SP-taudit

69-ongelma?

Miten sukup. taudit tarttuu oraalisti? kuulin että pienempi mahdollisuus kun normaaliseksissä. Bi.

32

2492

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ohikulkenut heteromies

Minultakin naiset ovat joskus kyselleet testituloksia.

Aivan hullua.

Tässä maassa noin joka kolmannella vastaantulijalla on sukupuoliherpes.
      Ei testata kun ei ole testejä.

Visvasyylä on vielä useammalla, ehkä puolella tai kahdella kolmesta.
      Ei testata kun ei ole testejä.

HIV on noin 1500 henkilöllä joista kolmannes on saharan eteläpuolen neekereitä, kolmannes homoja ja loput heteromiehiä ja naisia. Näistäkin osa huumeidenkäyttäjiä.

Klamydiaa on enemmän mutta se lähtee antibioottikuurilla, kuppaa ja harvinaisempia tauteja ei edes testata.

Naiset ovat kummallisia, eivät pelkää niitä tauteja jotka ovat tosi yleisiä ja parantumattomia, pelkäävät sellaisia tauteja jotka ovat joko tosi harvinaisia tai helposti hoidettavissa.

• heteromiestä.

Olipa kyseessä sitten mikä tauti tahansa, se on silti tauti. Joo, klamydia hoituu antibiooteilla, mutta... se ei aina anna itsestään oireita, joten sitä voi sairastella kauankin ja tartuttaa useampia ihmisisä matkallaan. Ja naisille klamydia aiheuttaa pidemmän päälle lapsettomuusvaivoja.

Mulla on ollut klamydia, miessuhteista saatu, eikä ollut kivaa kuulla tulosta. Enkä tiedä, kauanko sitä olin jo mukanani kantanut. Onneksi kävin testeissä ennen kuin aloin seurustella naisen kanssa.

Jos vielä joskus olen miehen kanssa, vaadin häneltä varmasti kaikki testit; kyllä te niin tautisia olette! En ymmärrä teidän maailmaanne; onhan se myös itsestäsi välittämistä, että huolehtii ehkäisystä ja käy testeissä.. Ja vaikka ei ole oireita, voi silti kantaa jotain tautia, voi kunpa te ymmärtäisitte edes sen!

• ohikulkenut heteromies
        heteromiestä. kirjoitti:

Olipa kyseessä sitten mikä tauti tahansa, se on silti tauti. Joo, klamydia hoituu antibiooteilla, mutta... se ei aina anna itsestään oireita, joten sitä voi sairastella kauankin ja tartuttaa useampia ihmisisä matkallaan. Ja naisille klamydia aiheuttaa pidemmän päälle lapsettomuusvaivoja.

Mulla on ollut klamydia, miessuhteista saatu, eikä ollut kivaa kuulla tulosta. Enkä tiedä, kauanko sitä olin jo mukanani kantanut. Onneksi kävin testeissä ennen kuin aloin seurustella naisen kanssa.

Jos vielä joskus olen miehen kanssa, vaadin häneltä varmasti kaikki testit; kyllä te niin tautisia olette! En ymmärrä teidän maailmaanne; onhan se myös itsestäsi välittämistä, että huolehtii ehkäisystä ja käy testeissä.. Ja vaikka ei ole oireita, voi silti kantaa jotain tautia, voi kunpa te ymmärtäisitte edes sen!

Jos sinulla on ollut klamydia niin sinulla on aika varmasti myös sukupuoliherpes ja visvasyylä. Ne kun ovat kovin paljon yleisempiä, eivät vaan aina oireile.
        Juuri tuontyylisiä naisia pyrin välttämään.

Järkevät ihmiset katsovat aika tarkkaan kenen kanssa alkavat hommiin.
        Jos epäilyttää vähänkin niin ei kannata edes kumin kanssa.

• Bimbo??

Sp taudit tarttuu ihan normaalisti. Kaikille samanlailla. Lakkaa n¥¥¥MASTA miehiä.

• 2. parenteelin tartunta

itseään jakelevat sellistit.

• net halkeilevat ja ve-

restävät. Kurkku ja nielu voivat myös turvota, sekä nenä saattaa vuotaa tai suorastaan valua. Riippuu varmaan myös siitä, mikä SP se on. Ei kantsi ottaa niitä pahimpia. Voi vaikka kuristua. Oksennukset ovat myös paha juttu. Kantsii korkata litrakaupalla teetä.

