Matkailuvirkailijat hoi!

Opiskelijalainen

Haluaisin vain kysyä matkailuvirkailijoilta, että minkälainen kielitaito heillä on? Sujuva englanti varmaankin, entä ruotsi ja muu kielet? Itse opiskelen ko.ammattiin ja kielitaito on aika huono, paitsi englanti.

5

1125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lkmgklj

      itsellä on suomi,ruotsi,englanti,saksa,espanja,

      ihan ok ruotsi, hyvä englanti, hyvä saksa, kohtalainen espanja.


      t: matkailuvirkailija vm. 07

    • reiseliv

      Sujuvasti puhun englantia ja skandinaaviskaa (ruotsi&norja menneet sekaisin oltuani töissä molemmissa maissa, mutta ongelmitta ymmärrän ja tulen ymmärretyksi). Saksaa osaan kohtuullisesti. Vaatii aina pientä "lämmittelyä" kuten myös viro. Venäjää olen alkamassa opiskelemaan iltaopintoina työn ohessa. Haaveissa vielä opiskella jotain romaanisista kielistä, kuten ranskaa, italiaa tai espanjaa. Älä huoli kielitaidostasi! Minäkin hakeuduin matkailualalle opiskelemaan vasta lukion jälkeen ja ruotsin opettajani saisi varmasti halvauksen kuullessaan minun tekevän nykyään matkailualan hommia lähes täysipäiväisesti skandinaaviskalla :D. Ei kannata ottaa liiaksi stressiä kielten opiskelusta. Itse olin aluksi kauhuissani, että miten pärjään, kun todistuksissa ei kielten kursseissa lukion jälkeen kummosia numeroita ollut, mutta olen sitä mieltä että Suomessa kielten opetuksessa painotetaan liikaa kielioppiin, mikä tietysti on tärkeää, mutta se kieliopin paahtaminen ja osaamattomuus sitten saa ihmisen helposti aristelemaan omaa kielitaitoaan. Neuvo: käytä aina kuin mahdollista muita kieliä! Haali vaikka reissuilla ollessasi matkaesitteitä eri kielillä ja lueskele niitä! Lue erikielistä kirjallisuutta, seuraa nettiuutisia jne... Katso elokuvia ilman tekstejä tai sitten laita vaikka tekstit jollain muulla kielellä kuin suomi. Sanavarasto ja kielitaito karttuu lähes "huomaamatta".

      • .............

        Pian olet työtön .....Vain AVUTTOMAT käyttävät matkatoimiston YLIHINNOILTELTUJA palveluita nykyään.Ehkä siitä syystä sinunlaisiasi palkataan tänäpäivänä.


      • reiseliv
        ............. kirjoitti:

        Pian olet työtön .....Vain AVUTTOMAT käyttävät matkatoimiston YLIHINNOILTELTUJA palveluita nykyään.Ehkä siitä syystä sinunlaisiasi palkataan tänäpäivänä.

        En tarkemmin ala omasta työstäni kertomaan, mutta olen taustaltani matkailuvirkailija ja en päivääkään ole työskennellyt matkatoimistossa. Matkatoimisto ja matkailutoimisto ovat eivät ole sama asia. Toki osa matkailuvirkailijoista työskentelee matkatoimistoissa, mutta eivät kaikki. Varmaan jonain päivänä voin olla työtön, mutta nyt töitä paiskin aivan tarpeeksi.


      • ..H..
        reiseliv kirjoitti:

        En tarkemmin ala omasta työstäni kertomaan, mutta olen taustaltani matkailuvirkailija ja en päivääkään ole työskennellyt matkatoimistossa. Matkatoimisto ja matkailutoimisto ovat eivät ole sama asia. Toki osa matkailuvirkailijoista työskentelee matkatoimistoissa, mutta eivät kaikki. Varmaan jonain päivänä voin olla työtön, mutta nyt töitä paiskin aivan tarpeeksi.

        Ite oon matkailuvirkailija koulutukseltani ja työskentelen lentokentällä. Kielistä puhun sujuvasti englantia ja ruotsista heikot alkeet =) Hyvin on tähän asti pärjännyt ja kokoajan se ruotsinkielentaitokin kohenee, kun joutuu joka päivä käyttämään (eli yritän mongertaa jotain epäselvää vastaukseksi)..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5259
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4715
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3006
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1757
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1730
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1643
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1571
    Aihe