Hei,
näyttäisi siltä, että jään ansiosidonnaiselta suoraan äitiyslomalle. Olen yrittänyt katsoa noita laskureita ja yllättynyt äitiyspäivärahani suuruudesta. Onko tosiaankin niin, että jos olen saanut ansiosidonnaista 57 euroa päivältä, niin voin saada yli 57 euroa/pv ja yli 1400 euroa äitiyspäivärahaa kuussa? Eli käytännössä äitiyspäivärahaa maksetaan 25 päivältä, niin äitiys- ja vanhempainloman aikainen korvaus muodostuu isommaksi kuin ansiosidonnainen? Jos äitiysraha lasketaan työttömyyskorvauksen perusteella, ottaahan KELA huomioon ansiosidonnaisen, ei pelkkää peruspäivärahaa?
Sori monimutkainen kysymyksenasetteluni... Tkiviidakko on aika kauhea...
Ansiosidonnaiselta
2
540
Vastaukset
- hmm...
Äitiyspäiväraha on pienempi kuin nyt saamasi ansiosidonnainen. Kelalla on tietty prosenttiosuus jonka se ottaa huomioon niin palkasta kuin työttömyyspäivärahastakin äippärahaa laskettaessa.
Kannattaa myös muistaa se, että mikäli äitiysrahapäätöksesi tehdään ansiosidonnaisen päivärahasi mukaan, et voi saada samaa äippärahaa enään seuraavista lapsista, sillä tuo kaksi lasta kolmessa vuodessa pätee vain palkkatuloista laskettuun äippärahaan.- vastaa...
Kiitos vastauksestasi. Soitin kuitenkin KELA:lle ja kysyin asiaa heiltä. Se 86% lasketaan päivittäisestä ansiosidonnaisen määrästä (ei kuukausittaisesta) ja kun ansiosidonnaista saa 20 päivältä ja äitiysrahaa 25 päivältä, niin lopullinen äitiysrahan kuukausittainen määrä on kuin onkin korkeampi kuin ansiosidonnaisen määrä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas puukotus yläristillä!
Tänään taas puukotettu hengiltä ihminen Kuopiontien läheisyydessä yläristillä! Nyt näitä alkaa olla viikoittain!571691Olen päättänyt tappaa itseni tämän vuoden puolella
Minulla ei ole oikeastaan mitään hävittävää. Elämäni on surkeaa ja tunnen ihmisten tuijotukset ja supinat. Ne nauravat r1281327Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin
Kesä ja juhannus on grillailun kulta-aikaa. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin. Ka701221La Promesa sarjan ystäville iso pettymys - Yleltä lisäinfoa asiasta
La Promesa suosikkisarjan kohtalosta on tullut tietoa. Tämä ei kyllä välttämättä ilahduta sarjan faneja. Lue lisää: htt10826- 59755
- 64646
Nyt kun olen vähän huppelissa niin uskallan sanoa
Mikä minua oikein närästää... Tiedän että meillä on ollut vaikeaa mutta miten kauan sulla on ollut toinen mies vai oliko37502- 36457
- 43450
- 52442