Paha juttu, kun se siirtyy keuhkoihin tai sisäelimiin.

• hyi hitto

Bisseihin en kyllä koske, nehän antaa miehille aata ja beetä ja siinä ne taudit vasta tarttuukin :O

Tutkimustenkin mukaan sukupuolitaudit siirtyvät lesboyhteisöihin nimenomaan bi-seksuaalinaisten välityksellä.

Eli mun vinkki ja suojautumistavat:
        1. En pane bissejä.
        2. En pane naisia jotka tiettävästi panevat/ovat panneet bissejä.
        3. En pane lesbojakaan jotka ovat seksiasioissa holtittomia.
        4. Harrastan seksiä vaan parisuhteessa.
        5. Kumpikin käy testeissä ennen seksin harrastamista.

Näillä mennään!

Nimim.Ei yhtäkään todettua sukupuolitautia ikinä

• Pohtija orig.
        hyi hitto kirjoitti:

Bisseihin en kyllä koske, nehän antaa miehille aata ja beetä ja siinä ne taudit vasta tarttuukin :O

Tutkimustenkin mukaan sukupuolitaudit siirtyvät lesboyhteisöihin nimenomaan bi-seksuaalinaisten välityksellä.

Eli mun vinkki ja suojautumistavat:
        1. En pane bissejä.
        5. Kumpikin käy testeissä ennen seksin harrastamista.

Näillä mennään!

Nimim.Ei yhtäkään todettua sukupuolitautia ikinä

"Eli mun vinkki ja suojautumistavat:
        1. En pane bissejä.
        5. Kumpikin käy testeissä ennen seksin harrastamista."

Jäi vain mietityttämään, että miten lesbot ylipäätään panevat.

• Pirtelö on pop!
        Pohtija orig. kirjoitti:

1. En pane bissejä.

kissaa joka joutuu olemaan sun kaa parisuhteessa!

• aaaaaaaaag
        Pirtelö on pop! kirjoitti:

kissaa joka joutuu olemaan sun kaa parisuhteessa!

bbbbbbbbbbbb

• Sithän et voi panna
        Pohtija orig. kirjoitti:

1. En pane bissejä.

ketään. Onko lesboja, jotka eivät ole lepsuja seksiasioissaa? Eipä kai.

• yhden tiedän
        Sithän et voi panna kirjoitti:

Yks mun kaveri on tosi harkitsevainen aloittaessaan suhdetta, ja aina ehdottoman uskollinen. Olen siis hänen ystävänsä, en ex enkä nykyinen rakastettu. Nolo tunnustaa, mutta itse taidan olla vähän toista maata..

• lesboista
        Sithän et voi panna kirjoitti:

Ei ehkä juuri ne jotka aina hengailee naistenbileissä ja baareissa. On paljon lesboja, jotka eivät pidä itsestään meteliä, eivätkä hengaa piireissä ja baareissa. Moni lesbo on niin syvällä omissa "pikku" piireissään, joissa kaikki ovat olleet toistensa kanssa, ettei muusta tiedäkään.

• picarosa
        lesboista kirjoitti:

Ei ehkä juuri ne jotka aina hengailee naistenbileissä ja baareissa. On paljon lesboja, jotka eivät pidä itsestään meteliä, eivätkä hengaa piireissä ja baareissa. Moni lesbo on niin syvällä omissa "pikku" piireissään, joissa kaikki ovat olleet toistensa kanssa, ettei muusta tiedäkään.

ne sitten voi tavatakkaan ketään muita ??? Missä ne sitten hengailee ?? ja entäpä jos joku niistä tapaakin jossain vahingossa jonkun muun ja tuo piiriin jonkun kivan "pikku tuliaisen" miten sitten suut pannaan ? onko toi sitä ns. turvaseksiä vai mitä?
        En ainakaan itse ole saanut mitään tartuntaa (paitti kerran ehkä flunssan),vaikka joskus käynkin bileissä ja olen joskus eksynyt baariinkin hups! (Nyt paljastuin)

