Karvanlähdöstä

tiedustelisin...

eli kuinka normaalia on todella runsas karvanlähtö cavalierin kohdalla?

Toisesta cavastamme, joka on uros, lähtee huomattava määrä karvaa, enemmän kuin toisesta uroksestamme. Molemmista toki lähtee ihan reilusti. Kuinka normaalia se on? Ymmärrän tietysti sen, että pitkäkarvaisesta koirasta lähtee karvaa. En vain ollut varautunut näin suureen karvanlähtöön. Imuroida saa joka päivä ja jo tunnin sisällä isot karvapallot juoksentelee nurkissa. Kun koira ravistelee itseään, karva oikein pöllyää ja mielestäni sitä irtoaa normaalia enemmän.

Monilla tutuillani on pitkäkarvaisia koiria ja heillä tällaista ongelmaa ei ole. Kertooko tämä jostakin, esim. huonosta ruokavaliosta, koiran stressaantuneisuudesta tms?

11

2401

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Cava joka päivä

      Jos kerran karvaa lähtee, niin eikö silloin pitäisi harjata eikä imuroida????
      Meillä ainakin auttaa irtokarvan määrään..mutta jos ei jaksa..niin sitten on turhaa valittaa.
      Ruoalla on tietenkin vaikutus karvanlähtöön, jos koira ei saa tarvitsemiaan ravinteita, ruoka on liiaan köyhää, niin kyllä silloin karvatkin lähtevät.
      Mistä koirat ovat stressaantunet???
      Poista stressin alkuperä jos voit. Jos et voi niin ne on vain siedätettävä siihen.....kaikkeen ei voi vaikuttaa.

    • Cavanomistaja

      Meijän uroscavasta lähtee jonkinverran karvaa, mutta ei kauheesti koska harjaan koiran joka viikko Coat Kingillä, joka siistii ja kerää irtokarvat koiralta.

      Eli kannattaa harjata useasti koiraa, yllättävän paljon siitä kuulostaa lähtevän. Kannattaa myös seurata millaista ruokaa koiralle antaa, meillä nimittäin marketin nappulat vaikutti turkin kuntoon, oli paljon 'resuisemman' näköinen kun nyt kun syötetään eläinpuodista ostettua Nuttra nuggetsia > turkki näyttä paljon parempikuntoiselta.

      • hirveän

        hyökkäävä vastaanotto tuossa ensimmäisessä vastauksessa. Ihme touhua, kun jotakin asiallisesti kysyy. Itselläni ensimmäiset koirat, enkä ole hirveän kokenut näissä jutuissa. Neuvoa kysyin, en valittanut.

        Enivei, unohdin mainita, että harjaamme koiriamme kyllä. Siksi ihmettelinkin. Harjaaminen vähintään kerran viikossa ei ole auttanut, päinvastoin, tuntuu että lisääntyy vain.

        Pyrin nyt lisäämään harjauksen määrää, jos sitä suositellaan.


      • mainitsematta
        hirveän kirjoitti:

        hyökkäävä vastaanotto tuossa ensimmäisessä vastauksessa. Ihme touhua, kun jotakin asiallisesti kysyy. Itselläni ensimmäiset koirat, enkä ole hirveän kokenut näissä jutuissa. Neuvoa kysyin, en valittanut.

        Enivei, unohdin mainita, että harjaamme koiriamme kyllä. Siksi ihmettelinkin. Harjaaminen vähintään kerran viikossa ei ole auttanut, päinvastoin, tuntuu että lisääntyy vain.

        Pyrin nyt lisäämään harjauksen määrää, jos sitä suositellaan.

        se vaikuttaa toki vastaukseenkin.
        Tässä on selvästi luultu, että omistaja on niin typerä ettei harjaa koiriaan tarpeeksi usein.
        Siitä kun ei ollut mainitaa.
        Lisäksi on ihan oikeastikin niin typeriä koiranomistajia, ettei tyhmyydellä ole rajaa.
        Lueppa vaan tätäkin koirapuolta niin saat vastauksen jo esittämiisi kysymyksiin.
        Se on toinen mkä ärsyttää monia.
        Tehdään oma kysymys kun ei viitsitä lukea kaikkea.......
        Toisiin kysymyksiin vastaillaa 20 kertaa ja sitten jollain menee pinna ja sitten taas ihmetellään, ett mikähän totakin vaivaa....
        Näin se vaan on.
        Jos et tee tarpeksi kattavia kysymyksiä, saat vastauksen siihen mitä kysyttiin, eikä siihen mitäolisipitänytvieläarvaillarivienvälistä..;)


