Kissan polkuanturassa jotakin outoa?

.heidi.

Kissallani kasvaa yhdestä polkuanturasta kynnennäköinen valkoinen "tikku", (kynsi se ei ole, kasvaa polkuanturasta ylöspäin ja muistuttaa vähän kuivunutta ihoa). Osaako kukaan veikata mikä se voisi olla? Varaan ajan lääkäriin ja menemme näyttämään, mutta olisi kiva jos joku osaisi sanoa mikä se voisi olla?

6

4662

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maitonappi

Varmaan sama juttu mikä omilla kissoillani on ollut. Näyttää kovettuneelta iholta, joka lopulta voi irrota polkuanturasta ja töröttää kovana tikkuna ulospäin. Meillä ELL leikkasi tikun pois saksilla ja totesi että vaaraton tapaus, joita näkyy usein. Jos haluaa niin voi laittaa esim. tummelia tassuun, mutta kissa ei sitä varmaan siinä siedä. Kovia paloja voi leikata itsekin pois.

• .Heidi.

Kuulosta juuri samanlaiselta mikä meidän elvikselläkin taitaa sitten olla, täytyy kokeilla saisiko sitä leikattua pois. Kiitos avusta!

• mitä tehdä

Meidän kollikissa tuli ke-aamuna kotiin tosi kipeenä. Valitti kävellessä. Mitään ulkoista siinä ei näkynyt, käveli vaan hyvin arastellen. Nyt se on vaan nukkunut kolme päivää ja yötä, syönyt ja juonut hyvin vähän. Tänään huomasin et sen toisen etutassun antura on tuvoksissa ja kuumottaa. Anturassa näkyy kaksi haavaa ja toinen niistä märkii. Pitäisikö viedä lääkäriin vai antaa kissan vaan nukkua? Paraneekohan itsekseen? viikonloppupäivystystä ei ole joten on odotettava ainakin maanantaihin elikkä onkohan mitään kotihoito-ohjeita tällaseen?

• tassussa

Itse olen ainakin koirien haavoja hoitanut betadine-liuoksella puhdistaen, se kun tappaa hyvin bakteerit ja haavat on parantuneet todella nopeasti.
        Kissalla tosin vaikeampi ja varsinkin, kun tassussa haava...Mutta jos saat laitettua tassun jotenkin pakettiin eikä kissa saisi nuoltua tassua ja reilusti betadinea paketin sisään niin sitä ehkä voisi kokeilla ensiapuna ennen eläinlekurille pääsyä...

• Anonyymi

Kissallani on pinkkiä tassuissa ja ne ovat hyvin kipeät

• Anonyymi

Mitäs el antoi hoito- ohjeeksi?
        Vai luulitko, että pelkästään tänne kirjoittelu riittää hoidoksi🤦🏼‍♂️

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      196
      3611
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      57
      2257
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      376
      2220
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      43
      2092
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1501
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1251
    7. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      478
      1223
    8. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1213
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      121
      1073
    10. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      62
      1043
    Aihe