• mä luulen että
        picarosa kirjoitti:

ne sitten voi tavatakkaan ketään muita ??? Missä ne sitten hengailee ?? ja entäpä jos joku niistä tapaakin jossain vahingossa jonkun muun ja tuo piiriin jonkun kivan "pikku tuliaisen" miten sitten suut pannaan ? onko toi sitä ns. turvaseksiä vai mitä?
        En ainakaan itse ole saanut mitään tartuntaa (paitti kerran ehkä flunssan),vaikka joskus käynkin bileissä ja olen joskus eksynyt baariinkin hups! (Nyt paljastuin)

tälläkin palstalla on monta, jos ei kaikki, jotka haluaa vaikka mitä jos vaan saisivat mahdollisuuden. Et se niistä sp-taudeista :D

• picarosa
        mä luulen että kirjoitti:

tälläkin palstalla on monta, jos ei kaikki, jotka haluaa vaikka mitä jos vaan saisivat mahdollisuuden. Et se niistä sp-taudeista :D

ja vaikka mitä, eipähän tuu hyppykuppaa eikä muutakaan ..... täältä, ainakaan vielä.

• siis kysymys oli..
        picarosa kirjoitti:

ja vaikka mitä, eipähän tuu hyppykuppaa eikä muutakaan ..... täältä, ainakaan vielä.

TARTTUKO ORAALISEKSISSÄ YHTÄ SUURELLA TODENNÄKÖISYYDELLÄ KUN vehkeitä hingatessa? Ola käsittänyt että tartunta todennäköisyys on pienempi.

• Tjutta
        siis kysymys oli.. kirjoitti:

TARTTUKO ORAALISEKSISSÄ YHTÄ SUURELLA TODENNÄKÖISYYDELLÄ KUN vehkeitä hingatessa? Ola käsittänyt että tartunta todennäköisyys on pienempi.

Siis miten on?

• joojajuu
        Pohtija orig. kirjoitti:

1. En pane bissejä.

Täysin turvassa ei voi koskaan olla seksitaudeilta, sillä vaikka kävisi testeissä uuden tyttöystävän kanssa ja harrastaisi vain hänen kanssaan seksiä, sekään ei takaisi vielä mitään. Ainakin HIV itämisaika on puoli vuotta, eikä kenestäkään voi mennä takuuseen, paitsi itsestään, eikä itsestäänkään, jos on esim. taipumusta juoda tolkku itseltään muiden ihmisten seurassa.

Kyllä tämä välillä laittaa miettimään, että uskaltaako seksiä enää harrastaa ollenkaan. :(

• vaan jostain saanut
        joojajuu kirjoitti:

Täysin turvassa ei voi koskaan olla seksitaudeilta, sillä vaikka kävisi testeissä uuden tyttöystävän kanssa ja harrastaisi vain hänen kanssaan seksiä, sekään ei takaisi vielä mitään. Ainakin HIV itämisaika on puoli vuotta, eikä kenestäkään voi mennä takuuseen, paitsi itsestään, eikä itsestäänkään, jos on esim. taipumusta juoda tolkku itseltään muiden ihmisten seurassa.

Kyllä tämä välillä laittaa miettimään, että uskaltaako seksiä enää harrastaa ollenkaan. :(

senkäsityksen,että oraalissa tartuntamahdollisuus on paljon pienempi kuin muissa kontakteissa. On oikein?

• hhhhhhhhhhhhhhhg
        vaan jostain saanut kirjoitti:

senkäsityksen,että oraalissa tartuntamahdollisuus on paljon pienempi kuin muissa kontakteissa. On oikein?

Mulla on käsitys,että oraalisti tarttuminen on alle puolet todennäköistä kun itse aktissa? Totta?

• h********
        joojajuu kirjoitti:

Turvassa ei voi olla koskaan mutta kaiken kaikkiaan seksi harrastuksena on huono. kehottaisin hankkimaan jonkun muun harrastuksen ja jättämään seksin parisuhteeseen.

• deadbed
        h******** kirjoitti:

Turvassa ei voi olla koskaan mutta kaiken kaikkiaan seksi harrastuksena on huono. kehottaisin hankkimaan jonkun muun harrastuksen ja jättämään seksin parisuhteeseen.

olla harrastuksia!
        Parisuhteessa seksi menee työstä.

