Mielenkiinto Gallup:
1. Minkä ikäisenä ostit tai olet nyt ostamassa ensiasunnon?
2. Miksi ei aiemmin tai vasta myöhemmin? Tai aiotko vielä odotella ensiasunnon ostoa?
Minkä ikäisenä ensiasunto?
33
3953
Vastaukset
- Kyllönen...
1. 26v aikaisintaan koska vuosi pitää vielä säätää asp tilille.
2. aiemmin olen ollut liian kännissä/liian pienet tulot, mutta nyt täytyy käyttää tuo asp hyväksi, kun päivittivät sen nykyaikaiseksi.Haluan tuon 10v korkotuen. - seuraava jo 3. asunto
Ostin 28, puoliso oli 24
2. Miksi ei aiemmin tai vasta myöhemmin? Tai aiotko vielä odotella ensiasunnon ostoa?
Mentiin naimisiin, ajankohta oli sopiva, toinen asunto ostettiin 10 vuotta myöhemmin, kolmannen ostoa suunnitellaan.- kun kotiuduin
Takaisin Suomeen 24vuotiaana.Vaimo oli tuolloin 21. nykyään 7 vuotta myöhemmin asumme edelleen samassa
- suunnilleen...
1. Ensiasunto ostettu 1998, eli 27 vuotiaana.
2. Valmistuin, sain vakituisen työn ja muutin toiselle paikkakunnalle 1997 ja uskalsin ostaa heti kun näytti siltä että viihdyn paikkakunnalla. Täällä sitä ollaan edeleen ja osake on vaihtunu taloon. - vastaus...
1. 2v rivarikaksio opiskelupaikkakunnalta v. 1987, vahvasti vanhempien tuella.
2. Inttiin saakka asion vanhempien luona=lukio-ajan.
Nyt ikää reilu 40, neljäs oma asunto menossa ja yhtään ei kaduta. - vuonna 1997
Olin tuolloin 22v. Ostin muuten kerralla sopivan, eipä ole tarvinnut paljon asuntoa vaihtaa vaikka nyt on jo vaimo ja kaksi lasta tullut lisää ruokakuntaan. Ja on muuten ensivuonna sitten velaton iso perheasunto PK-Seudulla.
- djdj
Ostin ekan asunnon itekseni 24 vuotiaana, vantaalta se oli n.80m2 rivarinpääty, ja hintaa oli 630 000markkaa, vuosi tais olla 2002 tai 2001.
Sitten 2006 ostettiin miehen kanssa omakotitalo myös täältä vantaalta 210 000e. ja ikää oli 29.
Nyt ikää 32, ja velkaa meillä on tollaset 90 000e- ok-asukkaat
Kuulostaapa djdj:n tarina tutulta! Itse 24-vuotiaana ensiasunnoksi RT-kaksio Vantaalta (540tmk).
29-vuotiaana ostettiin pieni ok-talon miehen kanssa 185teur.
Nyt 33-vuotiaina suunnitellaan talon rakennusta tähän Hesan tuntumaan. Velkaa nippaa päälle 85000e.
- hofhof
1. 24v. kolmio ison kaupungin keskustasta
2. aiemmin edullinen opiskelija-asunto, vakituisen työpaikan myötä ei ollut syytä lykätä ostoa ja maksaa kalliimpaa vuokraa. - Joskus isäntä
1. 24v, neukkukuutio Keski-Uudeltamaalta hyvien kulkuyhteyksien varrella.
2. Miksikö? Samalla kuukausierällä ei saanut vuokra-asuntoa, koska vuosituhannen vaihteessa asuntojen hintojen piti romahtaa ja vuokralle oli tunkua, kuten nytkin. Ei yksinkertaisesti saanut vuokra-asuntoa mistään kohtuuhinnalla. Silloin maksettu "kuplahinta" vaikuttaa nyt lähinnä naurettavalta. - Nimimerkkiläinen
1. 28v
2. elämäntilanne salli oston tuossa vaiheessa, en halunnut odotella kun se mielenkiintoinen kohde löytyi. - Työläinen.
1. 40-vuotiaana eli ensi vuonna.
2. Työ ollut liikkuvaa. Nyt tilillä riittävästi käteistä eli 240000 euron pesämuna.- säästökuningas
240 000 euroa SÄÄSTETTY palkkatuloista 40-vuotiaana vuokralla asuen? Johan on sinulla tulot olleet.
Olettaen että aloittanut 25-vuotiaana olet siitä asti säästänyt joka vuosi 16 000 euroa. 25 vuotiaasta asti olet siis maksanut kuukausittain ensin vuokran ja sen jälkeen laittanut vielä säästöön n. 1340 euroa.
Tässä tapauksessa nettotulon on oltava minimissään 2500 euroa johon ei kyllä kaikki vuokrakuoriaiset pääse. Onnittelut sinulle. Tavallaan tietysti yllättävää että joku jonka kk-palkka vähintään 3500-4000 luokassa viitsii kuitenkin asua n. 15 vuotta vuokralla..? - on tullu
säästökuningas kirjoitti:
240 000 euroa SÄÄSTETTY palkkatuloista 40-vuotiaana vuokralla asuen? Johan on sinulla tulot olleet.
Olettaen että aloittanut 25-vuotiaana olet siitä asti säästänyt joka vuosi 16 000 euroa. 25 vuotiaasta asti olet siis maksanut kuukausittain ensin vuokran ja sen jälkeen laittanut vielä säästöön n. 1340 euroa.
Tässä tapauksessa nettotulon on oltava minimissään 2500 euroa johon ei kyllä kaikki vuokrakuoriaiset pääse. Onnittelut sinulle. Tavallaan tietysti yllättävää että joku jonka kk-palkka vähintään 3500-4000 luokassa viitsii kuitenkin asua n. 15 vuotta vuokralla..?"240000€ pesämuna" :)
Jep jep... kaikki tietänee mitä tarkoitetaan pesällä ja mikä on muna...
Reissumihen kaikki rahat on tainnu mennä ns. rahareikiin :)
Vaan kyllähän sitä reissatessa voi saada säästöönkiin jos ei tee muuta kuin makaa illat hotellilla ja odottelee aamupalaa. - qwerty123456
Jos olet tosissasi, ehdotan, että tutustut ensiasunnon varainsiirtoverovapauden ikärajoihin. Vuoden odottaminen voi käydä erityisen kalliiksi tuossa iässä.
- eikä yhtään lainaa
tarvinnut ottaa....Asunto tosin uudehko kerrostalo 5 h ja joskus sitten omakotitaloon, vaikka sellainen löytyy jo meiltä maalta, mutta sitten olisi pitkä työmatka.
- täällä tuoksuu
perintö, onnea!
- täysin oma!
täällä tuoksuu kirjoitti:
perintö, onnea!
Omakoti ei ole perintö, olen ostanut sen omilla rahoillani eli työtä työtä työtä ja säästöjä, mutta en ole joutunut tinkimään silti mistään mitä olen halunnut. Toinen asunto on tulossa kyllä perintönä, mutta käyttöoikeus jo on. Toivon itse, että vanhempani elävät vielä pitkään. Itse olen tottunut hankkimaan kaikki. Ja jokainen kai meistä joskus jotain perintöä saa. En tiedä mitä kaikkea vielä on tulossa, en ole kuitenkaan ainoa lapsi.
- Tuhnuttelija.
1. Olen 37, mutta en vielä ole ostanut ensasuntoa.
2. Romahduksen jälkeen ostetaan ja TEHDÄÄN TILI!- Tilimies Keravalta
1. Olen 43-v sinkkumies Keravalta, enkä ole ostanut - vielä.
2. Syksyllä 70% alennuksella ajattelin ostaa yksiön kuutiosta.
- asunnon kanssa
1, Ensiasunto ostettiin 2002. Minä silloin 36 v. javaimo 39 v. Poika 2kk. Jäi yksiöt ja kaksiot väliin ja siirryttiin heti perheasuntoon.
2, Vaikea kysymys mutta helppo vastata. 90-luvun lama koetteli sen verran pahoin että vaimo opiskeli tavattuamme uutta ammattia aikuisena ja minä elin työttömyyden takia ulosottohelvettiä pitkän aikaa senkin jälkeen kuin töitä sain. Ei auttanut vaikka asuntojen hinnat oli pohjalukemissa. No 2002 onnistuimme kuitenkin hankkimaan sen rivarin kuplahintaan. Tai niin meille silloin väitettiin. - asunnon kanssa
1, Ensiasunto ostettiin 2002. Minä silloin 36 v. javaimo 39 v. Poika 2kk. Jäi yksiöt ja kaksiot väliin ja siirryttiin heti perheasuntoon.
2, Vaikea kysymys mutta helppo vastata. 90-luvun lama koetteli sen verran pahoin että vaimo opiskeli tavattuamme uutta ammattia aikuisena ja minä elin työttömyyden takia ulosottohelvettiä pitkän aikaa senkin jälkeen kuin töitä sain. Ei auttanut vaikka asuntojen hinnat oli pohjalukemissa. No 2002 onnistuimme kuitenkin hankkimaan sen rivarin kuplahintaan. Tai niin meille silloin väitettiin. - tuunari_mikko
Ostettiin 26 vuotiaina, 7-vuotta sitten, okt-tontti Espoosta silloisen avon kanssa. Tontin hinnastakin oli 75% lainaa..
- minäkin olen ensiasuja
1. 38v
2. ei ollut tarvetta aikaisemmin - kysymykseen:
1. Vähän vaille kolmikymppisenä ostin Helsingistä 1994 42m2 kaksion josta maksoin 168000mk. Remontoin sen (täysremppa johon meni 40000mk) ja myin sen 1997 hintaan 420000mk.
Maksoin kaikki lainat(opinto-, auto- ja asuntolainat) pois. Muutin 50m2 kaksioon vuokralle ja ostin OK-tontin Vantaalta (ulosottopakkohuutokaupasta 200000mk), loput rahat sijoitin korkeakorkoiselle määräaikaistilille.