      • sentään,
        mainitsematta kirjoitti:

        se vaikuttaa toki vastaukseenkin.
        Tässä on selvästi luultu, että omistaja on niin typerä ettei harjaa koiriaan tarpeeksi usein.
        Siitä kun ei ollut mainitaa.
        Lisäksi on ihan oikeastikin niin typeriä koiranomistajia, ettei tyhmyydellä ole rajaa.
        Lueppa vaan tätäkin koirapuolta niin saat vastauksen jo esittämiisi kysymyksiin.
        Se on toinen mkä ärsyttää monia.
        Tehdään oma kysymys kun ei viitsitä lukea kaikkea.......
        Toisiin kysymyksiin vastaillaa 20 kertaa ja sitten jollain menee pinna ja sitten taas ihmetellään, ett mikähän totakin vaivaa....
        Näin se vaan on.
        Jos et tee tarpeksi kattavia kysymyksiä, saat vastauksen siihen mitä kysyttiin, eikä siihen mitäolisipitänytvieläarvaillarivienvälistä..;)

        enpäs tiennyt pelisääntöjä. Nyt olen jälleen viisaampi. Pitääkin tästä edespäin tyytyä vahtaamaan muiden käymiä keskusteluja ja etsiä sieltä vastaukset askarruttaviin asioihin, ja pitää vaan suosiolla oma turpansa kiinni.

        En ole typerä koiranomistaja, ehkä hieman kokematon enkä koskaan aikaisemmin käynyt täällä keskusteluissa. Harjaan koiriani enkä ole ihan täysi idiootti. Kuten sanoin, aina voi oppia lisää. Kiitos hirveän kehittävästä keskustelusta.


      • näin se vaan on.
        sentään, kirjoitti:

        enpäs tiennyt pelisääntöjä. Nyt olen jälleen viisaampi. Pitääkin tästä edespäin tyytyä vahtaamaan muiden käymiä keskusteluja ja etsiä sieltä vastaukset askarruttaviin asioihin, ja pitää vaan suosiolla oma turpansa kiinni.

        En ole typerä koiranomistaja, ehkä hieman kokematon enkä koskaan aikaisemmin käynyt täällä keskusteluissa. Harjaan koiriani enkä ole ihan täysi idiootti. Kuten sanoin, aina voi oppia lisää. Kiitos hirveän kehittävästä keskustelusta.

        Eli kysyt tarkkaan mitä haluat tietää ja annat tarpeeksi kattavat taustatiedot, niin ei luulis tulevan vittuilua.
        Mutta, kenelläkään täällä ei ole kristallipalloa joka osaa tiedottaa poisjätetyt asiat tai lukea rivienvälistä mikä se ihan oikea ongelma on.
        Ei siis kyse ole siitä että pitää pitää turpansa kiinni.
        Voit hyvin mainostaa itseäsi kokemattomana, niin vastausten antajat ottavat tämän huomioon, mikäli osaavat lukea.
        Kokemattomuudelle ei voi mitään, mutta tyhmyyttä ei näillä palstoilla suvaita.
        Moni on silkalla laiskuudella ja tyhmyydellä menettänyt lemmikinsä ja siitä ovat kyllä saaneet kuulla.
        Esim. ei viedä heti eläinlääkärille tai edes soitella sinne, vaan kysellään täällä ja sitten onkin jo liian myöhäistä tehdä enää mitään......ja tuleekin hautajaiset.
        Tämä sapettaa monia.

        Onnea vaan sulle harrastuksen piiriin, äläkä vedä hernettä nenään noin nopeasti.
        Siitä ei kärsi kukaan muu kuin sinä itse.


      • jo vähän liikaa
        näin se vaan on. kirjoitti:

        Eli kysyt tarkkaan mitä haluat tietää ja annat tarpeeksi kattavat taustatiedot, niin ei luulis tulevan vittuilua.
        Mutta, kenelläkään täällä ei ole kristallipalloa joka osaa tiedottaa poisjätetyt asiat tai lukea rivienvälistä mikä se ihan oikea ongelma on.
        Ei siis kyse ole siitä että pitää pitää turpansa kiinni.
        Voit hyvin mainostaa itseäsi kokemattomana, niin vastausten antajat ottavat tämän huomioon, mikäli osaavat lukea.
        Kokemattomuudelle ei voi mitään, mutta tyhmyyttä ei näillä palstoilla suvaita.
        Moni on silkalla laiskuudella ja tyhmyydellä menettänyt lemmikinsä ja siitä ovat kyllä saaneet kuulla.
        Esim. ei viedä heti eläinlääkärille tai edes soitella sinne, vaan kysellään täällä ja sitten onkin jo liian myöhäistä tehdä enää mitään......ja tuleekin hautajaiset.
        Tämä sapettaa monia.