• rele12
        deadbed kirjoitti:

olla harrastuksia!
        Parisuhteessa seksi menee työstä.

meillä toi on täyttä totta! työstä alkaa seksi käydä kun ollaan kuin siskokset,asuttu muutama vuos yhdessä ja olo alkaa olla kuin oisin siskonoi kämppis tjn.

• emsiis
        rele12 kirjoitti:

meillä toi on täyttä totta! työstä alkaa seksi käydä kun ollaan kuin siskokset,asuttu muutama vuos yhdessä ja olo alkaa olla kuin oisin siskonoi kämppis tjn.

sun naiselta tuntuuko siltä samalta?
        Mä en ole halunnut muuttaa yhteen tyttöystäväni kanssa,koska pelkään että arki tappaa meijän suhteen.Ehkä joskus tulevaisuudessa sitten,mutta me ei hätäillä.

• Rabbeli
        emsiis kirjoitti:

sun naiselta tuntuuko siltä samalta?
        Mä en ole halunnut muuttaa yhteen tyttöystäväni kanssa,koska pelkään että arki tappaa meijän suhteen.Ehkä joskus tulevaisuudessa sitten,mutta me ei hätäillä.

MAISTU KUN SITÄ JOKA PÄIVÄ SYÖ.

• llkkkkkkkkkkk
        Rabbeli kirjoitti:

MAISTU KUN SITÄ JOKA PÄIVÄ SYÖ.

kkkkkkkkkkkkkk

• opiskelen.

alle 1/5 ihmisistä ei koskaan tule olemaan sukupuolitautia.
      sukupuoliherpeks on sukupuolitauti siinä missä kaikki muutkin. leviää ihan samalla tavalla kuin normaali herpeskin ja on usein oireeton ja oireilee usein stressitilanteissa. tutkimusten mukaan länsimaissa viimestään 2030 kaikilla ihmisillä tulee olemaan herpes, se on periytyvää ja sitä kantaa mm. puolet suomalaisista syntymästään lähtien. tämä sama koskee suurilta osin myös sukupuoli herpekseen. sukupuoliherpeksen voit saada vaikka yleisestä saunasta.

joten jopa mediän lesbojen olisi syytä tukkia turpamme kun alamme jauhaa siitä, kuinka me säästymme sukupuolitaudeilta... on kuitenkin ihan totta että "meidän kesken" ei vakavammat sukupuolitaudit juuri leviä.

• 17++2

Niin siis näin pitkä keskustelu...ilman että mikään asia olisi mitenkään selvinnyt. Tä?

• Nih.

Ja visvasyylä (papilloomavirus) voi tarttua vaikka yleisestä wc:stä...

Joskus gyne sanoi että 80%:lla ihmisistä on ko. virus jossain elämänsä vaiheessa. Se siis useimmiten paranee ittestään (varsinkin nuorilla n. 20v.) eikä aiheuta edes niitä syyliäkään. Ei siis todellakaan näkyviä oireita. Joskus virus jää pysyväksi.

Virustyyppejä on kymmeniä mutta vain pari niistä aiheuttaa kohdunkaulansyöpää, mikä onkin se worst case scenario siinä viruksessa eikä virusta pysty lääkkehillä tappamaan niinkuin ei HI-virusta tai tavan flunssaakaan... Kohdunkaulan syöpä onkin aina lähtöisin papilloomaviruksesta.
        Virustyypin pystyy määrittämään papa-kokeen yhteydessä ainakin yksityisellä jos on virus todettu ja haluaa tietää onko joku niist pahimmista.

Yleisyydestä kertoo myös ne pikkutytöille jaettavat rokotteet virusta vastaan että kohdunkaulan syöpää pystyttäisiin ehkäisemään...niin yleinen se naisilla nykyään on. :(

Sitäpaitsi jos on todettu papassa muutoksia, voi olla melkoisen varma että papilloomavrus on aiheuttaja.

• :DÖ
      • Bi2,

Tarttuu,mutta käsittääkseni vähemmän kuin, itse tosihommissa.Siis oikeilla instrumenteilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      20
      4744
    2. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      83
      1712
    3. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      287
      1576
    4. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      74
      1534
    5. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      254
      1416
    6. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1160
    7. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      134
      1151
    8. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      104
      1099
    9. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1054
    10. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      65
      1043
    Aihe