Hei,
näyttäisi siltä, että jään ansiosidonnaiselta suoraan äitiyslomalle. Olen yrittänyt katsoa noita laskureita ja yllättynyt äitiyspäivärahani suuruudesta. Onko tosiaankin niin, että jos olen saanut ansiosidonnaista 57 euroa päivältä, niin voin saada yli 57 euroa/pv ja yli 1400 euroa äitiyspäivärahaa kuussa? Eli käytännössä äitiyspäivärahaa maksetaan 25 päivältä, niin äitiys- ja vanhempainloman aikainen korvaus muodostuu isommaksi kuin ansiosidonnainen? Jos äitiysraha lasketaan työttömyyskorvauksen perusteella, ottaahan KELA huomioon ansiosidonnaisen, ei pelkkää peruspäivärahaa?
Sori monimutkainen kysymyksenasetteluni... Tkiviidakko on aika kauhea...
Ansiosidonnaiselta
2
540
Vastaukset
- hmm...
Äitiyspäiväraha on pienempi kuin nyt saamasi ansiosidonnainen. Kelalla on tietty prosenttiosuus jonka se ottaa huomioon niin palkasta kuin työttömyyspäivärahastakin äippärahaa laskettaessa.
Kannattaa myös muistaa se, että mikäli äitiysrahapäätöksesi tehdään ansiosidonnaisen päivärahasi mukaan, et voi saada samaa äippärahaa enään seuraavista lapsista, sillä tuo kaksi lasta kolmessa vuodessa pätee vain palkkatuloista laskettuun äippärahaan.- vastaa...
Kiitos vastauksestasi. Soitin kuitenkin KELA:lle ja kysyin asiaa heiltä. Se 86% lasketaan päivittäisestä ansiosidonnaisen määrästä (ei kuukausittaisesta) ja kun ansiosidonnaista saa 20 päivältä ja äitiysrahaa 25 päivältä, niin lopullinen äitiysrahan kuukausittainen määrä on kuin onkin korkeampi kuin ansiosidonnaisen määrä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 532366
- 85884
- 49866
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!11835- 69733
Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t35731Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27640- 48545
Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap82537- 65522