitä ärsytetään tai niiden omistajaa uhataan. Se on etenkin dobereille, rotikoille ja sakemanneille luontaista.
Itselläni on kaksi doberia, uros ja narttu. Narttu on paljon ärhäkämpi ja helposti puolustusviettisempi kuin uros, joka taas on luonteeltaan ihanan säyseä, rauhallinen ja lapsirakas.
Tietenkin kaikki koirat ovat normaalioloissa rauhallisia ja kilttejä, mutta muuttuvat salamannopeasti uhkaustilanteessa uhkarohkeiksi ja vihaisiksi.
Ja sitten kaikki nämä "verikoira"- jutut, joissa rotikka on tappanut pikkupojan ja doberi raadellut ihmisen kuolemankieliin.
Näissä uhri on useimmiten ärsyttänyt tahallaan koiraa, uhannut omistajaa tai muuten vain esiintynyt väkivaltaisena.
Tietenkin jokainen koira voi ärsyyntyessään tai pelästyessään purra tai hermostuksissaan jopa raadella, mutta näitä raateluiden tai puremisten syitä ei lähes koskaan kerrota uutisissa tai lehdessä.
Yleensä aina vihaisesti käyttäytyvän koiran takana on huolimaton, kokematon ja liian lupsakka omistaja, mutta tietysti myös luonnevikaisuus on mahdollista.
Mutta huomioikaa silti kaikki doberit ja rotikat verikoiriksi tuominneet, että yleensä vika on ihmisen ja useimmat koirat ovat luonteeltaan ihania tassuttajia! =)
Doberi
6
364
Vastaukset
- Jessess
Se on totta, että moni menee tuomitsemaan syyttä suotta... Mutta vastailempa omilla luulloilla:
"Kuka väittää, että dobermannit olisivat tappajakoiria, verihurttia tai hermokimppuja?
Toki kaikki koirat ovat yksilöitä, mutteivät kaikki doberitkaan ole automaattisesti tappajia, kuten moni sanoo. Tämä on ärsyttävää, kun tietää, että doberikin voi olla ihana mussukka."
Ihmiset, jotka eivät koskaan ole edes nähnyt dobberia.
Ei-koiraihmiset.
Lööppejä sokkeasti uskovat ihmiset, jotka eivät millään näe kokonaiskuvaa ja uskovat että rotu on sama asia kuin yksilö.
"Ja sitten kaikki nämä "verikoira"- jutut, joissa rotikka on tappanut pikkupojan ja doberi raadellut ihmisen kuolemankieliin.
Näissä uhri on useimmiten ärsyttänyt tahallaan koiraa, uhannut omistajaa tai muuten vain esiintynyt väkivaltaisena. "
Tämä on vähän oudosti kirjoitettu.. Tuota.. Koirahan ei saisi olla KOSKAAN irti ilman omistajan valvontaa. Kaikki kuolemaan johtaneet tapaukset ovat omistajan vikoja. Pitäisi sitä tietää, kuten totesit, että koira puolustaa itseään jos uhkaava pakottaa ne siihen.. Mutta minusta on vähän outoa ne tapaukset, missä koira on IRTI ja tappaa vielä kätkyssä olevan vauvan. Eivät vauvat kovin uhkaavia voi olla? Mistä tietosi on peräisin? "useimmiten ärsyttäneet tahallaan" What? Ja ei se ole niiden ihmisten vika, jotka ovat olleet uhkaavia koiria kohtaan. tuskin he haluavat koiraa kimppuun. Eiväthän he voi tietää automaattisesti, miten käyttäytyä koiran kanssa (kaikilla ei ole koiraaaa).
"näitä raateluiden tai puremisten syitä ei lähes koskaan kerrota uutisissa tai lehdessä."
Surullisen totta. Silloin nämä lööppeihin sokeastiuskovat luovat päässä sen oman teorian...
"Mutta huomioikaa silti kaikki doberit ja rotikat verikoiriksi tuominneet, että yleensä vika on ihmisen ja useimmat koirat ovat luonteeltaan ihania tassuttajia! =)"
Totta. Oiskohan hyvä jos lööpit kirjoittaisivat josks sellaisen jutun, missä näkyisi kuinka moni rotikka ja muut EIVÄT ole hyökänneet minkään kimppuun...
Näitten rotujen maine juontaa historiasta, leffoista ja muusta... Voi kun ihmiset olisivat enemmän avomielisiä.
Mutta näitten asioitten vatvominen ei auta. Kannattaisi sen sijaan keskittyä niihin omiin kultaisiin tassuttajiin :)- pelottaa
turhaan puolustelette!! viimeks tänään doberi murisi maailman kultasimalle mäyräkoiralleni! vihaks pistää.
- Hahaa :D
pelottaa kirjoitti:
turhaan puolustelette!! viimeks tänään doberi murisi maailman kultasimalle mäyräkoiralleni! vihaks pistää.
No voihan helvetti. Eihän kaikki koirat toistensa kanssa toimeen tule! Ja mitä haittaa siitä on jos yksi dobberi ei tykkää sun mäykystä? Eihän teidän tarvii saman katon alla asua.
Minä omistan sheltin, joka ei oikein tule toimeen uroksien kanssa, jos nämä huomioi sen, mutta kaikki nartut kelpaa (ja WOW, yksi niistä on kauhistuttava dobberi. Pitäisikö minun uhota täällä, että "kaikki muut urokset paitsi oma mussukka tipsu on hirviöitä" häh?
Ärsyttää tuollainen puolueellinen katsomus omaan rotuun! Dobermannit ja kaikki muut huonoon maineeseen päässeet, niillä sentään on oikeus vaatia avaramielisyytta tuollaisilta "tapasin koiran joka murisi omalle mussukalle", kun uskovat vanhoihin humpuukeihin ja puolueellisiin lööppeihin. - mäykkyyyyyy
Hahaa :D kirjoitti:
No voihan helvetti. Eihän kaikki koirat toistensa kanssa toimeen tule! Ja mitä haittaa siitä on jos yksi dobberi ei tykkää sun mäykystä? Eihän teidän tarvii saman katon alla asua.
Minä omistan sheltin, joka ei oikein tule toimeen uroksien kanssa, jos nämä huomioi sen, mutta kaikki nartut kelpaa (ja WOW, yksi niistä on kauhistuttava dobberi. Pitäisikö minun uhota täällä, että "kaikki muut urokset paitsi oma mussukka tipsu on hirviöitä" häh?
Ärsyttää tuollainen puolueellinen katsomus omaan rotuun! Dobermannit ja kaikki muut huonoon maineeseen päässeet, niillä sentään on oikeus vaatia avaramielisyytta tuollaisilta "tapasin koiran joka murisi omalle mussukalle", kun uskovat vanhoihin humpuukeihin ja puolueellisiin lööppeihin.on tainut unohtua mussukan kasvatus kun ei tule toimeen urosten kanssa :)))
ja mitä rotuihin tulee niin eiköhän se ole oma vika jos ottaa esim sheltin.
minun mäyris ei sentää kovin herkästi murise vaan on suoran toiminnan tyttö! - Jessess
mäykkyyyyyy kirjoitti:
on tainut unohtua mussukan kasvatus kun ei tule toimeen urosten kanssa :)))
minun mäyris ei sentää kovin herkästi murise vaan on suoran toiminnan tyttö!Jaha. Ja miksi minun pitäisi kiinnittää siihen huomiota? JA miten kasvatus muka liittyy urosten väliseen suhteeseen? Minulle riittää, että se tulee toimeen niiden koirien kanssa, joiden kanssa se on tekemisissä muuten kuin ohitustilanteessa (ja ohitustilaanteessakaan ei tule ongelmia, paitsi silloin kun toinen on niin tyhmä, ettei kysy lupaa antaa oman koiransa tulla nuuskimaan). Onhan tuolla uroksiakin kaverina, mutta harvoja ja se vaati aikaa.
"mitä rotuihin tulee niin eiköhän se ole oma vika jos ottaa esim sheltin"
Mitäs sinä tällä tarkoitat?(jos tajusin tämän oikein, tämä on piikki minulle..) Kyllä, on minun vika, että minulla on minulle maailman paras koira, joka on tuhat kertaa parempi kuin jokin makkaranpötkö, tylsä lyllerryskoira töppöjalkoineen ja viottuineen selkineen, jotka tosiaan kepaavat vain syli tai kolojenluotaamiseen. Sellainen ei minulle kelpaa, oli kuinka ongelmaton tahansa. Tuttuni mäykky on tooodella tylsä, mutta toisaalta aivan sairaan hyvä koira hänelle :D. Kummatkin sellaisia lepsuja pötkiksiä (huumoria heei).
"minun mäyris ei sentää kovin herkästi murise vaan on suoran toiminnan tyttö!"
Siistiä. Mäykkysi ei siis edes varoita, vaan hyökkää heti kimppuun...Tuota minä pitäisin todellisena ongelmana.
Olisi hyvä jos sinunlaisia kapeakatseisia ihmisiä olisi vähemmän... Hyväksyisit vaan sen tosiseikan, ettei mikään koira ole "verikoira" syntyessään. - ryynis
mäykkyyyyyy kirjoitti:
on tainut unohtua mussukan kasvatus kun ei tule toimeen urosten kanssa :)))
minun mäyris ei sentää kovin herkästi murise vaan on suoran toiminnan tyttö!..miten ihmeessä vaikutat kasvatuksella koiran hormonitoimintaan?
Tämä kun on usein syynä, jos koira räyhää samaa sukupuolta olevalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk295498Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin173177Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_161302Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.511283Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.231154PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht1501059Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport43969- 125948
- 37844
- 142783