Toisen asuntoni ostin 2000, 3h k 72m2 Helsingin keskustasta.
OK-tontin myin 2005 ja kolmion myin 2006 ja ostin 200m2 OK-talon 1000m2 omalla tontilla Helsingistä. Kiinteistön ostohinta 300te, nyt velkaa jäljellä n.150te ja maksuaikaa yhdeksän vuotta jäljellä. (Jokaisessa asunto- ja tonttikaupassani olen pelkästään omistamalla ja remppaamalla saanut kaupoissa 100% voiton, eli kaksinkertaisen hinnan myydessä verrattuna ostohintaan)
2. Opiskelijana ei oikein "taipunut" näille Helsingin hinnoille.
t: tylsimys, kiinteä 2.95% 5v.- Metsola...
1. vasta 32 vuotiaana, kerrostalo asunto.
2. 90-luvun lama kuritti perhettä oikein kunnolla.
- asustelija
Minä 27 ja vaimo 24. kylläpäs siitä on jo kauan :-)
Silloin ei löytynyt mieleistä vuokra-asuntoa ja 6 vuoden vuokralla-asumisen jälkeen oli tullut mitta täyteen, lisäksi vuokralla asumisen kustannukset olivat suuremmat. Kyllä on maailma muuttunut siitä, ainakin palstan perustella :-)- nuorena
Tätä ketjua katsoessa vaikuttaa siltä että nuorena se on vitsa väännettävä. Ensin parikymppisenä pienempi 1-2h sinkkuasunto joka kolmenkympin korvilla alkuun maksettua onkin helppo vaihtaa suurempaan perheasuntoon.
Onnea ostaneille!
Nelikymppisenä ilman omaa peli asuntomarkkinoilla on jo pitkälti menetetty. Kunnollista perheasuntoa ei pysty ensiasunnoksi kovin moni ostamaan. - oikeassa
nuorena kirjoitti:
Tätä ketjua katsoessa vaikuttaa siltä että nuorena se on vitsa väännettävä. Ensin parikymppisenä pienempi 1-2h sinkkuasunto joka kolmenkympin korvilla alkuun maksettua onkin helppo vaihtaa suurempaan perheasuntoon.
Onnea ostaneille!
Nelikymppisenä ilman omaa peli asuntomarkkinoilla on jo pitkälti menetetty. Kunnollista perheasuntoa ei pysty ensiasunnoksi kovin moni ostamaan.että nuorena se ensiasunto kannattaa ostaa. Siitä parikymppisestä en nyt tiedä. On opiskelut ja paljon muuttuvia tekijöitä. Mutta opiskelujen jälkeen. Omalta kohdaltani ei onnistunut silloisen laman takia. Vaan jouduin siitä toivuttuani siirtymään suoraan perheasunnon hankintaan mikä tietenkin rajoittaa jonkin verran. No onneksi tulomme oli nopeasti noussut keskitasoa paljon suuremmiksi ja kohtuu alueelta uuden asunnon saimme hankittua. No perheasunnossamme ei kyllä ole niitä ylimääräisiä vieras,kirjasto,takka- etc huoneita mutta saunoineen omalla pihalla riittävä meidän perheelle. Jos olisi vaimolla ja minulla ollut vaikka omat yksiöt entuudestaan niin valinnanvaraa perheasunnolle olisi luonnollisesti ollut suuremmat. Kuten myös koko.
- ...
1. Ostin asunnon vuonna 1994, eli ollessani 14-vuotias. Tarpeeksi kun vain pulloja keräsi, niin kyllä se asunto sillä irtosi... Ja lainaakaan ei tarvinnut ottaa.
2. Pitää ostaa silloin kun on halpaa, kuten palstalla aina sanotaan. Nythän se olisi jo liian myöhäistä. - Rasputin
1. ikää 27 vuotta kun kaupat lyötiin kiinni
2. aikaisemmin ei pystynyt kun asuinkunta vaihtui muutaman kerran opiskelujen takia. Myöhemmin ei kiinnostanut, ostin heti kun valmistuin ja sain vakituisen duunin.- ja vieläkin siellä
asun. Tosin kävi hyvä onni, kun asuntojen hinnat oli alhaalla 95 vuonna. Kaikki yritti myydä ja halvalla kunhan löytyis maksukykyinen ostaja. Nytkin voi hommat mennä niin, eli ehkä ostan toisen asunnon, tosin joudun ostaa osakkeita sadoillatuhansilla yrityksestä, eli asunnon osto vuokralle voi koituu korkojen kaa kalliiksi. Pitää nyt katella mitä tekee.
- ostelija ....
1. Ensimmäisen ostin 31-vuotiaana. Oli vuosi -95.
2. Olisin ostanut aikaisemmin, mutta oli niin järjetön kupla hinnoissa, että osto lykkääntyi. Asustelin tasokkaasti vuokralla yksityisessä rivarissa ja odottelin että hinnat tippuu. Ensiasunto oli tilava ok-talo Espoosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854578
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺864416Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli173572Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102784En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212711IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392113Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581758Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1101316