Sinä, joka aina sanot, ja täällä kirjoittelet, että "provo", älä vaivaudu!
Harkitsen vaihtaa Tiguanin, onko ollut hyvä auto?
Kirjoita vain, jos omistat sen!
Dieselin ostan, mutta samat viathan ne on pensamallissakin, jos ei moottorista tee eroa.
Asiallista keskustelua toivoisin.
Vw Tiguan
8
2958
Vastaukset
- ....
Sä vaihdat sen Tiguanin?
- Tyytyvainen
Ensikisi vastaus kysymykseesi, on se hyva auto! Joka mutta vaittaa, syysta tai toisesta valehtelee.
On tietysti eri asia ja kysymys, onko se tarpeitasi vastaava auto. Siihen en osaa ottaa kantaa, se arvio ja ratkaisu sinun on valitettavasti tehtava itse.
Itse ostin maaliskuussa 2009 Tiguan 2.0 TDI Sport&Style Tiptronic 4motionin. Olen ollut erittain tyytyvainen. Tarvitsin auton jolla voi ajaa mokille, vaikka tie on auraamatta seka silloin talloin vetaa raskahkoa perakarrya. Valitettavasti en ole paassyt kokeilemaan kumpaakaan, mutta seka maantie- etta kaupunkiajossa, auto on todella hyva. Minulla suurin osa ajosta (ajallisesti) tapahtuu kaupungissa, ja siina auton tarjoama hyva kuljettajan nakyvyys on todella hyva. Lisaksi mainittakoon, etta diesel ja automaattiyhdistelma on todella mukava. Tomii sujuvasti ja loogisesti.
Kunhan saan auton tositoimiin tiedan siita enemman. Talla hetkella se viettaa aikaa tallissa, valitettavasti. - Tigu2008
Meille tuli Tigu (2.0TDI manuska) taloon about vuosi sitten. Nyt ajettu 30tkm, eikä pahaa sanottavaa. Kulutus pysyny alle 7litran, ajettavuus hyvä pinnalla kuin pinnalla ja kelillä kuin kelillä. Kaks aikuista, koirat ja kamat mahtuu komeesti kyytiin - perheautoksi en kuitenkaan ehkä ottaisi. Vetokyky hulppea - 1000kg traileripakettia on kiskottu paikasta jos toisestakin ylös, ja aina tulee ihan heittämällä.. sutimaan ei oo jääty missään.
Positiivisena yllätyksenä vielä, poikkeuksena muuhun vw tuotantoon, sisätiloista ei ole toistaiseksi kuulunut natinan natinaa - ja muutenkin melutaso on sangen kohtuullinen. Penkit vois olla paremmat, muuten ollaan tyytyväisiä.- VeeWee
Työkaverilla on 2.0 TDI Tiptr ja ei muuta pahaa sanottavaa ole kuin tavaratilan pieni koko. Heillä oli ennen Passat, joten vertaavat sitä siihen.
Onko kenelläkään Track & Field -mallia, kun aina tuntuu, että kaikilla on Trendiä ja Sportia? Onko maastokokemuksia? Miten painavaa kärryä Tiguanilla saa hinata jarrullisena? - sdrgdgdfgtsdfg
VeeWee kirjoitti:
Työkaverilla on 2.0 TDI Tiptr ja ei muuta pahaa sanottavaa ole kuin tavaratilan pieni koko. Heillä oli ennen Passat, joten vertaavat sitä siihen.
Onko kenelläkään Track & Field -mallia, kun aina tuntuu, että kaikilla on Trendiä ja Sportia? Onko maastokokemuksia? Miten painavaa kärryä Tiguanilla saa hinata jarrullisena?Itseasiassa se kontti ei ole mitenkään erityisen pieni, jos käytössä ei ole välipohjaerotinta. Onhan siinä tietty pieni ero passattiin, mutta kyllähän tuon ostaessa jo on tiennyt. Jos siirtää takapenkin asentoon, jossa jalkatilaa yhtä "vähän" kuin normi farkussa, niin kontin koko onkin yllättäin aika lähettä. Kontin kynnys siinä enemmän haittaa. Tavarat tosin on helppo laskea ja nostaa kontista nostokorkeuden vuoksi. Itsellä S&S diesel tiptr. ja hyvin toiminut. Ihme kun on pitänyt "säästää" istuimien koossa tiguaanissa, olisi sinne hyvin mahtunut isommatkin ja etuistuimille parempi reisituki. Rengasmelultaan tuo on selvästi tourania hiljaisempi, mutta edelleen volkkarimainen rengasmelu on mukana, varsinkin takana. (XC60/X3 ovat selvästi hiljaisempia autoja, mutta myös kalliimpia9.
2000kg tuolla voi jarrullista vetää. - Tigu2008
VeeWee kirjoitti:
Työkaverilla on 2.0 TDI Tiptr ja ei muuta pahaa sanottavaa ole kuin tavaratilan pieni koko. Heillä oli ennen Passat, joten vertaavat sitä siihen.
Onko kenelläkään Track & Field -mallia, kun aina tuntuu, että kaikilla on Trendiä ja Sportia? Onko maastokokemuksia? Miten painavaa kärryä Tiguanilla saa hinata jarrullisena?Eipä se Tigun kontti nyt niiiiin pieni ole. Itelläki oli ennen uudenkorin passat farkku, ja se toki on hulppea - mut kyl tälläkin pärjää. Ja tosiaan, se välipohja sitte vie sitä tilaa kyllä pois aika paljon.
Vetokykyä on jarrulliselle kärrille 2200kg tässä meitsin mallissa, ja kyllä ainakin tommonen 1000kg traileri veneineen ja 1600kg asuntovaunu on tulleet perässä ihan heittämällä. Traikun vetoa tuli testattua kun siitä pääsi jarrut jumahtamaan taannoin säilytyksessä, ja vene päällä tietysti.. Hiekkakentällä otin paketin koukkuun, ja vedin sen asfaltille asti ruotoineen ennenkuin traikun jarrut aukes.. eikä tuntunut oikein missään, Tigu ei edes sutaissut kunnolla kun traikku kiskaistiin hiekalta pois (autokin oli alkuun siis hiekalla!). Kyllä luottaisin vetokykyyn aika pitkälle tolla pelillä.
Track&Field mallissa vissiin 2500kg max vetopaino.. mutta se alkaa olemaan kyllä kuitenkin pienelle autolle aika paljon.
- -Jere-
kuultaisiin mielellään lisää kun kiikarissa olisi 2,0TDi 125kw versio ja track&field mallina
- m.aa
meillä on track & field dsl oikein mukava auto ajaa ( 6-v manuaali )jos nyt ostaisin uuden niin ehdottomasti automaatilla .tossa 6-v man. on aika paljon hämmentämistä ! kannattaa käydä koe-ajolla kummallakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k374936- 823506
- 302953
- 612935
- 82757
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t552280- 391778
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91700- 181691
- 161584