        Onnea vaan sulle harrastuksen piiriin, äläkä vedä hernettä nenään noin nopeasti.
        Siitä ei kärsi kukaan muu kuin sinä itse.

        yli mun ymmärtämykseni, mutta nytpä tiedän, ettei täällä kannata ihan mitä tahansa suustaan päästää, ei saa olla tyhmä eikä typeristä asioista kannata kysellä. En tullutkaan tuota ajatelleeksi, että tyhmyydellä ja laiskuudellani voisin koirani menettää, onhan kyse toki niinkin hengenvaarallisesta asiasta kuin karvanlähtö ja niiden päivät ovat varmasti nyt luetut. Olenhan niin typerys, että en ole asiaa ajoissa tajunnut hoitaa ja kyselen neuvoja täältä.

        Millaset ihmiset täällä keskusteluissa oikein pyörii? En voi käsittää. Mutta asia ei tietysti olisi voinut enää tämän selvemmäksi tulla, että kiitoksia vaan. Ja kiitos sille yhdelle, joka laittoi asiallisen kommentin.

        Ja sen vielä lisään, että unohdin mainita sen tärkeän seikan, että harjaan koiriani lähes päivittäin. Luulin sen olevan itsestään selvää. Pitkäkarvainen koira tarvitsee sitä usein. Mun moka, etten sitä heti maininnut, sen myönnän.


      • täh?täh?
        jo vähän liikaa kirjoitti:

        yli mun ymmärtämykseni, mutta nytpä tiedän, ettei täällä kannata ihan mitä tahansa suustaan päästää, ei saa olla tyhmä eikä typeristä asioista kannata kysellä. En tullutkaan tuota ajatelleeksi, että tyhmyydellä ja laiskuudellani voisin koirani menettää, onhan kyse toki niinkin hengenvaarallisesta asiasta kuin karvanlähtö ja niiden päivät ovat varmasti nyt luetut. Olenhan niin typerys, että en ole asiaa ajoissa tajunnut hoitaa ja kyselen neuvoja täältä.

        Millaset ihmiset täällä keskusteluissa oikein pyörii? En voi käsittää. Mutta asia ei tietysti olisi voinut enää tämän selvemmäksi tulla, että kiitoksia vaan. Ja kiitos sille yhdelle, joka laittoi asiallisen kommentin.

        Ja sen vielä lisään, että unohdin mainita sen tärkeän seikan, että harjaan koiriani lähes päivittäin. Luulin sen olevan itsestään selvää. Pitkäkarvainen koira tarvitsee sitä usein. Mun moka, etten sitä heti maininnut, sen myönnän.

        Mitä toi hengenvaarallinen karvanlähtö oikein on????

        Kirjoittaja kertoi selvän tyhmyysesimerkin
        ja sinä kirjoitat karvanlähdöstä.
        Kyse ei ollut siis karvankähdöstä vaan esimerkkinä oli hyvin yleinen tapaus tältäkin alueelta.
        Kaikkea ei tarvitse ottaa itseensä.
        Mutta luetunymmärtämisen opettelu auttaa aina.
        Ja jos jatkat saivartelua, niin voihan olla, ettet käsitä seuraavaakaan vastausta.
        Siihen minä taasen en voi auttaa.


      • ihan mahdottomasti
        täh?täh? kirjoitti:

        Mitä toi hengenvaarallinen karvanlähtö oikein on????

        Kirjoittaja kertoi selvän tyhmyysesimerkin
        ja sinä kirjoitat karvanlähdöstä.
        Kyse ei ollut siis karvankähdöstä vaan esimerkkinä oli hyvin yleinen tapaus tältäkin alueelta.
        Kaikkea ei tarvitse ottaa itseensä.
        Mutta luetunymmärtämisen opettelu auttaa aina.
        Ja jos jatkat saivartelua, niin voihan olla, ettet käsitä seuraavaakaan vastausta.
        Siihen minä taasen en voi auttaa.

        jatkaa tätä keskustelua, mutta antakaamme olla. Tuskin on tämän vaivan arvoista.


    • ----,,,,----

      toisista taas vähemmän. Meillä on kotona sakemanni, josta olen aina sanonut että se tiputtaa karvaa stressistä, kun sitä koko ajan lähti, mutta väärässä olin. Apu löytyi furminaattorista. Suosittelen kokeilemaan :)

      • tästä vinkistä

        pitääkin kokeilla. Olen kyllä kuullut puhuttavan siitä, muttei ole tullut itselle hankittua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1458
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1012
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      751
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      725
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      680
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      659
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      644
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      67
      623
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe