Hei,
näyttäisi siltä, että jään ansiosidonnaiselta suoraan äitiyslomalle. Olen yrittänyt katsoa noita laskureita ja yllättynyt äitiyspäivärahani suuruudesta. Onko tosiaankin niin, että jos olen saanut ansiosidonnaista 57 euroa päivältä, niin voin saada yli 57 euroa/pv ja yli 1400 euroa äitiyspäivärahaa kuussa? Eli käytännössä äitiyspäivärahaa maksetaan 25 päivältä, niin äitiys- ja vanhempainloman aikainen korvaus muodostuu isommaksi kuin ansiosidonnainen? Jos äitiysraha lasketaan työttömyyskorvauksen perusteella, ottaahan KELA huomioon ansiosidonnaisen, ei pelkkää peruspäivärahaa?
Sori monimutkainen kysymyksenasetteluni... Tkiviidakko on aika kauhea...
Ansiosidonnaiselta
2
540
Vastaukset
- hmm...
Äitiyspäiväraha on pienempi kuin nyt saamasi ansiosidonnainen. Kelalla on tietty prosenttiosuus jonka se ottaa huomioon niin palkasta kuin työttömyyspäivärahastakin äippärahaa laskettaessa.
Kannattaa myös muistaa se, että mikäli äitiysrahapäätöksesi tehdään ansiosidonnaisen päivärahasi mukaan, et voi saada samaa äippärahaa enään seuraavista lapsista, sillä tuo kaksi lasta kolmessa vuodessa pätee vain palkkatuloista laskettuun äippärahaan.- vastaa...
Kiitos vastauksestasi. Soitin kuitenkin KELA:lle ja kysyin asiaa heiltä. Se 86% lasketaan päivittäisestä ansiosidonnaisen määrästä (ei kuukausittaisesta) ja kun ansiosidonnaista saa 20 päivältä ja äitiysrahaa 25 päivältä, niin lopullinen äitiysrahan kuukausittainen määrä on kuin onkin korkeampi kuin ansiosidonnaisen määrä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1341373
- 1021062
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede26963Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89954Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat308832- 99803
- 38692
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56648Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet141613